Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

Jeg har lyst til å prøve stihardtail

Jeg har lyst til å prøve stihardtail #2632943 14/10/2020 21:47
L
langen Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
L
Selv om jeg er den lykkelige eier av en meget kapabel stisykkel har jeg i det siste tenkt at det hadde vært sabla gøy å prøve en stihardtail.
Men pga utfordrende anatomi får jeg nok ikke prøvd en, så da må jeg "dessverre" bygge en selv.

Før jeg eventuelt begynner å vurdere et faktisk kjøp har jeg allikevel noen spm:

Juling for kroppen:
Jeg klatrer helst sittende, og med litt kjip korsrygg lurer jeg på om korsryggen min vil merke overgangen til stiv bakende?
Evt andre steder på kroppen som får unngjelde mer enn med fulldemper?

Juling for bakhjulet:
Jeg ser for meg at snakebite- og bakhjulshavaripotensialet blir ganske mye høyere på hardtail (ved sittende klatring spesielt), siden man har 0mm vandring som tar unna slagene som kommer på bakhjulet. Må man opp i 35+ psi på bakhjulet for å hindre dette, med ditto dårlig grep, eller er det bare jeg som er paranoid?
PS: Jeg veier 110-ish kg i syklende tilstand.

The ride:
Hva er de største styrkene og svakhetene med stihardtail vs fulldemper?
Da tenker jeg på egenskaper du merker når du er på tur, ikke ting som feks mindre vedlikehold.

Takknemlig for svar ICON_SMILE

For the record:
Hvis det blir innkjøp er det stor sjans for at det hadde blitt en Pole Taival XL, med Minion/etc 29x2,6 dekk og (140-)150mm gaffel.

-Magnus
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2632944 14/10/2020 22:06
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Jeg har syklet litt på en stihardtail, Pipedream Moxie.

Jeg likte den veldig godt på flatmark, opp alle typer bakker og slakke nedoverbakker.

I bratte nedoverbakker og i hopp og dropp savnet jeg fulldemperen.

Det at det blir hardere slag på bakhjulet kompenseres enkelt med et dekkinnlegg som f.eks Cushcore og mindre sitting på setet :-)

Sindre R.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2632945 14/10/2020 22:33
mogens Offline
Besatt
Besatt
Har selv for tiden en Rocky Mountain Instinct C50 fulldemper og en Kona Honzo sti-HT. Begge er 29" og kjører med noenlunde samme specs og samme utveksling.

Sti-HT fordrer litt mer jobbing med linjevalg enn med en FS som er mer tilgivende og kan kjøres mer rett frem når det blir grovt.
Og du må opp fra setet mange steder der du kunne valgt å bli sittende på en FS.
Slik sett byr det på en litt annen opplevelse og kan være en artig variasjon på stier du kjenner godt, siden du gjerne må "oppdage" dem på nytt.
Men du må også være innstilt på at mange stier vil måtte sykles i noe roligere tempo enn på FS.

Hva gjelder belastning på kroppen, så er det mest knærne jeg kjenner får mer støt på HT enn når jeg sykler FS.
Korsryggen har jeg ikke merket noe problemer med.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2632946 14/10/2020 23:35
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg har hatt en Kingdom Vendetta LS en liten stund, bygde den opp i 2017.
Du vet jo at jeg også har en lettere pimpa Transition Patrol i tillegg ICON_WINK

Hardtailen har blitt mest brukt i år, det er overraskende hvor allsidig en moderne sti-hardtail er og hvor ofte jeg velger den foran fulldemperen.

Så, for å prøve å svare på det du spør om ICON_SMILE

Juling for kroppen:
Jeg merker ikke noe klatring med tanke på kroppen. Men du må være veldig mye mer teknisk flink og korrekt med en hardtail på vei opp en teknisk sti, og du må mye mer ut av setet og jobbe enn du er vant til. Her ligger også en god del av fascinasjon og moro med en HT.
Nedover merker jeg veldig godt at beina/lårene må jobbe mye mer, at det går litt saktere fordi bakhjulet treffer ting, og at jeg blir fortere sliten.
Bortover og nedover må du jobbe mye mer aktivt med en hardtail og du kommer til å bli mer sliten på langtur på sti. Men du kommer til å anse enhver bortover-sti for å være en pumptrack, og da stiger jo humøret noe samtidig som du får en core-workout ICON_WINK

For å oppsummere punktet: Klatringer er ikke noe du burde bekymre deg for med tanke på kroppen. Men den dårlige teknikken din/min blir avslørt og gir deg motivasjon til å bli flinkere ICON_WINK Lår kommer til å få skikkelig juling om du prøver å kjøre fort bortover/nedover (spesielt nedover ICON_WINK ).

