Hei, du skal overhodet ikke ha XL i Endura, om jeg kan være litt bombastisk.
Jeg er litt lavere (180) og sannsynligvis en del tyngre enn deg. For to år siden var jeg i relativt god form, og suste vinteren gjennom i Castelli XL. Så kom, i rask rekkeføle, ryggprolaps, korona (fravær av commuting) og motivasjonsknekk. Nyttår 2021 var jeg hårfint under 100, og peste rundt i Agu XXL, type stram. Advarsel selvskryt, men nå nesten et år senere har 10-15 kg ramlet av i en eller annen grøft på Jæren. Castellien passer igjen, om enn litt strammere enn før. Men det var salg på Endura, og inspirert av alt snakket her om "fluo bang" tok jeg sjansen på L. Jeg var veldig usikker / spent på armlengde, har bob-bob erfaring med engelske klær etter å ha bodd der en periode.
Beklager bilde rett på gulvet i grovkjeller, men her er altså en snasen ornasje Endura Primaloft-jakke i L, drapert med den gamle sliteren Castelli Perfetto i XL. Så om noe kunne Endura vært ørlite lengre i livet. Ermene er gode og lange, men ikke så sinnsykt mye lengre enn Castelli som det gis inntrykk av her, stoffet i Enduraen er bare mye mykere. Castelli vinner fortsatt når det blir vått og surt, Endura når det bare er kaldt.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=121050&filename=20210930_221816_copy_1080x1440.jpg)
K
Edit: ser jo først nå at du linker til kortermet trøye, så da er kanskje min erfaring med ruskeværjakker mindre relevant