Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 25 av 73 1 2 23 24 25 26 27 72 73

Korona - historien gjentar seg (?)

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625368 28/08/2020 11:36
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: anonymous13
Sitat: Havre
Det bevises selvsagt ikke fra Ireland, men det er for meg et mysterium at man ikke følger det tettere. Vi fikk jo også en "oppblomstring" i Norge nylig - hvor den største forskjellen er antall tester. Døde og folk som havner på sykehus er omtrent ikke-eksisterende.

Ja, det er noen andre grunner enn presisjonsepidemologi som foregår hvertfall. Én av grunnene kan jo være kravene til testvolum som ligger til grunn for diverse reiserestriksjoner. Altså at landet holder en viss testrate. Det andre er (uten at jeg vet helt sikkert) at man har endret på karantenekrav, sånn at det holder bare med å ha vært i nærheten av noen eller der de har vært for å havne i karantene. Blir sikkert mye ekstra testing av dette?

Uansett er det en ressursprioritering jeg ikke skjønner og jeg skjønner hvertfall ikke fryktbildet som avisene forsøker holde i live.

Gudene vet.

Tyskland virker dessverre til å ha gått inn i en fase hvor de nekter å ha saklige diskusjoner igjen, mens Frankrike har muligens fått enn oppvåkning?

https://www.youtube.com/watch?v=0ulA8u05Z-Q

Bernard-Henri Lévy var vel ute med en litt tilsvarende type "tale" her om dagen. Et av få land hvor sterke personer har vært ute med til dels kraftig kritikk av myndighetene. Så har selvsagt Frankrike en helt annen tradisjon der enn f.eks i Norge (på godt og vondt).

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625613 30/08/2020 11:27
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Dette blir en interessant kamp utover høsten - hvem vinner?

Veldig positivt at aviser som NY Times begynner å ta opp problemstillinger de fleste politikere på merkelig vis ikke virker til å ville ta tak i.

https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html?referringSource=articleShare

Some of the nation’s leading public health experts are raising a new concern in the endless debate over coronavirus testing in the United States: The standard tests are diagnosing huge numbers of people who may be carrying relatively insignificant amounts of the virus.

“The decision not to test asymptomatic people is just really backward,” said Dr. Michael Mina, an epidemiologist at the Harvard T.H. Chan School of Public Health, referring to the C.D.C. recommendation.

“In fact, we should be ramping up testing of all different people,” he said, “but we have to do it through whole different mechanisms.”

Tests with thresholds so high may detect not just live virus but also genetic fragments, leftovers from infection that pose no particular risk — akin to finding a hair in a room long after a person has left, Dr. Mina said.

In Massachusetts, from 85 to 90 percent of people who tested positive in July with a cycle threshold of 40 would have been deemed negative if the threshold were 30 cycles, Dr. Mina said. “I would say that none of those people should be contact-traced, not one,” he said.

“I’m really shocked that it could be that high — the proportion of people with high C.T. value results,” said Dr. Ashish Jha, director of the Harvard Global Health Institute. “Boy, does it really change the way we need to be thinking about testing.”

Så er hva vi ser nå en kombinasjon av alt for sensitive tester samt falske positive?

https://edition.cnn.com/2020/08/26/us/sturgis-motorcycle-rally-cases-trnd/index.html

CNN er jo litt morsomme. Så 10 dager med over 460 000 kjøretøy registrert (så skal man anta over 500 000 mennesker?) hvor et fåtall virker til å bry seg nevneverdig om smittevern og det er "over" 70 smittetilfeller som er koblet til arrangementet. Ikke "kun" 70, men "over" 70.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625616 30/08/2020 12:10
Panda Offline
Besatt
Besatt
Imens i en bunkers i Oslo... selvsamme ungdommen som kjefter og roper av de som er litt eldre at vi ikke bryr oss om planeten og miljøet drar til underground rave party og driter i smittevern. Duster!

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625648 30/08/2020 17:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det henger selvsagt ikke på greip.

Hvis man tester 100stk som man har god grunn til å tro kan være syke gjennom symptomer eller "smittesporing" og man får 1% positive svar. Og man gjør det samme med 100 000 og man fortsatt får 1% positive - så er det noe som er merkelig - når utvalget ikke er tilfeldig.

Det bevises selvsagt ikke fra Ireland, men det er for meg et mysterium at man ikke følger det tettere. Vi fikk jo også en "oppblomstring" i Norge nylig - hvor den største forskjellen er antall tester. Døde og folk som havner på sykehus er omtrent ikke-eksisterende.

Jeg var innom dette før, men det er ikke sikkert at det oppfatest hva som var poenget.
Vet ikke noe om Ireland (har du oversikt over testkritaria?), men siden du også er inne på Norge.

Testkriteria for Norge, siste flowdiagram:

https://www.fhi.no/en/op/novel-coro...follow-up/test-criteria-for-coronavirus/

Tilbake til faktisk.no

https://www.faktisk.no/artikler/r8q/er-14-av-15-positive-koronaprover-falske

Og viktig å huske at det finnes flere type tester.

Vet ikke hvor utbredt kloakktesting er, men det ser ut til at (NMBU?) forsker på dette.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2625656 30/08/2020 18:29
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Nei. Har ingen kunnskap om Ireland der. Men finnes det noe land i "vesten" som nå har grunn til å teste flere enn de tidligere gjorde? Annet enn at man før ikke hadde testkapasitet nok selvsagt.

https://www.youtube.com/watch?v=Tw9Ci2PZKZg

Er jo herlig ærligheten og like utrolig at ikke dette blir rapportert av alle media over alt samt forstått av politikere.

Dødsfall i Quebec og Ontario:

[Linket bilde fra i.imgur.com]

Så antall på sykehus:

Så vi har en haug med stort sett eldre og syke personer som dør MED og ikke nødvendigvis AV Covid-19 - basert på overfølsomme tester?

Vi kan jo bare fortsette litt til så vil folk selvsagt begynne å dø igjen.

https://www.thetimes.co.uk/edition/...ows-15m-on-hidden-waiting-list-w250vxvz6

https://www.spiked-online.com/2020/04/29/delaying-herd-immunity-is-costing-lives/

Og den er interessant. Vi gikk fra "flatten the curve" til hva? Litt tilfeldig hysteri når Raymond eller Erna trenger en liten boost på en meningsmåling? Ikke veldig optimistisk på at verden skal være normal igjen til vinteren, men finnes håp når NY Times, professorer fra Harvard osv. begynner å ta opp ting.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625660 30/08/2020 18:49
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Skjønte du hvorfor jeg la uten lenkene?
Og hva som er relevant i lenkene i hvert fall for Norge?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625663 30/08/2020 19:02
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Kanskje.

Redigert av Havre; 30/08/2020 19:02.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Panda] #2625698 31/08/2020 06:06
jorn Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Panda
Imens i en bunkers i Oslo... selvsamme ungdommen som kjefter og roper av de som er litt eldre at vi ikke bryr oss om planeten og miljøet drar til underground rave party og driter i smittevern. Duster!

Er du helt sikker på at det er de samme ungdommene?🤔

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625702 31/08/2020 06:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Og den er interessant. Vi gikk fra "flatten the curve" til hva? Litt tilfeldig hysteri når Raymond eller Erna trenger en liten boost på en meningsmåling?

Og da begynner konspinoia-tåka å sige inn igjen, ser jeg. Jeg er så fornøyd med at jeg klarer å gå gjennom livet uten å dikte opp problemer i tillegg til dem som faktisk eksisterer.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Panda] #2625703 31/08/2020 06:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Panda

Smekk! Her gikk du i generaliseringsfella, tror jeg ...

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: GeirK] #2625706 31/08/2020 06:41
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: GeirK

Og den er interessant. Vi gikk fra "flatten the curve" til hva? Litt tilfeldig hysteri når Raymond eller Erna trenger en liten boost på en meningsmåling?

Og da begynner konspinoia-tåka å sige inn igjen, ser jeg. Jeg er så fornøyd med at jeg klarer å gå gjennom livet uten å dikte opp problemer i tillegg til dem som faktisk eksisterer.

Er det riktig at Erna og co. gikk ut med at vi måtte stenge ned for å få ned kurven? Ja? Er det riktig at når kurven er nede så har man forandret strategi? Ja? Er denne spesielt godt forklart synes du? Finnes i det minste en Harvard-professor som stiller spørsmålet uten at det har noe med konspirasjon å gjøre.

"Min magefølelse sier meg at jeg ikke er enig så selv om jeg er så veldig vitenskapelig i min tenkemåte så må jeg komme på en måte å si i mot dette - la meg bruke ordet "konspirasjon" det er flott".

Redigert av Havre; 31/08/2020 06:42.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625718 31/08/2020 07:29
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Er det riktig at Erna og co. gikk ut med at vi måtte stenge ned for å få ned kurven? Ja? Er det riktig at når kurven er nede så har man forandret strategi?

Har man det?

Finnes i det minste en Harvard-professor som stiller spørsmålet

Betyr i utgangspunktet ikke noe som helst. John Lennox er en matematiker som også er kreasjonist. Det svekker ikke evolusjonsteorien.

uten at det har noe med konspirasjon å gjøre.

Konspirasjonen ligger iat du mener norske politikere gjør det de gjør med koronasituasjonen for å få gode meningsmålinger.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625719 31/08/2020 07:42
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Norsk helsevesen er jo sprengt for øyeblikket.

Selvsagt var den kommentaren "tongue in cheek". Du har vel sett nok av mine innlegg til å vite at jeg ikke er spesielt konspiratorisk. Spørsmålet står jo. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man skal skremme folk så mye som man gjør når ingen dør og ingen havner på sykehus.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625724 31/08/2020 08:24
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Selvsagt var den kommentaren "tongue in cheek". Du har vel sett nok av mine innlegg til å vite at jeg ikke er spesielt konspiratorisk. Spørsmålet står jo. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor man skal skremme folk så mye som man gjør når ingen dør og ingen havner på sykehus.

Om du ikke mener å vere kospiratorisk, så driver du med litt slik "Just asking questions", som kospiratorikere gjør. If it quaks like a duck?

Du stiller spørsmål om myndighetene har misforstått noe med hvordan korona "er nå". Det mener jeg er interressant. Men så hopper du til å stille spørsmål om hvorfor myndighetene driver å skremmer folk? Du ser vel at dette er et konspiratorisk ladet spørsmål?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Appelsin] #2625744 31/08/2020 09:14
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: Appelsin

Om du ikke mener å vere kospiratorisk, så driver du med litt slik "Just asking questions", som kospiratorikere gjør. If it quaks like a duck?

Du stiller spørsmål om myndighetene har misforstått noe med hvordan korona "er nå". Det mener jeg er interressant. Men så hopper du til å stille spørsmål om hvorfor myndighetene driver å skremmer folk? Du ser vel at dette er et konspiratorisk ladet spørsmål?

Hvis man tar den setningen helt bokstavelig så er den konspiratorisk, men å stille spørsmål om hvorfor ting blir gjort er selvsagt ikke det i seg selv. Så mente jeg ikke den setningen bokstavelig.

Ja. Jeg lurer oppriktig på hvorfor man skal skremme folk. Jeg tror ikke det skjer pga "onde tanker" eller en eller anne konspirasjon, men det er jo det som skjer. Er det noen som er uenige i dataen hva gjelder syke og døde?

Apropos "konspirasjoner". Dette er fra en BBC-journalist. Er dette konspiratorisk?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625767 31/08/2020 10:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Ja. Jeg lurer oppriktig på hvorfor man skal skremme folk.

Her skjønner jeg (igjen) ikke hvilken virkelighetsoppfatning du lever i.

Hvem er det som skremmer hvem med hva?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625781 31/08/2020 10:56
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Hvis man tar den setningen helt bokstavelig så er den konspiratorisk, men å stille spørsmål om hvorfor ting blir gjort er selvsagt ikke det i seg selv. Så mente jeg ikke den setningen bokstavelig.

Ja. Jeg lurer oppriktig på hvorfor man skal skremme folk. Jeg tror ikke det skjer pga "onde tanker" eller en eller anne konspirasjon, men det er jo det som skjer. Er det noen som er uenige i dataen hva gjelder syke og døde?

Apropos "konspirasjoner". Dette er fra en BBC-journalist. Er dette konspiratorisk?

Det fremstår litt konspiratorisk, for meg, nå er jeg bare en i publikum, men slik er det altså.

Jeg vet ikke nok om bakgrunnen til dataen på syke mot døde til å konkludere. Det "konspiratoriske" er ikke at du presanterer dette, men at du "konkluderer" med at din tolkning av dataen er rett, og tar diskusjonen et steg videre, til "hvorfor de gjør som det gjør når de har feil" Ikke til om de har feil. "Preke for menigheten" er bra, men vil du overbevise meg teller det bare negativt.

Det er ikke nødvendigvis konspiratorisk den saken fra BBC, men innpakningen med et kort stykke uten mer kontekst gjør det vanskelig å mene mye om det.

Redigert av Appelsin; 31/08/2020 10:57.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Appelsin] #2625785 31/08/2020 11:11
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Det fremstår litt konspiratorisk, for meg, nå er jeg bare en i publikum, men slik er det altså.

Jeg vet ikke nok om bakgrunnen til dataen på syke mot døde til å konkludere. Det "konspiratoriske" er ikke at du presanterer dette, men at du "konkluderer" med at din tolkning av dataen er rett, og tar diskusjonen et steg videre, til "hvorfor de gjør som det gjør når de har feil" Ikke til om de har feil. "Preke for menigheten" er bra, men vil du overbevise meg teller det bare negativt.

Det er ikke nødvendigvis konspiratorisk den saken fra BBC, men innpakningen med et kort stykke uten mer kontekst gjør det vanskelig å mene mye om det.

Hvor "konkluderer" jeg? Ærlig spørsmål da det meget mulig er setninger jeg har formulert på en måte som kan virke "strammere" enn de egentlig er ment.

"Så er hva vi ser nå en kombinasjon av alt for sensitive tester samt falske positive?"

"Så vi har en haug med stort sett eldre og syke personer som dør MED og ikke nødvendigvis AV Covid-19 - basert på overfølsomme tester?"

Jeg vil påstå at hovedessensen i mine siste innlegg er presentasjon av data for så å prøve å forstå hva disse betyr - da stilt som spørsmål - nettopp fordi det ikke er politisk propaganda jeg driver med.

Så er det helt opplagt også hva jeg mener tallene betyr, men det betyr ikke at jeg ikke er åpen for å bli motbevist. Jeg har ingen personlig "eierskap" til disse tallene, men er jo fascinerende at min tolkning av de er så utrolig annerledes enn f.eks Erna sin.

Så tror jeg helt opplagt at det er politiske mekanismer som spiller inn nå. Det er ikke å være konspiratorisk - ei heller å "konkludere" med at jeg har rett. Hvis man som politiker ikke blir straffet for det man gjør er det ikke da ganske rimelig å anta at en politiker vil være mer tilbøyelig til å fortsette med det samme? Spesielt hvis man er i en situasjon med usikkerhet? Jeg vil si det er veldig menneskelig, men ikke av den grunn mer riktig. Tvert i mot mener jeg nettopp at toppolitikere bør være bedre enn vanlige mennesker der til å ikke la seg prege av et "forsiktighetsprinsipp" når det kommer til å håndtere usikkerhet.

Redigert av Havre; 31/08/2020 11:12.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625789 31/08/2020 11:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
En gang til: Hvem er det som skremmer hvem med hva?

Det går ikke an å svare på spørsmålet ditt før du har redegjort for dette.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: GeirK] #2625792 31/08/2020 11:35
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Det er min subjektive oppfatning av kommunikasjonen til Erna, Raymond osv. Ligger ikke noe mer i det enn som så.

Kan fint ta selvkritikk på å skrive det. Det andre - som er 95% av mine innlegg her er mye mer interessant selvsagt. Hvordan skal man tolke disse tallene? Og hvor lenge skal de være så lave før man faktisk diskuterer å åpne opp?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625796 31/08/2020 11:52
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Hvor "konkluderer" jeg? Ærlig spørsmål da det meget mulig er setninger jeg har formulert på en måte som kan virke "strammere" enn de egentlig er ment.

Du konkluderer når du går fra å stille spørsmål/diskutere om frykten for koronautbrudd er overdrevet til at du stiller spørsmål om hvorfor myndighetene gjør som de gjør gitt at din oppfatning av dette er korrekt. Menigheten blir da med, men jeg og sikkert mange andre som ikke er sikre på om du har rett oppfatter det som konspirasjonsbabbel.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Appelsin] #2625800 31/08/2020 12:02
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Du konkluderer når du går fra å stille spørsmål/diskutere om frykten for koronautbrudd er overdrevet til at du stiller spørsmål om hvorfor myndighetene gjør som de gjør gitt at din oppfatning av dette er korrekt. Menigheten blir da med, men jeg og sikkert mange andre som ikke er sikre på om du har rett oppfatter det som konspirasjonsbabbel.

Hvorfor er det "konspirasjonsbabbel" bare fordi jeg mener myndighetene gjør feil? Myndigheter kan gjøre feil uten at det er en konspirasjon.

Så står du og andre selvsagt helt fritt til å diskutere første premiss - at Covid-19 nå ikke er et problem - uten å diskutere det andre.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625806 31/08/2020 12:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hvorfor er det "konspirasjonsbabbel" bare fordi jeg mener myndighetene gjør feil? Myndigheter kan gjøre feil uten at det er en konspirasjon.

.

Men du antyder at de gjør det med fullt overlegg. Det er konspinoia.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625807 31/08/2020 12:24
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: anonymous13

Det er min subjektive oppfatning av kommunikasjonen til Erna, Raymond osv. Ligger ikke noe mer i det enn som så.

Ja, et godt eksempel er jo de nye karantenereglene, som gjør at du må kan havne i karantene for "ingenting" (vært i et hus/bygg/etasje hvor noen har fått påvist korona) f.eks. Og FHIs definisjon inneholder jo selvfølgelig forvaltningens favorittklausul "etter en helhetsvurdering av smitterisiko".

Eller så har avisa idag skremt opp med gult og rødt at det er rekordlave gjennomsnittsalder på smittede. En gladnyhet er altså farget som et varsel. For noen folk.

Nå er det sannsynligvis en god ting at vi nordmenn er lojale mot myndighetene, men enig - gode gamle "helhetsvurdering" kan man bruke til det meste. Nå er jeg vel konspiratorisk igjen.

Selv om man er enig med tiltakene synes jeg det er litt rart at man bare skal godta at det er en "helhetsvurdering" som ligger bak.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625808 31/08/2020 12:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Selv om man er enig med tiltakene synes jeg det er litt rart at man bare skal godta at det er en "helhetsvurdering" som ligger bak.

Ja. Vi har forlengst registrert at du ikke ønsker å godta dette. Jeg er glad jeg slipper å leve i den mistenksomheten: Det ser fryktelig slitsomt ut.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625809 31/08/2020 12:33
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Så står du og andre selvsagt helt fritt til å diskutere første premiss - at Covid-19 nå ikke er et problem - uten å diskutere det andre.

Du skriver du ikke er spesielt konspiratorisk. Jeg forklarer hvorfor jeg oppfatter deg som konspiratorisk. Du kan tenke at mange nok oppfatter deg på samme måte som meg til at det er noe å ta til seg, eller du kan la det vere. Ellers har jeg vel forklart det ganske grundig hvorfor jeg oppfatter deler av det du siker som "konspirasjonsbabbel"?

Hvor har jeg sagt at det er "konsirasjonsbabbel" at du mener myndighetene gjør feil? Det som er konspirasjonsbabbel er at du går fra å arguentere for at de gjør feil til å diskutere hvorfor de gjør feil.

Du og andre er selvsagt helt frie til å diskutre dette på en måte som gjør at dere blir oppfattet som konspiratorikere av meg og sikkert flere. Kanskje blir det noen kommentarer når du sier du ikke er konspiratorisk.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Appelsin] #2625817 31/08/2020 12:57
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Du skriver du ikke er spesielt konspiratorisk. Jeg forklarer hvorfor jeg oppfatter deg som konspiratorisk. Du kan tenke at mange nok oppfatter deg på samme måte som meg til at det er noe å ta til seg, eller du kan la det vere. Ellers har jeg vel forklart det ganske grundig hvorfor jeg oppfatter deler av det du siker som "konspirasjonsbabbel"?

Hvor har jeg sagt at det er "konsirasjonsbabbel" at du mener myndighetene gjør feil? Det som er konspirasjonsbabbel er at du går fra å arguentere for at de gjør feil til å diskutere hvorfor de gjør feil.

Du og andre er selvsagt helt frie til å diskutre dette på en måte som gjør at dere blir oppfattet som konspiratorikere av meg og sikkert flere. Kanskje blir det noen kommentarer når du sier du ikke er konspiratorisk.

Flott. Får ta det som en kompliment at engasjementet er større rundt min person enn Corona. Gleder meg til å høre hvorfor jeg tar feil.

Jeg kan selvsagt ikke forsvare meg rundt hva du tror. Og du vil alltid få støtte av GeirK, fredriks og et par andre. Slik sett er dere "mange".

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625822 31/08/2020 13:21
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Flott. Får ta det som en kompliment at engasjementet er større rundt min person enn Corona. Gleder meg til å høre hvorfor jeg tar feil.

Jeg kan selvsagt ikke forsvare meg rundt hva du tror. Og du vil alltid få støtte av GeirK, fredriks og et par andre. Slik sett er dere "mange".

Hva i det jeg har sagt i denne runden er noen form for angrep som du skulle trenge å forsvare deg mot? Hva av det jeg skrev er noe støtte fra andre skulle bety noe for?

Jeg er som mange lei av kranglingen her inne, ikke at jeg trenger å vere her, men er nå en gang det. En del av dine kommentarer om antal døde sett opp mot antallet syke er faktisk litt interessante, så jeg tenkte jeg skulle komme med et tips om hvordan du blir oppfattet. Hva jeg mener er grunnen til en del av kranglingen. Mer opptatt av deg enn korona, du for påstå det, feil er det uansett.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2625829 31/08/2020 13:44
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Hva i det jeg har sagt i denne runden er noen form for angrep som du skulle trenge å forsvare deg mot? Hva av det jeg skrev er noe støtte fra andre skulle bety noe for?

Jeg er som mange lei av kranglingen her inne, ikke at jeg trenger å vere her, men er nå en gang det. En del av dine kommentarer om antal døde sett opp mot antallet syke er faktisk litt interessante, så jeg tenkte jeg skulle komme med et tips om hvordan du blir oppfattet. Hva jeg mener er grunnen til en del av kranglingen. Mer opptatt av deg enn korona, du for påstå det, feil er det uansett.

Har ikke noe behov for å diskutere min person mer. Jeg lever fint med at du og andre tror jeg er konspiratorisk. Som sagt - jeg kan si at jeg ikke er det 10000x, men det vil antakeligvis ikke forandre så mye. Jeg har utallige ganger sagt i flere sammenhenger her inne at jeg ikke tror politikere generelt er "konspiratoriske" - inkludert Trump. Hvis jeg ikke tror Trump er konspiratorisk kan man jo lure på hvem som skulle være det. Jeg tror derimot politikere gjør feilvurderinger som alle andre - og så prøver jeg å forstå hva som er grunnen til at man gjør disse vurderingene. Og ja - jeg tror at hva slags respons man får fra folket påvirker hva slags vurderinger en politiker gjør. Det er jo knapt et problem for en politiker - hva skulle en politiker ellers gjøre? Så det mer en kritikk av alle nordmenn som sitter stille i båten.

Da er vi tilbake til start. 1) Du er uenig i at Covid-19 ikke er et problem lengre i "vesten" (det kan vi diskutere) 2) Jeg prøver å forstå hvorfor media og politikere fortsatt virker til å tro at dette fortsatt er et problem (det trenger vi ikke å diskutere for å diskutere 1)).

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2625835 31/08/2020 13:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Har ikke noe behov for å diskutere min person mer. .

Det gjør vi heller ikke. Vi diskuterer idéene du fronter.

- Robert Green Ingersoll
Side 25 av 73 1 2 23 24 25 26 27 72 73

Moderator  support