Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 16 1 2 5 6 7 8 9 15 16

Dekkønsker

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2573230 06/09/2019 14:04
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Alpers gir oss hele historien om slangeløst og Schwalbe - og litt om Specialized, Mavic, DT Swiss, Continental, Vittoria...

Landevei: Schwalbe slutter å lage tubulardekk

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2574780 16/09/2019 10:30
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Nå har ihvertfall siste versjon av Pro One dukket opp på lager rundt omkring:

https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Pro-ONE-28-700-x-25C-ADDIX-Race-EVO-LiteSkin-V-Guard-TLE-2020

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Dekkønsker [Re: vviz] #2577102 01/10/2019 08:27
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: vviz
Nå har ihvertfall siste versjon av Pro One dukket opp på lager rundt omkring...

Frister.

Spent på hva Jarno Bierman på Bicycle Rolling Resistance vil ha å si om dekket.

Merker meg at Schwalbe selv ikke markedsfører dekket ut fra rullemotstand eller aerodynamikk, men følelse, eller Souplesse. Det har jeg sansen for. Faller inn i dagens klare trend der man beveger seg bort fra å vektlegge optimale egenskaper for ritt, over til å betone egenskapene de fleste syklister faktisk vil få mest glede av. Vi lever i en ny verden når Orbea lanserer sin rå Orca OMX med forsikringer om at den ikke er bygget for proffene ICON_SMILE

Schwalbe Pro One: Souplesse

Apropos det, har Gran Fondo nylig gjort en gruppetest av seks landeveisdekk. Dessverre slangeoppsett, og dessverre gamle Pro One og Corsa G+ (!), men resultatene er likevel interessante.

Gran Fondo Cycling Magazine: The best road bike tire money can buy.

Forutsigbart nok får GP5000 trekk for hard følelse, og likeså gamle Pro One. Gamle Corsa G+ blir best i test med lavest rullemotstand (hm, det er jeg slett ikke sikker på), godt grep og fremfor alt uovertruffen komfort.

Det siste poenget er jeg enig i, etter en sesong på silkemyke Corsa G 2.0 TLR. Men det må dessverre sies at gummien i rullebanen delvis har løsnet fra resten av dekket etter noen korte måneders bruk. Får høre med Sportslageret om jeg får nytt dekk på garanti...

Nå som vi beveger oss inn i en ny sesong, legger jeg merke til at 45nrth har sluttet å tilby Gravdal i luksusversjonen i 120 tpi. Det skal komme ny modell før vinteren. Kan vi håpe på første piggdekk for blandevei designet for slangeløst oppsett?

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577164 01/10/2019 13:20
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Sepeda
Sitat: vviz
Nå har ihvertfall siste versjon av Pro One dukket opp på lager rundt omkring...

Frister.

Spent på hva Jarno Bierman på Bicycle Rolling Resistance vil ha å si om dekket.

Merker meg at Schwalbe selv ikke markedsfører dekket ut fra rullemotstand eller aerodynamikk, men følelse, eller Souplesse. Det har jeg sansen for. [...]

Nja, vet ikke om det er helt sant. Det chartet der, uten noe spesifikasjon av hva den grå linja faktisk skal representere (med mindre det står beskrevet utenfor bildet ett sted), ligner på noe man får fra en grafiker når markedsføringsavdelinga henvender seg og sier: "Gi oss en infographic som viser god 'souplesse'", for det ønsker vi å fremheve veldig, siden få andre gjør det, og vi dermed kan gi ett inntrykk av å skille oss ut markant, siden dette er ett målepunkt det er svært vanskelig å "måle", i motsetning til eksempelvis rullemotstand, hvor folk tar tallene fra rolling resistance som fasit.

De markedsfører fortsatt vekt, aerodynamikk og rullemotstand.

EDIT: Men dette dekket frister meg også, og jeg antar neste sesong startes på dette. Legger også merke til at det ikke vil bli produsert i 23mm. Noe jeg faktisk synes er litt synd, for jeg hadde egentlig tenkt å prøve meg på en 23/25mm (foran/bak) dekkombo neste sesong. Jeg er såpass fornøyd med komforten på landeveisykkelen min nå, at jeg kunne tenke meg å prøvd det mot å muligens (ihvertfall innbilt) spare ett par watt.

Vedlegg
Screenshot from 2019-10-01 15-26-38.png (43.42 KB, 2019 nedlastinger)
Redigert av vviz; 01/10/2019 13:23.

Re: Dekkønsker [Re: vviz] #2577166 01/10/2019 13:36
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Absolutt, du har helt rett, Schwalbe fremhever hvordan dekket er blitt bedre på alle vis.

Men alt markedsføres under slagordet Creating Souplesse og pressemeldingen ved lanseringen lød Souplesse is what makes the difference.

Vi som følger litt for nøye med på hva Schwalbe foretar seg, legger også merke til at omtalen av dekket på hovedsiden ble endret en stund etter lansering, og nå fremhever Souplesse enda tydeligere og har dempet omtalen av rullemotstand, aerodynamiske egenskaper og grep til mer generelle formuleringer om fart og kontroll.

Forresten interessant at Schwalbe selv, i all tysk beskjedenhet, graderer rullemotstanden til kun 5,5 av 6. Antar at det ikke signaliserer at dekket ikke er raskt, men at 6 av 6 er forbehold TT-versjonen ICON_SMILE

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2577167 01/10/2019 13:39
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Ja sannsynligvis. Ville blitt vanskelig å overtale folk til å kjøpe TT-dekket om hastighetsskalaen allerede var sprengt på det mer "generiske" ritt-dekket ICON_SMILE

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577168 01/10/2019 13:40
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Interessant test og godt å få noen data som supplerer rolling resistance sine. Men litt irriterende at de som mange andre repeterer den høyst tvilsomme "sannheten" om at bredere dekk ruller bedre. Det er jo bare sant om man har likt trykk, og det har man jo ikke, for da blir jo det brede dekket mer ukomfortabelt. Man må ta utgangspunkt i trykk korrigert for volum (hva heter det på fagspråket ("relativt trykk")?).

Dette ble jo diskutert her for en stund siden med ref til data fra Rolling resistance, hvor det viste seg at det var absolutt drop (mm komprimering) som var mest avgjørende. Ved likt prosentmessig drop, hadde de større dekkene høyere rullemotstand, og jeg vil tro det er slik de fleste kjører dem. I alle fall om man skal ha noe utbytte av det større volumet.

I tillegg kommer luftmotstanden og turbulens rundt felgen.

Re: Dekkønsker [Re: Elmersen] #2577173 01/10/2019 13:54
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Elmersen
Interessant test og godt å få noen data som supplerer rolling resistance sine. Men litt irriterende at de som mange andre repeterer den høyst tvilsomme "sannheten" om at bredere dekk ruller bedre. [...]

Dette er vel ingen "tvilsom sannhet", men ren "markedsførings-babbel". Som helt sikkert også startet i en markedsføringsavdeling i sin tid, hvor noen trengte noen ekstra argumenter for å selge brede dekk. Og om man henvender seg til ett kreativt byrå, så får man også kreative svar =D

Dessuten, skal man vurdere rullemotstand, så burde det vel være en sammensatt måling av faktisk rullemotstand + aerodynamikk (som igjen blir hjulavhengig og svært vanskelig å måle, siden folk kjører ulike hjul). Men om ett dekk kan spare 2W i rullemotstand, så bør man ikke gjøre det byttet dersom man samtidig taper 5W i aerodynamikk. Problemet er at det første punktet er "relativt enkelt" å måle, ivhertfall i så tilstrekkelig grad at folk stoler på det (rolling resistance), så kan man selvsagt argumentere i det vide og det brede hvor god korrelasjon det vil være mellom de veiene man faktisks sykler på, og den ståltrommelen til rolling resistance. Er det noen som blir overrasket om man nå har kommet til det punktet hvor Schwalbe/Conti faktisk bruker/optimaliserer for en slik ståltrommel når de gjør produktutvikling? Om de ikke gjør det, så overrasker det meg. Dette har man sett eksempler på i så mange andre bransjer.

