Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Specz. Aethos til 140k vs stålramme

Specz. Aethos til 140k vs stålramme #2632329 11/10/2020 14:49
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Loki Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Har Specialized med nye Aethos kommet fram til samme konklusjon som Landevei hadde om eldre stålsykler: tynne rør og helt klassisk rammedesign er best?




He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632351 11/10/2020 17:38
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Noe skal de jo finne på for å selge nye sykler.
De siste årene var det aero som var hot, så var/er det all round aero/comfort og nå tynne rør.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632352 11/10/2020 17:41
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Med Aethos fører Specialized en av de mest dominerende trendene de siste fem årene til sitt logiske ytterpunkt: En supersykkel som ikke er laget for proffene og dem som vil herme etter dem hver søndag, men for syklistene som bare vil nyte de raske og/eller lange turene på en vakker, lett og velfungerende doning.

Om tynne rør og klassisk rammedesign er bedre eller dårligere enn rittsyklene er underordnet. Dette er en sykkel for å oppleve og nyte, ikke for å telle sekunder eller tilfredsstille UCIs krav.

Lavere prisede versjoner vil komme.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Panda] #2632389 12/10/2020 06:51
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: Panda
Noe skal de jo finne på for å selge nye sykler.
De siste årene var det aero som var hot, så var/er det all round aero/comfort og nå tynne rør.


Som vi har skrevet ganske ofte i Landevei. Aerosykler er veldig sjelden skikkelig gode å sykle på. De er kanskje ørlite grann raskere enn andre sykler i ideelle situasjoner og når alt annet er perfekt, men både komfort og manøvrerbarhet er gjerne dårligere enn på standardracere. Når standardracere blir laget mer aero vil noen av dem også bli mindre komfortable og få kjipere kjøreegenskaper.

Specialized bekrefter egentlig dette med Aethos. Deres folk har også merket at moderne rittracere ikke er aller diggest å sykle på når turgleden og sykkelgleden står i sentrum. Vi liker selvfølgelig alle å sykle fort, men det er ikke en rammes aero-egenskaper som avgjør om en tur rundt Hurumlandet går i 29 eller 31 km/t i snitt. Ei heller om du sitter igjen med den gode følelsen av å ha opplevd noe kult på turen, eller kjent at kroppen og sykkelen fungerer.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632456 12/10/2020 12:28
Registrert: Aug 2018
Innlegg: 87
N
neopro Offline
Medlem
Offline
Medlem
N
Registrert: Aug 2018
Innlegg: 87
Fin sykkel, men med den prisen kan man like gjerne gå "full custom". Vekten på 5,9 kg uten pedaler er ikke så imponerende tatt i betraktning at sykkelen koster rundt 140 000 og er ikke-aerosykkel, reell vekt blir fort 6,2 kg med flaskeholdere og pedaler. Men sånn er det bare med skivebremser.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632457 12/10/2020 12:44
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Trond Helge Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Minner meg litt om prosjektet mitt om å bygge en sub-6.8kg sykkel til under 20k, tror jeg har større sjanse for å gjennomføre det enn å bruke 140k på en Aethos


// Too many roads, too little time
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Trond Helge] #2632460 12/10/2020 12:51
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Sitat: Trond Helge
Minner meg litt om prosjektet mitt om å bygge en sub-6.8kg sykkel til under 20k, tror jeg har større sjanse for å gjennomføre det enn å bruke 140k på en Aethos


Med skivebrems?!

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632468 12/10/2020 13:15
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Selvsagt kan man få en topp sykkel langt rimeligere, eller custom i toppklasse til samme pris.

Selvsagt kan man bygge en enda lettere sykkel.

Selvsagt er ikke denne sykkelen aktuell for 99% av oss her inne.

Selv ville jeg valgt en vakker stålsykkel om jeg ville ha tynne rør og klassisk rammedesign. Og det vil jeg ICON_SMILE

Men dersom man henger seg opp i pris eller vekt eller materiale, går man som nevnt glipp av poenget, som Øyvind peker på:

Specialized har laget en toppmodell som kompromissløst skal dyrke turgleden og sykkelgleden, der summen av alle valgene skal gi den ultimate sykkelopplevelse, ikke resultater i ritt eller i vindtunnel.

Det er helt i tråd med utviklingen de siste årene.

Men Specialized tar den helt ut og enda lengre enn f.eks. BMC, som med sin nesten like kostbare toppversjon av Roadmachine også er tydelig på at målet ikke er pokal i ritt, men opplevelse på tur.

Kudos til Specialized for det.

Så får vi heller vente til Aethos kommer i rimelig versjon.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632472 12/10/2020 13:23
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Jeg synes dette er kult jeg. Håper det kommer flere slike sykler som ikke nødvendigvis går innenfor UCI sine regler, men som lages for entusiastene.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Panda] #2632474 12/10/2020 13:28
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Trond Helge Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Sitat: Panda
Sitat: Trond Helge
Minner meg litt om prosjektet mitt om å bygge en sub-6.8kg sykkel til under 20k, tror jeg har større sjanse for å gjennomføre det enn å bruke 140k på en Aethos


Med skivebrems?!


Neh, dette var "lete meg ihjel etter rimelige felgbrems-deler" prosjektet mitt, fikk seg en smell pga corona/dollarprisen i februar/mars.

Men jeg støtter selvsagt flere rene "glad amatør" sykler, de absolutt fleste av oss har null behov for UCI reglene, så om det fører til bedre utvalg i markedet, kjør på ICON_SMILE


// Too many roads, too little time
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632476 12/10/2020 13:35
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Æh? Så den ikke veldig ut som en helt ok sykkel?
Revolusjonerer ikke så mye etter mitt syn. Bortsett fra prisen da.

LarsB

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632490 12/10/2020 16:06
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Loki Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Jepp, nettopp. Gitt tilgang til uanstendig ressurser til utvikling og uten tanke på sluttpris ender man likevel med noe som likner til forveksling en helt normal sykkel. Det er noe fint med det (som Erlend Loe ville sagt).


He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632509 12/10/2020 19:18
Registrert: Jan 2020
Innlegg: 350
B
BZE Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
B
Registrert: Jan 2020
Innlegg: 350
Verdt å nevne at rammen er UCI godkjent, men de komplette som selges er altså for lette. Sånn sett ikke så rart at man drar kjensel på form og fasong.

Syntes det er kult med fokuset på kjørefølelse og rolig finish, og at de faktisk gjennomfører et sånt prosjekt. Open MIN.D var min første assosiasjon (av nyere modeller).

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: larsb] #2632573 13/10/2020 07:23
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: larsb
Æh? Så den ikke veldig ut som en helt ok sykkel?
Revolusjonerer ikke så mye etter mitt syn. Bortsett fra prisen da.

LarsB


Rammevekten på drøye halvkiloen er det mest revolusjonerende her. Men forskjellen i rammevekt utgjør jo ikke så mye på totalen. 200-300 gram fra eller til liksom. Det er ikke mer enn forskjellen på tung krank og kassett og dyr krank og kassett.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632595 13/10/2020 07:59
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Det som forbauset meg med Aethos er at Specialized kjører så knallhardt på vekt når de skulle starte med blanke ark og lage en sykkel for de som vil ha en utrolig god sykkel og ikke bryr seg særlig mye om æro. Dvs de fleste av oss enstusiaster. Det er som Loki sier noe fint ved at de kommer opp med en sykkel som ser ut som en sykkel fra 2012-14, eller fra et merke med lite budsjett til vindtuneller.

At vekt er det mest essensielle for kjøreglede på søndagstur er jeg derimot tvilende til. Som Øyvind sier er forskjellen de har kommet opp med på ramma foreløpig på linje med variasjon i komponenter. Det er mulig at denne sykkelen kjører fantastisk, utrolig bra, og er helt overlegen rittmodellene. Det får vi vente å på til det kommer tester av folk vi stoler på. Prisen er bare satt for å ha en kjempehøy pris på et par stykker av "Founders Edition" blir spennende å se hva som kommer med denne ramma etter hvert.


LarsB

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: larsb] #2632608 13/10/2020 08:31
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: larsb
Prisen er bare satt for å ha en kjempehøy pris på et par stykker av "Founders Edition" blir spennende å se hva som kommer med denne ramma etter hvert.


LarsB



Det ligger i kortene at det kommer ikke-S-Works-modeller av Aethos også. Disse får noe tyngre ramme, men skal ha de samme egenskapene forøvrig. Prisene på disse blir annonsert om kort tid, visstnok.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: sykkeloyvind] #2632610 13/10/2020 08:32
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
Sitat: sykkeloyvind
Vi liker selvfølgelig alle å sykle fort, men det er ikke en rammes aero-egenskaper som avgjør om en tur rundt Hurumlandet går i 29 eller 31 km/t i snitt.
Men kanskje ikkje så langt unna, viss aero-ramma også er utstyrt med aero-hjul? Forskjellen mellom Cervelo S5 og Canyon Ultimate var her 32,6 vs 30,9 km/t @200W.
https://www.cyclingweekly.com/videos/cycling-tech/how-much-faster-is-an-aero-bike-video
Forskjellen vil nok vera mindre på veg enn på bane, men likevel.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: -Jan] #2632614 13/10/2020 08:51
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
Sitat: -Jan
Sitat: sykkeloyvind
Vi liker selvfølgelig alle å sykle fort, men det er ikke en rammes aero-egenskaper som avgjør om en tur rundt Hurumlandet går i 29 eller 31 km/t i snitt.
Men kanskje ikkje så langt unna, viss aero-ramma også er utstyrt med aero-hjul? Forskjellen mellom Cervelo S5 og Canyon Ultimate var her 32,6 vs 30,9 km/t @200W.
https://www.cyclingweekly.com/videos/cycling-tech/how-much-faster-is-an-aero-bike-video
Forskjellen vil nok vera mindre på veg enn på bane, men likevel.

Den testen der bruker originalhjulene på begge syklene. Denne har raske hjul på alle syklene som ble testet:
https://www.tour-magazin.de/raeder/rennraeder/rad-test-aero-gegen-leichtbau/a45739.html

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: -Jan] #2632615 13/10/2020 08:53
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: -Jan
Sitat: sykkeloyvind
Vi liker selvfølgelig alle å sykle fort, men det er ikke en rammes aero-egenskaper som avgjør om en tur rundt Hurumlandet går i 29 eller 31 km/t i snitt.
Men kanskje ikkje så langt unna, viss aero-ramma også er utstyrt med aero-hjul? Forskjellen mellom Cervelo S5 og Canyon Ultimate var her 32,6 vs 30,9 km/t @200W.
https://www.cyclingweekly.com/videos/cycling-tech/how-much-faster-is-an-aero-bike-video
Forskjellen vil nok vera mindre på veg enn på bane, men likevel.


Dette er jo spennende. Men en test på bane vil ikke få med evt forskjeller i kjøreegenskaper og fart opp og ned korte eller lengre bakker. Men det viser jo at det er en tydelig forskjell under helt ideelle forhold for en aerosykkel - altså flatmark uten svinger og temposkifter.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632960 15/10/2020 06:53
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Rammevekten viser først og fremst at slanke aerorør er tyngre enn slanke runde rør.

Sikkert en deilig sykkel. Av racere jeg har prøvd liker jeg styrefølelsen på Spesh Tarmac best. Dersom geometrien er lik og de har orden på stivheten foran (krankhusstivhet er ikke så viktig for meg) kunne jeg fint stolt på en ned den bratte, tekniske og lynraske sydsiden av Izoard.

Denne rammen havner i samme kurv som gamle Focus Izalco Max, gamle Supersix og Specialissima. Deilige maskiner for lange dager på veien.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2632971 15/10/2020 07:50
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Er vi så overrasket over prisen egentlig ? Omtrent alle toppmodeller fra anerkjente merker med komponenter fra øverste hylle koster jo 120' minst, mens "ultegra Di2 nivået" er langt oppe på 80-tallet. Hos Sørensen har de Tarmac SL7 til 138' med DA Di2 osv og Ultegra Di2 varianten koster 83'. Om det er noen som spontant stikker innom og betaler full pris er jeg mer usikker på......

Jeg synes sykkelen ser ordentlig tøff ut :-)


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: EmilZipp] #2633878 21/10/2020 08:02
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 2,265
thewizard Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 2,265
Sitat: EmilZipp
Er vi så overrasket over prisen egentlig ? Omtrent alle toppmodeller fra anerkjente merker med komponenter fra øverste hylle koster jo 120' minst, mens "ultegra Di2 nivået" er langt oppe på 80-tallet. Hos Sørensen har de Tarmac SL7 til 138' med DA Di2 osv og Ultegra Di2 varianten koster 83'. Om det er noen som spontant stikker innom og betaler full pris er jeg mer usikker på......

Jeg synes sykkelen ser ordentlig tøff ut :-)



Ikke glem at den har Wattmåler da..


_________________________

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo






Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2634119 22/10/2020 16:11
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2634142 22/10/2020 18:48
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 11
A
asdasd Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 11
Aethos Pro - SRAM Force eTap AXS
kr 101,499.00

Aethos Pro - Ultegra Di2
kr 95,499.00

Aethos Expert - Ultegra Di2 // Alu styre, stem, hjul, expert sete, osv..
kr 68,999.00

Er det virkelig noen som går inn i en butikk og kjøper en sykkel med Ultegra Di2 til 100.000 i dag?

Redigert av asdasd; 22/10/2020 18:51.
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2634168 23/10/2020 06:35
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
Overprisa deluxe, men jeg hadde 10/10 ganger tatt en sykkel med ultegra og gromme hjul kontra en med DA og kjipere hjul feks.
Det skal dog sies at de som faktisk kjøper disse syklene er nok mer opptatt av hva som står på gruppa enn hvor bra den er.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Loki] #2634194 23/10/2020 08:33
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Den rimeligere ramma koster 3200 USD.
er det noen som gidder å legge sammen hva et hjemmebygg av en av utgavene med Ultegra koster.
Det virker for meg som man får veeeldig mye ultegradeler for 63 000 kroner.

Er det litt som HardRocx toppmodeller under Birkens glansdager?

LarsB

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: larsb] #2634207 23/10/2020 09:36
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: larsb
Den rimeligere ramma koster 3200 USD.
er det noen som gidder å legge sammen hva et hjemmebygg av en av utgavene med Ultegra koster.
Det virker for meg som man får veeeldig mye ultegradeler for 63 000 kroner.

Er det litt som HardRocx toppmodeller under Birkens glansdager?

LarsB


Vi har tidligere regnet litt på Specialized sine priser på komplette sykler: https://www.terrengsykkel.no/sykler/specialized-epic-s-works-ht


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: sykkeloyvind] #2634211 23/10/2020 09:52
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: larsb
Den rimeligere ramma koster 3200 USD.
er det noen som gidder å legge sammen hva et hjemmebygg av en av utgavene med Ultegra koster.
Det virker for meg som man får veeeldig mye ultegradeler for 63 000 kroner.

Er det litt som HardRocx toppmodeller under Birkens glansdager?

LarsB


Vi har tidligere regnet litt på Specialized sine priser på komplette sykler: https://www.terrengsykkel.no/sykler/specialized-epic-s-works-ht


+/- det samme med andre ord. Men på sykkelen får man fort litt rabatt. Delene på bikeshop derimot er det nok ikke så lett å få rabatt på.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: sykkeloyvind] #2634217 23/10/2020 10:35
Registrert: Feb 2004
Innlegg: 1,161
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
T
Registrert: Feb 2004
Innlegg: 1,161
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: larsb
Den rimeligere ramma koster 3200 USD.
er det noen som gidder å legge sammen hva et hjemmebygg av en av utgavene med Ultegra koster.
Det virker for meg som man får veeeldig mye ultegradeler for 63 000 kroner.

Er det litt som HardRocx toppmodeller under Birkens glansdager?

LarsB


Vi har tidligere regnet litt på Specialized sine priser på komplette sykler: https://www.terrengsykkel.no/sykler/specialized-epic-s-works-ht


Er ikke betalende kunde (enda), men gjorde samme refleksjon over nye Tarmac SW SL7 i går kveld med ramme og hel. Ca. 89K påslag for DA Di2 gruppe, gromme (hus) hjul og smådeler... Forstår meg ikke på prispolitikken til enkelte. Rimeligste blir uansett ikke løse deler. Finn et billigmerke med de delene du ønsker, med så lkke standarder som mulig (pris/nytte) og flytt over før du selger restene.
Påstand - Med litt innsats har du en ny Specialized (enkelte andre merker og) på veien til en lavere pris enn hva forhandler har i sine kalkyler!

Hver sin smak, men på dette nivået velger jeg heller custom ned til mutter fremfor hyllevare.

Samtidig fiffig å notere (i annen sak, men siden du nevnte de LarsB) at HR går ut og sier at priser er kunstig høye, fordi de vet at kunder forventer rabatt.

T.

Re: Specz. Aethos til 140k vs stålramme [Re: Tommy D.] #2634242 23/10/2020 11:50
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
Sitat: Tommy D.
...Forstår meg ikke på prispolitikken til enkelte.

T.


Er vel en del merker, bl.a Specialized, som priser seg høyt med vilje. Jeg vil tro at mange med god råd, vil ha det "råeste" og da kikker de først og fremst på pris. Litt av det samme med Santa Cruz i mtb-verdenen. Sjukt overprisa de også, men de har iaf. veldig gode garantiordninger som sikkert er "bakt" inn i prisen (vet ikke hva Specialized har av garantier). Specialized har garantert en drøss med merkevareeksperter og økonomifolk som har regnet på dette.

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå