Hei. Som noen andre her inne, gikk også jeg på Fabio Wibmer smellen tidligere i år. Bremsene er fine de, og har fått kjørt seg mye på sti, og litt i Drammen. Knallbrems, men føler at de potensielt kunne vært bedre. For meg virker det som om klossene som fulgte med er litt "myke"? Får ikke helt den klappefølelsen jeg er vant med/liker. Noen med samme erfaring som har skiftet til andre klosser?
Magura sine race klosser (elker de dyreste) får mye skryt og jeg er svært fornøyd. Jeg har også Wibmer kaliperne, men med Shimano xt 8100 hendler. Det er rå kraft.
Enig at standardklossene ikke biter nok. Jeg har skiftet til Race foran, og det fungerer bra. Om det føles svampete er det vel derimot en luftings som skal til. Jeg måtte også ta en ekstra lufting av hendelen, som beskrevet i disse:
Jeg kjører utelukkende Uberbike Race Matrix, og har god erfaring med disse. Kjører de doble heller enn de individuelle. Selv mener Magura at de individuelle er best, mens Trickstuff er av motsatt oppfatning.
Her bestilt der et par ganger. Gått raskt. Har fått feil klosser og de rydda opp asap. Samme med klemmene/ klør som holder klossene fra hverandre, de var helt ute av spec på et par sett, fikk tilsendt nye. Klossene syns jeg er helt supre.
Jeg har MT7 men syns klossene er sørgelige greier der og. De orginale fungerte greit så lenge det var tørt, noe det vanligvis er langt i mellom her, så fort bremsene ble våte og fikk gjørme på seg hadde jeg ingen bremsekraft før jeg fikk litt lunk i bremsene igjen. Ble anbefalt race klossene, men sliter med det samme der. Har nå prøvd galfer advanced som skal være bra i våte forhold, men jeg er ikke imponert desverre, har mye bedre bremser med shimanobremsene mine med sinterklosser når det er vått.
Jeg kjører utelukkende Uberbike Race Matrix, og har god erfaring med disse. Kjører de doble heller enn de individuelle. Selv mener Magura at de individuelle er best, mens Trickstuff er av motsatt oppfatning.
Har du sammenlignet Uberbike klossene med Poweklossene til Trickstuff. Jeg har hatt begge og funnet at begge "er bra". Men kjedelig som jeg er synes jeg alle bremseklosser "er bra" når bremsen er lufta og i orden.
Har du sammenlignet Uberbike klossene med Poweklossene til Trickstuff. Jeg har hatt begge og funnet at begge "er bra". Men kjedelig som jeg er synes jeg alle bremseklosser "er bra" når bremsen er lufta og i orden.
LarsB ufølsom
Ikke prøvd mot hverandre. ekte mot hverandre-test krever to sett like skiver, der skiver er nye når de kjøres inn med hver type klosser.