Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr?

Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? #2645551 23/01/2021 15:46
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Hei,

Jeg trenger en ny sykkel til 2021-sesongen, og vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Kanskje noen har noen anbefalinger? ICON_SMILE

Jeg vil egentlig ha Di2, men det er ikke superviktig. Jeg har i tillegg en grussykkel som jeg kommer til å fortsette å bruke til grusformål, så det er ikke superviktig med veldig stor klaring for dekk, men det er naturligvis ingen ulempe.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en Canyon Ultimate CF SL 8.0 Disc Di2, men den leveres ikke før august (!). Da går jo sesongen mot slutten, så det er jeg ikke så gira på.

Et annet alternativ jeg har sett litt på er en Basso Astra Disc med Campagnolo Chorus. Ikke elektroniske gir, da.

Ellers ser jeg Unaas har tilbud på Orbea Orca M20 iTeam med Di2 og Unaas 55 Disc karbonhjul. Denne ser kanskje mer ut som en endurance-modell enn de andre?

Orbea Orca Aero Disc ser også veldig spennende ut!

Jeg kan ikke så mye om hverken Basso eller Orbea, men jeg forstår det er henholdsvis italiensk og bastisk, og det er jo litt morsomt i seg selv. Utover dert er jeg litt blank. Er det noen som har noe erfaring med noen av syklene, eller har noen andre anbefalinger i det segmentet? ICON_SMILE

Redigert av tiasg; 23/01/2021 16:13.
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645561 23/01/2021 16:36
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Det jeg kan si er at elektronisk giring ikke er noe savn med mekanisk Campa.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645563 23/01/2021 16:44
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Takk for godt innspill, Valentino! Jeg har ingen erfaring med campagnolo selv, men en kamerat av meg har tilfeldigvis en Bianchi som jeg mener å huske at han kjøpte av nettopp deg (!?) for rundt 2-3 år siden. Han virker veldig fornøyd. ICON_SMILE

Redigert av tiasg; 23/01/2021 16:45.
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645567 23/01/2021 17:49
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Jeg solgte en Sempre Pro med Super Record 11 våren 19.
Campa 12 er enda bedre enn 11, og det er ingen funksjonell forskjell på C og SR.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645572 23/01/2021 19:07
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
J
joje Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
J
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
Leveringstiden er lang for de fleste merkene, ikke uvanlig med over ett år på nye modeller. Alt som produseres i Asia, og det er jo det meste, er kraftig forsinket i produksjon. I tillegg er frakt blitt vanskelig og dyrt. Å vente på bedre tilbud kan bli en utfordring, de fleste vil ha problemer med å dekke etterspørselen i år.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645590 24/01/2021 01:49
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
A
aanund Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
A
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
I år må man nesten "ta det man får". Alt er/blir dyrere. Produsenter knives om råvarer, knives om frakt til produsent, knives om det meste av deler/utstyr, og når produktet er produsert, knives det om frakt til distributør, hvilke marked skal få osv.
En stor sykkelprodysent i Taiwan har varslet 8 mnd leveringstid på deler de er tomme for.

En spesifikk bremseprodusent har pr nå rundt 450 dager leveringstid fra bestilling er mottatt om du som produsent vil bruke disse bremsene på dine sykler.
(vi skulle kjøpt aksjer i transportnæringen.)
Å.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645595 24/01/2021 08:28
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 179
P
pcb Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
P
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 179
Ikke di2 da, men den her har jo fått møe skryt ihvertfall!

https://road.cc/content/review/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-2021-278295

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645640 24/01/2021 18:28
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Tror de har feilformatert artikkelen, ekstern kabelføring bør jo være et pluss, mye enklere å frakte og å vedlikeholde.


Create the problem and sell the solution
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: aanund] #2645641 24/01/2021 18:32
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Sitat: aanund

En spesifikk bremseprodusent har pr nå rundt 450 dager leveringstid fra bestilling er mottatt om du som produsent vil bruke disse bremsene på dine sykler.
(vi skulle kjøpt aksjer i transportnæringen.)
Å.

Er det Hope? Har forgjeves prøvd å få tak i Centerlock road rotor i lilla siden papirlanseringen i mars 2020, har vel vært på lager i en tysk nettbutikk i 3 sekunder én gang, ellers har det vært helt skrapa. Produsenten henviser til norske distributører, som på sin side sier at de ikke får deler/svar fra Hope.


Create the problem and sell the solution
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: pcb] #2645649 24/01/2021 20:22
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Sitat: pcb
Ikke di2 da, men den her har jo fått møe skryt ihvertfall!

https://road.cc/content/review/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-2021-278295


Den leveres i Norge med både di2 og wattmåler:
https://birk.no/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-landeveissykkel

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645651 24/01/2021 20:39
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Takk for input alle sammen!

Jeg heller litt mot Orbea Orca Aero Disc med Di2. Unaas har gitt meg et tilbud på 39,5 med stock hjul, noe som passer meg fint siden jeg allerede har et karbonhjulsett liggende. Men jeg syns det er litt rart at jeg finner så lite om den på nettet. Er det et ukjent merke? Den ser unektelig veldig pen ut i denne unboxingen fra GCN, men det er jo reklame.

Det virker også helt umulig å finne ut hvor mye den egentlig veier. Orbea nekter å oppgi vekten, og sier at man bør dra til sin lokale Orbea-selger og kjenne på sykkelen selv. "Vekt er ikke alt", sier Orbea. Enig der, men jeg syns allikevel det er teit å ikke oppgi den. Til og med stålsykkelprodusenter oppgir vekt.

Redigert av tiasg; 24/01/2021 20:43.
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645652 24/01/2021 20:44
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Giant TCR Advanced Pro Disc ser pen ut, men 50 er litt for mye nå... frown

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645653 24/01/2021 20:45
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Her er en test av DA Di2-versjonen, med målte vekter:
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/orbea-orca-aero-m10iteam-d19/
Får skryt da.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645656 24/01/2021 20:57
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 861
K
ket16 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 861
Jeg synes Orca Aero ser skikkelig fet ut.


Ketil
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Valentino] #2645658 24/01/2021 20:58
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Sitat: Valentino
Her er en test av DA Di2-versjonen, med målte vekter:
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/orbea-orca-aero-m10iteam-d19/
Får skryt da.


Ah, takk skal du ha! Jeg har lest den, men fikk ikke med meg vekten første gang. 7.85kg med Dura Ace Di2, det tilsvarer kanskje rundt 8kg med Ultegra, da. Det er veldig innafor! ICON_SMILE

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: DuffMcShank] #2645670 25/01/2021 00:05
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
A
aanund Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
A
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
Sitat: DuffMcShank
Er det Hope?

Ikke dem. Har dog generelt inntrykk av at britiske merker sliter mye i disse tider, til dels Covid, til dels Brexit.
Venter selv på stæsj fra UK, og det drar ut.
Å.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Valentino] #2645719 25/01/2021 10:07
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: Valentino
Det jeg kan si er at elektronisk giring ikke er noe savn med mekanisk Campa.


Elektronisk giring med ledning er ikke noe savn, nær sagt uansett hvilket drivverk man har ellers. Noen sykler krever elektronikk for å få gjemt unna ledningene/vaiere, men ikke-trådløst er ganske rudimentært i 2021.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: sykkeloyvind] #2645726 25/01/2021 10:32
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Ledninger eller ikke syns jeg betyr fint lite nå som de uansett er skjult i ramma..
Hvor bra det virker og batteritid syns jeg er viktigere enn noen ledninger jeg ikke ser.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645734 25/01/2021 11:07
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Sitat: tiasg
Orbea nekter å oppgi vekten, og sier at man bør dra til sin lokale Orbea-selger og kjenne på sykkelen selv. "Vekt er ikke alt", sier Orbea.


Da er det nok fordi den er ganske tung.

Når det er sagt så er Orbea et bra og annerkjent merke.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645735 25/01/2021 11:10
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Sitat: tiasg
Sitat: Valentino
Her er en test av DA Di2-versjonen, med målte vekter:
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/orbea-orca-aero-m10iteam-d19/
Får skryt da.


Ah, takk skal du ha! Jeg har lest den, men fikk ikke med meg vekten første gang. 7.85kg med Dura Ace Di2, det tilsvarer kanskje rundt 8kg med Ultegra, da. Det er veldig innafor! ICON_SMILE


298 gram forskjell mellom full Dura Ace di2 hydro versus full Ultegra di2 hydro (da snakker vi kjede og kassett inkl.).

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: John_Harald] #2645750 25/01/2021 12:29
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
Sitat: John_Harald
Sitat: pcb
Ikke di2 da, men den her har jo fått møe skryt ihvertfall!

https://road.cc/content/review/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-2021-278295


Den leveres i Norge med både di2 og wattmåler:
https://birk.no/giant-tcr-advanced-pro-1-disc-landeveissykkel

Finfin, men den røde der er en fjorårsmodell. Ikke at det i seg selv gjør den mindre fin, men hvis 50k er et "overligger-tilbud", kommer ikke det særlig tydelig fram hos hverken importør eller Birk ("fast lavpris").

2021-utgaven av TCR Advanced Pro 1 Disc har også wattmåler, men har mekanisk Ultegra. Sistnevnte er eneste forskjell fra den blå storebroren Pro 0 Disc. Nå ser jeg ikke TCR Advanced Pro 1 Disc på nettsida til den norske importøren, men jeg tror prisen på den ligger på rundt 40k.
Den ligger imidlertid på den svenske utgaven av Giant sin nettside:
https://www.giant-bicycles.com/se/tcr-advanced-pro-1-disc-2021


Gaute
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Panda] #2645798 25/01/2021 20:51
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Sitat: Panda
Sitat: tiasg
Sitat: Valentino
Her er en test av DA Di2-versjonen, med målte vekter:
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/orbea-orca-aero-m10iteam-d19/
Får skryt da.


Ah, takk skal du ha! Jeg har lest den, men fikk ikke med meg vekten første gang. 7.85kg med Dura Ace Di2, det tilsvarer kanskje rundt 8kg med Ultegra, da. Det er veldig innafor! ICON_SMILE


298 gram forskjell mellom full Dura Ace di2 hydro versus full Ultegra di2 hydro (da snakker vi kjede og kassett inkl.).


Såpass ja. Nærmere 8.2kg da. Min forrige sykkel var en stålsykkel (Fairlight Strael 2.0), så jeg er ikke kjemperedd for vekt, men jeg syns ikke noe om at de skal gjøre det vanskelig å finne informasjon om sykkelen... Men jeg håper jo at vekten brukes til noe fornuftig, og ikke bare er et resultat av dårlig håndtverk.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645826 26/01/2021 09:20
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 129
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Z
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 129
https://www.bikester.no/giant-tcr-advanced-pro-team-M902317.html?vgid=G1291741 Denne skal du ha. Gjerne litt dyr med tanke på mekanisk ultegra men du har Power Pro og det nye Giant SLR 1 hjulsettet som veier godt opp for prisen. Siden du har hjulsett fra før du tenkte å bruke så får du gjerne litt for dette på Finn. Nye SLR 1 har vel en pris på rundt 16000-17000 nytt.


-BSK
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645845 26/01/2021 11:32
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Sitat: ziggy68
https://www.bikester.no/giant-tcr-advanced-pro-team-M902317.html?vgid=G1291741 Denne skal du ha. Gjerne litt dyr med tanke på mekanisk ultegra men du har Power Pro og det nye Giant SLR 1 hjulsettet som veier godt opp for prisen. Siden du har hjulsett fra før du tenkte å bruke så får du gjerne litt for dette på Finn. Nye SLR 1 har vel en pris på rundt 16000-17000 nytt.


Godt tips! Men de har visst den bare inne med små rammestørrelser, og jeg trenger nok helst rundt 56-57cm. Kanskje de får den inn igjen etterhvert?

Bikester oppgir forøvrig en vekt på Orbea Orca Aero M20i på 8.78kg. Hmm. Jeg er litt usikker.

Redigert av tiasg; 26/01/2021 11:38.
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645847 26/01/2021 11:43
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Har du sjekket geometrien på Gianten? M/L 50 cm som de har inne har 73 grader seterørsvinkel og 565 mm overrørslengde. Rammestr. blir ikke mer "56-57 cm" enn det.

(Stack/reach er en nymotens tøysemålestørrelse som jeg ikke gidder, hehe.)


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Valentino] #2645850 26/01/2021 12:02
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Valentino
(Stack/reach er en nymotens tøysemålestørrelse som jeg ikke gidder, hehe.)

...men hvis du meningsfylt skal sammenligne geometri på TCRs kompaktramme med mer tradisjonelle rammer, bør du se på nettopp stack og reach ICON_SMILE For øvrig tar du jo ikke feil om M/L ICON_SMILE (Oppdatering: Med 180 cm hadde jeg selv en tidligere versjon av TCR i M 50, en størrelse mindre enn dagens M/L 50.)

