Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Vinterprosjekt - Grusracer i titan

Vinterprosjekt - Grusracer i titan #2579227 15/10/2019 16:09
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Heisann!

Jeg er i gang med et nytt sykkelprosjekt. N + 1 osv. Denne gangen bestiller jeg en ramme i titan fra Kina etter mine mål og spesifikasjoner, og så er planen å skru og tafse seg gjennom vinteren. Og det er her dere kommer inn, dvs. tafsingen fikser jeg, men jeg trenger hjelp til å spesifisere opp titanhesten.

1. Geometri
Tenkte å kopiere geometri fra en sykkel jeg allerede kjenner. I boden har jeg Canyon Aeroad, Endurace og Inflight. De to sistnevnte er jo greie kandidater. Er det noen andre rammer jeg burde titte på? Eventuelt noen generelle innspill?

2. Kranklager
Planen er nye SRAM Force eTap. Litt kjedelig med standard DUB lager. Noen tanker om hvilken BB standard jeg bør velge? Har lyst på gjenget for enklere vedlikehold.

3. Styrelager
Ser for meg integrering av bremsekablene i ramme og gaffel. Har sett noen fisefine løsninger fra FSA som integrerer dette fullstendig. Noen som har erfaring med dette? Eller bør jeg gi beng og heller gå for standard Chris King eller noe?

Har du gjort noe tilsvarende og har erfaringer du vil dele, vil jeg være veldig takknemlig. Bilder av byggeprosessen og slikt kommer etterhvert ICON_SMILE

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579229 15/10/2019 16:33
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Det var noen vidt forskjellige rammer du har som referanse. Det styres jo mye av hva slags type sykkel du ønsker?
Selv har jeg Canyon Ultimate og Gravel alu. Skal du ha grusracer tenker jeg du burde se på Gravel alu og Endurace. Evt Ultimate. Inflight er jo CX, så denne ville jeg IKKE brukt som referanse.

Ser frem til byggetråd!

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579237 15/10/2019 17:19
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Jeg er vel egentlig på jakt etter en allround arbeidshest, en jeg kan bruke til alt. Dra på langtur på grusen i skogen, bruke til jobb i byen, dra på eventyr på blandevei også videre. Har brukt en 2017 Inflite AL Pro CX til dette til nå og det har i grunn fungert ganske bra.

Har satt sammen en oversikt over geometri på forskjellige rammer, uten at jeg blir så veldig klok:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iq0xJaY32ZuBbCn3rmtJ_C9i7wATQ6C7l9UKMlZpKQI/edit?usp=sharing

Nå har ikke jeg så veldig peiling, men det er jo ikke så vanvittig store forskjeller om man sammenlikner Inflite, Grail og noen av de andre i oversikten. Eller?

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579246 15/10/2019 18:16
Furu Offline
/Stig
/Stig
Spennende prosjekt. Hva med å ta en kikk på geometrien til f.eks. OPEN UP eller WIDE.

Her kan du enkelt sammenligne geometri på de syklene du ønsker (kilde: sepeda)
https://bikeinsights.com/

Stig

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579248 15/10/2019 18:27
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: ntfsb

2. Kranklager
Planen er nye SRAM Force eTap. Litt kjedelig med standard DUB lager. Noen tanker om hvilken BB standard jeg bør velge? Har lyst på gjenget for enklere vedlikehold.

3. Styrelager:
Eller bør jeg gi beng og heller gå for standard Chris King eller noe?

T47 kranklager er standarden for custombyggerne rundt omkring. Chris King lager lagre til denne standarden som kan tilpasses alle akslinger. Gir større kulelagre enn de andre løsningene og er gjenget.

Styrelager - Gi beng og gå for en variant av Chris King. På en grusracer er aero ikke så avgjørende og med Etap er det kun bremseslangene som må føres. De fleste varianter av bremseslange-føring gjennom stem/styrelager/osv medfører mye fikling og potensielle problemer med svingradius, lagerstørrelse, gaffelkronerør osv. FSA sin løsning er blant de beste, men jeg ville likevel prioritert å ha normal slangeføring.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: eirikbk] #2579272 16/10/2019 06:21
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: eirikbk
Ultimate. Inflight er jo CX, så denne ville jeg IKKE brukt som referanse.

Njavel. Om trådstarter liker Inflight så hvorfor ikke ? Jeg kjøpte Topstone i fjor vinter, synes den er litt for sedat og fikk akkurat en Super X (riktignok slakkere enn en Inflight, er en novise på geometri). Har fått 40 mil på Super X'n, et par KRÅSS økter, noe grus og en 25 mils tur i Nordmarka med ekstra bagasje på lørdag. Jeg liker den VELDIG godt... Jeg trives kjempefint på CAAD12 i Nordmarka også, den er jo ikke så ulik Ultimate som jeg også har hatt en del mil på. Det er nok kombinasjon geometri og vekt (placebo) som trakk ned Topstone.

Hadde 2x11 (46/30 - 11/34) på Tostone og har snakket varmt om det men jammen er det flott med 1x11 når man sykler inn og ut av kneiker hele tiden. Tror jeg ville valgt 42-10/42 evt 10/46

Skal du ha skjermer, festemuligheter på ramme/gaffel, dynamo etc ?

Skal følge byggetråden din om den kommer :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: EmilZipp] #2579422 16/10/2019 16:36
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Om jeg husker riktig mener jeg SuperX er litt mer "langstrakt" enn tradisjonell CX. Lengre overrør? Har en Colnago CX og synes den er litt vel sammenkrøket. Har dog brukt den i noen år, men Grail synes jeg er mer komfortabel. Synes også Ultimaten er komfortabel, ikke noe stress å ligge i bukken der.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579445 16/10/2019 21:17
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Hvor i Kina skal rammen bestilles? Har funnet et par produsenter på aliexpress, men er usikker på om jeg tar sjansen siden man kommer rimeligere ut f.eks ved å kjøpe noe fra planet x.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579593 17/10/2019 21:05
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Takk for gode innspill og kommentarer. Nå har jeg lest meg opp (og ned) og sammenliknet vinkler, lengder og geometrier. Øyet er slitent og vått. Har landet på en titan-versjon av Open U.P. Sendte nettopp over mål og spesifikasjoner til Kina og skal få tegninger i retur om litt.

Er usikker på hvor "eventyrete" jeg vil gjøre sykkelen. Liker å holde det enkelt. Bruken vil primært være dagsturer og pendling. Er derfor usikker på hvor mye jeg vil ha behov for å feste ting til sykkelen.

Poster tegningene her når de er klare. Er veldig åpen for innspill og tanker.

Leverandøren er http://www.waltlytitanium.com og prisen på rammen vil være et sted mellom 700 - 800 USD. Kanskje ikke det billigste alternativet, men de får gode skussmål på nettet og jeg opplever dialogen jeg har med de som god og rask.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2579603 18/10/2019 06:37
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Takk for gode innspill og kommentarer. Nå har jeg lest meg opp (og ned) og sammenliknet vinkler, lengder og geometrier. Øyet er slitent og vått. Har landet på en titan-versjon av Open U.P. Sendte nettopp over mål og spesifikasjoner til Kina og skal få tegninger i retur om litt.

Er usikker på hvor "eventyrete" jeg vil gjøre sykkelen. Liker å holde det enkelt. Bruken vil primært være dagsturer og pendling. Er derfor usikker på hvor mye jeg vil ha behov for å feste ting til sykkelen.

Poster tegningene her når de er klare. Er veldig åpen for innspill og tanker.

Leverandøren er http://www.waltlytitanium.com og prisen på rammen vil være et sted mellom 700 - 800 USD. Kanskje ikke det billigste alternativet, men de får gode skussmål på nettet og jeg opplever dialogen jeg har med de som god og rask.

Omtrent 90% av alle custom titansykler i Skandinavia har kopiert Open. Ville valgt T47 Krankhus og CK styrelager. men det koster vel omtrent like mye som rammen .)

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: thewizard] #2579622 18/10/2019 08:10
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: thewizard
Omtrent 90% av alle custom titansykler i Skandinavia har kopiert Open. Ville valgt T47 Krankhus og CK styrelager. men det koster vel omtrent like mye som rammen .)
De traff nok godt med den geometrien for norske n=1 forhold.

Stig

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2580981 30/10/2019 06:17
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Hei igjen. Nå har jeg fått tegninger for rammen. Se PDF her:

https://www.dropbox.com/s/5bidz4tvbu2b2id/NO700-002560M-Model.pdf?dl=0

Hva synes dere? Noe dere ville endret på?

Jeg har bedt om plass for 700c/45mm dekk. På grunn av dette har de økt lengden på kjedestaget fra 420 til 430 og tegnet inn en plate ved kranken for å ha plass for både krankdrev og dekk. Jeg synes ikke dette er så veldig elegant. Har dere noen meninger om dette?

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2580984 30/10/2019 06:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Så gøy.

For enkelhets skyld:

Var spent på hvordan nettopp utfordringen med korte kjedestag og god dekklaring ville bli løst. Det var jo nettopp det revolusjonerende med Open U.P.: Det senkede kjedestaget. Vet ikke om det er vanskelig å få til i titan?

Poenget er ikke det estetiske med platen du nevner, men at lengden på kjedestagene påvirker responsivitet og styring. Mine (b)landeveissykler har henholdsvis rimelig korte 410 og milelange 440 mm kjedestag, og det bidrar til markant forskjellig kjørefølelse. Valgt bevisst på tanke på forskjellig bruk, rask blandeveissykling versus vinter- eller tursykling med bagasje. Både 420 og 430 mm kan åpenbart være gode mellomløsninger, men det avhenger av dine preferanser.

Jeg ville uansett sett på hvordan andre som lager lignende sykler i titan løser problemet. Er på farten, så rekker ikke linke.

Vanskelig å foreslå endringer i enkeltmål, ettersom alt henger sammen med alt. Begge mine sykler har seterørsvinkel på rundt 74 grader. Jeg trives godt med den foroverlente sittestillingen som det innbyr til. Men Vroomen har altså valgt 72,5 grader både i U.P. og Exploro, og han har sikkert gode grunner ICON_SMILE

Vedlegg
Titan prosjekt.jpg (397.77 KB, 1415 nedlastinger)
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2581005 30/10/2019 08:32
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Det er tilsvarende plate på min white. Syns det funker fint. Skal du ha en sykkel eller et smykke? ICON_SMILE

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Sepeda] #2581008 30/10/2019 08:42
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Er det bare jeg som ikke skjønner hvorfor senkede kjedestag gir bedre dekklaring?

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Elmersen] #2581027 30/10/2019 10:20
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Det er veldig enkelt egentlig. kjedestaget er skvist mellom dekk og drev. Jo lavere du får kjedestaget , desto større er klaringen mellom dekk og drev.

Ser det ganske greit på dette bildet av en Rando Ruut. Tenk om kjedestaget skulle komme ut mellom dekk og drev ca midt på drevet. Der er det ingen plass...

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Flo] #2581030 30/10/2019 10:46
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Da regner jeg med at staget også buer innover etter det har "rundet" dekket og skal inn bak drevet?

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Flo] #2581037 30/10/2019 11:11
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ref. Rondo Ruut.

Interessant å se at Rondo har valgt bort senket kjedestag til fordel for dette designet på sin for øvrig meget lekre versjon av Ruut i titan. Dermed har de oppnådd kombinasjonen av 420 mm kjedestag og klaring for 40 mm i 700c eller 2,1" i 650b.

Rondo: Rondo Ruut Ti

Samtidig finnes det titan-modeller med senket kjedestag. Et eksempel er J.Guillem Atalaya, som også har 420 mm kjedestag og klaring for hele 45 mm i 700c.

J.Guillem: Atalaya

Andre titanmodeller jeg har kikket på, har lengre kjedestag for å oppnå samme dekklaring.

Beklager dersom trådstarter opplever dette som en avsporing. Jeg tenker at utgangspunktet kanskje ikke bør være å kopiere en eksisterende modell, men å velge mål som er skreddersydd i forhold til egne kroppsmål og ikke minst de kjøreegenskapene man er ute etter, så lenge man ender opp med en velbalansert sykkel. Det er jo noe av poenget med custom. Og i så måte er en plate ved kranken ingen høy pris å betale for de målene man ønsker. Kanskje kan andre som har fått bygget custom-rammer dele erfaringer.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2581049 30/10/2019 12:17
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Min Albannach har ikke slike plater, men "klemte" rør (se bilde her ), og har da klaring på rundt 50mm på vanlig 28" felg, men kjedestaget er nok lengre igjen (uten at jeg husker i hodet hva jeg har)

// Too many roads, too little time
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Sepeda] #2581058 30/10/2019 13:20
tregil Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Sepeda
Ref. Rondo Ruut.

Interessant å se at Rondo har valgt bort senket kjedestag til fordel for dette designet på sin for øvrig meget lekre versjon av Ruut i titan. Dermed har de oppnådd kombinasjonen av 420 mm kjedestag og klaring for 40 mm i 700c eller 2,1" i 650b.

Rondo: Rondo Ruut Ti

Fyttigrisen den ser hjemmelaget ut. Ikke bra

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Sepeda] #2581074 30/10/2019 14:41
O
okk Offline
Medlem
Medlem
O
Tom Sturdy / Sturdy Cycles løser det med en 3D-printet kobling (i Titan):

https://www.sturdycycles.co.uk/

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2585728 10/12/2019 21:13
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Nå nærmer det seg (h)jul og jeg har nettopp fått en oppdatering fra Kina. Rammen er ferdig og klar for å sendes. Jeg synes dette ser veldig lovende ut, og må innrømme at det klør både i fingre og momentnøkler etter å komme i gang med skruingen. Hva synes dere?

Redigert av ntfsb; 10/12/2019 21:15.
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2602426 21/04/2020 20:24
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Her er resultatet!

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd. Deleliste under bildene.

Sliter litt med å justere bakgiret, det bråker litt mer enn hva manikeren i meg er fornøyd med. Har fulgt instruksjonene fra SRAM til punkt å prikke. Etter litt lett googling ser jeg at det er flere som har slitt med dette med Force eTap AXS. Noen tips?

[Linket bilde]
[Linket bilde]
[Linket bilde]
[Linket bilde][Linket bilde]

Deler
Ramme: Custom titan basert på Open UP
Gaffel: Columbus Futura Cross
Gruppesett: SRAM Force eTAP AXS 2x 46/33 og 10/33
Hjulsett 1: Unaas Gravel Wide, Schwalbe G-one Allround 40mm, tubeless
Hjulsett 2: DTSwiss GRC 1400, Gravel King plus, 38mm, tubeless
Kranklager: Chris King T47 x30
Styrelager: Chris King Inset 2
Styre: Zipp SL 70 XPLR 44 cm
Stem: Zipp Service course SL 100mm
Setepinne: Zipp Service course SL
Sete: Fizik Antrares VS

Redigert av ntfsb; 21/04/2020 20:24.
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2602449 22/04/2020 07:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Her er resultatet!

[Linket bilde]

Dette ble flott - gratulerer! yes

Med første blikk ser sykkelen klassisk ut, med andre blikk ser man at den er topp moderne, med tredje blikk ser man at den er custom ICON_SMILE

Synes utformingen av kjedestaget fungerer fint visuelt på komplett sykkel.

Godt valg av komponenter. Vurderer Columbus Futura Cross selv, på eventyrsykkelen.

Om jeg skal foreslå en ørliten endring, må det være å bytte fra XT til ensidige SPD blandeveispedaler PD-A520. I sølv. Disse regnes nå som Tiagra, men ikke tenk på det. De var regnet som Ultegra før, og vil se bedre ut enn den svarte PD-A600 eller nyeste Ultegra PD-ES600, der fargen lett skrapes av og balansen ikke er like god.

Og kronerøret må til pers - du har uansett godt monn for å tilpasse styreoppsettet ICON_SMILE

Og bare for å være vanskelig: Ved sykkelfotografering er standarden å ha kjedet på største krankdrev og minste tannhjul ICON_COOL

Og for å være enda vanskeligere og på grensen til urimelig: Jeg synes du har truffet perfekt med ventil og dekklogo bak. Men litt off foran shocked2

Håper å høre om dine inntrykk av kjørefølelsen i titan versus de andre materialene yes ICON_SMILE

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2602453 22/04/2020 07:16
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
For en griselekker skapning, veldig flott i grå+svart. GRATULERER ! ! ! !

