Every Palace launch is highly anticipated, and each garment they make is an extremely limited edition, produced only in very small numbers. This foray into the professional peloton will be no different. And with much of the kit going directly to EF Pro Cycling at the Giro d’Italia, availability will be especially limited.
To give our members the best possible chance of securing a piece of the switch-out kit, the Rapha Cycling Club has managed to secure a very limited run of team edition race clothing and casualwear. Members will have exclusive early access from Friday, 9th October. Stay tuned for more information.
*The collection will be available to members who were active on or before Sunday, 4th October or have renewed a previously lapsed membership since that date.
Men moroklumpene i UCI er som alltid seg selv lik, og har gitt EF bot på 3.700 Euro.
Sitat: Jonathan Vaughters, EF Pro Cycling
Hope David Lappartient enjoys his dinner - on us! Salud!
Litt syting over Vaughters reaksjon her. De søkte ikke tidsnok og ble bøtelagt for å ha på seg ikke-godkjent trøye på presentasjonen. Føler egentlig det er EF-laget som har driti seg ut, ikke UCI her. Hadde de søkt om den nye drakta et par dager tidligere hadde UCI sagt «Kult, takk».
At de ble bøtelagt tror jeg var en del av pr-planen og budsjettet. Når du skal røske opp litt er det alltid en bedre historie å fortelle hvis det er litt motstand.
Palace er tolkningen av grilldress/bole-bukse/reklame looken som har plaget landevei i årtier, tolket fra et annet miljø. Rapha, PedalED og andre moderne, spartane designs er der pukken er nå. Ser bra ut.
Jeg har i de siste 15-20 årene kun gått i Adidas sneakers, i de siste par årene også til mørk dress, bare innimellom som en ørliten protest fra en kjedelig bankmann. Dette synes jeg så bra ut men kunne tenkt meg motsatt altså hvite sko med sorte, orange eller aller helst grønne striper. Mener å ha lest et eller annet sted at de skulle samarbeide med Giro (eller husker jeg feil).
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Disse er jo mye finere enn de Alpers viste til. Enig med Gråstein, ser ut som fotballsko. Adidas hadde dog svært gode sykkelbukser før. Har 2 bukser jeg bruker enda. Å.
Fra road.cc: The brand says the high performance footwear is for the new generation of cyclists with “a desire for adventure, improved health, and the ability to move in and out of their cities in a sustainable and flexible way”.
Her er nok marketingavdelingen til Adidas fornøyd med seg selv! Jeg kommer til å føle meg så mye mer flexible med disse skoene enn med andre sykkelsko!
Fasongen minner mye om en Giro sko. Jeg likte at de dempet designet ved å ikke ha striper på innsiden av foten men artikkelen nevner noe annet? "De tre stripene er godt synlige på begge sider av skoen"
Synes bildet av skoen i seg selv ikke var noe særlig, men kombinert med resten så ser det faktisk ganske fett ut. Er det noe annet merke som er så tydelig på merkevaren og ser så enkle og fine ut?
Personlig ville jeg aldri kjøpt en sykkelsko (for annet enn tursykling) hvor jeg ikke kan justere festemekanismen i fart.
Ser mer ut som en fotballdommer enn en fotballspiller.