Mer humor Mindre selvhøytidelighet Slækkere skuldre Mindre stiv overleppe Mer Rocknroll Mindre Absolute Buddah Bar Mer om vanlige folk på tre år gamle sykler i mellomskiktet Mindre prylrunking Slutte med å kalle ting suksess hvis det kommer færre enn 250 Gi opp ambisjonen om å skulle være BIKE Vær litt nysgjerrige Kred for mer om hva som skjer innenfor reiseliv/sykling
Nei, tror ikke det. Mener det var en sak om 100 km-turer i Marka på sti, grus og asfalt. Mulig bare jeg som blander/drømmer.
Jeg tror du og Gaute snakker om samme sak, men Gaute er kanskje ikke helt innforstått med hva som av Oslo-folk omtales som Ring4- altså grusveien mellom Maridalen og Sørkedalen, via Kikut.
Alpers og jeg syklet Oslo-marka rundt på sti i 2012, ja. Kanskje vi skal rote den fram fra arkivet å legge den på nett til våren. Den finnes uansett i bladarkivet her på nett:
Nei, det er ikke den jeg tenkte på. Mulig det var en kommentarartikkel. Uansett - vi var en gjeng som syklet turen nevnt over i fjor høst basert på saken din og Bern Hansens variant på egen blogg. Fin tur. Ellers er det jo bare å riste runerm litt, han virker som et oppkomme når det gjelder fine langturer både innenfor og utenfor ring 3/4.
Hva med en tisidersguide til Rondane, fem sider om Follos flotteste, noen sider om Vestlandets villeste (grus-)bakker og en generell work/life balance og/eller happy wife/happy life-bruksanvisning? Sakene kan gjerne kantes med nedlastbare stravaspor.
Ha mulighet for levering av blader med posten i postkassa. Bladene forsvinner bare hvis de blir lagt utenfor ytterdøra i Oslo sentrum. Kjedelig å betale for noe man ikke får.
Re: Hjelp oss å bli bedre!
[Re: Esc]
#258473002/12/201917:19
Ha mulighet for levering av blader med posten i postkassa. Bladene forsvinner bare hvis de blir lagt utenfor ytterdøra i Oslo sentrum. Kjedelig å betale for noe man ikke får.
Denne muligheten har vi allerede. Det er bare å ringe kundeservice.
Ha mulighet for levering av blader med posten i postkassa. Bladene forsvinner bare hvis de blir lagt utenfor ytterdøra i Oslo sentrum. Kjedelig å betale for noe man ikke får.
Denne muligheten har vi allerede. Det er bare å ringe kundeservice.
Da er det noe feil. Jeg har ringt ørten ganger. Da kommer det forsvunnede bladet i postkassa, mens neste nummer gjør ikke det.
Blogg-segmentet her på forumet kan vel fjernes eller omarbeides på noe vis? Det nyeste i en av disse kategoriene er vel fra 2014-2015 eller deromkring...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Nei, tror ikke det. Mener det var en sak om 100 km-turer i Marka på sti, grus og asfalt. Mulig bare jeg som blander/drømmer.
Jeg tror du og Gaute snakker om samme sak, men Gaute er kanskje ikke helt innforstått med hva som av Oslo-folk omtales som Ring4- altså grusveien mellom Maridalen og Sørkedalen, via Kikut.
Alpers og jeg syklet Oslo-marka rundt på sti i 2012, ja. Kanskje vi skal rote den fram fra arkivet å legge den på nett til våren. Den finnes uansett i bladarkivet her på nett:
Den var det, ja - hukommelsen spilte meg et puss når det gjelder "ringnummeret".
Slike sykler har i liten grad noen misjon i Norge. Bortsett fra de maskinbygde enklere stiene i Trysil har ihvertfall ikke jeg syklet noe særlig terreng der en slik sykkel ville gi mening.
Slike sykler har i liten grad noen misjon i Norge. Bortsett fra de maskinbygde enklere stiene i Trysil har ihvertfall ikke jeg syklet noe særlig terreng der en slik sykkel ville gi mening.
Ringerike/Jevnaker baby, Ringerike/Jevnaker Mil på mil med raske flowy naturlige stier.