Lurer på om jålebukken i meg ville vurdert en eller annen håndlaget logo i front

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2602458 22/04/2020 07:33
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sikker på at det ikke er frontgiret som bråker litt? Det er i hvert fall ganske lett å justere. Skru på microskruene på giret - den øverste med kjedet på storeklinga, den nederste med kjedet på minsteklinga. Disse justerer ytterpunktene og dermed også avstanden mellom klingene.
Ingen av testsyklene vi fikk med Force AXS til denne testen: https://www.landevei.no/sykler/sykkeltester/test-av-syv-racer-sykler-med-elektroniske-gir hadde godt justert fremgir.

Når det gjelder bakgiret er det viktig med riktig B-tension, som det alltid er med SRAM. Men det kan også være at det må slites til litt. Sørg også for god smøring.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: ntfsb] #2602549 22/04/2020 12:05
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Blir syk av å se titansykler... Gratulerer! Håper også du kan si noe om egenskapene i titanramma i forhold til alu, stål og karbon når du har brukt den noen uker.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: Sepeda] #2603098 24/04/2020 12:36
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Godt valg av komponenter. Vurderer Columbus Futura Cross selv, på eventyrsykkelen.

Jeg er godt fornøyd med den, selv om jeg gjerne skulle hatt intern kabelføring og svarte dekaler. Den finnes også i en + variant med mer festemuligheter om du skal på skikkelig eventyr: http://columbustubi.com/en/portfolio/futura-cross-en-2/

Om jeg skal foreslå en ørliten endring, må det være å bytte fra XT til ensidige SPD blandeveispedaler

Jeg hadde XT-pedalene liggende og har ikke tenkt så mye på at jeg bør ha egne "gravel" pedaler. Godt innspill. XT hører hjemme blant folk med drikkesekk, bar-ends og singlet...

Og kronerøret må til pers - du har uansett godt monn for å tilpasse styreoppsettet ICON_SMILE

Helt klart. Jeg ville bare sykle litt på den først. Det skal kappes 2,6 cm i følge kalkulatoren. Finner frem baufilen etter et par fredagspils litt senere i kveld.

Og bare for å være vanskelig: Ved sykkelfotografering er standarden å ha kjedet på største krankdrev og minste tannhjul ICON_COOL
Og for å være enda vanskeligere og på grensen til urimelig: Jeg synes du har truffet perfekt med ventil og dekklogo bak. Men litt off foran shocked2

Yes, sir!

Håper å høre om dine inntrykk av kjørefølelsen i titan versus de andre materialene yes ICON_SMILE

Hadde en runde til Kikut i Nordmarka i går, så langt er følelsen av titan overlegen aluminium. Virket avrundet i kantene, presis og stabil. Og på asfalten fra Sørkedalen og til Røa føltes den kvikk og responsiv. Ikke like kvikk som min Aeroad CF SLX med 28 mm dekk på 62 profil, men neimen ikke langt unna. Om det skyldes titaniumens molekulære egenskaper, de slangeløse dekkene, geometrien eller den euforiske gleden av ny sykkel vites ikke. Muligens en kombinasjon. Har uansett fått meg en ny favoritt, skal bli gøy å få testet den litt mer, også med smalere dekk.

Force eTAP AXS overrasket virkelig positivt. Sammenliknet med Ultegra Di2, som jeg har syklet på de siste årene, er dette en kraftig forbedret brukeropplevelse. Alt er mer intuitivt. Shimano har en jobb å gjøre her. Vet dette er religiøst ala iPhone/Android, men SRAM fremstår som en generasjon nyere.

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: sykkeloyvind] #2603101 24/04/2020 12:40
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Sitat: sykkeloyvind
Sikker på at det ikke er frontgiret som bråker litt?

Jeg fant ut av det. Frontgir, bakgir og B-tension var som det skulle. Årsaken er egentlig veldig flau, i iveren etter å komme meg ut på tur hadde jeg tredd kjedet i feil spor mellom pulley-hjulene i bakskifteren. Nå er alt smooth som smør ICON_SMILE

Re: Vinterprosjekt - Grusracer i titan [Re: EmilZipp] #2603103 24/04/2020 12:43
N
ntfsb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Sitat: EmilZipp
For en griselekker skapning, veldig flott i grå+svart. GRATULERER ! ! ! !

Lurer på om jålebukken i meg ville vurdert en eller annen håndlaget logo i front

Eventuelt gravere inn selfie i grillen og signatur på topprøret ICON_SMILE

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå