Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling!

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2662869 07/05/2021 21:17
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Grattis med pod! Hørte 2 episode i dag og skal sjekke ut første også!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: larsdx] #2662883 08/05/2021 08:36
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: larsdx
Hørt 1 1/2 episode. Bra initiativ. Synes episodene er for lange og at det blir litt mye løst prat, hadde blitt bedre med noe strammere regi og litt mer pågående programledere. Kommer til å fortsette å høre på.

Vi jobber hele tiden litt med formatet. Tanken var å ikke ha et fullt portrettintervju, med barndom og alt, men først en kjapp bakgrunn for sykkel og så la resten være en hyggelig sti-relatert prat. Og helst en del historiefortelling. Litt sånn man har lyst til å høre når man selv møter spennende mennesker i sosialt lag. Så derfor har vi heller ikke helt den kritiske stemmen fra debattprogrammer. Men klart at vi har nok godt potensiale for å stramme opp litt, merket i høkk-episoden at jeg selv ble litt vel pratsom mot slutten, når det var gjestene som burde prate ICON_SMILE

Dog, noe jeg selv er opptatt av når jeg hører podcast, er at jeg skal ha lært noe i løpet av episoden. Det skal ikke bare være koseprat. Og det er vi også veldig opptatt av, man skal sitte igjen med noe ny kunnskap etterpå. Helst noe som kan inspirere til å bli bedre på stisykkelen.

Forskjellige temaer vil også kunne føre til forskjellige formater dog, så vi prøver nok litt av hvert.

Glad du vil fortsette å høre på!

Redigert av vids; 08/05/2021 08:42.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Lømo] #2662884 08/05/2021 08:38
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Lømo
Super pod. Det ble 2 episoder på jobb idag , lærte at jeg må til Drammen / Aron i løpet sesongen , høres sjukt kult ut , kanskje Drammenduro .
Og Svenn han hørtes bittelitt ut som Lars Monsen , og han er jo også en kul kar .

Takk! Godt å høre! Mange som hører på hjemmekontoret om dagen ICON_SMILE
Drammen er utrolig moro, både stinettverket og anlegget!

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: hbakken] #2662885 08/05/2021 08:41
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: hbakken
Grattis med pod! Hørte 2 episode i dag og skal sjekke ut første også!

Supert!
Aslak er også verdt å få med seg, god porsjon med både visdom, erfaringer og meninger!

Redigert av vids; 08/05/2021 08:41.

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2662895 08/05/2021 11:04
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: vids
Tanken var å ikke ha et fullt portrettintervju, med barndom og alt, men først en kjapp bakgrunn for sykkel og så la resten være en hyggelig sti-relatert prat. Og helst en del historiefortelling. Litt sånn man har lyst til å høre når man selv møter spennende mennesker i sosialt lag. Så derfor har vi heller ikke helt den kritiske stemmen fra debattprogrammer. Men klart at vi har nok godt potensiale for å stramme opp litt, merket i høkk-episoden at jeg selv ble litt vel pratsom mot slutten, når det var gjestene som burde prate ICON_SMILE

Intervju i podcastformat blir fort kjedelig, men i de beste podcastene er det litt regi selv om utgangsunktet er en samtale. Selv om man snakker med hverandre, snakker man også for andre ICON_LAUGH

To eksempler, kun ment som konstruktiv kritikk:

I samtalen med Aslak nøler han veldig når han får spørsmål om elsykkel. Her kunne dere med fordel vært noe mer pågående.

I siste episode snakker dere om noen elementer i Woodstock (?) i Drammen. Jeg har syklet en del i Drammen selv, men her falt jeg helt av og skjønte ikke hva dere snakket om.

Dette går seg nok til ICON_LAUGH

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: larsdx] #2662899 08/05/2021 12:19
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: larsdx

To eksempler, kun ment som konstruktiv kritikk:

I samtalen med Aslak nøler han veldig når han får spørsmål om elsykkel. Her kunne dere med fordel vært noe mer pågående.

I siste episode snakker dere om noen elementer i Woodstock (?) i Drammen. Jeg har syklet en del i Drammen selv, men her falt jeg helt av og skjønte ikke hva dere snakket om.

Dette går seg nok til ICON_LAUGH

Takk for gode eksempler! Du har jo selvfølgelig rett i det.

Ang woodstock og også 113 i Drammen skisenter så innså vi ved gjennomlytting at det krever litt ekstra forklaring. Da var det dog litt for sent.

Jeg har en liten instavideo som viser hvalen/woodstock i fra flere vinkler. Er eneste video jeg har fra den, håper det ikke tolkes som alt for mye #humble-brag (jeg er jo fornøyd med den):
https://www.instagram.com/p/CEbKi-dHQAh/

Redigert av vids; 08/05/2021 12:24.

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2662932 08/05/2021 18:22
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Dog, noe jeg selv er opptatt av når jeg hører podcast, er at jeg skal ha lært noe i løpet av episoden. Det skal ikke bare være koseprat. Og det er vi også veldig opptatt av, man skal sitte igjen med noe ny kunnskap etterpå. Helst noe som kan inspirere til å bli bedre på stisykkelen.

Det setter jeg veldig pris på, dog etter halve ep2 tror jeg jeg sitter igjen med "nosedive er et bra triks" ICON_TONGUE

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Ndreas] #2662945 08/05/2021 20:09
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Ndreas

Det setter jeg veldig pris på, dog etter halve ep2 tror jeg jeg sitter igjen med "nosedive er et bra triks" ICON_TONGUE

Haha, pass på helsa! ICON_LAUGH

Redigert av vids; 08/05/2021 20:10.

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Ndreas] #2662960 09/05/2021 07:37
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Ndreas

Ja helt til du går over, da er det null poeng og diska!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Lømo] #2662974 09/05/2021 09:37
J
JamiesonP Offline
Fersking
Fersking
J
Sitat: Lømo
Super pod. Det ble 2 episoder på jobb idag , lærte at jeg må til Drammen / Aron i løpet sesongen , høres sjukt kult ut , kanskje Drammenduro .
Og Svenn han hørtes bittelitt ut som Lars Monsen , og han er jo også en kul kar .

Så kult at du likte den! Svenn og Christoffer er superkule dudes. Jeg kjente dem ikke i det hele tatt før vi fikk de med på podden. Kommer til å følge dem ned 113 ila sommeren ICON_WINK

Raaw Madonna V2 / OTBpodden
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: olechr] #2663120 10/05/2021 08:47
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
Sitat: Ozz
Jeg likte den godt, men har ikke gått otb på flere år, og to dager etter at jeg hørte først episode går jeg solid otb. Tilfeldig? Neppe... Hva har dere tenkt å gjøre med det?

Kom til å tenke på dette selv. Var det ikke mye mer OTBer før? Var jo ikke en fellestur uten at noen skreik OTB :-P De nye syklene gjør nok sitt til at det ikke er så ofte mer :-)

Før i tiden måtte man trene på OTB om vinteren, slik at splitthopp var allerede innøvd.

Forslag til temaer:
- opprinnelsen til forumet; Kan vel nevne Geir Anders, Christian Løverås, Truls Erik Johansen, Trond Vidar
- 80/20 og enduro i Norge
- Røverhistorier fra utflukt.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: polkaDOT] #2663191 10/05/2021 12:51
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: polkaDOT

Forslag til temaer:
- opprinnelsen til forumet; Kan vel nevne Geir Anders, Christian Løverås, Truls Erik Johansen, Trond Vidar

Gode forslag! Vi noterer ICON_SMILE

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663192 10/05/2021 13:02
I
Ignifer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
I
Morsomt med sti-podd! Venter med spenning på neste episode.

Ett lite innspill. For oss som ikke bor på Øslandet, og heller ikke har akkutatte planer ommå sykle der blir det veldig mye snakk om lokale stier og konkrete små hopp der nede i Kristiania.
Jeg skjønner det blir sånn når dere er lolale kompiser som prater med andre lokale gutter (episode 2)
Ikke ett stort problem, bare ett lite innspill.

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Ignifer] #2663202 10/05/2021 13:48
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Ignifer
Morsomt med sti-podd! Venter med spenning på neste episode.

Ett lite innspill. For oss som ikke bor på Øslandet, og heller ikke har akkutatte planer ommå sykle der blir det veldig mye snakk om lokale stier og konkrete små hopp der nede i Kristiania.
Jeg skjønner det blir sånn når dere er lolale kompiser som prater med andre lokale gutter (episode 2)
Ikke ett stort problem, bare ett lite innspill.

Takk for feedback!

Enig i at det kan bli litt lokalt i en sånn episode. Det er vanskelig å ta opp enkelte fenomener eller miljøer uten å havne i den fella. Aron høkkforening er ganske tett knyttet til Drammen. Og det vil jo bli veldig lokalt selv om vi skulle hatt en episode om Bodø enduro også, eller stisykling i Skibotn, rask sykling i Sogndal eller stiutvikling i Kristiansand. De fleste vil kanskje aldri besøke noen av disse flotte stedene. Om muligheten skulle bydd seg så hadde det vært en fin runde dog ICON_SMILE Vi skal prøve å kompensere ved å ta opp litt forskjellige temaer utover sesongen.

Men episoder som den med Aslak er heldigvis litt mer stedsuavhengig. Så det er i alle fall mulig ICON_SMILE

Redigert av vids; 10/05/2021 14:18. Rediger grunn: skriveleif

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663206 10/05/2021 14:02
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Det som også er en bra ting i podcaster er når "gjesten" sier noe lokalt/ukjent, er å øve seg på å si "dette bør vi kanskje forklare/beskrive for lytterne der ute" og så kjapt forklare hvordan stien/hoppet/cruxet/terrenget ser ut, før man går videre med å snakke om hvorfor det er skummelt/hvorfor man treffer treet/hva som er gøy/etc. Det er nok lettere å huske på når man faktisk ikke vet hvordan det er selv, som det sannsynligvis ikke er om man snakker med noen fra Lofoten eller Oppdal, enn når man snakker om Drammen og man kjenner den aktuelle løypa som sin egen bukselomme.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: knuthaug] #2663208 10/05/2021 14:17
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Godt poeng!

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663215 10/05/2021 14:47
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Og til (framtiden) ref den naturlig nok hyperlokale ep2, så kan man jo trekke noe veldig spesifikt ut til litt mer generelle termer (og litt som knuthaug sier male et bilde). Feks pizza-steinen, gå litt mer i dybden på hva som gjør den utfordrende and how to deal, sånn at ulokale kan trekke koblinger til sine lokale varianter.

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: polkaDOT] #2663288 10/05/2021 21:49
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!

Forslag til temaer:

Da må man dra det tilbake til Utfluktens begynnelse - SKEIKAMPEN!
12 år ca siden jeg har vært der nå, men MÅ tilbake!
Er ganske sikker på at jeg ikke trenger kart engang, tar det på hukommelsen!

#NBNL -

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: hbakken] #2663568 12/05/2021 08:54
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hbakken

Forslag til temaer:

Da må man dra det tilbake til Utfluktens begynnelse - SKEIKAMPEN!
12 år ca siden jeg har vært der nå, men MÅ tilbake!
Er ganske sikker på at jeg ikke trenger kart engang, tar det på hukommelsen!

Helt enig at det må snakkes om Skeikampen, all ljugingen på tunet.

En annen som burde intervjues er Erik Angvik. Selv om han holder til på østlandet, så var han en primus motor innen DH i landet. Man kan også prate med Snorre Pedersen om hvordan bygge opp ett av verdens mest annerkjente løyper.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663592 12/05/2021 09:58
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Kjempeinteressert i å høre fra stibyggere/utviklere

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663595 12/05/2021 10:11
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Nå har jeg hørt Episode 1 og 2 fordelt over en ukes tid. Gjestene deres gjør definitivt en god figur i studio.

Veldig fornøyelig å høre på og svært god stemning. Dere har fått en fast lytter. Dere har nå fått en lang rekke med forslag til fremtidige temaer som må dekkes. Tipper dere har masse planlagt allerede!

Mine tilbakemeldinger (alltid lett å sitte på sidelinjen..):
- Ta dere tid til å snakke rolig. Blir litt mye "jaja" og kjappe replikker innimellom dere(litt som når man er gira på sykkeltur!! :-) ) . Lange tanker og ressonement er alltid fascinerende/interessant, og den joviale stemningen er jo allerede gitt.
- Prøv å med ord forklare å bruke tid på kontekst og skape bilder i hodet på lytterne.
- F.eks. At Fjeldheimen er involvert i drammen bikepark framkom tydelig i løpet av podcasten, men av podcasten var det for meg uklart hvilken rolle han har. Her kunne dere hatt en introduksjon eller forklart for lytteren/spurt ham.
- Kanskje prøv å ha en enda tydeligere plan for hva som skal omtales for å holde tidsskjema.
- Utromusikken i Episode 2 var noe (for) høyt mikset relativt til stemmene deres(Apple sin avspiller om det har noe å si).

Gleder meg til fortsettelsen og håper virkelig dere får noe tilbake for innsatsen!

Ut på tur!

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Supermann] #2663613 12/05/2021 11:25
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: Supermann
Nå har jeg hørt Episode 1 og 2 fordelt over en ukes tid. Gjestene deres gjør definitivt en god figur i studio.

Veldig fornøyelig å høre på og svært god stemning. Dere har fått en fast lytter. Dere har nå fått en lang rekke med forslag til fremtidige temaer som må dekkes. Tipper dere har masse planlagt allerede!

- F.eks. At Fjeldheimen er involvert i drammen bikepark framkom tydelig i løpet av podcasten, men av podcasten var det for meg uklart hvilken rolle han har

Oi - shit! Da har jeg utrykk meg feil. :-) Jeg er IKKE involvert i Parken med noe som helst når det gjelder eierskap, driver, leder, aksjer, utbygger eller annet kontraktfestet eller lønnet arbeid.
Er kun involvert som en bruker av parken som andre brukere. Men ja, er der mye da det omtrent er bakgården min og har vært med på noe dugnader ect.
Dette gjelder da også Aron Høkkeforening. :-)

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Fjeldheim] #2663616 12/05/2021 11:30
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Fjeldheim

- F.eks. At Fjeldheimen er involvert i drammen bikepark framkom tydelig i løpet av podcasten, men av podcasten var det for meg uklart hvilken rolle han har

Oi - shit! Da har jeg utrykk meg feil. :-) Jeg er IKKE involvert i Parken med noe som helst når det gjelder eierskap, driver, leder, aksjer, utbygger eller annet kontraktfestet eller lønnet arbeid.
Er kun involvert som en bruker av parken som andre brukere. Men ja, er der mye da det omtrent er bakgården min og har vært med på noe dugnader ect.

Med involvert mener jeg aktivt interessert og som medarrangør(?) av Enduro-rittet. Det er jo såpass jovial stemning i bikeparken at vi alle føler eierskap til den. Tror ikke du har sagt noe feil mtp. det du skriver over, men det framkom (for meg ihvertfall) litt uklart hva slags forhold du har til bikeparken.

Synes uansett du gjorde en svært god figur!!

Ut på tur!

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Supermann] #2663621 12/05/2021 11:47
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: Fjeldheim

Med involvert mener jeg aktivt interessert og som medarrangør(?) av Enduro-rittet. Det er jo såpass jovial stemning i bikeparken at vi alle føler eierskap til den. Tror ikke du har sagt noe feil mtp. det du skriver over, men det framkom (for meg ihvertfall) litt uklart hva slags forhold du har til bikeparken.

Synes uansett du gjorde en svært god figur!!

Aha. Da er jeg med. :-)
Ja, DrammenEnduro og andre ritt der oppe fra 2009 og frem til i år har jeg vært med å arrangere ja. Det stemmer.
Ikke årets ritt da. Tatt et års pause og står på sidelinja denne gangen.

Takk takk for skryt!

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2663625 12/05/2021 11:57
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Veldig fin podcast. Morsomt å høre praten med legender man har konkurrert og sykla med i snart 30år (!) Ser frem til nye episoder!

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: holejos] #2663658 12/05/2021 14:16
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: holejos
Veldig fin podcast. Morsomt å høre praten med legender man har konkurrert og sykla med i snart 30år (!) Ser frem til nye episoder!

Godt å høre! Og bra at legender tåler å høre om andre legender ICON_WINK

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Supermann] #2663662 12/05/2021 14:26
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Det er jo ikke helt åpenbart for omverdenen, men tror ikke det er noen kobling mellom bikeparken og Drammenduro rittet heller. De okkuperer overlappende områder dog. Siste sjarmør-etappe har pleid å gå i bikeparkens område.

Christoffer Borge Olsen og kompisen hans fra 3050 offcamber restaurerer stier i drammensmarka, men han bygger ikke i bikeparken. Du kan dog gjerne ta heisen opp og sykle ca 20 min fra toppen for å komme dit. Kan skjønne at det også er forvirrende ICON_SMILE

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: Supermann] #2663663 12/05/2021 14:38
vids Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for feedback Supermann! Vi prøver å forbedre oss litt på radio-snakkingen og å tenke på lytteren. Det er dog lett å bli revet med og jeg har alltid snakket fort. Jeg er også en av de som kan finne på å sette lydbøker på raskere avspilling enn orignalt, så alt går egentlig fort hele tiden.

BTW. nevnte Borge Olsen hadde en veldig flott, rolig og dyp radiostemme. Ble nesten litt misunnelig når jeg lyttet gjennom!

..Megatower v2..
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: vids] #2666385 01/06/2021 13:44
J
JamiesonP Offline
Fersking
Fersking
J
Mye godt innspill her - alt tas til vurdering. Vi forbereder oss hele tiden - håper lydmiksen/nivå ble litt bedre på episode 3 blant annet. Apropos E03 - her prøvde vi å være flinkere til å forklare hva/hvor vi snakker om når det ble litt mye lokalprat.

Raaw Madonna V2 / OTBpodden
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling! [Re: JamiesonP] #2666392 01/06/2021 14:57
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: JamiesonP
Mye godt innspill her - alt tas til vurdering. Vi forbereder oss hele tiden - håper lydmiksen/nivå ble litt bedre på episode 3 blant annet. Apropos E03 - her prøvde vi å være flinkere til å forklare hva/hvor vi snakker om når det ble litt mye lokalprat.

Jeg synes det var en klar forbedring på de to punktene, i hvert fall. yes

Redigert av knuthaug; 01/06/2021 14:57.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support