Tror ikke jeg skal si så mye mer i en tråd som er så opptatt av mekanismen som løfter kjedet fra et tannhjul til et annet, men det er gode alternativer som vurderes ICON_SMILE

...bare at hverken Orca OMX eller suverent allsidige OMR på ingen måte er en endurance-modell i betydning gammeldags komfortracer, her snakker vi racer-geometri, ref. første innlegg ICON_SMILE

...og kanskje legge til at mer rendyrkede aero-sykler på sett og vis er gårsdagens valg - moderne allround-racere står lite tilbake aerodynamisk, men har gjerne både bedre vibrasjonsdemping, lavere vekt og større dekklaring.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Sepeda] #2645854 26/01/2021 12:20
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
T
tiasg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 42
Sitat: Sepeda
Sitat: Valentino
(Stack/reach er en nymotens tøysemålestørrelse som jeg ikke gidder, hehe.)

...men hvis du meningsfylt skal sammenligne geometri på TCRs kompaktramme med mer tradisjonelle rammer, bør du se på nettopp stack og reach ICON_SMILE For øvrig tar du ikke feil ICON_SMILE

Tror ikke jeg skal si så mye mer i en tråd som er så opptatt av mekanismen som løfter kjedet fra et tannhjul til et annet, men gode alternativer som vurderes ICON_SMILE

...bare at hverken Orca OMX eller suverent allsidige OMR på ingen måte er en endurance-modell i betydning gammeldags komfortracer, her snakker vi racer-geometri, ref. første innlegg ICON_SMILE

...og kanskje legge til at mer rendyrkede aero-sykler er gårsdagens valg - moderne allround-racere står lite tilbake aerodynamisk, men har gjerne både bedre vibrasjonsdemping, lavere vekt og større dekklaring.


Jeg kan ikke nok om sykkelgeometri til å ha en fornuftig mening om dette...

Det sagt så må jeg bare poengtere at jeg syns det er helt legitimt å mene at elektroniske gir er et flåsete ønske. Jeg kan forstå det - kanskje det ikke er en big deal i det hele tatt.

Grunnen til at jeg personlig er interessert i dette og har satt det som et ønske (men ikke et absolutt krav) er at mine to forrige landeveissykler har vært utstyrt med siste generasjon Ultegra, så jeg er nysgjerrig på forskjellen. Jeg har ingen formening om at det er bedre eller verre, men jeg er bare nysgjerrig. ICON_SMILE

Jeg har heller aldri hatt en aero-sykkel, så jeg har ingen formening om dette heller, men jeg ser poenget at en allaround-racer kanskje er et mer allsidig valg.

Hvilken sykkel ville *du* kjøpt i segmentet 30-40 000? Gitt at du allerede hadde en ren grussykkel som du ikke trenger å erstatte.

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645855 26/01/2021 12:28
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: tiasg
Hvilken sykkel ville *du* kjøpt i segmentet 30-40 000? Gitt at du allerede hadde en ren grussykkel som du ikke trenger å erstatte.

Jeg ville jo syklet med racer på både asfalt og grus selv om jeg hadde en grussykkel også (noe jeg har). Klarer ikke å begrense meg.

Det korte svaret er at blant syklene du nevner, hadde jeg vært veldig i tvil om Orca OMR eller TCR msnheart1

Og så hadde jeg kikket nærmere på italiensk-produserte og Campa-oppsatte Astra ICON_COOL om den faktisk er tilgjengelig, men det har jeg ikke gjort ennå.

Du har funnet topp sykler, og jeg er overbevist om at dette blir bra. Lytt til hjertet.

(Jeg er forresten bare en gammel sullik som sykler tur, og er laaangt fra nivået til flere av rytterne i tråden. Så ta det med en klype salt.)

Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: tiasg] #2645859 26/01/2021 12:41
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Jeg er 184 og har eid både en M og en M/L Giant TCR. M/L er min størrelse nå og tilsvarer 56 fra f.eks Cannondale.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny sykkel i segmentet 30-40 000 kr? [Re: Sepeda] #2645862 26/01/2021 12:51
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Sitat: Sepeda
Sitat: Valentino
(Stack/reach er en nymotens tøysemålestørrelse som jeg ikke gidder, hehe.)

...men hvis du meningsfylt skal sammenligne geometri på TCRs kompaktramme med mer tradisjonelle rammer, bør du se på nettopp stack og reach ICON_SMILE
Not me. ICON_WINK

Svar til tiasg på:
Quote
Hvilken sykkel ville *du* kjøpt i segmentet 30-40 000? Gitt at du allerede hadde en ren grussykkel som du ikke trenger å erstatte.
Bianchi Sprint Disc Ultegra. Jeg hadde (i tillegg til et sete jeg klarer å sitte på) montert på den XTR-rotorer, Celeste tape og Challenge Paris-Roubaix-dekk. Ah, kosmetikk! ICON_SMILE

[Linket bilde fra bianchi.com]


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå