Jeg prøver å redusere et bilde til avatar og det blir fryktelig dårlig kvalitet når jeg kommer ned på riktig størrelse. Gjør det vha. en app på iPhone. Hvorfor har noen tydelige bilder på sin avatar når de også må ha tilfredsstilt samme krav?
Jeg vet ikke hva slags program du bruker for å skalere bildet eller hva som gjør resultatet dårlig, men noen tips: - Hvis du kan velge skaleringsalgoritme, velg f.eks bilinear eller bicubic. Du vil ikke bruke nearest neighbor. - Prøv å lagre bildet som PNG (ikke JPEG) - Hvis du må bruke JPEG, velg maks kvalitet. - Hvis ting ikke blir bedre, prøv et annet program. - Du kan også teste https://resizeimage.net/ for å gjøre det hele i en browser
Den enkleste måten jeg vet om å redusere størrelse på et bilde er gode, gamle Paint (om du har en Windows-maskin). Der kan du f.eks. først beskjære bildet til å passe det du vil ha som avatar, prøv å få det helt kvadratisk. Så velger du "Reduser størrelse" til 80X80 piksler (du må aktivt velge piksler i stedet for prosent).
Utrolig irriterende. Selv om jeg har bestemt meg for at jeg ikke må ha bilde så er det irriterende når jeg ikke får det til. Får ikke lastet det opp som avatar selv om det tilfredsstiller kravene så vidt jeg kan se. Til og med prøvd fra pc og ikke kun tlf.
Her var det veldig mye padadoksale enkeltelementer pakka sammen i en absurd miks. Du legger deg ihvertfall lagelig for hugg må jeg si. Ser for meg tabloidforsidene: "Ingeniør klarer ikke resize et bilde til korrekt oppløsning ved hjelp av den superintuitive mac-plattformen som tradisjonelt sett er foretrukket av grafikere. Oppsøker knotete windowsmaskin i håp om å finne enklere løsning"
Jeg får til å redusere det, men forumet vil ikke godkjenne det. Kanskje motivet er feil Til mitt forsvar er fagområdet mitt analytisk kjemi, ikke data
Du har fått tilbudet om å legge det ved i en post slik at vi kan forsøke å finne ut hva som er feil, men det har du så langt ikke gjort. Det får meg til å lure på om du egentlig vil få dette til å fungere.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg får til å redusere det, men forumet vil ikke godkjenne det. Kanskje motivet er feil Til mitt forsvar er fagområdet mitt analytisk kjemi, ikke data
Dersom størrelsen er riktig høres det ut som et klassisk eksempel på format-problemer. Forumet godtar eksempelvis jpg, men bjeffer om jpeg, gif og png går, men siden du nevner iPhone og Mac, så er jo et klassisk eple-bilde et HEIC -format, og må da eksporteres til noe annet.
Her er mitt tips. Prøv med et annet bilde, med et uskyldig motiv, og se om det gir samme problem. Hvis det gjør det, legg det som vedlegg her så kan noen si hva som er feil med det og hva løsningen er. Så bruker du den løsningen på ditt egentlige avatarbilde og overrasker oss alle en dag i fremtiden med at du har fått deg avatar.
Det verste som kan skje er at vi sier at vi likte det testbildet av et ekorn eller en gressplen bedre enn din avatar.
Re: Redusere bildestr. til avatar
[Re: Dan]
#260565307/05/202006:03
Haha ja jeg har faktisk vært litt betenkelig med å legge ut et bilde av meg selv her. En avatar kan lett fjernes ved behov. Verre å lete igjennom gamle tråder på et forum. Jeg hadde helt glemt kamelbildet f.eks.
Men lager et testbilde. Kan ta bildet av ekornet katta dro med inn, men ikke spesielt søtt da den manglet overkroppen/hodet
Det er ikke bildet ditt det er noe galt med. Jeg testet litt selv også, og det er forumsoftwaren som tuller. Opplasting av avatar fører hos meg ikke til noen feilmelding, men selve avataren vises ikke. Årsaken ser ut til å være at forumet ikke linker til den nylig opplastede avataren.
For meg genereres altså en ugyldig link, men bildet er blitt lastet opp (kan linke til det om jeg modifiserer linken manuelt). Du har samme problem. Her er avataren din, linket direkte fra forumet: