Da er min skogsracer klar til bruk. Carbonda 696 ramme og gaffel. Justeringer og montering av ekstrautstyr kommer. Kjører tiagra gruppe med 50-34 foran og 11-36 bak.
Da er min skogsracer klar til bruk. Carbonda 696 ramme og gaffel. Justeringer og montering av ekstrautstyr kommer. Kjører tiagra gruppe med 50-34 foran og 11-36 bak.
Den ser skikkelig fin ut!
Hvordan fremstår rammen kvalitetsmessig? Regner med at du tafset litt på den da du bygget den opp.
Er de hvite lappene reflekstape?
Og fordi jeg ikke kan la være: Har du et flytende bosted? For mange bergensere er det kanskje litt vanskelig å svare kategorisk ja/nei da det uansett er mye vann å se når man titter ut vinduet, men for deg så ser det unektelig ut som at du må stoffe "grunnmuren" din noe oftere enn andre...
Den ser skikkelig fin ut!
Hvordan fremstår rammen kvalitetsmessig? Regner med at du tafset litt på den da du bygget den opp.
Er de hvite lappene reflekstape?
Og fordi jeg ikke kan la være: Har du et flytende bosted? For mange bergensere er det kanskje litt vanskelig å svare kategorisk ja/nei da det uansett er mye vann å se når man titter ut vinduet, men for deg så ser det unektelig ut som at du må stoffe "grunnmuren" din noe oftere enn andre...
Ja, jeg bor i båt. Derfor er det viktig at sykkelen har stort potensielt bruksområde. Kvaliteten virker bra men jeg satte bort det vanskelige til et verksted. Fikk tilbakemelding på at trekketrådene var dårlige. Og de var litt i tvil om holdbarhet på en plasthylse som brukes til framgirets wire. Ja, har reflekstape på hjul og krank.
Dette blir en verdig arvtaker etter den legendariske foldesykkelen.
Fargevalget er ekstra artig når man kjenner tanken om tretopper og skogbunn.
Jeg bruker forresten også reflekser rundt omkring på sykkelen, og synes disse er fine. Svart på svart, gult på gult eller grønt på grønt (!) synes først når lys reflekteres fra dem.
Ryktebørsen sier at skogsraceren skal til pers i rittet vi ikke skal nevne. Ikke svar, men lykke til!
Dette blir en verdig arvtaker etter den legendariske foldesykkelen.
Fargevalget er ekstra artig når man kjenner tanken om tretopper og skogbunn.
Jeg bruker forresten også reflekser rundt omkring på syklene, og synes disse er fine. Svart på svart, gult på gult eller grønt på grønt (!) synes først når lys reflekteres fra dem.
Ryktebørsen sier at skogsraceren skal til pers i rittet vi ikke skal nevne. Ikke svar, men lykke til!
Haha, foldesykkelen lever i beste velgående... Det er langtursykkelen jeg brukte på around norway som er slaktet til fordel for denne. (White gx pro rammesett skal selges). Jeg måtte kjøpe noe reflekstape på clas olson i fjor før start på AN for det viste seg at det var påbudt både på hjul og krankarmer. Det virker utrolig bra. Se bare bildet fra jomfrujobbturen i kveld.
Første grustur med ny sykkel, ble noe kortere enn planlagt da det endte med punktering i frontdekket, og hadde såklart ikke tatt med meg reserve, så ble en relativt kjip gå tur hjem, hehe. Lærdom til neste gang.
Etter at jeg kom hjem og fikk sett over dekket fant jeg synderen, og det var en liten tynn metall bit, på kanskje 1cm i lengde, ligna egentlig litt på en tegnestift, som hadde gått igjennom dekket.
Kjedelig det ja.. Jeg har hatt et par punkteringer selv, men foreløpig ingen etter overgang til slangeløst oppsett. Enda jeg har oppsøkt svært grov pukk østover fra Losby (i Østmarka), og sti med mye stein. Vil anbefale å fundere litt på om slangeløst kanskje kan være noe for deg.
Jeg begynte å ta med to slanger, i hvertfall på grusturer. Var ikke så glad i følelsen av å ha satt inn ekstraslangen, og ikke ha noe mer å gå på..
Kjedelig det ja.. Jeg har hatt et par punkteringer selv, men foreløpig ingen etter overgang til slangeløst oppsett. Enda jeg har oppsøkt svært grov pukk østover fra Losby (i Østmarka), og sti med mye stein. Vil anbefale å fundere litt på om slangeløst kanskje kan være noe for deg.
Jeg begynte å ta med to slanger, i hvertfall på grusturer. Var ikke så glad i følelsen av å ha satt inn ekstraslangen, og ikke ha noe mer å gå på..
Det var kjipt, var faktisk en forbi passerende rett ved Mariholtet som sa ifra, så skjønte ikke hvordan det skjedde. Var også mange hyggelige folk, til og med en som tilbøy å gi meg en slange, men vi var noe usikker på om den ville passe da den var for mtb, men var like greit at vi ikke prøvde, for det hadde nok fort blitt hull igjen da det tok flere gjennomganger av dekket her hjemme før jeg faktisk fant synderen.
Jeg har tenkt tanke på slangeløst, ikke helt sikker på hvordan det utføres, men jeg la merke til, når jeg byttet slange tidligere, at innsiden av dekket hadde en grønn tykk teip rundt hele felgen på innside, nå står det "tube only" på selve dekket, men kan det være at felgen støtter tubeless?
Etter fire sesonger med vinterpendling og cx-ritt har min 2017 Focus Mares fått seg en skikkelig overhaling i form av nytt drivverk og nylakkert ramme. 2016: 2020:
I mangel på kreativitet så falt valget på grå. Jeg likte i utgangspunktet Venge i battleship grey, men ga lakkeringsfolka ganske frie tøyler. Denne ble litt mere sølvfarget, men tenker det funka bra. Litt spent på hvordan det blir med rengjøring. Finishen er halvmatt. Jobben ble utført av Nøtterøy billakkering.
Hva gjelder drivverk så ble jeg aldri venn med Rival 1 gruppa, men 1x11 synes jeg passer fint til mitt bruk. Sommerhjulene (som er avbildet) er utstyrt med 11-36 kassett, mens vinterhjulene har en 11-40 kassett. Shimano har jo ikke flust av 1x11-løsninger, men etter litt googling fant jeg ut at GRX-bakgiret skulle være kompatibelt med alle landeveishendler, så paret det sammen med noen 105-hendler som jeg fant til en brukbar pris. Det er faktisk første gang jeg monterer mekanisk Shimano, men virker som det funker ganske bra. Selv uten noen form for finjustering etter første montering virker giret å gire tilnærmet perfekt og således mye bedre enn hva Rival 1 giret noen gang gjorde (har dog ikke testet det veldig mye enda). Kranken er original, passer kanskje ikke helt med Shimano-gruppa, men den har en sliten, men velfungerende Stages som har mye høyere nytteverdi enn salgsverdi, så den blir værende. Drevet er for øyeblikket 40T fra Wolf Tooth.
De dekkene tror jeg ble montert for over 3 år siden (de får ikke så mange mil i året), var tydeligvis ikke så nøye på det da
Chris King i glinsende mango sydd opp på verdens bredeste aerofelger i verdens feteste aeroramme i metallisk oransje og blått ble så rått at selv Gerard Vroomen må være grønn av misunnelse.
Men vi kan like fullt gi den en roast hvis og når Øyvind er i humør for det.
Men vi kan like fullt gi den en roast hvis og når Øyvind er i humør for det.
Kronerør og bremseslangene bør kappes i hvertfall. Og så må slangene i dekkene bort. Den fortjener også et par Xtr-pedaler. Men King-navene matchet ramma så godt jeg kunne håpe. Heldigvis traff jeg bra på viklingen av teipen også.
Kronerør og bremseslangene bør kappes i hvertfall. Og så må slangene i dekkene bort. Den fortjener også et par Xtr-pedaler.
Er dette en oppfordring til roast av ditt nye fartsvidunder?
Du har allerede pekt på det verste, men vi kan fortsette:
- Flaskeholder hakket høyere på underrøret om du ikke skal ha stor rammeveske. - Den vesle TLE-logoen, ikke hovedlogo, over ventil. Joda, jeg vet, jeg vet, men bare for at ingeniørene i Schwalbe skal anerkjenne deg som en av sine egne. - Ventiler nederst. - Krankarm i linje med kjedestag, slik Vroomen setter den opp!
Noe vi har oversett?
Og før noen sier kjede på minste tannhjul, bryter jeg inn og sier at her skal vi gi Øyvind rett. Moderne kassett, moderne regler.
Kronerør og bremseslangene bør kappes i hvertfall. Og så må slangene i dekkene bort. Den fortjener også et par Xtr-pedaler.
Er dette en oppfordring til roast av ditt nye fartsvidunder?
Du har allerede pekt på det verste, men vi kan fortsette:
- Flaskeholder hakket høyere på underrøret om du ikke skal ha stor rammeveske. - Den vesle TLE-logoen, ikke hovedlogo, over ventil. Joda, jeg vet, jeg vet, men bare for at ingeniørene i Schwalbe skal anerkjenne deg som en av sine egne. - Ventiler nederst. - Krankarm i linje med kjedestag, slik Vroomen setter den opp!
Noe vi har oversett?
Dekkene kom ferdig blåst opp fra 3T, så de lar jeg stå slik 3T mener de skal. ;-) Det er også vesentlig lettere å se den store logoen enn den lille fisle-TLE-logoen og det er jo nettopp dette som er poenget med ventil/logo-plassering. Å finne ventilen fort ved en evt punktering.
Jeg liker en mer potent krankarmplassering på bilder enn vannrett, eller på linje med kjedestag. Akkurat disse tingene er vel litt opp til hver og en sykkelstylist?
Flaskeholderen i nederste hull blir nok endret. Selv om det nok er den mest aero posisjonen. Men den er så klar lettere tilgjengelig ett hakk høyere på underrøret.
her kommer mitt Bidrag til tråden, og blir vel egentlig mitt første innlegg i forumet også. Nyeste Gavia terra carbon. med full GRX 810 gruppe. hatt den ute på noen turer, og digger sykkelen. her er det mye sykkel for pengene.
her kommer mitt Bidrag til tråden, og blir vel egentlig mitt første innlegg i forumet også. Nyeste Gavia terra carbon. med full GRX 810 gruppe. hatt den ute på noen turer, og digger sykkelen. her er det mye sykkel for pengene.
Velkommen med første innlegg. Gavia syklene er det vel få om ingen som slår når det gjelder mye sykkel for pengene :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Slaten har fått seg en ansiktsløftning i år. Ut med Ultegra 2x10 og på med X01 Eagle AXS (10-50). Fant ikke post mount caliper fra Force, så da ble det Red hendler og bremsecalipere. En såkalt "mullet" build med andre ord. Foran ble Spidering byttet ut med et Wolf Tooth Direct Mount drev. En enkel frame bag måtte også på for å virkelig henge med i trendbildet. Er tidligere oppgradert med LB AR36 på 240S, samt KS Lev Integra 272 dropper. Vennligst overse den gjøglete bar-tapen som var det jeg hadde på lager. Smått utrolig at denne ble levert med 52/36 og 11/28. Fantastisk grussykkel.