*Når skiforeningen sier at de må utvide stien for å bruke riktig maskin så kan det godt hende, men jeg skjønner jammen ikke at det er plass til den store maskinen på de andre stedene rundt Brunkollen. For det er et krevende terreng å sette løyper i. Jeg ville trodd at de trengte en smalere maskin for hele området der.
Dette har jeg også lurt litt på. Det er krappe svinger og tidvis har du bare en hylle i terrenget å kjøre på. Her snakker vi nok piggemaskiner og greier for å få noe som ligner på 6m bredde.
Ellers følger jo dette standard Skiforeningen-retorikk: For smalt for store maskiner, og det eneste som funker er å lage motorvei med grus og/eller bark.
Det er jo litt trist, og spesielt i den grad man skal betrakte stien opp som det som en gang var en setervei, for så å bli rehabilitert av krigsfanger, som et historisk monument i seg selv.
Brunkollen er et knotete sted å komme seg til, og jeg unner driverne der oppe all medvind. (Sykla opp en onsdag da holka var som verst i januar, og selv da var det halvfullt, så helt håpløst er det nok ikke.)