Har omsider fått kjøpt meg en Thule velocompact med plass til tre sykler. Men når jeg monterer min Giant Trance velter sykkelen når jeg når 110km/t. Virker som den sorte røret/bøylen hvor de tre armene med klypersitter fast ikke blir strammet nok. Skal den være sånn?!
Jeg har prøvd sykkelen på innerste og midterste plass, den sitter nå som den skal på midterste men må jo stramme de svarte plasthåndtakene til de grader.
Noen triks der ute? Jeg hadde nesten trodd det skulle vært et hull til i det sorte røret/bøylen som armene sitter for at ikke dette skulle skje!
Så mange ganger jeg har bedt folk om å RTFM! Jeg har altså ikke sett det sporet på røret og aldri truffet røret i hullet når jeg har prøvd, men ikke sett gjennom manualen en gang til..
Hvis dette har skjedd flere ganger uten skade på sykkel så har du kommer godt ut av det!! På mitt velocompact stativ skal det ganske mye krefter til for å få bøyla helt ned i sporet så jeg forstår godt at det kan bli feil.
Så mange ganger jeg har bedt folk om å RTFM! Jeg har altså ikke sett det sporet på røret og aldri truffet røret i hullet når jeg har prøvd, men ikke sett gjennom manualen en gang til..
Takk for hjelpen! Hilsen en flau Fred-Stian!
Det er flere av oss :-)
Leste jeg manualen skikkelig ved første gangs bruk? Nei Måtte jeg kjøre av E6 ved Jessheim for å rette opp stativet og dytte ned bøylen under første kjøretur?: Ja.