Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2645671
25/01/2021 01:06
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115
chalshus
More than words
|
More than words
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 11,115 |
Hvor jobber Mathilde Johnsen? Bikeshop.no?
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: chalshus]
#2645672
25/01/2021 03:37
|
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317 |
Hvor jobber Mathilde Johnsen? Bikeshop.no? Bikester, der skjedde det noe feil. hadde vært fint hvis jeg kunne rette feilen, men nå er det for sent, kan ikke redigere innlegget lenger.
Redigert av mtbboy1993; 25/01/2021 03:38.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: mtbboy1993]
#2645673
25/01/2021 03:41
|
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317 |
skal stå Bikester ikke bikeshop beklager. for dere som lurer på hvorfor Bikester er så dyrt. her er hva Bikester sier: '' Hei igjen, Tusen takk for din tilbakemelding. Prisene på vår nettside justeres ut ifra lagerbeholdningen og kan derfor variere. Enkelte leverandører har krav til hvor mye man kan sette ned prisen på ulike varer, for å ha lov til å selge deres merker. Vi vet ingenting om avtaler andre distributører har med leverandører, og kan derfor ikke svare på hvorfor noen nettbutikker selger produkter billigere. Jeg beklager for det. Hvis vi kan være til videre hjelp er det bare å kontakte oss igjen. Med vennlig hilsen, Mathilde Johnsen Customer Service Expert'' Jeg har ikke spurt Spinn.no men de har også høye priser og setter ikke ned prisene. for dere som lurer på hvorfor Bikester er så dyrt. her er hva bikeshop sier:
'' Hei igjen,
Tusen takk for din tilbakemelding.
Prisene på vår nettside justeres ut ifra lagerbeholdningen og kan derfor variere. Enkelte leverandører har krav til hvor mye man kan sette ned prisen på ulike varer, for å ha lov til å selge deres merker. Vi vet ingenting om avtaler andre distributører har med leverandører, og kan derfor ikke svare på hvorfor noen nettbutikker selger produkter billigere. Jeg beklager for det.
Hvis vi kan være til videre hjelp er det bare å kontakte oss igjen.
Med vennlig hilsen,
Mathilde Johnsen Customer Service Expert''
Jeg har ikke spurt Spinn.no men de har også høye priser og setter ikke ned prisene.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2645687
25/01/2021 07:55
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900 |
Jeg har benyttet mine superkrefter og korrigert det opprinnelige innlegget til mtbboy1993 siden fristen for at han kunne gjøre det selv er gått ut.
LarsB Moderator
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2651381
08/03/2021 15:23
|
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143 |
Har en krankarm Ultegra 6800 kjøpt i september 2016 og kom med Gavia cx ultimate sykkel som jeg kjøpte på Bikeshop.
Nå spjærer krankarmen på drevsiden (som man ser mange eksempler av på disse krankarmene) og hos kundeservise hos Bikeshop hevder de det kun er 2 år reklamasjonsrett på denne komponenten, altså at en krankarm følgelig ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år som etter forbrukerkjøpsloven gir en 5 år reklamasjonsrett.
Mtp hvor mye kranksett som går opp i lamineringen kan det umulig være i tråd med alminnelig standard på kundeservice dette.
Det kan umulig være situasjonen at krankramen på sykkelen din må byttes hvert 2. år og at dette anses som "normalen". Her driver Bikeshop med forsøk på lureri.
Tilbakemeldingen fra Bikeshop er skremmende.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2651387
08/03/2021 15:42
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 83
kruttsalve
Medlem
|
Medlem
Registrert: May 2010
Innlegg: 83 |
Ny opplevelse med Bikester, de bruker både Posten og Postnord, nå fikk jeg delt opp en bestilling, så jeg fikk gleden av å hente pedalene ett sted, mens dekket må hentes et annet, artig med pakkerebusløp.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2651388
08/03/2021 15:43
|
Registrert: Aug 2020
Innlegg: 251
torbus
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2020
Innlegg: 251 |
Jeg pleier å lese brukeranmeldelser før jeg handler ting. Der har jeg inntil nylig syntes Bikeshop er bra, da det er mange som skriver under de ulike produktene de selger. Men etter at jeg selv har skrevet 7-8 grundige anmeldelser under produkter jeg har handlet hos dem, ser jeg at de ikke publiserer dårlige anmeldelser. Av mine anmeldelser er 5-6 av dem toppkarakter, med gode beskrivelser av hva jeg liker ved produktene. To av produktene har jeg derimot gitt dårlige karakterer, men med gode begrunnelser for hvorfor jeg har gitt disse to produktene henholdsvis karakter 1 og karakter 2.