Slike sykler har i liten grad noen misjon i Norge. Bortsett fra de maskinbygde enklere stiene i Trysil har ihvertfall ikke jeg syklet noe særlig terreng der en slik sykkel ville gi mening.
Ringerike/Jevnaker baby, Ringerike/Jevnaker Mil på mil med raske flowy naturlige stier.
Du får guide en tur til våren Men tror ikke jeg bytter ut hardtailen med bukkestyre
Genesis (Første Mosebok): Sarai, driven by envy, accused Hagar of casting the Evil eye on her and used this alleged transgression as an excuse to abuse her slave.
Uansett, fortsatt spent på om denne faktisk dukker opp i Landevei p.g.a. bukkestyret. Med 66,7 graders styrerørsvinkel, 57 mm fremløp/offset og 93 mm slep/trail Og 50 mm styrefremspring. Og ja, 50 mm dekk også. Minst.
Artig å se hvordan sykkelen blir mottatt og kategorisert.
F.eks. det amerikanske terrengmagasinet BIKEMag har lenge hatt en streng no-drop-bars policy, men er åpenbart på gli:
Sitat: BIKEMAG
The Chamois Hagar... isn’t interesting despite its drop bars and rigid fork. It’s interesting because of them. If you’ve never ridden a cyclocross (...) or gravel bike in the dirt, it is quite an experience. They are fast. Or more accurately, they feel fast. Faster than an XC bike. Anyone out there who has ever shared our no-drop-bar policy would get a smile on their face if, with adequate energy and inspiration, they climbed on a carbon fiber gravel bike and put the pedal to the metal (...) Until we ride one, we can't tell you if this experiment will even work. We would just have to break our no-drop-bars rule to do so.
Ringerike/Jevnaker baby, Ringerike/Jevnaker Mil på mil med raske flowy naturlige stier. [/quote]
Du får guide en tur til våren Men tror ikke jeg bytter ut hardtailen med bukkestyre [/quote]
Ikke noe poeng å bytte ut HTn for her kan man by på Downcountry som bonus i Ringerike Enduro sine flytstier. Her sykles det fra April til November så det er bare å gi lyd.
For de av oss som sykler sti, så er det jo ikke noe tvil om hva det er. Ser ikke veldig mange som sykler terreng med bukkestyre, og det er det en grunn til. Og ellers; er det så viktig hva man kategoriserer det som a? Har man lyst på, så kjøper man, uansett om noen kaller det birkenrakett eller en utforsyklists landeveisykkel.
Og ellers; er det så viktig hva man kategoriserer det som a?
Tja.
Dette er opprinnelig en tråd om hva man ønsker seg fra magasinet og nettstedet Terrengsykkel.
Jeg kunne gjerne ha tenkt meg en test skråstrek reportasje om Chamois Hagar som inkluderer mil på mil med raske flowy naturlige stier, for å sitere sanouka.
Men det går ikke. For Terrengsykkel kan ikke skrive om sykler med bukkestyre. For leserne synes å mene at en sykkel med bukkestyre umulig kan kategoriseres som en terrengsykkel.
Da gjenstår Landevei. Men det går heller ikke. For leserne synes å mene at en sykkel med terreng-geometri og evt. terrengdekk som brukes mil på mil med raske flowy naturlige stier umulig kan kategoriseres som en landeveis-, blandeveis- eller endog krossykkel.
Så ja, det er litt viktig hvordan man kategoriserer en sykkel
(Så kan jo redaksjonen enkelt løse floken ved å være litt fleksibel. Men det krever litt fleksibilitet også fra oss lesere.)
Bilder av prototypen ble lekket allerede i oktober, visstnok brukt av Jason Moeschler, COO, Evil Bikes.
Tror ikke abonnementer i hundrevis hadde sagt opp abonnementet sitt om denne hadde blitt testet i Landevei Jeg kan også bruke cxen min (som ikke er en cx en gang. Mohahaha) på milevis med flowy stier uten at den må kategoriseres som en slags stisykkel.
Dette kan jo uansett enkelt løses med å starte et nytt blad hvor man kan teste hybrider, stisykler med bukkestyre og temposykler med 800mm riser bar.
Bar for å ri min egen kjepphest litt til, er det artig å lese Gran Fondos sammenligning av Chamois Hagar med Trek Procaliber 9.9 SL, som vel er en form for terrengsykkel, om ikke en stisykkel.
Sitat: Benjamin Topf
When it comes to trail performance, your own preference is paramount. While the Procaliber does not shy away from nasty root or smaller step downs, the maximum incline of the trail is limited by the relatively steep steering angle. Here the Chamois Hagar shines with its steering angle that even the modern downhill elite would approve. Nevertheless, in bumpy sections, the Evil rider’s wrists must be more tolerable. (...)
For the Chamois Hagar, the terrain cannot be technical and rough enough. The more demanding the terrain, the more comfortable you feel on the Evil. It masters both wide gravel corners at high speeds, untouched terrain with fist-sized rocks or rough single track covered with roots and remains extremely composed doing so. (...)
Due to its uncompromising concept, it is the perfect bike for progressive gravel disciples, mountain bikers and everyone who wants to ride their home trails on a drop-bar bike.
Så, straks noen finner på å sette på en en form for dempegaffel på Hagar'n, og det tror jeg vil skje kjapt, kan man påstå å ha en kapabel terrengsykkel med bukkestyre Og tøffingene som uansett kjører helstiv, trenger ikke engang det.
Blir for lite dekklaring til at jeg setter den i kategorien terrengsykkel. På samme måte som jeg ikke setter racersykler med max 25mm dekk i kategorien grusbanker, selv med progressiv geo.
Blir for lite dekklaring til at jeg setter den i kategorien terrengsykkel.
Jeg påstår jo strengt tatt heller ikke at det er en tradisjonell terrengsykkel Den er utenfor eller mellom boksene vi syklister elsker så høyt.
Noe sier meg likevel at det er sentrale aspekter av Chamois Hagar og egnet bruksområde som er nærmere magasinet Terrengsykkels kompetanseområde enn magasinet Landeveis ekspertise
Og jeg ønsker meg en skikkelig test av hva Chamois Hagar kan få til på det røffeste underlaget, utenfor vei, så det er mitt lille bidrag til trådens tema.
Nå er det jo de samme kompetente rytterne som bidrar til begge magasiner, så gode vurderinger får vi likevel, men altså... sånn i prinsippet
Hva gjelder dekklaring, er jeg enig at det er litt underlig.
Oppgitt dekklaring er 50 mm i 700c/29". Det er oppgitt med pålagt sikkerhetsmonn, noe som betyr at man i praksis får plass til de fleste 2.1" terrengdekk, avhengig av reell bredde på den aktuelle felgen. Det er allerede bekreftet i omtale, og ikke minst det faktum at Jason Moeschler, COO i Evil, brukte 2,1" på egen sykkel. Ref. bildet like overfor.
2.1" er vel rimelig alminnelig om man ser på hva som er blitt brukt til terrengsykling de siste tiårene. Og det kommer et stadig større utvalg av grovere eventyrdekk i størrelser opptil 50 mm. Så jeg vil ikke si at dekklaringen utelukker bruk i terrenget.
Samtidig synes jeg Evil gjerne kunne spandert 5-10 mm ekstra for bedre sikkerhetsklaring for det gode utvalget som allerede finnes av terrengdekk i 2,1" og fjerne enhver fare for subbing. Når man først skal lage markedets mest progressive bukkestyre-sykkel for brede dekk, hvorfor påføre oss slike unødvendige bekymringer?
Det har vært nevnt at sykkelen tar 2,25" eller bredere i 27,5/650b, men dette er ikke noe Evil anbefaler. Sykkelen er designet for brede dekk i 700c/29" og mindre hjul vil senke kranken mer enn man ønsker.
Ellers er mitt vanlige mantra at det er hverken dekkbredden eller formen på styret som er avgjørende for en sykkels sjel, men geometrien
2.1 utelukker hvert fall alle ordentlige stidekk på markedet.
Onde tunger vil si at trenden at man må ha 2,25" eller bredere, helst 2,35" eller endog plus-dekk for å bevege seg ut på sti, er del av utbredt overbiking i terrengverdenen
Men du har sikkert rett hva gjelder det groveste mønsteret og gummi med optimalt grep.