Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

zwift og rulle, formen eller rulla?

Re: zwift og rulle, formen eller rulla? [Re: eOpseth] #2691969 16/12/2021 07:35
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: eOpseth
Jeg har snart 40000 problemløse Zwift-km med Kickr hva kobling gjelder, en liten håndfull unntak, men jeg har aldri brukt blåtann. Ant+ derimot virker vesentlig mer stabilt. Så at Kickr er problemet, da er det noe feil med selve enheten du har, avstand eller koblingsmåten. Jeg ville feilsøkt disse, i motsatt retning av hva jeg listet opp.

Støttes.
Mange problemfrie KM med Kickr.
De gangene de trøblet var det BT tilkoblingen som forårsaket det.
(Kickr Core og 2018).

Kickr Bike ser ut til å være problemfri med BT foreløpig.
Når vi har 2 sykler samtidig på rommet har begge Ant+ tilkobling. (Better safe than sorry).

Re: zwift og rulle, formen eller rulla? [Re: eOpseth] #2692049 16/12/2021 14:21
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Enig, med ANT+ har jeg hatt veldig stabil tilkobling i et par år (macOS + Zwift + Kickr'18).

Dessverre er det vel slik at dersom du kjører iOS eller Apple TV er du nødt til å bruke blåtann – så det løser ikke problemet for magnusc.
Men knutspeed brukte ANT+.
Der er mitt beste tips å laste opp loggfila til zwiftalizer.com og lese rapporten (og tipsene) du får der. Disse kan hjelpe mye i feilsøkingen.

Re: zwift og rulle, formen eller rulla? [Re: magnusc] #2694506 10/01/2022 09:26
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: magnusc
Sitat: knutspeed
Kjentes ok på den første mila med flat vei, men når bakkene begynte...trengte ikke gire. Var som å kjøre i ERG. Max gønning på nest tyngste gir med 6% stigning, null problem.

Høres ut som om du har samme problem som jeg opplever. Jeg har Kickr V5 og Apple TV som kobler til med Bluetooth. Noen ganger virker det som om motstanden i rulla og stigningsprosenten i Zwift ikke er i sync. Det blir utrolig slitsomt etterhvert, særlig om man sykler ritt for da må man hele tiden følge med på stigningsgrad og tråkke hardere i pedalene basert på det og gjerne da motsatt av hva følelsen er i pedalene. Forrige NCF-cup jeg deltok i opplevde jeg å måtte tråkke blytungt på lilleskiva nedover Box Hill, når jeg egentlig bare skulle kunne spinne rundt på storeskiva.

https://forums.zwift.com/t/wahoo-kickr-reversed-gradient-october-2021/558080/91

Dette har jeg opplevd på en elite suito etter at jeg byttet fra iPaden til pc, trodde først det var pc’en eller noe ifm byttet, men siden flere har lignende utfordringer og det har løst seg med reset får jeg teste det.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support