Mens de gode anmeldelsene mine har blitt publisert nesten umiddelbart, ser jeg nå at mine to dårlige anmeldelser ikke er publisert i det hele tatt (mer enn en måned siden jeg postet dem).
Deres selektive utvalg av hva de publiserer (og hva de åpenbart ikke publiserer), gjør brukeranmeldelsene deres svært misvisende.
Jeg er ellers fornøyd med Bikeshop (selv om de brukte så lang tid på en reklamasjon jeg hadde inne at jeg til slutt ikke gadd mer, dog var det kun snakk om noen hundrelapper), men dette er dårlig av det jeg oppfatter som en seriøs aktør. Jeg skriver tross alt ikke verken gode eller dårlige anbefalinger for butikkens skyld, men for andre kunders skyld.
Redigert av torbus; 08/03/2021 15:45.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2651400
08/03/2021 17:55
|
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245 |
Har begynt å bruke sykkelkomponenter.no
På de siste 3 ordrene har det vært 1-2 dagers leveringstid noe som BS erfaringsmessig bruker 5-6 dager på (lagervare begge steder).
Prisene er ok hos sykkelkomponenter også.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: 2Will]
#2651408
08/03/2021 20:46
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Har en krankarm Ultegra 6800 kjøpt i september 2016 og kom med Gavia cx ultimate sykkel som jeg kjøpte på Bikeshop.
Nå spjærer krankarmen på drevsiden (som man ser mange eksempler av på disse krankarmene) og hos kundeservise hos Bikeshop hevder de det kun er 2 år reklamasjonsrett på denne komponenten, altså at en krankarm følgelig ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år som etter forbrukerkjøpsloven gir en 5 år reklamasjonsrett.
Mtp hvor mye kranksett som går opp i lamineringen kan det umulig være i tråd med alminnelig standard på kundeservice dette.
Det kan umulig være situasjonen at krankramen på sykkelen din må byttes hvert 2. år og at dette anses som "normalen". Her driver Bikeshop med forsøk på lureri.
Tilbakemeldingen fra Bikeshop er skremmende.
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: torbus]
#2651409
08/03/2021 20:50
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Jeg pleier å lese brukeranmeldelser før jeg handler ting. Der har jeg inntil nylig syntes Bikeshop er bra, da det er mange som skriver under de ulike produktene de selger. Men etter at jeg selv har skrevet 7-8 grundige anmeldelser under produkter jeg har handlet hos dem, ser jeg at de ikke publiserer dårlige anmeldelser. Av mine anmeldelser er 5-6 av dem toppkarakter, med gode beskrivelser av hva jeg liker ved produktene. To av produktene har jeg derimot gitt dårlige karakterer, men med gode begrunnelser for hvorfor jeg har gitt disse to produktene henholdsvis karakter 1 og karakter 2.
Mens de gode anmeldelsene mine har blitt publisert nesten umiddelbart, ser jeg nå at mine to dårlige anmeldelser ikke er publisert i det hele tatt (mer enn en måned siden jeg postet dem).
Deres selektive utvalg av hva de publiserer (og hva de åpenbart ikke publiserer), gjør brukeranmeldelsene deres svært misvisende.
Jeg er ellers fornøyd med Bikeshop (selv om de brukte så lang tid på en reklamasjon jeg hadde inne at jeg til slutt ikke gadd mer, dog var det kun snakk om noen hundrelapper), men dette er dårlig av det jeg oppfatter som en seriøs aktør. Jeg skriver tross alt ikke verken gode eller dårlige anbefalinger for butikkens skyld, men for andre kunders skyld. Det stemmer ikke at vi kun godkjenner positive reviews. Alt blir godkjent med mindre det bryter med retningslinjene som er satt, men det er en manuell jobb som gjennomføres av kundesupport (er dessverre ingen automatisk jobb i dagens system) og det kan derfor noen ganger ta litt lang tid. Skal be de ta en gjennomgang for å se om det er noen de har glemt, kan nesten virke sånn basert på hva du skriver her. Kan også nevne at vi en periode hadde problemer med at reviews ikke ble vist med sine korrekte antall stjerner, men alle ble vist med snittet på produktet, det skal så vidt jeg vet heldigvis være fikset nå.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: JonAre]
#2651494
09/03/2021 10:54
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585 |
Konkurrentene strekker seg langt utenfor hva loven pålegger dem, med fokus på at det skal bli minst mulig styr for kunden. Her de tre siste reklamasjonene jeg har hatt med andre butikker:
(...)
Alle erfaringer tyder på at hver av disse returene ville tatt 2-3 mnd med mas, diskusjoner og sommel hos bikeshop. Jeg kom på et enda bedre eksempel på hvordan sykkelkomponenter.no tar reklamasjoner på en slik måte at kunden kommer best mulig ut av det: Jeg kjøpte to Ice Spiker Pro piggdekk, men til min store overraskelse sprakk det første dekket da jeg pumpet det opp, så all lufta fosset ut. Det så ut som om det var for dårlig overlapp mellom gummi i sidevegg og rullebane. Tror ikke jeg prøvde det andre dekket. Jeg fikk returnere begge to mot pengene tilbake, helt uten diskusjon. Det hadde jeg ikke rett på, og de hadde bare mitt ord på at jeg ikke pumpet i for mye luft. Sist reklamasjon hos Bikeshop strandet fordi jeg ikke kunne bevise at jeg ikke hadde utvidet den indre diameteren på gaffelrørssiden av et styreframspring! Visstnok fordi jeg kunne ha syklet med det så løst at det ble slitt av bevegelsen fram og tilbake under svinging. Det er et under at jeg lever. Jeg er ikke sint, men ganske fascinert.
Redigert av JonAre; 09/03/2021 14:06.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: RayP]
#2651496
09/03/2021 11:02
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585 |
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd.
Hele min sak baserer seg også på at styreframspring ikke skal vare vesentlig lengre enn 2 år. Jeg har ikke orket å ta den diskusjonen, fordi neste steg i den triste kundeservicetangoen er jo bare å si at jeg burde ha reklamert tidligere ("innen rimelig tid"). Det er teknisk sett riktig. Jeg somlet med å reklamere på styreframspringet, fordi jeg ikke var sikker på om det var det eller gaffelen som var utenfor spec.
Redigert av JonAre; 09/03/2021 14:09.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: RayP]
#2651507
09/03/2021 11:37
|
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143 |
Har en krankarm Ultegra 6800 kjøpt i september 2016 og kom med Gavia cx ultimate sykkel som jeg kjøpte på Bikeshop.
Nå spjærer krankarmen på drevsiden (som man ser mange eksempler av på disse krankarmene) og hos kundeservise hos Bikeshop hevder de det kun er 2 år reklamasjonsrett på denne komponenten, altså at en krankarm følgelig ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år som etter forbrukerkjøpsloven gir en 5 år reklamasjonsrett.
Mtp hvor mye kranksett som går opp i lamineringen kan det umulig være i tråd med alminnelig standard på kundeservice dette.
Det kan umulig være situasjonen at krankramen på sykkelen din må byttes hvert 2. år og at dette anses som "normalen". Her driver Bikeshop med forsøk på lureri.
Tilbakemeldingen fra Bikeshop er skremmende.
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd. Det er altså person som har "Reklamasjonsansvarlig/warranty" i signaturen sin som melder dette så jeg vet ikke hvor betryggende dette er. Har tatt kontakt med Shimano Norge for en tilbakemelding på hva de mener normal levetid på krankarmen skal være. Vil overraske meg stort om de støtter Bikeshop sin Reklamasjons- og Warrantyansvarlig. Edit: Shimano Norge bekrefter vesentlig lengre levetid en 2 år gitt...har du sett:)
Redigert av 2Will; 09/03/2021 11:50.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: 2Will]
#2651769
10/03/2021 19:15
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Har en krankarm Ultegra 6800 kjøpt i september 2016 og kom med Gavia cx ultimate sykkel som jeg kjøpte på Bikeshop.
Nå spjærer krankarmen på drevsiden (som man ser mange eksempler av på disse krankarmene) og hos kundeservise hos Bikeshop hevder de det kun er 2 år reklamasjonsrett på denne komponenten, altså at en krankarm følgelig ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år som etter forbrukerkjøpsloven gir en 5 år reklamasjonsrett.
Mtp hvor mye kranksett som går opp i lamineringen kan det umulig være i tråd med alminnelig standard på kundeservice dette.
Det kan umulig være situasjonen at krankramen på sykkelen din må byttes hvert 2. år og at dette anses som "normalen". Her driver Bikeshop med forsøk på lureri.
Tilbakemeldingen fra Bikeshop er skremmende.
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd. Det er altså person som har "Reklamasjonsansvarlig/warranty" i signaturen sin som melder dette så jeg vet ikke hvor betryggende dette er. Har tatt kontakt med Shimano Norge for en tilbakemelding på hva de mener normal levetid på krankarmen skal være. Vil overraske meg stort om de støtter Bikeshop sin Reklamasjons- og Warrantyansvarlig. Edit: Shimano Norge bekrefter vesentlig lengre levetid en 2 år gitt...har du sett:) Ja, det er helt klart noen som har gjort en feil. Nå er det flere som jobber med akkurat reklamasjon hos oss, men har videreformidlet meldingene herfra til alle sammen. Det skal jo ikke skje at man bommer som man har gjort i dette tilfellet. At Shimano sier at forventet levetid er langt over 2 år kommer vel ikke som noen overraskelse, et produkt som en krank av aluminium burde man jo helt klart forvente at at holder en stund forutsatt at den ikke er utsatt for noe ekstremt.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: JonAre]
#2651770
10/03/2021 19:22
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd.
Hele min sak baserer seg også på at styreframspring ikke skal vare vesentlig lengre enn 2 år. Jeg har ikke orket å ta den diskusjonen, fordi neste steg i den triste kundeservicetangoen er jo bare å si at jeg burde ha reklamert tidligere ("innen rimelig tid"). Det er teknisk sett riktig. Jeg somlet med å reklamere på styreframspringet, fordi jeg ikke var sikker på om det var det eller gaffelen som var utenfor spec. Nå skal jeg ikke gå inn på de spesifikke detaljene her, men jeg mener og huske at vi her hadde vært litt vel strenge på tolkning av regelverket og at det skulle bli ryddet opp i.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: RayP]
#2652003
12/03/2021 07:20
|
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143 |
Har en krankarm Ultegra 6800 kjøpt i september 2016 og kom med Gavia cx ultimate sykkel som jeg kjøpte på Bikeshop.
Nå spjærer krankarmen på drevsiden (som man ser mange eksempler av på disse krankarmene) og hos kundeservise hos Bikeshop hevder de det kun er 2 år reklamasjonsrett på denne komponenten, altså at en krankarm følgelig ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år som etter forbrukerkjøpsloven gir en 5 år reklamasjonsrett.
Mtp hvor mye kranksett som går opp i lamineringen kan det umulig være i tråd med alminnelig standard på kundeservice dette.
Det kan umulig være situasjonen at krankramen på sykkelen din må byttes hvert 2. år og at dette anses som "normalen". Her driver Bikeshop med forsøk på lureri.
Tilbakemeldingen fra Bikeshop er skremmende.
Uten at jeg kjenner din sak spesifikt så kan nok virke som om noen har blandet reklamasjonsrett og garanti her. Har uansett sendt dette over til leder for kundesupport så han kan ta en titt på det og finne ut av hva som har skjedd. Det er altså person som har "Reklamasjonsansvarlig/warranty" i signaturen sin som melder dette så jeg vet ikke hvor betryggende dette er. Har tatt kontakt med Shimano Norge for en tilbakemelding på hva de mener normal levetid på krankarmen skal være. Vil overraske meg stort om de støtter Bikeshop sin Reklamasjons- og Warrantyansvarlig. Edit: Shimano Norge bekrefter vesentlig lengre levetid en 2 år gitt...har du sett:) Ja, det er helt klart noen som har gjort en feil. Nå er det flere som jobber med akkurat reklamasjon hos oss, men har videreformidlet meldingene herfra til alle sammen. Det skal jo ikke skje at man bommer som man har gjort i dette tilfellet. At Shimano sier at forventet levetid er langt over 2 år kommer vel ikke som noen overraskelse, et produkt som en krank av aluminium burde man jo helt klart forvente at at holder en stund forutsatt at den ikke er utsatt for noe ekstremt. Ja, nå ordnet saken min seg heldigvis og Bikeshop sender ny krank fra sitt lager ettersom Shimano Norge ikke har akkurat denne inne, men jeg synes ikke Bikeshop fortjener slippe helt unna med å rydde opp i slike tabber spesielt mtp de konkrete tilbakemeldingene som kom fra Reklamasjons- og Warrantyansvarlig og gjengir derfor noen sitat nedenfor som viser etter min mening at dette neppe kun dreier seg om "misforståelser". Det er godt det endte bra og at Bikeshop her ved RayP innrømmer svikt i både kompetansen på sine ansatte og forsåvidt rutinene, men jeg måtte altså selv kontakte Shimano Norge for å få rettet opp i saken og Bikeshop formidlet ikke videre kontakt med leverandøren (Shimano) selv etter to oppfordringer om det. I korrespondansen med Bikeshop ber jeg ved to tilfeller om kontaktperson hos Shimano Norge fordi jeg anser det nyttesløst å få tilbakemeldinger som: "Selve sykkelrammen din blir ikke utsatt for "mekanisk slitasje", eller slitasje generelt selv om den blir brukt, så den har du 5 år på. Mens kranksett, kassetter, kjeder, gir, bremser, blir utsatt for veldig mye slitasje hver gang det blir brukt, og går da under 2 år. Samme som med sykkeldekk. Disse blir faktisk utsatt for slitasje hver gang de blir brukt, og er da ikke ment til å vare like lenge som en sykkelramme." Og det fortsetter: "Det stemmer dessverre det jeg sier, så jeg kan ikke behandle dette som en reklamasjon. Armene er en del av kranksettet, og er en av de delene som blir utsatt for mye press under bruk. Vi har opplevd reklamasjonsforespørsler på kranksett, og krankarmer før, og det er det samme som alltid gjelder. 2 år på slitedeler. Det er vanskelig å sammenligne sykkeldeler nå med det som ble produsert på 80-90-tallet og bakover. Det har absolutt skjedd forandringer der." Nå forklarer altså Bikeshop dette med at noen har misforstått forskjellen på garanti og reklamasjon....javel, etter korrespondansen å se, er det vanskelig å finne hold for at det har vært en slik "misforståelse". Det er også verd å bemerke at jeg er strålende fornøyd med mottakelsen hos Shimano Norge, det var knapt 10 sekunder inn i samtalen med vedkommende hos dem med ansvar for dette før han skjønte det dreide seg om 6800 og sa med en gang at det hadde vært en del produksjonsfeil på denne så "den bare bytter vi med en gang". Hos Bikeshop på tlf. var de helt ukjent med disse produksjonsfeilene på denne serien. Fremover er det bare å melde at Bikeshop vil bli satt lengre ned på listen i vurderingen for fremtidig kjøp av div sykkelrelatert, selv om de skulle være billigst på noe. Ikke at jeg er noen storhandler hos dem fra før, men det bør koste å drive dårlig butikk.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: 2Will]
#2652027
12/03/2021 08:35
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 325
gabbar
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 325 |
Takk for at du deler. Er enig i at forhandler, i dette tilfellet bikeshop, burde ha bedre kontroll på reklamasjon. Skjønner det er vanskelig for dem å kurse opp og at alle sitter med innsikt i alle produkter de selger, Bikeshop har et stort sortiment. Det burde derimot ikke være vanskelig for å lage liste over varenummer med artikler som har kjente feil/mangler. Hadde de hatt en slik oversikt, hadde du fått kundeservicen du skulle hatt.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: gabbar]
#2652037
12/03/2021 09:19
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585 |
Takk for at du deler. Er enig i at forhandler, i dette tilfellet bikeshop, burde ha bedre kontroll på reklamasjon. Skjønner det er vanskelig for dem å kurse opp og at alle sitter med innsikt i alle produkter de selger, Bikeshop har et stort sortiment. Det er ikke snakk om kunnskap om produkter, men kultur og forståelse av lovverket de må forholde seg til. Sistnevnte er enkelt å fikse.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2652147
12/03/2021 13:59
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979 |
Urelatert: Sendte en henvendelse til Bikeshop i dag angående det som synes å være en defekt glidelås på ny vindjakke. Etter kun et par timer har jeg nå fått bekreftet at kjøpssummen returneres. Grunnlaget er en videosnutt jeg sendte, og jeg behøver ikke foreta meg noe mer. Altså ros til Bikeshop siden ros er på sin plass 
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: JonAre]
#2652168
12/03/2021 18:17
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 325
gabbar
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 325 |
Ikke uenig, men de henviser til slitasjedeler, som har to års reklamasjon, noe som stemmer, etter min forståelse. Når det gjelder enkelte deler, deriblant krank, er vel deler av den for slitasjedel å regne, mens andre ikke...? Dersom ja, handler det om kompetanse. Og på den andre siden, om kundeservice godtar all reklamasjon, både dekket og ikke-dekket, så er det bikeshop som ender med å dekke kostnadene for ikke-dekket. Så kompetanse er viktig for å tilby en best mulig kundeservice, samtidig som det ikke blir en unødvendig stor utgiftspost for å dekke "feil" reklamasjoner
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: gabbar]
#2652240
13/03/2021 12:39
|
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 143 |
Ikke uenig, men de henviser til slitasjedeler, som har to års reklamasjon, noe som stemmer, etter min forståelse. Når det gjelder enkelte deler, deriblant krank, er vel deler av den for slitasjedel å regne, mens andre ikke...? Dersom ja, handler det om kompetanse. Og på den andre siden, om kundeservice godtar all reklamasjon, både dekket og ikke-dekket, så er det bikeshop som ender med å dekke kostnadene for ikke-dekket. Så kompetanse er viktig for å tilby en best mulig kundeservice, samtidig som det ikke blir en unødvendig stor utgiftspost for å dekke "feil" reklamasjoner Et kranksett består av flere deler hvor bl.a drevene er slitasjeelementet mens selve krankarmen nok må anses å ha vesentlig lengre levetid enn 2 år. Det er også denne forståelsen Shimano Norge legger til grunn. Når jeg anførte reklamasjon var det heller ikke drevene det ble reklamert på, men selve krankarmen med henvisning til forholdsvis lett tilgjengelig informasjon på nett om at 6800 serien går opp i bondingen og sånn sett anses som produksjonsfeil. Bikeshop henviser altså til 2 års reklamasjon på noe det ikke reklameres på og forsøker føre krankarmen inn under disse reglene. At man skal gjøre delvurdering mhp reklamasjonstid står rett ut i lovteksten: "Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre" så er reklamasjonstiden 5 år. Å konstatere 2 år reklamasjonstid på slitasjedeler er sånn sett et godt gammeldags "goddag mann økseskaft" svar i saken. Det er videre langt fra tale om at Bikeshop skulle ha noe å hente/tape på å dekke alt de får av henvendelser, det holder i massevis at de klarer forholde seg til gjeldende rett.
Redigert av 2Will; 13/03/2021 12:42.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2652413
15/03/2021 07:28
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010 |
Jeg får plutselig ikke opp produktbilder på Bikehsop.no (kun noen få vilkårlige som er synlige). Safari på Mac. Ikke kjørt noen oppdateringer eller lignende nylig. Har forsøkt å slette cookies og cache og ymse restarter osv, men fortsatt mangler bilder. I Chrome funker alt fint.
Noen tips?
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Skoje]
#2652434
15/03/2021 08:21
|
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 319
saktetur
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 319 |
Har dessverre ikke tips til løsning, men jeg har samme problem. Ikke opplevd dette ved andre nettbutikker, kun Bikeshop.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Skoje]
#2652440
15/03/2021 08:37
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Jeg får plutselig ikke opp produktbilder på Bikehsop.no (kun noen få vilkårlige som er synlige). Safari på Mac. Ikke kjørt noen oppdateringer eller lignende nylig. Har forsøkt å slette cookies og cache og ymse restarter osv, men fortsatt mangler bilder. I Chrome funker alt fint.
Noen tips? Det er en bug som skal være fikset snart. Husker ikke 100%, men mener det gjaldt kun apple produkter eller safari.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2652474
15/03/2021 11:13
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010 |
Ah, herlig, takk. Jeg trodde det var kun jeg som hadde problem 
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2654175
24/03/2021 14:59
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762
Skikongen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762 |
Er Bikeshop.no nede?
Har fått "Shoppen er nede en stund for vedlikehold. Vennligst kom tilbake senere." et par timers tid.
(for ordens skyld - sjelden jeg opplever dårlig erfaring med Bikeshop bare gidder ikke lage en ny tråd)
Redigert av Skikongen; 24/03/2021 16:15.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: RayP]
#2654265
24/03/2021 23:07
|
Registrert: Oct 2018
Innlegg: 9
lastrada
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2018
Innlegg: 9 |
Jeg får plutselig ikke opp produktbilder på Bikehsop.no (kun noen få vilkårlige som er synlige). Safari på Mac. Ikke kjørt noen oppdateringer eller lignende nylig. Har forsøkt å slette cookies og cache og ymse restarter osv, men fortsatt mangler bilder. I Chrome funker alt fint.
Noen tips? Det er en bug som skal være fikset snart. Husker ikke 100%, men mener det gjaldt kun apple produkter eller safari. Det virket som om dette var fikset, men det er tilbake igjen. Løsningen er å velge "listevisning", men fortsatt irriterende. Eller bruke chrome selvfølgelig. Skjer på alle mine eple-enheter når jeg bruker safari. Har vært sånn i noen dager nå.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2654285
25/03/2021 07:09
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010 |
Hmm, jeg har vel vært innom hver dag uten å ha sett at det har vært fikset for min del. Listevisning funket ja (takk for tips), men fortsatt irriterende.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2658419
15/04/2021 10:49
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454 |
Samme her. Bilder laster ikke i Safari på Mac, men jeg klarte fint å bestille noen deler likevel.
Så går det fire dager uten noen tegn til at varene er sendt. Men Bikeshop kundeservice svarer på henvendelser, i hvert fall. Covid-19-restriksjoner og tekniske problemer med Autostore er forklaringen denne gangen. Samtidig dukker varer fra andre norske nettbutikker, som har de samme covid-restriksjonene, opp etter to dager...
Mulig jeg er for kravstor, men forventningene skapes av at samtlige nettbutikker jeg er kunde av gruser Bikeshop på leveringen hver eneste gang, både norske og utenlandske.
Redigert av tron; 15/04/2021 10:50.
|
|
|
Re: Bikeshop.no svarer
[Re: Vulturous]
#2658437
15/04/2021 11:21
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Har ikke opplevd noe som helst trøbbel med levering fra Bikeshop de siste 20 gangene jeg har bestilt der. Legg til at de har supert utvalg og gode priser (er ikke så mange år siden crc gruset bikeshop på pris) så mener jeg de er bra. Bare sånn for å balansere litt her i ny og ne.
Men at den jævla handlekurven tømmer seg er jeg enig i at er en uting! :-D
Redigert av aug11x; 15/04/2021 11:22.
|
|
|
|
|