Flytte ut av Oslo
|
Re: Flytte ut av Oslo
[Re: baronKanon]
13/04/2021 08:26
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvordan er jobbmulighetene der du flytter, da? Har pendlet før, og det gjør jeg aldri igjen. Fy faen, for noe drit. Bedre å sette seg på sykkelen og kruse til jobben enn å stampe på mosseveien (kjempegøy, eller hva, Roy?), komme seg til kollektivt, sitte på kollektiv og fra kollektiv til jobb. Blæsj. En grei forutsetning for å mene noe er å vite noe, og her aner nok hverken du eller jeg hva du fabler om mtp stamping på Mosseveien. Men jeg vet at det er flere her ute som pendler til byn med sykkel, og jeg hører ikke at de klager. Er det for dritalt vær og føre så tar de båten, bussen eller bilen, tror jeg. Jeg hverken bor eller jobber i Oslo, og det er jeg veldig glad for.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
13/04/2021 08:41
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Hvordan er jobbmulighetene der du flytter, da? Har pendlet før, og det gjør jeg aldri igjen. Fy faen, for noe drit. Bedre å sette seg på sykkelen og kruse til jobben enn å stampe på mosseveien (kjempegøy, eller hva, Roy?), komme seg til kollektivt, sitte på kollektiv og fra kollektiv til jobb. Blæsj. En grei forutsetning for å mene noe er å vite noe, og her aner nok hverken du eller jeg hva du fabler om mtp stamping på Mosseveien. Men jeg vet at det er flere her ute som pendler til byn med sykkel, og jeg hører ikke at de klager. Er det for dritalt vær og føre så tar de båten, bussen eller bilen, tror jeg. Jeg hverken bor eller jobber i Oslo, og det er jeg veldig glad for. Å bo på Nesodden og jobbe i byen er vel fint så lenge man bor i ok nærhet til ferjekaia og jobber i passelig nærhet til Rådhusplassen. Bor man på Fjellstrand, Spro eller Blylaget og jobber på Økern blir logistikken litt mer krevende, ser jeg for meg. I hvert fall hvis barn skal leveres på veien og man må være på jobb på Økern klokka 9. Men det går jo for mange fint å sykle til Nesoddtangen og så sykle/busse/trikke fra Rådhuskaia. Etter hva jeg skjønner er det ikke helt enkelt å finne parkering på Nesoddtangen? Men bussene til ferja går vel ganske hyppig oppover Nesoddlandet? Bor man langt syd på Nessodlandet er det kanskje ok å sykle til Oslos østliggende områder på morgenen for mange, selv om det er fire mil fra Fagerstrand til Økern uten ferja.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: JonR]
13/04/2021 08:42
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig m Roy, flott på Nesodden om du liker terreng, landevei (med bakker) og marka + stranda like i nærheten. Slalombakken får heisbasert sykling i år (håper vi) og den lille slalombakken og lysløypa (den korteste på 1,6 km) hadde de siste gjester i påsken. Nettverk av grusveier er det en drøss av i Follo men ute på øya hos oss kunne det gjerne vært litt mer. Føles deilig å være en 23 minutters båttur fra Aker Brygge men likevel på landet.
Jeg følger ganske mange på Strava og av en eller annen grunn er det kun i Nordmarka det fortsatt legges ut massevis av skiturer. Har vanskelig for å se at Sørmarka, Østmarka osv kan matche en så lang sesong. Skulle jeg flyttet for å få skiføre og sykkelterreng (ikke minst grus !) ville jeg tenkt Nordmarka. Har noen få turer på stisykkel i Lillomarka og enten så har jeg bommet eller så er det ikke like fin flyt og så godt bundet sammen på grus som Østmarka osv.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: EmilZipp]
13/04/2021 09:08
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skulle jeg flyttet for å få skiføre og sykkelterreng (ikke minst grus !) ville jeg tenkt Nordmarka. Har noen få turer på stisykkel i Lillomarka og enten så har jeg bommet eller så er det ikke like fin flyt og så godt bundet sammen på grus som Østmarka osv.
Basert på de samme kriteriene bør Drammen med nærområder også vurderes. Man kan velge å bo urbant eller ruralt. Store, store og lett tilgjengelige skoger på flere sider av byen, med snøsikre skiløyper om vinteren og grusveier på sommeren, samt et rikt nettverk av stier på alle kanter. Man kan velge å være mutters aleine på skauen fra første meter hvis man ikke er så glad i "Sognsvann-kø" de første 3 km før turen kan begynne på ordentlig. I dag går noen jeg kjenner på ski i nypreppa løyper med nysnø, mens andre vil sykle på bare og nokså tørre stier - begge deler i mitt nabolag. Ikke at dette er helt spesielt for Drammen og omegn, altså - det fins jo mange steder med lignende rikt tilbud. Men atkomst og bruk av skauen er en hel del lettere enn i hovedstaden. Sånn sett er vi veldig heldige her i landet, med allemannsretten og alt...
Gaute
|
|
|
13/04/2021 09:41
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal man bo utenfor byn og pendle til jobb i byn så bør man tenke godt gjennom hvordan pendlingen skal gjøres i alle fall. Hvor mange som skal samme vei hver morgen, antall avganger, flere typer kollektivtilbud osv.
Jeg bor på Fagerstrand og pendler til kontor i Vestby når jeg ikke har hjemmekontor eller er ute på jobbreiser. Her er det ikke kjempepraktisk å bo om man skal pendle til byn hver dag men det går, og tilbudet blir nok bedre ettersom befolkningsveksten øker. Det er populært her, det bygges og utvikles mye, og vi håper på hurtigbåt fra Fagerstrand for de som skal inn til Oslo. Enn så lenge kan det nok være bedre å se etter noe litt nærmere Tangen om man er 1 eller flere som skal inn til byn ofte.
Det går busser til hver ferjeavgang på Tangen, det finnes innfartsparkeringer, og man kan fint sykle til Tangen og ha sykkelen med på båten.
Det som er veldig positivt her ute på halvøya er roen, marka, sjøen, stinettverket, og det sosiale miljøet man fort blir en del av, i alle fall om man ønsker det. Jeg bodde 17 år i Oslo før vi flytta ut hit pga boller i ovnen, etter 7,5 år her ute i landlige omgivelser trives jeg veldig godt og ser ikke for meg å flytte videre. Tilbake til Oslo er i alle fall ikke et tema, det skjer ikke. Fra 2-roms til enebolig, stor tomt, grønt og luftig. Rolig, stille. Deilig.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: TheOdd]
13/04/2021 10:13
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
En digresjon om Drøbak. Jeg hadde en kollega som bodde der. Ikke syklist, men OK sprek. Skulle sykle til jobben i Oslo for første gang på lenge. Etter en solid dose med motvind og konstatering av dårlig form var det bare å finne frem telefonen ved Tusenfryd og varsle at morgenmøtet ble noe utsatt... Det er like langt fra Oslo til Drøbak som det er fra Oslo til Trondheim. (Det eneste som er verre er Nesodden, det er som å måtte kjøre til Bodø. Men fordelen med sistnevnte er at det finnes en wormhole mellom dem.). Det er greit om man ikke er kjent der, men når man bor i Drøbak bør man vite at Drøbak-Oslo er som Styrkeprøven.
|
|
|
[Re: gauter]
13/04/2021 10:41
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Asker/Røyken, Lierskogen og Konnerud er bra mhp ski, sykkel og turmuligheter generelt. Drammen har vel ett litt frynsete rykte hvis du har barn, litt høy Stovner faktor.
Hvis ballspill er viktig og økonomien god, gå for Asker Hva betyr "Stovner-faktor"? Siden Drammen nå er en storkommune med ca. 100.000 innbyggere, kan det ikke tenkes at demografien er litt variert? Beklager, jeg mente Drammen by. Med stovner faktor mener jeg stor innvandrerandel fra asia/afrika, typiske problemer er høy covid-19 smitte, ungdomskriminalitet som væpnede ran, store arrangerte masseslagsmål, bråk/vold på yrkesskolen. nå sist steinkasting mot politiet. nå er vel du fra 3050 og da vet du jo du alt om dette
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
13/04/2021 12:41
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Får slå et lite slag for Asker, da. Her er det i hvert fall mange fine områder å bo i, gode skoler osv. Reisetid inn til Oslo kan også være overkommelig - avhengig selvsagt av hvor man bor og hvor man skal. Det er en veldig fin sykkeltur fra Asker inn til Oslo, godt egnet for jobbsykling.
Men - det er et men - akkurat når det gjelder stisykling synes jeg ikke at Vestmarka er såååå veldig bra. Ja, det er noen bra steder, men både Drammensmarka og Østmarka er bedre i den forstand at de har mange flere fine stier. Mye myr i Vestmarka ...
Når jeg skriver "Asker" så mener jeg det som var Asker før nyttår. Etter kommunesammenslåing er jo hele Hurum også Asker. Utover der kan det være fint å sykle, men det kan fort bli nokså usentralt med tanke på reisevei inn til Oslo.
|
|
|
[Re: EmilZipp]
13/04/2021 12:48
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg følger ganske mange på Strava og av en eller annen grunn er det kun i Nordmarka det fortsatt legges ut massevis av skiturer. Har vanskelig for å se at Sørmarka, Østmarka osv kan matche en så lang sesong. Skulle jeg flyttet for å få skiføre og sykkelterreng (ikke minst grus !) ville jeg tenkt Nordmarka. Har noen få turer på stisykkel i Lillomarka og enten så har jeg bommet eller så er det ikke like fin flyt og så godt bundet sammen på grus som Østmarka osv.
Nordmarka er junk miles i forhold til de bra stiene i Lillo spør du meg. Skisesongen var ikke så ille i de mer snørike delene av Østmarka i år, hadde vel ca. 3 mnd med bra føre. Fortsatt mulig å tren epå Skullerud for de ivrige. Nordmarka selvsagt mye bedre.
|
|
|
[Re: larsdx]
13/04/2021 12:53
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Nordmarka er junk miles i forhold til de bra stiene i Lillo spør du meg. Enig. Lillo har fantastisk mye bra stier, mens Nordmarka har betydelig færre og det er vanskeligere å koble de sammen til en god runde. Lillo ligger også høyt nok til at det sannsynligvis blir bra skiføre der i noen år til 
Redigert av DesmoSkier; 13/04/2021 12:57.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
[Re: Tex]
13/04/2021 12:54
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Men - det er et men - akkurat når det gjelder stisykling synes jeg ikke at Vestmarka er såååå veldig bra. Ja, det er noen bra steder, men både Drammensmarka og Østmarka er bedre i den forstand at de har mange flere fine stier. Mye myr i Vestmarka ...
Enig. En del snadder der, men når absolutt ikke opp til Drammen og Oslo. Når jeg skriver "Asker" så mener jeg det som var Asker før nyttår. Etter kommunesammenslåing er jo hele Hurum også Asker. Utover der kan det være fint å sykle, men det kan fort bli nokså usentralt med tanke på reisevei inn til Oslo.
Jeg er oppvokst i Røyken og har syklet sti på Hurumlandet i 10 år. Det kan jeg ikke anbefale. En fin sti her og der, men ikke nettverket av kule stier som det er på stedene anbefalt tidligere. Med utg.punkt Røyken (altså tettstedet) så har man tilgang til Kjekstadmarka og Villingstadåsen som har mye fint, men resten av Røyken og Hurum er dårlig. Reisevei til Oslo er også jævlig kjipt, MEN man har hurtigbåt fra Slemmestad til Aker Brygge. Om man klarer seg med litt ugunstige (sist jeg sjekket iaf) avgangstider og man jobber i sentrum.
Redigert av aug11x; 13/04/2021 12:56.
|
|
|
13/04/2021 13:11
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men altså, vi har mer enn tilstrekkelig antall kunstnere og skuespillere på Nesodden men mangler flere som bidrar til arbeidsplasser (utover Sunnaas, matbutikker, kommunen og noen til). Så om du driver økologisk med navlelo så hold deg på Grünerløkka. Nesoddbåten er helt supert å pendle med. Bussen kjører til brygga, røkla sluses rett inn på båten, max to personer pr treseter, den er ALLTID presis, ingen mas når folk skal av eller på. Unntak er pappbåten som går til Lysaker på 7-8 minutter, den stoppes innimellom av is i brakkvannet i Lysakerfjorden, går bare i rusj'n og det er dårligere backup om den er i ustand eller på service. Jeg har vokst opp syd på Nesodden (Bunnefjordsiden) og det var ikke aktuelt å flytte tilbake dit, det tar for lang tid. Nå går jeg ned til båten på 25 minutter (eller oftest tre stoppesteder med bussen). Jeg er glad jeg slipper å pendle med bil sydfra til Oslo det ville gitt meg utslett.
Desmoskier / Larsdx, jeg håper jeg skrev "grusveier i Nordmarka vs Lillomarka". Enig med Drammen (Funnemarka er knall) som i tillegg har svært kort vei til fjells (Kongsberg, Blefjell, Uvdal, Dagali, Geilo, Tempelseter, Haglebu, Norefjell mfl. Bare det å slippe køen ut av Oslo er en velsignelse. Drøbak er også strålende med velfungerende rutetabell for sykling til jobben hele året, første avgang 05:35, godt miljø og områder for sykling. Eneste minus er at de har blå sykkel-bukser.
|
|
|
[Re: DesmoSkier]
13/04/2021 13:15
|
Anomyn
Ringrev
|
Ringrev
Lillo har fantastisk mye bra stier, mens Nordmarka har betydelig færre og det er vanskeligere å koble de sammen til en god runde Fine sykkelstier i Lillemarka, men som noen nevner, vanskelig å binde de sammen med gode stiene, og ikke minst grusveiene, i Nordmarka, til en god runde. Så i fjor at det faktisk planlegges opparbeidet en god sykkelbar forbindelse mellom Lillomarka og Nordmarka Syd.
|
|
|
[Re: runermm]
13/04/2021 13:54
|
BZE
Entusiast
|
Entusiast
Siggerud er, med respekt å melde, på en annen planet enn Ski, Oppegård og Kolbotn. Men det blir jo folk av beboerne der og, Herman Flesvig f. eks  At det er lite/mindre tilbud mener du? (kjenner ingen av stedene godt). Behovet melder seg for mer plass, Langhus/Ski/Ås hadde vel alle fungert bra for landevei, men hvordan er grusen (med bukkestyre) i området? Er redd jeg har blitt bortskjemt med lett tilgang til både Nord- og Østmarka. 30 km+ "pendling" bare for å komme til Hammern frister jo ikke.
|
|
|
[Re: BZE]
13/04/2021 14:03
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Siggerud er, med respekt å melde, på en annen planet enn Ski, Oppegård og Kolbotn. Men det blir jo folk av beboerne der og, Herman Flesvig f. eks  At det er lite/mindre tilbud mener du? (kjenner ingen av stedene godt). Behovet melder seg for mer plass, Langhus/Ski/Ås hadde vel alle fungert bra for landevei, men hvordan er grusen (med bukkestyre) i området? Er redd jeg har blitt bortskjemt med lett tilgang til både Nord- og Østmarka. 30 km+ "pendling" bare for å komme til Hammern frister jo ikke. Det er ingenting å gjøre på steder som Siggerud. Ski, Oppegård og Kolbotn er mye mer "urbant" og bedre kollektivt t/ fra Oslo. Du klarer sy sammen en del grusrunder i området du nevner, men like bra som Nordmarka blir det ikke. Om vinteren brukes mye av grusen til skiløyper, så da blir Nordmarka nærmeste alternativ.
|
|
|
13/04/2021 14:07
|
tron
Besatt
|
Besatt
Flyttet til Nittedal/Kruttverket fra Årvoll/Diesen for 7 år siden. Bruker 30-35 minutter på tog fra dør til dør til jobben i Oslo sentrum. Personlig ville jeg aldri ha flyttet til et sted uten tog. De første årene syklet jeg elsykkel gjennom Nordmarka til jobb i Nydalen fra april/mai til desember det var også utrolig digg.
Plasseringen inntil Nordmarka, og 1-2 km fra trafikken fra RV4 nede i dalen, er utrolig fin.Her har jeg kortere vei til skiløypa enn til garasjen, og stisyklingen starter etter 7 meter asfalt og 300 meter grus. Det er utrolig deilig å slippe å kjøre til skiløypa, kjøre til stien og skogen, kjøre unger til barnehage og skole. Trygg skolevei gjør at ungene raskt blir store nok til å gå uten følge av voksne (etter jul i 1. klasse, for vår del).
|
|
|
13/04/2021 14:37
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg bor på Skedsmo er knall fornøyd. Skal du til Oslo har du kort vei med tog fra Lillestrøm. Jeg bruker Romeriksåsen, Lillomarka og Østmarka når det gjelder sykling. Kort vei til Gardemoen når du skal ut å fly.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Tex]
13/04/2021 20:20
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Får slå et lite slag for Asker, da. Her er det i hvert fall mange fine områder å bo i, gode skoler osv. Reisetid inn til Oslo kan også være overkommelig - avhengig selvsagt av hvor man bor og hvor man skal. Det er en veldig fin sykkeltur fra Asker inn til Oslo, godt egnet for jobbsykling.
Når jeg skriver "Asker" så mener jeg det som var Asker før nyttår. Etter kommunesammenslåing er jo hele Hurum også Asker. Utover der kan det være fint å sykle, men det kan fort bli nokså usentralt med tanke på reisevei inn til Oslo.
Og ikke minst to hockeyhaller, og naturis-baner i nesten alle nabolag.
Redigert av Dexter; 13/04/2021 20:21.
|
|
|
13/04/2021 20:29
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Asker er fint. Det er en egen boble i Norge, sammen med visse steder i Bærum. Det må du bare vite. Asker folk er, ja Asker folk. På godt og vondt. Mye penger, mye!
|
|
|
[Re: Dexter]
13/04/2021 20:30
|
Panda
Besatt
|
Besatt
[quote=Tex] Og ikke minst to hockeyhaller, og naturis-baner i nesten alle nabolag. Pluss egen velodrom om 1,5 år.
|
|
|
13/04/2021 20:56
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Åssen er det å bo enda lenger nord enn Nittedal? Type Hakadal, Harestua?
|
|
|
[Re: EspenS]
14/04/2021 06:08
|
Tassen83
Fersking
|
Fersking
Åssen er det å bo enda lenger nord enn Nittedal? Type Hakadal, Harestua? Hakadal og Harestua ligger jo langs Gjøvikbanen så pendling blir ganske likt med unntak av tiden det tar. Det er nok også potensielt større avstander til togstasjonene i Hakadal og på Harestua avhengig av hvor du bosetter deg. Tenker da at de aller fleste som flytter til NIttedal ender opp på Rotnes og her er det kort til stasjonen nesten uansett. Sykkelmessig, sykkelpendlemessig og skimessig finner du nok også mye de samme mulighetene. Harestua har jo nærheten til Mylla som forlenger og forbedrer skisesongen betraktelig. Kvadratmeterprisen er betydelig høyere i pressområdene på Rotnes. Tenker du for kan legge på 30-40% på pris, men du finner rimeligere boliger i de mer etablerte områdene med eldre bebyggelse i Nittedal. Der deler av Rotnes fremstår som en liten bydel av småbarnsfamilier som har flyttet ut av Oslo er det nok en mye større andel av beboerne på Harestua og i Hakadal som har tilknytning dit. I nabolaget vårt er det 1000 boenheter med nesten utelukkende familier med barn i barne- og ungdomskolealder.
|
|
|
[Re: EspenS]
14/04/2021 06:42
|
tron
Besatt
|
Besatt
Åssen er det å bo enda lenger nord enn Nittedal? Type Hakadal, Harestua? Det går færre tog til Harestua enn til Nittedal stasjon. Åneby har også endel tog som kjører forbi. Hakadal stasjon har vel de samme avgangene som Nittedal, tror jeg. Rotnes-området har fått et presset boligmarked de siste årene. Utbyggere og Oslofolk har virkelig oppdaget området. Eplehageutbyggere snapper de gamle husene med stor hage, dessverre, og kommunen ser ut til å la det skje i stor stil.
Redigert av tron; 14/04/2021 06:45.
|
|
|
14/04/2021 07:32
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
I drammensområdet får du mer på pengene jo lengre ut mot Øvre Eiker du er. Når du må til Oslo tar f.eks. toget 43 minutter og går 1 gang per time hele dagen fra Mjøndalen. Hvis enebolig med hage er tingen er Krokstadelva/Solbergelva/Mjøndalen bra. F.eks: https://www.finn.no/214730262En ulempe er at hvis du reiser mye med fly kommer Oslo-gryta i veien.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
[Re: zero]
14/04/2021 07:53
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
En ulempe er at hvis du reiser mye med fly kommer Oslo-gryta i veien.
Men toget fra Eiker går direkte til Gardemoen, så det er jo fint. Nå flyr ikke jeg mye, men det er utrolig deilig å slippe bil til Gardemoen.
|
|
|
[Re: zero]
14/04/2021 08:35
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I drammensområdet får du mer på pengene jo lengre ut mot Øvre Eiker du er. Når du må til Oslo tar f.eks. toget 43 minutter og går 1 gang per time hele dagen fra Mjøndalen.[...] En ulempe er at hvis du reiser mye med fly kommer Oslo-gryta i veien. To avganger i timen i rushtida, faktisk. Og flytog fra Drammen (uten at det har noe for seg å bytte). Se der, ja. I skogkanten, med lysløype, badevann, idrettsanlegg, skiløype og et vanvittig flott nettverk av stier umiddelbart utenfor døra. Samt ivrige syklister på alle kanter i nabolaget.
Gaute
|
|
|
[Re: Flamini]
14/04/2021 10:09
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Asker/Røyken, Lierskogen og Konnerud er bra mhp ski, sykkel og turmuligheter generelt. Drammen har vel ett litt frynsete rykte hvis du har barn, litt høy Stovner faktor.
Hvis ballspill er viktig og økonomien god, gå for Asker Hva betyr "Stovner-faktor"? Siden Drammen nå er en storkommune med ca. 100.000 innbyggere, kan det ikke tenkes at demografien er litt variert? Beklager, jeg mente Drammen by. Med stovner faktor mener jeg stor innvandrerandel fra asia/afrika, typiske problemer er høy covid-19 smitte, ungdomskriminalitet som væpnede ran, store arrangerte masseslagsmål, bråk/vold på yrkesskolen. nå sist steinkasting mot politiet. nå er vel du fra 3050 og da vet du jo du alt om dette Alt dette er en del av en godt planlagt PR-kampanje for å holde stislitasjen under kontroll..... Jeg kan ikke si at vi som bor der merker noe særlig til dette. Mulig jeg bor på feil sted i byen, eller at jeg ikke helt ser det samme omfanget som vår sensasjonshungrige lokalavis melder om.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: simenf]
14/04/2021 10:34
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Samme her. Nå er ikke ungene mine store nok til å kunne surre seg borti - eller dras inn i - denslags, men det er vel fullt mulig å styre unna.
Gaute
|
|
|
[Re: BZE]
14/04/2021 10:42
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Siggerud er, med respekt å melde, på en annen planet enn Ski, Oppegård og Kolbotn. Men det blir jo folk av beboerne der og, Herman Flesvig f. eks  At det er lite/mindre tilbud mener du? (kjenner ingen av stedene godt). Behovet melder seg for mer plass, Langhus/Ski/Ås hadde vel alle fungert bra for landevei, men hvordan er grusen (med bukkestyre) i området? Er redd jeg har blitt bortskjemt med lett tilgang til både Nord- og Østmarka. 30 km+ "pendling" bare for å komme til Hammern frister jo ikke. # # # Det er masse flotte grusalternativer i Follo med utgangspunkt i Ski eller Ås. Vi sykler fra Toppen av Nesoddbakkene og helt til Son med bare et par kortere strekker på asfalt (slik at du kan handle kaffe enten på Korsegården i Ås eller i Vestby). Det er en grunn til at vi la "Høstfesten" på grus fra Drøbak til Hølen og retur lengre inn i landet og via Garder og Ås tilbake. Grusveiene i Follo binder du fint sammen med enten litt asfalt eller sti. Follorittet har også innført div grussegmenter ! ! ! Om du abonnerer på Landevei: https://www.landevei.no/sykkelritt/lanserer-nytt-gravelritt-i-droebak-i-septemberFra klubbsiden vår http://www.nesoddensykkel.no/rittoversikt/hostfesten/Litt andre forslag https://www.strava.com/activities/4235816157Litt mer knot innimellom på denne, men vi vil ha det slik innimellom https://www.strava.com/activities/4053329422Hjem fra jobb i Oslo via nydelige Alnaelva og Østmarka, dette blir yndlingspendleveien din. https://www.strava.com/activities/2736789397Follo Senkveld https://www.strava.com/activities/2848894012Sti, Nesoddmarka, Frognmarka, Skimarka, Sørmarka, Østmarka, Lillomarka, Nordmarka og litt vestmarka på en tur (tror det var slik) https://www.strava.com/activities/3806484993
|
|
|
[Re: tron]
14/04/2021 11:02
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Åssen er det å bo enda lenger nord enn Nittedal? Type Hakadal, Harestua? Det går færre tog til Harestua enn til Nittedal stasjon. Åneby har også endel tog som kjører forbi. Hakadal stasjon har vel de samme avgangene som Nittedal, tror jeg. Rotnes-området har fått et presset boligmarked de siste årene. Utbyggere og Oslofolk har virkelig oppdaget området. Eplehageutbyggere snapper de gamle husene med stor hage, dessverre, og kommunen ser ut til å la det skje i stor stil. Må dog advare litt mot at barna kan lett havne i Langrenns miljøet i Nittedal,😊😊
|
|
|
|
|