Jeg har ingen problemer med ryggen sånn i utgangspunktet, bare så det er sagt.

Juling for bakhjulet:
Jeg kjørte i stykker en felg før jeg lærte meg at jeg ikke kan kompensere for manglende demping ved å redusere dekktrykk i et håp om å få en litt smudere tur.
Nå kjører jeg 20 PSI på bakdekket med Minion EXO 2.8-bakdekk, og har bare punktert en gang i år. Jeg veier ca 90 kg i dusjen, og du vet omtrent hvor sakte jeg kjører. Null bulk i år.
Som jeg nevnte på forrige punkt - det er ikke klatringene som er problemet, men heller når du prøver å kjøre like fort nedover som med en fulldemper. Så da gjør man ikke det....
Jeg har også lyst til å nevne Molde Enduro 2019. Jeg var deltakende som listefyll, men siden siden stemningen er jovial på slike tilstelninger så kommer man i prat med andre på oppover-transporten. Det var en finsk NTNU-student (?) jeg pratet med som kjørte hardtail på det mest tekniske rittet den sesongen. Jeg lurte på hvorfor og han svarte (oversatt fra finsk-engelsk) at det var fordi fulldemperen var ute av drift, og at hardtail gikk helt fint. Han kom på 10-plass (eller var det 8'ende?) og kjørte rævva av de fleste i det rittet i 2019 hvor bakdemper var mest påkrevet. Jeg aner ikke hvordan bakfelgen hans så ut, men det viste seg etterpå at han var sponset av Pole ICON_WINK Haha.

The ride:
Her er vel det viktigste punktet, nemlig hvorfor vi har lyst til å kjøre hardtail når det finnes en ganske fin fulldemper i boden (soverommet da...).

Som ingeniør er det vanskelig for meg å sette sammen lange setninger, så da velger jeg naturligvis liste i stedet for ICON_WINK

Jeg liker at
* jeg får følelsen med underlaget på en helt annen måte. Det gjelder spesielt opp&bortover.
* jeg blir avslørt fullstendig på teknikken og blir tvunget til å øve mer
* alle stier blir pumptrack
* jeg må/velger å sette ned setet og velge tungt gir når det går teknisk bortover
* mange kompiser på fulldemper begynner å tråkke lenge før meg når det blir flatt, mens jeg pumper av gårde (dette blir også irriterende etterhvert ICON_WINK )
* jeg blir sjukt glad av å kjøre hardtail!

Jeg liker ikke at
* jeg blir dritsliten på slutten av lange stiturer (30-40-50 km på sti)
* jeg blir tvunget til å kjøre litt saktere nedover så jeg ikke punkterer med min middelmådige teknikk (men jeg liker at jeg blir straffet for det ICON_WINK )

Redigert av DesmoSkier; 14/10/2020 23:59.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2632978 15/10/2020 08:14
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
DesmoSkier har vel sagt det meste, men som nyfrelst stihardtaileier må jeg slenge meg på. Jeg bygde opp en Cotic SolarisMAX tidligere i høst, og har faktisk kun sykla den etter at den var ferdig, selv om jeg har en grom fulldemper i stallen. Jeg opplever hardtailen som overraskende rask, og har ikke savnet bakdemper. Noe av dette kan kanskje skyldes at fulldemperen (med 170/165 mm vandring) har 27,5" hjul, mens hardtailen har 29", samt at hardtailen er lengere og minst like slakk som fulldemperen.

Uansett, hardtail er konge, og alle stisyklister burde ha en i stallen ICON_SMILE

btm
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2632979 15/10/2020 08:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Du får juling i hekken, også ved flat sykling. Kanskje jeg har syklet for lite på halvdemper til å få til teknikken ordentlig, men det er der. Klatring har jeg opplevd er bedre.

Juling for bakhjul: kraftig bakhjul med innlegg, og du skal klare deg.

Taival er morsom, og helt klart riktig for deg. Den har en del lenger overrør enn Evolinken din, så du kan klare deg med kortere styrefremspring hvis du har kjørt normal Langen-oppsett på den også. Den klatrer bedre enn Evolink, synes jeg. Muligens fordi den har noe kortere kjedestag og jeg sitter for langt frempå når det er bratt oppover. Du vil helt klart ha 150mm for å få opp fronten.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633079 15/10/2020 17:24
L
langen Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
L
Tusen takk for tilbakemeldinger!!
(Og avhandling fra Helge ICON_SMILE )

Det høres ut som det vanskeligste kan bli å lære seg finesse og teknikk oppover + å bygge opp mer lårstyrke for å takle mer opp-av-setet.
Nerrover kjører jeg så sakte at det uansett ikke er noe stress ICON_LAUGH

Og utfra det dere skriver får jeg ikke noe MINDRE lyst på en hardtail...

Neste steg: Litt mer generell tenkeboks, og å vurdere om en rimelig MVP kan være å flytte deler fra Evolinken til en potensiell Taival..
Ved å kun senke gaffelen 10mm blir resten bare en deleflyttejobb. Yikes!

-Magnus
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633086 15/10/2020 18:03
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Bygg opp med en gang, a!

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633318 17/10/2020 13:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Mtp juling bak. Du kan vurdere MX-løsning med 27,5*2,8 bak og 29" foran. Da "må" du dog ha CushCore for å dempe det svære dekket.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633320 17/10/2020 13:28
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eller du kan velge Solaris Max eller noe annet i stål med lange kjedestag
Er på en Solaris nå med HD 2.35 bak og det er helt vilt hvor smud det føles.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633335 17/10/2020 17:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: langen

Juling for kroppen:
Jeg klatrer helst sittende, og med litt kjip korsrygg lurer jeg på om korsryggen min vil merke overgangen til stiv bakende?
Evt andre steder på kroppen som får unngjelde mer enn med fulldemper?

Jeg vet ikke om det er nevnt og vet heller ikke om du har en 'diagnose' på korsryggen (lang kropp?), men statistisk sett er det vel mest sannsynlig at årsaken til en svak korsrygg ligger i svak kjernemuskulatur rundt korsryggen. Sånt sett er stisykling uansett bedre enn landeveissykling, men jeg mener at hardtailstisykling er enda bedre. (Enda bedre er core training, det blir du garantert bedre stisyklist av om du ikke driver med det).
O du ikke har noe spesielt du må ta hensyn til med tanke på ryggen (er vel omtrent første gang jeg skriver dette på TS):løp og kjøp, og sykle.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: baronKanon] #2633339 17/10/2020 17:48
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Mtp juling bak. Du kan vurdere MX-løsning med 27,5*2,8 bak og 29" foran. Da "må" du dog ha CushCore for å dempe det svære dekket.

Nei. Det er ikke et must. Jeg har hovedsaklig syklet hardtail på sti de siste 20 årene og det funker utmerket med bare slange i store dekk også. Brukt 3 og 2,8 dekk siden 2013.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: chalshus] #2633341 17/10/2020 19:23
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: chalshus

Nei. Det er ikke et must. Jeg har hovedsaklig syklet hardtail på sti de siste 20 årene og det funker utmerket med bare slange i store dekk også. Brukt 3 og 2,8 dekk siden 2013.

Enig, jeg har kjørt Maxxis Minion 2.8-dekk på sti-hardtailen siden 2017, riktignok tubeless med Huck Norris, og ikke tenkt tanken på at jeg "trenger" Cushcore ICON_WINK
Når jeg tenker meg om så har jeg sett en del folk som banner veldig mye når de skal installere Cushcore, og tenkt at det er et produkt jeg ikke trenger i livet mitt.

Helge
Strava
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633344 17/10/2020 19:44
chalshus Offline
More than words
More than words
Om man følger Cushcore sin guide på Youtube slavisk, går det overraskende lett. Jeg brukte en stor murerbøtte for å legge hjulet på.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633360 17/10/2020 21:39
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Cushcore er dritt første gangen, men det blir bedre når ting får strekt seg litt. Men det er klart, du vil ikke punge skikkelig med det. Jeg har fryktet dette lenge, men har nå passert 137 mil på mitt oppsett siden i fjor vår, og har så langt ikke hatt noen uhell... og felgen lever fortsatt. Puh... Og nevnte jeg gleden over å ikke ha foringer eller kulelager i oppheng som tar kvelden? Gleden over å bare kunne sykle igjen og igjen og knapt gjøre annet enn å lufte litt bremser/bytte klosser og legge om dekk er undervurdert.

Teknikken blir definitivt bedre på hardtail. Jeg kjører raskere på enkelte partier med denne enn hva jeg gjorde med fulldemper. Det har sikkert litt med form å gjøre også, men det er veldig gøy å se hvor kvikk en sånn er...

Nå sprenger jo du størrelsestabellen så lån av en med oppsett for en på 175 i sokka er vel en meningsløs øvelse, men om du skulle være frista så er det bare å si fra.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633369 17/10/2020 23:16
chalshus Offline
More than words
More than words
Det er ikke noe problem. Mr Mikes Bikes punga (en eike løsnet og lagde hull i teipen) på fjellet i helga og det var grei skuring. Jeg tok av dekket og slang cushcoren hans i sekken min og han smalt i en slange. Var ikke vanskeligere enn med bare slange i.

Redigert av chalshus; 17/10/2020 23:16.

Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633414 18/10/2020 15:26
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Cushcore og punktering på tur løses med tynn slange og ventilforlenger som stikkes gjennom CushCore og ventilhullet. Slipper å ta ut CushCore og kommer hjem uten sølete innlegg.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2633438 18/10/2020 18:29
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Godt mulig. Men ut fra hvor mye kraft og innsats jeg må ha med min kombinasjon av felg, dekk og innlegg, så har jeg hatt nok arbeid med å legge om til andre dekk hjemme i komfortsonen som er eget verksted/benk, alt tilgjengelig utstyr og ubegrenset tid. Jeg har ikke gledet meg til å måtte gjøre dette i felt, potensielt i mørket med opp til halsen av gjørme og utålmodige turselskap.

Selve operasjonen "pakke cushcore på sekken og sette inn slange" er jo ikke noe stress gitt at tingen over går greit.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2635882 02/11/2020 11:55
L
langen Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
L
Da har jeg jaggu bestilt en rød og fin Taival i XL. Litt usikker på hva jeg går til, men den som intet våger osv...
ICON_LAUGH

-Magnus
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2635887 02/11/2020 12:06
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
Grattis, du kommer ikke til å angre. Stihardtail er steingøy ICON_SMILE

btm
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2635888 02/11/2020 12:10
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lang, slækk, bratt seterør og ikke minst med relativt lange kjedestag i stål er spot on. Jeg som trodde pole bare lagde alu. OK pris også.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2635891 02/11/2020 12:25
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Da har jeg jaggu bestilt en rød og fin Taival i XL. Litt usikker på hva jeg går til, men den som intet våger osv...
ICON_LAUGH

Kult! Dette blir gøy ICON_SMILE

Helge
Strava
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: DesmoSkier] #2635892 02/11/2020 12:27
L
langen Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
L
Sitat: DesmoSkier
ICON_LAUGH

Kult! Dette blir gøy ICON_SMILE

Bare å forberede seg på å ligge i baktroppen på tirsdager i 2021 ICON_LAUGH

-Magnus
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: sanouka] #2635893 02/11/2020 12:27
L
langen Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
L
Sitat: sanouka
Lang, slækk, bratt seterør og ikke minst med relativt lange kjedestag i stål er spot on. Jeg som trodde pole bare lagde alu. OK pris også.

Mange bokser som kan hukes av ja!!

-Magnus
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2636042 03/11/2020 08:23
frogstar Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde min første tur på Switch9eren denne helgen - kan skrive under på at det er morro med slakk hardtail og store hjul!

- Fx

move 'zig'
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2636057 03/11/2020 09:25
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
ICON_LAUGH

Det var en interessant sykkel!
Det er en ting jeg ikke helt skjønner - er det fordi det først og fremst er en endurosykkel, og at de vil ha litt flekse/bøye-egenskaper ved landinger, at de velger en ramme i stål som veier 3,2 kilo i XL? At det ikke betyr så mye at sykkelen veier litt mer og ender på 13,2kg siden oppoverbakker ikke er det vesentlige? (en 130-150mm gaffel veier og sitt). Ville det blitt mye verre i nedoverbakker med karbonramme? Ser at de har valgt karbonkrank (som koster ca kr 5000 i norske butikker) og karbonstyre. Er disse delene i karbon for å ha maksimal styrke, og ikke for vektgrunner? Ser jo at det får strålende kritikker, så det må jo være smart...

Redigert av Tormod..; 03/11/2020 09:39.
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: Tormod..] #2636065 03/11/2020 09:48
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Tormod..
ICON_LAUGH

Det var en interessant sykkel!
Det er en ting jeg ikke helt skjønner - er det fordi det først og fremst er en endurosykkel, og at de vil ha litt flekse/bøye-egenskaper ved landinger, at de velger en ramme i stål som veier 3,2 kilo i XL? At det ikke betyr så mye at sykkelen er litt tung og ender på 13,2kg siden oppoverbakker ikke er det vesentlige? (en 130-150mm gaffel veier og sitt). Ville det blitt mye verre i nedoverbakker med karbonramme? Ser at de har valgt karbonkrank (som koster ca kr 5000 i norske butikker) og karbonstyre. Er disse delene i karbon for å ha maksimal styrke, og ikke for vektgrunner? Ser jo at det får strålende kritikker, så det må jo være smart...

Stål har en del kvaliteter, bl.a. at det er sterkere enn aluminium, og er også mer elastisk. Derfor kan det bygges med mer fleks enn alu uten at det får tretthetsbrudd, dette gjør man gjerne med tynnere rør.

Om det blir verre eller ei med karbonramme er HELT avhengig av hvordan karbonramma er bygget. Hvor langt er et tau, liksom?

Pole lager kun rammer av metall, og har noen deler i karbon, da styrer gjerne sparer en del vekt, samtidig som det kan ha vibrasjonsdempende egenskaper (men hvor langt er et tau?). Krank sparer også en del vekt, og gir mer mer premiumfølelse for eieren av sykkelen. å få sykkelen ned på 13,2kg, må være i medium uten pedaler. Min large med lette hjul veier 14kg med pedaler.

Stål er noe helt annet enn kompositt og alu, og gir en annerledes følselse på stien, siden den (oftest) innebygde fleksen gir absorberende egenskaper. Det kan fort bygges slike egenskaper i karbon (se på en del "komfortracere"), men stål er lett og vesntlig billigere å produsere.

Jeg har nå kun stålstisykler, og den fulldempa er laget av en mann som har jobbet mye med kompositter i flyindustrien. Nå lodder han stål.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2636571 06/11/2020 10:02
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Vi har lagt opp litt stihardtail-innhold akkurat nå.

https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/kjoepsguide/leken-stisykling-uten-bakdemper

Inkludert testrapport om en av variantene som er tilgjengelig over disk nå:

https://www.terrengsykkel.no/sykler/test-stisykkel/test-av-orbea-laufey-h10

Og en liten guide til noen andre (mainstream) alternativer:

https://www.terrengsykkel.no/sykler/guide-til-stihardtailer

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: langen] #2636583 06/11/2020 10:33
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Bare alusykler i guiden, jo!

Stål er jo virkelig riktig materiale for hardtailer, siden materialet lar seg bygge mindre stivt uten at det går utover styrken. #steelisreal

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jeg har lyst til å prøve stihardtail [Re: baronKanon] #2636584 06/11/2020 10:36
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Bare alusykler i guiden, jo!

Stål er jo virkelig riktig materiale for hardtailer, siden materialet lar seg bygge mindre stivt uten at det går utover styrken. #steelisreal

Kan være enig i det, men disse selges som regel som custom-bygg. Kona sin stålvariant har vi skrevet om tidligere. Derfor tok jeg med en alu-variant av Honzo her.

Pipedream Moxie er et annet stål-alternativ som nå er tilgjengelig gjennom Aslak/Letth.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå