....er interessert i å høre mer om ruten du syklet. Særlig mellom Oslo og Karlstadområdet.
Så bra! Det er det absolutt peneste strekket, gjennom Värmland

Jeg har som sagt en romantisk forestilling om å begynne enhver reise
slik og er i tillegg digitalt tilbakestående. Syklet derfor ved hjelp av selvrådige Frøken Google på en tilårskommen mobil, og gode råd fra hyggelige syklister og andre jeg møtte underveis.
Er rimelig sikker på at ruten var noenlunde slik:
Oslo-Karlstad (Google Map). Altså den korte veien langt nord for den fæle, grå, brølende og eksos-dampende E18.
Du kan kanskje legge opp en enda flottere rute.
Unionsleden virker svært lovende og er noe jeg gjerne vil prøve selv. Men på ruten jeg tok er du i hvert fall innom stedene jeg la bilder ut fra
her, bl.a. dette:
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=115013&filename=2019-05-31%2021.12.58.jpg)
Om du vil begynne med en dannet dagsetappe på rundt 16 mil, kan jeg varmt anbefale overnatting på pittoreske
The Sheep Inn B&B utenfor Arvika, der sauebonde, marinbiolog og syklist Andreas vil ta imot deg på beste vis.
Om du foretrekker lengre etappe og stopp i Karlstad, er
Älvnära B&B både rimelig og hyggelig, med Monnika som eksepsjonelt imøtekommende vert.
Håper å se bilder fra turen når du kommer så langt!
OBS: Legg gjerne ut rute Karlstad-Örebro! Mer krevende å finne trivelig vei der, synes jeg.