Jeg fikk Momas F2 for ca 1 uke siden og jeg elsker den! Første turen med Momas F2 var kort sagt den artigste sykkelturen jeg noen gang har hatt.
Jeg sykler til og fra jobb hver dag via barnehage med sykkelvogn. Her i Trondheim er de ikke alltid så flinke til å måke unna snø, så jeg har stort sett ikke likt vintersykling. Det er glatt og slitsomt. Spesielt når man ser hele sykkelvogna brøyter seg fram i 30cm snø...
Det største problemet med vintersykling synes jeg er det ujevne underlaget som kommer når det kommer mildvær, for så å fryse på igjen. Da blir det veldig humpete og sporete og tynne dekk blir fort dratt sideveis og mister grepet. Jeg kom meg nesten alltid fram med den forrige sykelen også, men det var mange skumle hendelser hvor framdekket ble dyttet sideveis. Jeg kjøpte til 45Nrth Dillinger 5 dekk, for å ha grep også på is. Makan til feste har jeg aldri vært borti. Jeg har enda ikke kjent at dekkene sporer til siden, så det føles veldig trygt. Har sett her på forumet at mange foretrekker smalere dekk på is for å få mer trykk på piggene. Jeg mener at det er enda viktigere med brede dekk for å unngå sporene i veien, det er nemlig sideveis som oftest er problemet, ikke rett fram på et slett underlag.
Festet til Thule er nokså likt festet jeg har til Croozerkid-vogna mi, så det er ikke noe problem å feste den til sykkelen. Minstejenta jublet da vi kom til barnehagen den første dagen, for jeg tråkket på over alle humper og brøytekanter

Dette er den første Fatbike'en jeg har prøvd, så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Jeg savner kanskje en demper i framgaffelen, men det er en liten bagatell som man kanskje må godta til denne prisen.
Fra å "hate" pendling på vinteren, har jeg nå kommet dit at jeg elsker det!
Faktisk så gøy at jeg nå også bruker den til trening i marka (motoren kan slås av

)