RIP terrengsykkel?
|
Re: RIP terrengsykkel?
[Re: ELO73]
09/05/2020 07:18
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg fortsetter uansett abonnementet og har trua på at redaksjonen koker sammen gode produkter fremover. Samme her.  +1
|
|
|
[Re: jsdk]
09/05/2020 14:14
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Ser litt an å venter ut neste som skal være sykkelspesial,var ikke helt imponert over siste nr.Noen nr igjen før jeg event må fornye abonomanget.
|
|
|
09/05/2020 20:10
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Akkurat lest det nye bladet og synes det var veldig bra. Selv om jeg sykler sti, har jeg drevet med klatring, går en del toppturer på ski og hatt lyst til å prøve padling lenge. Noe kjipt stoff som jeg bladde glatt forbi men det har jeg gjort i bladet terrengsykkel også. Er jo ikke alt som faller helt i smak der heller. Så rett og slett et veldig interessant blad som jeg har ingen problemer med å betale for videre.
Leste forøvrig lederinnlegget til redaktør Reinton. Der står det jo ikke at denne sammenslåingen er varig. Kun et grep i disse koronatider hvor hele fri flyt konsernet mister en stor del av inntektsgrunnlaget sitt pga frafall av annonsører og avlyste arrangementer. Da synes jeg det er rimelig respektløst å si opp abonnementet sitt fordi man mister noen utgaver av bladet terrengsykkel- Dette fører jo bare til at konsernet mister enda flere inntekter og i verste fall aldri kommer tilbake slik vi kjente det før korona.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: erijon]
09/05/2020 21:02
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Leste forøvrig lederinnlegget til redaktør Reinton. Der står det jo ikke at denne sammenslåingen er varig. Kun et grep i disse koronatider hvor hele fri flyt konsernet mister en stor del av inntektsgrunnlaget sitt pga frafall av annonsører og avlyste arrangementer. Da synes jeg det er rimelig respektløst å si opp abonnementet sitt fordi man mister noen utgaver av bladet terrengsykkel- Dette fører jo bare til at konsernet mister enda flere inntekter og i verste fall aldri kommer tilbake slik vi kjente det før korona.
Jeg leste akkurat bladet og lederinnlegget og skulle til å skrive det samme 
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
09/05/2020 21:25
|
jsdk
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det framgår ikke spesielt tydelig av artikkelen i starten av denne tråden, så kanskje FriFlyt må jobbe litt med kommunikasjonen her?
|
|
|
09/05/2020 21:52
|
jsdk
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Leste forøvrig lederinnlegget til redaktør Reinton. Der står det jo ikke at denne sammenslåingen er varig. Kun et grep i disse koronatider hvor hele fri flyt konsernet mister en stor del av inntektsgrunnlaget sitt pga frafall av annonsører og avlyste arrangementer. Da synes jeg det er rimelig respektløst å si opp abonnementet sitt fordi man mister noen utgaver av bladet terrengsykkel- Dette fører jo bare til at konsernet mister enda flere inntekter og i verste fall aldri kommer tilbake slik vi kjente det før korona. Innser nå hvor respektløs det er av meg og andre at ikke lese lederen i blad de ikke abonnerer på for å skjønne en artikkel på nettsiden til bladet de faktisk abonnerer på, samt epost til alle abonnenter, hvor det gis inntrykk av at dette er en permanent forandring. Her må jeg bare legge meg flat for at jeg ikke skjønner diffus kommunikasjon over hva som egentlig er planen.
|
|
|
09/05/2020 21:58
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Det framgår ikke spesielt tydelig av artikkelen i starten av denne tråden, så kanskje FriFlyt må jobbe litt med kommunikasjonen her? Jeg er enig. Det står ikke det samme i lederinnlegget i bladet og nettartikkelen.
|
|
|
09/05/2020 23:19
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Leste forøvrig lederinnlegget til redaktør Reinton. Der står det jo ikke at denne sammenslåingen er varig. Kun et grep i disse koronatider hvor hele fri flyt konsernet mister en stor del av inntektsgrunnlaget sitt pga frafall av annonsører og avlyste arrangementer. Da synes jeg det er rimelig respektløst å si opp abonnementet sitt fordi man mister noen utgaver av bladet terrengsykkel- Dette fører jo bare til at konsernet mister enda flere inntekter og i verste fall aldri kommer tilbake slik vi kjente det før korona. Innser nå hvor respektløs det er av meg og andre at ikke lese lederen i blad de ikke abonnerer på for å skjønne en artikkel på nettsiden til bladet de faktisk abonnerer på, samt epost til alle abonnenter, hvor det gis inntrykk av at dette er en permanent forandring. Her må jeg bare legge meg flat for at jeg ikke skjønner diffus kommunikasjon over hva som egentlig er planen. Jeg tar forbehold i at det faktisk er en midlertidig løsning. Men det er ihvertfall det inntrykket jeg fikk ettar å ha lest lederen 
|
|
|
[Re: NjuK]
10/05/2020 07:39
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
For min del så blir ikke abb. videreført. Det bladet som kom denne uken, hadde null interesant i seg. Kanskje jeg får vurdere ett digitalt abb. Svarte i affekt, har akkurat betalt, så får gi det en sjanse. Kanskje jeg finner meg enda en hobby jeg kan bruke penger på. Primus syntest jeg er artig, men kun de gamle fra forsvaret da. Hengekøye og natur tror jeg at jeg kan like etterhvert. Guttungen snakker mye om å overnatte ute i naturen i sommer, selv om han helst vil gjøre det med en kompis. (Guttungen er 17) Fotturer i fjellet kan jeg nok også like. Randonee er jeg for feig til.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
10/05/2020 07:45
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Som abonnent har jeg fått en e-post og den sier eksplisitt at dette er varig, der står det "Som du akkurat merket fikk du Fri Flyt i posten i stedet for Terrengsykkel. Slik blir det også fremover. Vi har samlet stoff fra redaksjonene til Fri Flyt, UTE, Klatring, Terrengsykkel og Landevei for å lage det vi mener er Norges beste sportsmagasin." Hele teksten for øvrig framstiller dette som en varig endring, så om det står noe annet i lederartikkelen, så er det et utrolig dårlig håndverk fra bladet sin side - i denne sammenheng forholder jeg meg til det som er stilt direkte til meg via e-post mer enn en lederartikkel.
Lars-Erik
|
|
|
10/05/2020 09:18
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Må lete etter dette magasinet skjønner jeg, for jeg har ikke fått det. Høres ikke ut som et magasin som treffer meg. I så fall hadde jeg vel allerede hatt Friflyt, Ute og Landevei. Håper inderlig at dette kun er en midlertidig endring.
|
|
|
10/05/2020 09:44
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Har ikke fått heller i postkassa. Skjønner ikke hva jeg skal bruke Fri Flyt magasin til. Jeg har tegnet abonnement på landevei og blåser i terreng klatring ski og annen faenskap.
|
|
|
10/05/2020 09:51
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Da synes jeg det er rimelig respektløst å si opp abonnementet sitt fordi man mister noen utgaver av bladet terrengsykkel- Det krever en spesiell form for underdanighet å se det som RESPEKTLØST ikke å bruke penger på et produkt man mener ikke holder mål.
|
|
|
10/05/2020 10:08
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
HVA?? Nå banner du i kjerka her 
|
|
|
10/05/2020 10:23
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Redaksjonen kommer sikkert på banen og oppklarer tvetydigheten.
Samtidig må vi leve med at bedrifter, herunder Fri Flyt, må forholde seg til begrenset forutsigbarhet gitt korona og mulige langtidseffekter. Ingen kan si med sikkerhet hvordan utviklingen vil gå.
Det som er sikkert, er at redaksjonene ikke ønsker noe annet enn å gi et godt og stadig bedre tilbud, om bare rammevilkårene tillater det.
Om vi ønsker å opprettholde landets beste sykkelmagasiner, på papir og/eller på nett, burde det være aldeles åpenbart hva vi bør gjøre som lesere og abonnenter.
(Og ja, jeg savner papirutgaven av Landevei sårt, og håper den kommer tilbake. Men jeg er hyppigere på nettsidene, og ser at det legges ut betydelig mer enn før.)
|
|
|
10/05/2020 12:05
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg skal prøve å svare så tydelig som mulig.
Situasjonen har endret seg fort i denne merkelige tiden, og på seks uker har det skjedd mye. Det har med andre ord skjedd flere ting vi ikke kunne ta høyde for i løpet av trykke-og distribusjonstiden, som er cirka fire uker, pluss hvor lenge det har gått siden lederen ble skrevet. Jeg vet ikke om denne ble skrevet to minutter før deadline eller en uke før. Under møter tidlig i prosessen var den løsningen vi ser i dag oppe til diskusjon, men ikke nødvendigvis noe vi så på som permanent.
Innholdet i lederen er derfor ikke identisk med det som står i den eposten.
Den endringen som er kommet nå, er etter all sannsynlighet permanent. Vi håpet i det lengste vi kunne avholde eventer, men når også disse blir avlyst stiller vi enda dårligere økonomisk. Desverre.
Innholdet i den eposten som er sendt ut er kanskje litt utydelig. Det er ikke sånn at vi har tenkt lenge at vi skal slå sammen de fem bladene i forlaget, det er utelukkende et resultat av koronakrisen. Til og med da Gresvig gikk konkurs og hele annonsemarkedet kollapset, var ikke dette et tema.
Hva skjer fremover?
Vi er helt klare på at vi skal fortsette å levere god journlistikk på landevei.no, terrengsykkel.no, norsk-klatring.no, friflyt.no og utemagasinet.no. Etter å ha laget Landvei i ti år er det ikke sånn at jeg jubler for at magasinet trolig blir borte.
Verden endrer seg, noen ganger mer dramatisk enn andre. Den endringen vi gjennomgår nå har vi tenkt å bruke til noe positivt, selv om det blir tøft fremover.
Det er journalistikken vi lager leserne betaler for, og det som vil endres fremover er hvilken flate dette leses på. Vi ga tidligere ut 30 papirmagasiner i året, noe som nå blir alt for dyrt. Dette er nå altså gjort om til åtte utgaver av Fri Flyt (med felles innhold) samt x antall spesialutgaver, eksempelvis den kommende sykkelspesialen.
Når papirmagasinene er borte, har vi langt mer tid til å lage mer stoff til nett. Det frigjøres både tid og økonomiske ressurser, selv om flaten en leser det på vil være annerledes.
Vi jobber også med presentasjonsløsninger som gjør langlesing og testing bedre å lese på små skjermer, og vi har tenkt å publisere akkurat det samme innholdet som før, men på en annen måte.
Fyr løs om det var flere spørsmål!
|
|
|
10/05/2020 12:23
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Takk for bra svar! Jeg har også lagt merke til at det kommer ut mye mer abonnements-innhold på nettsidene enn før og setter pris på det. Det er min primære leseflate, ikke papirbladet. Jeg fortsetter mitt abonnement. Nettsidene til terrengsykkel.no og terrengsykkelforumet.no er også blant de der jeg har skrudd av reklameblokkering, det synes jeg dere fortjener.
|
|
|
[Re: Alpers]
10/05/2020 15:10
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
[..] Fyr løs om det var flere spørsmål!
For det første – jeg er for lat til å avbestille noe som helst, det vil i tilfelle ta en del mer tid. For det andre synes jeg siste utgave var en god første-løsning på utfordringene FriFlyt nå opplever med tanke på inntekter. Ja, det er ikke nødendigvis kjempespennende å lese om hvilken padleåre som er kul (Ikke at dere skrev om det nå nødvendigvis), men alle som "sogner" til FriFlyt i en eller annen kontekst vil trolig dra nytte av at informasjon kan bli mer tilgjengelig på tvers av tidligere trykt favoritt-blekke. Strengt tatt heier jeg på en kombinert løsning der alle ivrige friluftsfolk både kan lese om sin egen greie, men og kan bli inspirert videre. Dog, må si at forteller-stilen på bladene til landevei har holdt en veldig høy kvalitet...
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
10/05/2020 16:21
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Klatring, Terrengsykkel, Fri Flyt og Utemagasinet er det bare fint å få samlet i ett blad. Litt om alt passer mine interesser veldig bra, og jeg leser det meste herfra på nett uansett. Men Landevei kommer jeg til å savne som blad, altså. Ikke nok til å si opp, men likevel. Når man skal roe ned for kvelden før man finner senga har det vært så digg å flate ut på soffan og åpne ei papirblekke i stedet for å finne fram mobil/pc/ipad. Jeg ser nok på skjerm i løpet av en dag om jeg ikke skal tvinges foran skjermen for å lese Landevei (og de andre, for så vidt). Dette kan muligens reddes dersom Alpers sine ledere kan fortsette, og bli sendt ut i brevs form på papir. Det hadde vært stas 
|
|
|
[Re: Øyvind V]
10/05/2020 16:26
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Klatring, Terrengsykkel, Fri Flyt og Utemagasinet er det bare fint å få samlet i ett blad. Litt om alt passer mine interesser veldig bra, og jeg leser det meste herfra på nett uansett. Men Landevei kommer jeg til å savne som blad, altså. Ikke nok til å si opp, men likevel. Når man skal roe ned for kvelden før man finner senga har det vært så digg å flate ut på soffan og åpne ei papirblekke i stedet for å finne fram mobil/pc/ipad. Jeg ser nok på skjerm i løpet av en dag om jeg ikke skal tvinges foran skjermen for å lese Landevei (og de andre, for så vidt). Dette kan muligens reddes dersom Alpers sine ledere kan fortsette, og bli sendt ut i brevs form på papir. Det hadde vært stas Alpers med crew er det som gjør bladet Landevei til et smykke.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
10/05/2020 19:04
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Har jeg gått glipp av noe når jeg aldri har lest landevei?
|
|
|
10/05/2020 19:09
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Har jeg gått glipp av noe når jeg aldri har lest landevei? Siden du abonnerer så kan du jo lett finne ut det 
|
|
|
10/05/2020 19:14
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har ikke vært så veldig imponert over Terrengsykkel, mye stoff jeg har synes vært litt generisk og i tillegg dårlige erfaringer med kundeservice. Men her har jo redaksjonen samlet mye stoff som interessererer meg. Forhåpentlig spisser man også kvaliteten på innholdet. Kanskje skal jeg vurdere abo igjen. Har abonnert tidligere mest på grunn av nettsida, men nå som forumet ikke redirecter til terrengsykkel.no er jeg uansett ikke innom der.
Jeg tviler likevel på at et slikt produkt er levedyktig, men tiden får vise.
|
|
|
[Re: larsdx]
10/05/2020 20:54
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Jeg tviler likevel på at et slikt produkt er levedyktig, men tiden får vise.
Jeg skjønner hva du sier, men inntil videre er jeg villig til å spandere noen hundrelapper i året for innhold som er til dels lokalt og ihvertfall på norsk.
|
|
|
10/05/2020 21:56
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Et sykkelmagasin skal aldri begynne med en artikkel om primuser og avsluttes med en fotoreportasje fra en padleekspedisjon 
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: sanouka]
10/05/2020 22:01
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Et sykkelmagasin skal aldri begynne med en artikkel om primuser og avsluttes med en fotoreportasje fra en padleekspedisjon  Du er gammel og tenker papir 
|
|
|
11/05/2020 07:59
|
pinnedyret
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har trua dette kan bli skikkelig bra. Jeg ønsker en papirutgave i form av et pent magasin med mye fine bilder, med fokus på opplevelser, turer, historie osv. Da gjør det ingenting om bladet også omfatter aktiviteter jeg sjøl ikke driver med. Så kan nerdestoffet i form av utstyrstester o.l forbeholdes nettutgavene.
Cruiser avgårde, med skygger i aua og gnister håret
|
|
|
11/05/2020 11:23
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Mulig det kun gjelder meg men regning på 600+ ble sendt ut en uke før samlemagasinet ble mottat. Jeg synes det er ganske uryddig å be om betaling ( i mitt tilfelle for Landevei) på forhånd og så sende noe helt annet i posten. Mitt behov for primustest blir dekket av andre medier. Jeg har sagt opp
|
|
|
[Re: jan erik]
11/05/2020 11:28
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mulig det kun gjelder meg men regning på 600+ ble sendt ut en uke før samlemagasinet ble mottat. Jeg synes det er ganske uryddig å be om betaling ( i mitt tilfelle for Landevei) på forhånd og så sende noe helt annet i posten. Mitt behov for primustest blir dekket av andre medier. Jeg har sagt opp Det skjønner jeg godt at du tenker. Husk at som abonnent, får du nå mer lesestoff enn du fikk tidligere, du får det bare ikke på papir. Det blir langt mer stoff på nett, enn det ble på nett og print tidligere. Når magasinene er borte frigjør vi masse tid og ressurser, slik at nettsidene kan bli veldig mye bedre. Tilbake til signeringen: Akkurat dette gjøres helt automatisk av et datasystem. Vi har ikke sjans å gå inn og se på over 15000 kunder, og finne ut når de tegnet abonnement etc. Derfor ble det sånn.
|
|
|
11/05/2020 12:38
|
olechr
More than words
|
More than words
Når det blir mer trøkk på nett så tror jeg dette blir veldig bra. Har utgangspunktet abonnement for å lese + saker. UTE delen som fulgte med dette magasinet leste faktisk frøkna så det var positivt. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
|
|