Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: John_Harald] #2579213 15/10/2019 13:37
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: John_Harald
Hva med å bytte rulle?

Har en Drivo II..Cluet er at hvis jeg deaktiverer ERG i workout mode, så blir basemotstanden så lav, det er nesten ingen motstand.
Kobler jeg ut rulla som "Controlable trainer" og kun bruker den som power source øker motstanden betraktelig.

Redigert av Hoaas; 15/10/2019 13:39.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2579316 16/10/2019 09:21
SiljeKH Offline OP
Fjellrev
OP Offline
Fjellrev
Sitat: Hoaas
Jeg synes ikke ERG er veldig bra. Men jeg finner rett og slett ikke ut av hvordan jeg justerer "basemotstanden" på rulla. Slik det er nå tråkker jeg ut 50-11 på 300w, så da må jeg holde meg til den sure ERGen. Orker ikke "sykle" i 50km/t på rulla for å kjøre et drag, blir så mye bråk.

Gleder meg til den dagen jeg tråkker ut motstanden på oppsettet mitt ICON_SMILE

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2579320 16/10/2019 09:31
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Hva med å bytte rulle?

Har en Drivo II..Cluet er at hvis jeg deaktiverer ERG i workout mode, så blir basemotstanden så lav, det er nesten ingen motstand.
Kobler jeg ut rulla som "Controlable trainer" og kun bruker den som power source øker motstanden betraktelig.

Det finnes i alle fall ruller der dette ikke er et problem..

Redigert av John_Harald; 16/10/2019 09:32.
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: John_Harald] #2579322 16/10/2019 09:40
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva med å bytte rulle?

Det finnes i alle fall ruller der dette ikke er et problem..

Det finnes også andre programmer hvor dette ikke er et problem. Problemet ligger altså i måten zwift legger på slope, ikke i selve rulla, den gjør jo bare som den får beskjed om.

Redigert av Hoaas; 16/10/2019 09:42.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2580035 21/10/2019 13:50
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Hva har du trainer difficulty på da? Hvis du setter den høyere vil du jo få høyere basemotstand i stigning

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580049 21/10/2019 17:46
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Difficulty har vel ikke noe å si når rulla kjøres i ERG? Det er kun i SIM det har noe å si, tror jeg

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580076 22/10/2019 05:25
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Hvis du deaktiver ERG i workout mode så går den jo over i SIM. Derfor kan du jo evt kjøre intervaller på ADZ eller øke difficulty for å få mer motstand når du kobler ut ERG

Cube Agree SLT Di2
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Horgen] #2580082 22/10/2019 06:55
SiljeKH Offline OP
Fjellrev
OP Offline
Fjellrev
Sitat: Horgen
Hvis du deaktiver ERG i workout mode så går den jo over i SIM. Derfor kan du jo evt kjøre intervaller på ADZ eller øke difficulty for å få mer motstand når du kobler ut ERG

Nå føler jeg meg litt enkel men det du sier er at hvis ERG er koblet ut i workout mode så har fremdeles trainer diff. noe å si? Jeg har slitt litt med utkoblet ERG i WO-mode, jeg må bruke lilleklinga hvis jeg feks skal spinne 100 RPM på 150 watt. Har trainer diff. på ca 80 %. Ved å skru ned den så blir det lettere?

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580085 22/10/2019 07:29
Horgen Offline
Veteran
Veteran
I teorien ja. Trainer diff. bestemmer jo hvor mye motstand man får i stigninger når man kjører i SIM. Og med ERG utkoblet i WO går man jo tilbake til SIM. Men kjører man på helt flate veier har det jo ikke like mye å si.

Cube Agree SLT Di2
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580087 22/10/2019 07:44
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Min går tilbake til dum rulle når jeg deaktiverer ERG, altså justerer jeg motstanden med girene.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580115 22/10/2019 11:28
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Her tok jeg visst feil ICON_SMILE Når man skrur av ERG er det resistance mode/slope. denne motstanden kan visst justeres i companion app eller med piltaster. Dette har jeg ikke prøvd, men det er forklart i denne linken:

https://www.smartbiketrainers.com/use-erg-mode-zwift-4293

Redigert av Horgen; 22/10/2019 11:36.

Cube Agree SLT Di2
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580123 22/10/2019 12:17
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Se der, skal prøve i kveld i companion appen ICON_SMILE

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580169 22/10/2019 19:50
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det funker, men det blir mye trykking på intervallene. Flate lange drag går fint, men straks man f eks skal kjøre litt o/u eller kortintervall blir det alt for mye knot.

ATV og ERG er ikke bestevenner her i gården. Kjørte 5x8min med 15s bursts hvert andre minutt på hhv 255w og 370w. Burstene la seg på 420-450w, og rulla brukte gjerne 15-20s på å slippe taket igjen. 15s burst ble til 30s på 150%+. Flere ganger måtte jeg bare slutte å trø fordi den ikke ga seg.. Mannskit.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2580190 23/10/2019 06:28
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Ingen problemer med Apple TV og ERG hos meg.

Kjørte sist økt 30/15 og motstand skifter på sekundet. Skal sies at jeg kjører rulla som power source, da jeg har opplevd at det kan være litt delay om jeg bruker ekstern wattmåler til å styre rulla.

Kan kanskje ha noe å si hvilken Apple TV modell du har?

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580201 23/10/2019 07:36
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ATV 4K

Jeg bruker også rulla som power source. Har tråla det store internett en del om utfordringene mine med ERG, og det er nok mer et Elite Drivo II problem, enn noe annet. Rulla er veldig følsom for kadensendringer i ERG, om jeg f.eks kjører 10minuttere med bursts hvert minutt hvor jeg ønsker å reise meg, overkompenserer rulla veldig mye for fall i kadens, bruker lang tid på å justere seg inn og lang tid på å slippe opp motstand etter endt burst = alt for høy watt når jeg står + draget varer alt for lenge.
Jeg kunne fint levd med at den er litt "vimsete" her, det er tregheten når draget er ferdig som er plagsomt. Spesielt når du kjører økter som er helt i grenseland, da hjelper det fryktelig lite at rulla overskyter target watt, og ikke slipper opp motstanden når den skal.

Legger ved wattkurven fra drag 3 og 4 av 5 i går, hvor det ble mye tull med ERG. Der jeg slutter å trø er der rulla nekter å slippe opp motstanden etter en burst, da har 15s på 370w blitt til 30s på 400w.

Vedlegg
Watt erg.jpg (45.92 KB, 2053 nedlastinger)
Redigert av Hoaas; 23/10/2019 07:37.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2580205 23/10/2019 07:49
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Blir i god form da ICON_SMILE

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Øyvind V] #2580207 23/10/2019 07:54
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Øyvind V
Blir i god form da ICON_SMILE

Tja, i går ble de fleste burstene såpass harde at jeg på siste draget droppa helt å kjøre burst. En annen ting er jo at man blir irritert og mister fokus når økta blir så oppstykket og avbrutt. Skal forske litt på resistance mode, finner jeg en fornuftig basemotstand på rulla kommer jeg nok til å kjøre det fremfor ERG fremover.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580233 23/10/2019 10:24
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev

Redigert av John_Harald; 23/10/2019 10:26.
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580257 23/10/2019 14:43
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjørte i resistance mode i dag, fungerte helt nydelig ICON_SMILE

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580479 25/10/2019 08:58
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
En ting jeg har oppdaget med ERG og økter i zwift importert fra Trainingpeaks er at når man bygger økter i TP og setter en wattrange på intervallen så velger zwift seg på høyste grense av rangen. Jeg vet ikke hvordan Trainerroad eller Garmin edge-enhetene gjør det hvis man kjører strukturert.
Ihverfall virker det på meg som om Zwift konverterer range til target i økten. Det fører til at på de dagene hvor øvre grense føles litt tung så må man manuelt redusere target via menyen. Finnes det en innstilling som endrer hvor denne target beregnes?

facebook.com/secondhandsessions

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580682 27/10/2019 18:01
Pål_pot Offline
Fersking
Fersking
Sitat: SiljeKH
Hei

For det første, A-syklist for kvinner er over 3,7 w/kg. Tror det er litt annerledes enn menn bare så det er klart.

Jeg har vaket rett under i et par-3 sesongen men kommer meg liksom aldri over og nå vil jeg gjøre noe med det.

Overblikk over kommende målsetninger :

Midten av Desember (viktig ritt på Zwift)
Enellerannengang i feb/mars National Champs Zwift (viktig ritt)

Ute-sesong:
Rundbane/Terrengsykkelritt/XCO NM/Ultrabirken ish er det jeg vil være i form til. Jeg ser for meg en pause/rolig periode i slutten av juni/juli.

Nåsituasjon:

FTP ca 230, som vil si 3,5 w/kg. Kanskje 1-2 kilo som kan gås ned, er flink til å spise godteri. Men er også en dame på snart førr så man er det man er. Ikke så lett å være syltynn som dame. Legger ved ability/watt kurve-grafer.

Jeg blir fryktelig forvirret av all informasjon som finnes, selv om jeg er ganske god til å sette meg inn i informasjon. Og blir litt sliten hvis ting blir for teknisk/masse tall. Jeg har en tendens til å ville alt så må forplikte meg til noe jeg tror på og som jeg har et godt grep om. Jeg setter opp plan uke til uke å og tror jeg mangler en overordnet plan.
Grov-plan:

6 uker med FTP-byggende plan nå (sweetspot trening?) i kombo med utesykling rolig langtur. Så av fire uker med Vo2-Max, kortere og mer intensive intervaller (3 min x 8, 30/15-varianter etc) Da er jeg ganske klar for Team Race Champs 14.desember kanskje?

Jeg kan trene rundt 7-8 timer i uka, men jeg har merket at jeg trenger restitusjon på en annen måte enn før.

Noen tips/råd?

Jeg ville sett litt mer på hva jeg skal være god på. Det er ikke sikkert økt fokus på å få opp ftp er svaret. Jeg har trent mye med watt i flere år og i fjor kjøpte jeg med en laktatmåler. Jeg kjørte mye intervaller på sone 3 i vinter. Olympiatoppen sin laktat definisjon, fordi det er mye der jeg ligger når jeg konkurrerer på lange tempo i tri sammenheng. Når våren kom fikk jeg meg en stor overraskelse. Jeg hadde økt fra 230 watt til 255 på sone 3 laktat og i praksis det nivået jeg konkurrerer på, men ftp hadde sunket fra 315 til 300 watt i samme periode.
Har alltid vært veldig fokusert på ftp og hadde uten laktatmåler blitt veldig deprimert av mindre ftp. Men heldigvis kan jeg slappe av nå fordi ftp og evnen til å kjøre de ulike sonene ikke er låst til hverandre.

Sier ikke at man må kjøpe laktatmåler, men at man bør prøve å se litt forbi FTP.
FTP is dead er et begrep som brukes oftere og oftere. Så en Q&A med tri landslaget sist vinter. Vi bruker ikke FTP ble nevnt der

Er det lett er det ikke gøy
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Pål_pot] #2580868 29/10/2019 08:33
SiljeKH Offline OP
Fjellrev
OP Offline
Fjellrev
Sitat: Pål_pot
Hei

For det første, A-syklist for kvinner er over 3,7 w/kg. Tror det er litt annerledes enn menn bare så det er klart.

Jeg har vaket rett under i et par-3 sesongen men kommer meg liksom aldri over og nå vil jeg gjøre noe med det.

Overblikk over kommende målsetninger :

Midten av Desember (viktig ritt på Zwift)
Enellerannengang i feb/mars National Champs Zwift (viktig ritt)

Ute-sesong:
Rundbane/Terrengsykkelritt/XCO NM/Ultrabirken ish er det jeg vil være i form til. Jeg ser for meg en pause/rolig periode i slutten av juni/juli.

Nåsituasjon:

FTP ca 230, som vil si 3,5 w/kg. Kanskje 1-2 kilo som kan gås ned, er flink til å spise godteri. Men er også en dame på snart førr så man er det man er. Ikke så lett å være syltynn som dame. Legger ved ability/watt kurve-grafer.

Jeg blir fryktelig forvirret av all informasjon som finnes, selv om jeg er ganske god til å sette meg inn i informasjon. Og blir litt sliten hvis ting blir for teknisk/masse tall. Jeg har en tendens til å ville alt så må forplikte meg til noe jeg tror på og som jeg har et godt grep om. Jeg setter opp plan uke til uke å og tror jeg mangler en overordnet plan.
Grov-plan:

6 uker med FTP-byggende plan nå (sweetspot trening?) i kombo med utesykling rolig langtur. Så av fire uker med Vo2-Max, kortere og mer intensive intervaller (3 min x 8, 30/15-varianter etc) Da er jeg ganske klar for Team Race Champs 14.desember kanskje?

Jeg kan trene rundt 7-8 timer i uka, men jeg har merket at jeg trenger restitusjon på en annen måte enn før.

Noen tips/råd?

Jeg ville sett litt mer på hva jeg skal være god på. Det er ikke sikkert økt fokus på å få opp ftp er svaret. Jeg har trent mye med watt i flere år og i fjor kjøpte jeg med en laktatmåler. Jeg kjørte mye intervaller på sone 3 i vinter. Olympiatoppen sin laktat definisjon, fordi det er mye der jeg ligger når jeg konkurrerer på lange tempo i tri sammenheng. Når våren kom fikk jeg meg en stor overraskelse. Jeg hadde økt fra 230 watt til 255 på sone 3 laktat og i praksis det nivået jeg konkurrerer på, men ftp hadde sunket fra 315 til 300 watt i samme periode.
Har alltid vært veldig fokusert på ftp og hadde uten laktatmåler blitt veldig deprimert av mindre ftp. Men heldigvis kan jeg slappe av nå fordi ftp og evnen til å kjøre de ulike sonene ikke er låst til hverandre.

Sier ikke at man må kjøpe laktatmåler, men at man bør prøve å se litt forbi FTP.
FTP is dead er et begrep som brukes oftere og oftere. Så en Q&A med tri landslaget sist vinter. Vi bruker ikke FTP ble nevnt der

Godt poeng!

Jeg har lært utrolig mye de siste ukene, både teoretisk men også om meg selv og hvordan jeg responderer på trening. Har de siste tre ukene jobbet med intervaller godt over terskel, og følt at jeg har et helt annet overskudd enn når jeg kjører zwiftritt på terskel i 1 time.
Faktum er at de ritta ikke gir meg annen enn eksikvering av den formen jeg er i, jeg greier som regel ikke å kjøre store hopp over ftp i de, for jeg jobber på kanten av det jeg greier. Tror ikke det er så utviklende i lengden. Jeg har veldig tro på at jeg må jobbe med å løfte watten min i 3-6 minutters intervaller og kortere sprinter så det er det som er fokus nå tror jeg. Dessuten er det veldig mye gøyere også

Jeg har tatt test i lab og hadde overraskende lav laktat veldig nært inntil ftp, men med en gang ting blir litt hardt gitt laktat i været så tror jeg har mer å jobbe med på korte intervaller enn på lange. Lang intervaller har nok en plass det og men svakheten er eksplosivt og hardt i 2-3 minutter. Tror det er veldig relevant å gjøre noe med det i ft rundbanesesongen som kommer i 2020.

I tillegg nerder jeg med HRV Elite appen og HRV målinger som sir at jeg endelig er på pluss-siden, og restituerer bra. Har også fått gjort noen grep med søvn og kostholde som jeg tror er positive.

Redigert av SiljeKH; 29/10/2019 08:34.
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580870 29/10/2019 08:48
olechr Offline
More than words
More than words

Godt poeng!

Jeg har lært utrolig mye de siste ukene, både teoretisk men også om meg selv og hvordan jeg responderer på trening. Har de siste tre ukene jobbet med intervaller godt over terskel, og følt at jeg har et helt annet overskudd enn når jeg kjører zwiftritt på terskel i 1 time.
Faktum er at de ritta ikke gir meg annen enn eksikvering av den formen jeg er i, jeg greier som regel ikke å kjøre store hopp over ftp i de, for jeg jobber på kanten av det jeg greier. Tror ikke det er så utviklende i lengden. Jeg har veldig tro på at jeg må jobbe med å løfte watten min i 3-6 minutters intervaller og kortere sprinter så det er det som er fokus nå tror jeg. Dessuten er det veldig mye gøyere også

Jeg har tatt test i lab og hadde overraskende lav laktat veldig nært inntil ftp, men med en gang ting blir litt hardt gitt laktat i været så tror jeg har mer å jobbe med på korte intervaller enn på lange. Lang intervaller har nok en plass det og men svakheten er eksplosivt og hardt i 2-3 minutter. Tror det er veldig relevant å gjøre noe med det i ft rundbanesesongen som kommer i 2020.

I tillegg nerder jeg med HRV Elite appen og HRV målinger som sir at jeg endelig er på pluss-siden, og restituerer bra. Har også fått gjort noen grep med søvn og kostholde som jeg tror er positive.

Jeg hadde problemer med det samme i forbindelse med rundbane de første årene jeg satset. For min del hjalp det veldig å kjøre "ujevne" intervaller. Eksempel på økt jeg liker:

Vedlegg
økt.JPG (53.04 KB, 1978 nedlastinger)
Redigert av olechr; 29/10/2019 08:51.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: olechr] #2580876 29/10/2019 09:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Er det den berømte «Stensløkken-økta»?

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Øyvind V] #2580880 29/10/2019 09:43
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Er det den berømte «Stensløkken-økta»?

Aner ikke. Ikke der jeg har fått den fra. :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580902 29/10/2019 11:50
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er veldig likt øktene jeg har brukt de siste årene. 8-20 minuttere på 90-95% med 125% overdrag hvert andre minutt, med 5-10 30/30 på slutten. Bryter opp økta, det "skjer" noe hele tiden og gir så mye mer enn flate drag.

Stensløkken sin økt er ikke ulik, men den er 1t 43min. "Terskelbiten er delt opp i 1-1-1-1-1-1-1-1min over/under og 3x6min 30/15 på slutten. Man kunne også legge inn 20min tempo etter det hvis man følte seg pigg, men det er det nok få som gjør ICON_WINK

Redigert av Hoaas; 29/10/2019 11:53.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2580945 29/10/2019 16:11
SiljeKH Offline OP
Fjellrev
OP Offline
Fjellrev
Jepp, det er sånne typer økter jeg har kjørt i forskjellige varianter de siste tre ukene. Det som er litt gøy er at jeg tror flere av dere skrev poenget dette tidlig i tråden for tre uker siden, men jeg absorberte det ikke helt. Det er et eller annent med å hands on erfare noe som er litt mer kraftfullt enn å bli fortalt og bare svare "å ja tror jeg skjønner" . Så skjønner man egentlig ikke helt hehe.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2583563 21/11/2019 11:06
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom over denne, da jeg følger diverse forskere på universitetet her i Alta: https://bmcsportsscimedrehabil.biomedcen...uAkb9A0DFo-T4cc

Her dreier det seg da om maksimalstyrke og hvorvidt det påvirker sprint (løping) og spenst. Interessant resultat, og om det er overførbart til andre idretter vites ei, men det er ikke usannsynlig. Uansett en snodig kjønnsforskjell.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: Hoaas] #2584989 04/12/2019 11:10
Y
YTP Offline
Fersking
Fersking
Y
Ja man blir god på det man øver på...
Men denne studien synes jeg var litt "enkel" om det er lov å si. Jeg tror ikke man kan dra noen konklusjoner utover at det ikke hadde noen påvisbar effekt på test gruppen over de 5 ukene.
Å dra dette videre til å konkludere eller at man kan overføre resultatet; økt maks styrke ikke har noen effekt på spurt eller høyde hopp egenskaper generelt, over lengere tid, eller andre idretter, tror jeg man skal være svært forsiktig med.

Re: Zwift: jeg vil bli en A-syklist i vinter [Re: SiljeKH] #2590538 09/02/2020 10:12
SiljeKH Offline OP
Fjellrev
OP Offline
Fjellrev
På tide med en liten oppdatering ICON_SMILE

Kom litt seint i gang i fjor høst pga manflu og en påfølgende seig bronkitt, men fikk struktur på ting og har holdt på nå i tre perioder (mnd) Jeg skriver periode for jeg trener i tre uker, så har jeg en uke med aktiv hvile. Jeg bruker Trainingpeaks, så referansen min systemet der. De harde ukene er cirka 350-450 TSS og den rolige er rundt 200.

Jeg kjører ingen typiske klassiske intervaller, men grunnstrukturen er cirka det samme, det er bare mye mer variasjon og lek med forskjellige konsepter som utgjør intervallene mine. I starten var det cirka 3 økter i uka med diverse intervaller, og mye jobbing godt over ftp. Nå etter jul er intervallene litt lenger og litt mer over/under-inspirert. Jeg har også et par timer med helt rolig utesykling (siden det ikke er vinter i år her jeg bor) men da passer jeg godt på at det er rolig! Har i tillegg blitt en søvn-nazi og passer på å spise nok karbohydrater og protein.

Tallmålet på ftp er nådd allerede. I god tid før ute-race-sesong. Men tall er tall, det beste er at jeg plutselig har en wattkurve med form! Det var egentlig ikke stor forskjell på min 5 min innsats og min 60 min innsats for et år siden, men nå er det signifikant forskjell. Jeg perser i spurt, jeg perser på 1 min innsats og på 5 (det jeg har målt) Veldig fornøyd med det, og egentlig det jeg bryr meg mest om nå. Mye av treningen min er også med forskjellige RPM mål og også stående. Dette er noe jeg kan bruke aktivt for å "hvile" i feks et Zwiftritt. Jeg har på en måte en større bredde i verktøy jeg kan bruke for å ikke surne til. Så vidt jeg kan tenke meg frem til (og som flere har poengtert) er det jo dette jeg trenger for rundbaneritt og lignende. Har tydeligvis også noen type 2 muskler i skrotten, som liker seg godt i mer punchy terreng.

Alt i alt;

- Mindre treningsbelastning, strengt mellom hva som er kvalitetstrening og hva som er rolig tur.
- Aktiv hvile hver 4. uke (de periodene jeg har hatt frem til nå har gitt en boost påfølgende uke som er veldig kul)
- I Zwiftritt kan jeg holde tritt på en måte jeg ikke har kunnet før.
- Jeg er mindre sliten

(ps jeg bruker en online coach, som jeg anser som svært dyktig faglig men også på det å tilpasse trening til kvinner, som jo faktisk er en egen greie i seg selv med alle disse hormongreiene vi driver med)

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support