Jeg har snart levering av min tredje Tesla og vurderer sterkt å foliere den. I utgangspunktet ikke for å skifte farge, men beskytte lakken. De to første Teslaene tok jeg keramisk lakkbehandling på og var greit fornøyd med det. Stusset litt på at ingen av dem ble slik reklamen lover at vannet bare renner av og at bilen knapt trenger å spyles for å bli ren. Pga tidsklemma vasker jeg jevnlig i vaskeautomat. Ingen av mine forrige biler tok nevneverdig skade av det, sannsynligvis pga at de ble lakkbehandlet først.
Sjekket litt priser her i Trøndelag på gjennomsiktig og selvreparerende folie. Det kommer seg på 55-70.000 kroner så blir lite aktuelt. Tenkte å foliere lykter og innstegslister, få mørkere solfilm på ruter og lakkere felgene også og da er vi oppe i 20% av bilens verdi. Helt uaktuelt. På østlandet ser jeg prisene er mye lavere. Selvreparerende folie fra kr 35.000 for normal bil så sparer mye på å la bilen få ei uke ferie dit.
Noen som har erfaring med såkalt PPF og kanskje kjenner til noen dyktige i Trøndelag som gjør det til østlandspriser?