@Valentino - kjekt å se deg i denne rufsete og bredbente tråden. Hadde i grunnen håpet at du skulle dukke opp på en Zurigo med det siste bevarte paret av Dugast Diavolo i den stikkende versjonen. Eller til nød en Impulso eller Volpe.
@EmilZipp - tror du tenker på Marius' Mason Bokeh med Campa Record H11 og annet lekkert bling. Har ikke sett den i vinter-tråden, men den må da være aldeles utmerket på uskyldsren, hvit snø i Marka. Savner forresten fortsatt din Topstone!
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?)
[Re: Sepeda]
#253356930/01/201917:58
Ja takk Sepeda (og ikke minst Marius) det var den jeg tenkte på nydelig skapning.
Min Topstone har fått en del mil på landeveien i det siste (topp sykkel) men giraff-styret har jeg ikke fått skåret ned, skal muligens en tur innom Claes Henrik (sykkel) i løpet av uken så mulig den dukker opp i tråden. Den er i kategorien praktisk leketøy til en billig penge
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
#253378901/02/201908:04
Strengt tatt en helårssykkel, men... Bygd opp nå i januar. Første ordentlige tur i dag, Sørkedalen - Kikut - Maridalen. Ble ganske slitsomt med mye løs snø, skulle vel hatt 650b hjul og ISP i dag, men det får bli til neste vinter.
@Valentino - kjekt å se deg i denne rufsete og bredbente tråden. Hadde i grunnen håpet at du skulle dukke opp på en Zurigo med det siste bevarte paret av Dugast Diavolo i den stikkende versjonen. Eller til nød en Impulso eller Volpe.
Jotakk! Vinterstid, utendørs vel og merke, sykler jeg rundt på en skammelig Cannondale M900 fra 1993...
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
[Re: EmilZipp]
#253419403/02/201919:42
Strengt tatt en helårssykkel, men... Bygd opp nå i januar. Første ordentlige tur i dag, Sørkedalen - Kikut - Maridalen. Ble ganske slitsomt med mye løs snø, skulle vel hatt 650b hjul og ISP i dag, men det får bli til neste vinter.
Luftet Ritchey'n en liten tur rundt i Follo i helgen...
Din klassiske Swiss Cross er enda vakrere i vinterdrakt
Sitat: EmilZipp
HaHa, ja så sannelig. 10 mil i snøvær og delvis sporete underlag ble det i går...
Rule #9! Men det betyr ikke at du har debutert i tråden, bare så du vet det! Profilbilde, takk. Av sykkelen.
Sitat: olelovold
Strengt tatt en helårssykkel, men... Fairlight Secan.
Takk for følget i går og gratulerer igjen med flott bygg!
Post gjerne noen ord en dag du har tid om funksjon og oppsett av Son Delux 12/Edelux II/B&M.
Og til info for andre: Tråden er om enhver sykkel man bruker om vinteren, ikke nødvendigvis dedikerte vintersykler Men fortrinnsvis av arten bukkestyre.
#253423204/02/201907:09
Takk for følget i går og gratulerer igjen med flott bygg!
Post gjerne noen ord en dag du har tid om funksjon og oppsett av Son Delux 12/Edelux II/B&M.
Sitat: EmilZipp
Fairlight har jeg ikke hørt om, flott sykkel og bra spec, Grattis. Hmmm mon tro om jeg har begynt å lure på dynamo :-)
Takk takk! Og selv takk for følget i går, Sepeda
Dynamo er konge, altså. Utrolig deilig å ha lysa permanent montert og så er det bare å skru de på ved behov, uten å måtte tenke på om de er opplada.
Jeg bestilte følgende fra Bike24 for å sette det opp. Alt av smådeler jeg trengte fulgte med her. Frontlyset gikk veldig greit, men baklyset var mer kinkig, da jeg måtte preppe kabelen selv. Brukte ganske mange timer på å få det til. Måtte da også drille hull i skjermen bak for å få skrudd på plass baklyset.
Det man gjør er å koble frontlys direkte til dynamohubben, og så kobler man baklyset til frontlyset. Dette gjøres via en liten inngang på undersiden av frontlyset. Baklyset må også jordes til metallet på frontlyset.
Når man har kuttet kabelen i ca. riktig lengde + 10 cm backup, må man dra kabelen litt fra hverandre i enden og feste connectoren til den sorte ledningen, mens den med hvit stripe får jord-mutteren. Dette skal man egentlig bruke egnet verktøy til (spesialtang eller loddebolt), men jeg hadde bare en Park Tool kabelkutter med endehylseklemme på, som forsåvidt gjorde jobben etter noen forsøk. Før man setter connectoren i frontlyset må den isoleres med krympeplast.
Det er godt at det fortsatt finnes noen jordnære og fornuftige mennesker i sykkelpressen. Jeg har utvekslet noen meldinger med Jack Luke på internett og han har gode, realistiske og relevante perspektiver (og en vanvittig fin Velo Orange Passhunter). Kontrasten til pretensiøse amerikanske tech-brobots med skjorta nedi buksa og overparfymert humledrikke i hånda som ukritisk misjonerer fram de neste teknologiske "must haves" er heldigvis stor.
Og dynamo er fint men jeg stemmer for at sykling blir det neste store her + mere chicks.
[Re: skubisan]
#253571812/02/201914:37
Og dynamo er fint men jeg stemmer for at sykling blir det neste store her + mere chicks.
+1, selv om jeg ikke vet om ordvalget chicks gjør forumet mer kvinnevennlig, dude
Håper f.eks. å høre fra hyggelige likeråsykle om hun faktisk fikk piggdekk på sin Synapse
Nå som vi har fått poll på landeveisforumet, kunne vi selvsagt avgjort det selv, men på Bikeradars fellesskaps/community-side stemmes det i skrivende stund ivrig frem den beste vintersykkelen av Jack og Joes bygg, ref. videoen jeg linket til. Her er det bare å slenge seg på og heie frem favoritten.
Det var bare en uhøytidelig referanse til Micayla Gatto og et påskudd til å linke til Ferda Girls Gatto er som kjent kulere enn alle oss her inne til sammen, men liker ikke å bli kalt chick
Var ikke dypere enn det og ikke sensur, forumpoliti, moralsk fyrtårn eller noe sånt.
Beklager avsporing og tilbake til vintersykler!
#253573812/02/201916:12
Mulig dette er et litt søkt spørsmål, men er det noen som har peiling på hvor langt ned på bakhjulet skjermen må nå for ta unna for sprut på sykkelvogn?
Mulig dette er et litt søkt spørsmål, men er det noen som har peiling på hvor langt ned på bakhjulet skjermen må nå for ta unna for sprut på sykkelvogn?
Så langt som mulig. Jeg har montert Extra Wide fra RAW Mudflaps bak på elsykkelen, og det kommer fortsatt litt sprut opp.
Hadde ikke noe bedre bilde enn dette:
#253663918/02/201909:01
Man kan vel bare teipe på en ass-saver på den nederste delene av skjermen så er man good to go? Ja det ser helt noldus ut men junior slipper frostskader i ansiktet
[Re: nanonils]
#257833009/10/201905:59
Siden det nærmer seg vinter igjen, så er det vel på tide å legge ut bilde av vintersykkelen også. Pendlet til jobb tidligere på en GT Grade, men alt saltet gjør at vedlikeholdskostnadene blir for høye for min del.
Dermed har jeg gått over til flatt styre, og det er en eldre 26er som gjør jobben på vinteren. Rammen er en alu Richmond SL1 kjøpt for noen år siden av en forumbruker. Satt opp som 1x10 med 42 drev foran og 11-36 bak. Ebay stiv gaffel. Ellers er sykkelen satt opp med diverse deler fra boden og finn. Slik den står på bildet veier den 9.7 kg.
Man kan vel bare teipe på en ass-saver på den nederste delene av skjermen så er man good to go? Ja det ser helt noldus ut men junior slipper frostskader i ansiktet
Kanskje bare meg, men jeg synes arvingen sitter trygt bak et sånt trekk. Det ligger trolig nederst i pappeska vogna kom i.
Det er også mulig å bestille (!) et ekstra forsterka regntrekk. Det kan anbefales.
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
#257848510/10/201906:34
Finnes det noen slags adapter for å få vanlig skjermfeste på en sykkel som ikke har det? Det er så dårlig utvalg av skjermer når jeg ikke har det festet...