Det andre punktet (aerodynamikk) er for alle praktiske formål umulig å måle på en forutsigbar måte som vil være universell for alle mulige hjulkombinasjoner.

Så poenget mitt er, akkurat hvor godt dekkene ruller er det nesten umulig å vite uten å prøve de selv. Kanskje det også er grunnen til at Schwalbe nå heller prøver å få oss til å fokusere på noe annet, som de kanskje mener er mer relevant for oss, enn hvorvidt dekket er 1-2W raskere eller ei enn GP5000 hos rollingresistance?

Re: Dekkønsker [Re: vviz] #2577176 01/10/2019 14:33
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gode poenger, men nei, at samme dekk med samme lufttrykk har lavere rullemotstand jo bredere det er, er ikke markedsføringsbabbel ICON_SMILE

Det er bekreftet av alle slike tester jeg har lest, både uavhengige og industriens egne.

Det var i sin tid omstridt, og derfor mye omtalt og diskutert, men er det ikke lenger.

Men Elmersen har helt rett i det han påpeker. Mange synes å ha glemt forutsetningen "samme lufttrykk", f.eks. 80 psi i både 25 og 28 mm. Som han skriver, er det Bierman i Bicycle Rolling Resistance som har klarest formulert at det er dekkets høydedeformasjon som er avgjørende, og det avhenger av lufttrykk. Jo bredere dekket er, jo mindre høydedeformasjon vil det være, forutsatt samme lufttrykk, og jo lavere vil rullemotstanden være. Eller enklere sagt - et bredere dekk vil være hardere enn et smalere dekk ved samme trykk. Men som Elmersen sier, har man nettopp derfor ikke nødvendigvis samme lufttrykk i bredere dekk ICON_SMILE

Aerodynamikk er i seg selv et annet og separat spørsmål. Men enig i ditt poeng at det i realiteten gjør det hele langt mer komplisert - og at det er andre faktorer enn ren rullemotstand i lab som gjerne er mer viktig og relevant ICON_SMILE

Fra annet sted i tråden:

Trykk for å se...
Verdt å merke seg at både produsenter og Jarno Bierman fortsatt tar utgangspunkt i Frank Bertos klassiske anbefaling fra 80-tallet om 15% høydedeformasjon for det optimale forhold mellom rullemotstand og komfort.

I testen av GP5000 tar Bierman det ett skritt videre og måler ikke bare rullemotstand med høydedeformasjon i % (15%), som vil gi forskjellig utslag i mm alt etter volum på dekket, men også med samme høydedeformasjon i mm (4,5 mm, som tilsvarer 15% for 32 mm dekkbredde).

Resultatene er logiske og ikke overraskende, men viser et forhold vi har vært lite oppmerksom på.

Få se om jeg har forstått dette rett...

Samme lufttrykk: Med bredere dekk, får man mindre høydedeformasjon og lavere rullemotstand.

Lufttrykk for å oppnå lik høydedeformasjon i %: Med bredere dekk, får man noe større høydedeformasjon i mm og noe høyere rullemotstand.

Lufttrykk for å oppnå lik høydedeformasjon i mm: Uansett bredde på dekk, får man altså med lik høydedeformasjon i mm tilnærmet lik rullemotstand.

Da blir altså det springende punktet høydedeformasjon i mm, ikke dekkbredde.

Kan man ikke da konsekvent velge smaleste dekk for minst luftmotstand og oppnå samme lave rullemotstand og samme komfort (høydedeformasjon i mm) som et bredere dekk? Nei, som Bierman skriver: At some point, a smaller tire isn't able to provide the same comfort level (and grip) as its bigger counterpart because it will start bottoming out (...) and you'll get pinch flats when the inner tube gets squeezed between the tire and rim.

Konklusjonen er like fullt interessant og ikke i tråd med tidens trend mot stadig bredere dekk: If you want to go as fast as possible, choose your required comfort level and pick the smallest tire that can provide that comfort for you.

Kudos til Bierman.

En ettertanke: Det er jo ikke helt enkelt å fastslå hvilket lufttrykk som vil gi den ønskede høydedeformasjonen, noe som vil avhenge bl.a. av kroppsvekt. Frank Bertos anbefalinger for høydedeformasjon på 15% kan gi en pekepinn. Merk at vekt her er oppgitt pr. hjul/dekk. Tommelfingerregel er gjerne 60% av kroppsvekt på bakdekk og 40% på fordekk. Interessant at Bertos anbefalinger er en del lavere enn mange vil velge.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2577191 01/10/2019 17:47
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Apropos dreiningen i vektlegging av entusiastenes versus rittsyklistenes behov:

Morsomt å sammenlikne introduksjonsvideoene til Schwalbes første slangeløse landeveisdekk One for fem år siden og siste versjon av Pro One i år.

2014: Vi sykler ritt og får forklart hvorfor slangeløst oppsett gir uovertruffen prestasjon.

Schwalbe: Go Tubeless - SCHWALBE ONE

2019: Vi er ute og koser oss med venner på tur, i sol og regn, og dekkene føles myke og deilige.

Schwalbe: The new SCHWALBE PRO ONE - High-End Road Tire

Og satans gode Landevei hyller hverdagsheltene og portretterer amatører. Og i stiltråden legges det ut bilder av vanlige syklister. Verden står neppe til påske.

ICON_LAUGH

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577200 01/10/2019 18:44
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skiltet "3 lacets" på det nederste bildet får meg til å tenke på å sykle utfor østsiden av Col de Champs. Oh bliss.

Nå blir det nok GP5000 25 mm TL foran og med lateksslange bak i overskuelig framtid på Alpehjulene, så får vi se hva det blir til når hjemmehjulene trenger erstatning for sine Hutch Sector 28.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2577229 02/10/2019 06:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Der kom den, gitt: Tire Test - Schwalbe Pro One TLE Addix.

Ikke så verst, men heller ikke superdekket som plasserer Schwalbe tilbake på toppen. GP5000 TL måler fortsatt bedre på de tradisjonelle parametrene. Men det har jo ikke Souplesse!!! ICON_SMILE

Her er forresten sammenlikningen av Pro One i slangeløs versus slangeversjon. Som forventet.

Så får vi vente i spenning på om Pro One TT kan konkurrere med Corsa Speed.

Apropos tradisjonelle parametre, er det synd at Bierman fortsatt opererer med kategoriene Road/Mountain/Tour/Fatbike. Den raskest voksende gruppen dekk, blandeveisdekk, synes å falle utenfor, og blir dermed ikke målt ICON_CONFUSED

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577245 02/10/2019 07:11
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom på en sak. Etter 2014 har det utenkelige skjedd i proffverdenen: Fellesstarter vinnes på slangeløse dekk.

(Og topp tre i VM kjører skivebremser. Ouch!)

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577368 02/10/2019 16:04
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D

Apropos tradisjonelle parametre, er det synd at Bierman fortsatt opererer med kategoriene Road/Mountain/Tour/Fatbike. Den raskest voksende gruppen dekk, blandeveisdekk, synes å falle utenfor, og blir dermed ikke målt ICON_CONFUSED

Det er vel mer relevant med relative salgstall mellom gruppene enn hvilken gruppe som har økt mest. Har en anelse om at dette markedet er smått i forhold til hybriddekk, landeveisdekk og terrengdekk, og at mengden nye produkter først og fremst indikerer at det er et nytt marked, ikke nødvendigvis et stort marked.

Create the problem and sell the solution
Re: Dekkønsker [Re: DuffMcShank] #2577382 02/10/2019 18:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: DuffMcShank
Det er vel mer relevant med relative salgstall mellom gruppene enn hvilken gruppe som har økt mest. Har en anelse om at dette markedet er smått i forhold til hybriddekk, landeveisdekk og terrengdekk, og at mengden nye produkter først og fremst indikerer at det er et nytt marked, ikke nødvendigvis et stort marked.

Hm. Usikker på hva du mener. Vi snakker om hvilke dekk Jarno Bierman i Bicycle Rolling Resistance velger å teste, stemmer? Tenker du da på hvilke kategorier Bierman opererer med? Eller at absolutte salgstall i de forskjellige kategoriene er, eller bør være, avgjørende for hvilke dekk Bierman tester? Eller var det en generell betraktning uavhengig av Biermans virksomhet? ICON_SMILE

Uansett, poenget mitt var kun at jeg ønsker meg at Bierman før eller siden også tester noen av de spennende, nyere blandeveisdekkene som er lansert de siste årene, enten fra de store produsentene som f.eks. Schwalbe, Continental, Specialized eller Vittoria, eller andre som Compass, Soma, WTB, Panaracer, Donnelly, Ritchey, Hutchinson osv. For min del, gjerne de mest lettrullende, landeveisnære av disse. Og aller helst at han følger industrien og oppretter en kategori for All Road/Gravel/Adventure/Cyclocross/kall-det-hva-du-vil. Dette er jo tråden for ønsker ICON_SMILE

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2577443 03/10/2019 08:01
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Liten tanke angående GP5000 og de tingene vi diskuterer mtp. deformering og dekktrykk. I testen over påstås det at dekket har stive sidevegger og dårlig komfort, og det anbefales å redusere trykket noe for å kompensere for dette. I så fall vil man jo oppleve noe økt rullemotstand (iaf. i en slik labtest). Da er man jo like langt.

Spørsmålet er derfor om GP5000 oppnår de imponerende labresultatene som et resultat av at dekket er stivere og dermed deformeres mindre på et gitt trykk en konkurrentene. I så fall vil jo fordelen det har forsvinne om man sammenligner det med konkurrentene på et likt komfortnivå eller "opplevd trykk".

Tilsvarende har Pirelli Velo veldig myke sidevegger og jeg vil anta det kan kjøres på noe høyere trykk enn GP5000 uten redusert komfortnivå. Deformeringen er antagelig større.

Hvis dette er tilfelle, bør man jo lese tabellene litt "på skrå", slik at man sammenligner rullemotstand på hhv. 60 og 70 psi, f.eks. Hva tenker dere?

Redigert av Elmersen; 03/10/2019 08:02.
Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2577457 03/10/2019 09:47
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Du er inne på noe der Elmersen. Men hva som oppleves som hardt er det vel dels mye subjekivitet i. I år har jeg kjørt både Pro One (det som nå er "forrige" generasjon) og GP5000TLE. Nå har jeg ikke kjørt de side om side, men jeg skiftet til GP5000 etter Pro One dekkene var slitt ut.

Personlig kjører jeg samme trykk i begge (60-70 psi), og kan ikke si jeg la merke til at GP5000 er mindre komfortable. De er kanskje litt mindre ... "compliant", i mangel av å komme på ett god norsk versjon av uttrykket. Som i at dersom du kjører over ett tusenbein, så kanskje du bare registrerer det som ett tusenbein, og ikke som 1000 individuelle bein. Men det er også mulig den forskjellen er mest innbilt.

Uansett, om man tar tallene til BRR som en fasit, så vil allikevel GP5000 rulle bedre på 60 psi enn ett Pro One (EDIT: Den forrige generasjonen) vil på 120 psi. Så selv om man må kompensere litt for å nå samme komfort (som da kanskje er 3-4 psi), så er den målte forskjellen hos BRR så stor, at det ikke i særlig grad endrer noe på resultatlista (mellom Pro One og GP5000 ihvertfall).

EDIT2: Jeg tar ikke BRR-tallene som noe endelig fasit forøvrig. Som nevnt kjørte jeg Pro One og GP5000 i år, og brukte samme trykk (ca 63 psi i snitt). Ifølge BRR skal forskjellen mellom de to dekkoppsettene ha vært 14.2W. Det burde blitt merkbart på stoppeklokkene. Det har det ikke vært for min del. EDIT3: I følge bikecalculator.com skulle dette ved 20-30km/t ha ført til en økning i snittfart på ca 1 km/t. Det vil si at alle langturer jeg har tatt solo i siste del av sesongen, i snitt skulle hatt 1km/t høyere snittfart, gitt at formen har vært lik. Samme hvor mye jeg skulle ønske at det hadde vært tilfellet, kan jeg konstatere at snittfartene ikke markant endret seg den ene eller andre veien etter jeg byttet til GP5000TLE.

Redigert av vviz; 03/10/2019 10:01.

Re: Dekkønsker [Re: Elmersen] #2577509 03/10/2019 14:06
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Absolutt inne på noe. Det mest komfortable jeg kan huske av landeveisdekk er 22 mm Veloflex-parisere på 6,8 bar foran og 7 bak. Schwalbe Pro One 25 mm var omtrent i samme komfortliga med 1 bar lavere trykk.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2578254 08/10/2019 12:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Landeveisforum eller ikke, det får stå til, vinteren kommer og jeg legger det ut her:

De nye piggdekkene fra 45NRTH har begynt å dukke opp.

Så langt Kahva i 29x2,25" og 27,5x2,1" og Gravdal i 650bx38 mm.

Poenget er at de to sistnevnte vil kunne passe på blandeveissykler som tar både 700c og 650b. Og er i all beskjedenhet nettopp det jeg skrev til 45NRTH og oppfordret dem om å lage ICON_LAUGH

Flere kommer.

Så langt kun 33 TPI og stålpigger. Vet ikke om de etterhvert kommer i luksusversjon med 120 TPI og alu-pigger. Eller slangeløse.

Se Instagram og Sykkelkomponenter og nuh også på hjemmesiden.

Vedlegg
45NRTH Kahva.jpg (95.71 KB, 1301 nedlastinger)
Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2578276 08/10/2019 15:39
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det lov med 96 på blandevei?

Redigert av larsdx; 08/10/2019 15:49.
Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2580673 27/10/2019 16:28
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Og der har Jarno testet Pro One TT TLE ICON_SMILE

Bicycle Rolling Resistance: Pro One TT TLE

Corsa Speed G+ 2.0 TLR holder fortsatt ledelsen, men med et nødskrik.

Ikke forvent pålitelig punkteringsbeskyttelse eller lang levetid.

Forresten artig at flere produsenter nå har begynt å merke skikkelig også slangedekk, med "Tube Only", som Schwalbe, eller "Tube Type", som nye Goodyear. Burde redusere faren for misforståelser og bomkjøp.

Bikerumor: Goodyear Eagle F1 ups their game with new top-level road racing tires

Re: Dekkønsker [Re: Sepeda] #2584125 26/11/2019 16:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
...etter en sesong på silkemyke Corsa G 2.0 TLR, må det dessverre sies at gummien i rullebanen delvis har løsnet fra resten av dekket...

Dagens kudos for god service går til Oslo Sportslager.

Etter endelig å ha rotet meg til å levere inn dekk, har jeg nå et par splitter nye, smørmyke og velduftende Corsa i sekken. Enkelt og greit.

Ble attpåtil tilbudt GP5000 TL, men nei... jeg tåler noen romanske særegenheter og en sjelden feil for den middelhavske godfølelsen ICON_SMILE Men er nysgjerrig på nye Pro One. Hm. Valgets kvaler.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2590030 04/02/2020 07:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Vi skriver allerede 2020, men uansett: Disse burde hake av mange bokser for den kresne rytter.

Håndlaget, 300 TPI, slangeløse, tanwall - og utformet i henhold til ny ETRTO-standard.

[Linket bilde fra cdn.road.cc]
Road.cc: Review Challenge Strada Pro HTLR 25mm tyre

Sitat: Liam Cahill/Road.cc
The tubeless revolution is coming to the road and while many have already jumped on the bandwagon, I've been biding my time, waiting for the casings to become supple, like the open tubulars that I like. With these HTLRs, Challenge has aimed to merge the ride feel of those supple open tubulars with the added puncture protection of tubeless. I think it's got it spot on.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2590031 04/02/2020 07:37
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Challenge Strada Pro HTLR er notert, hvor får man kjøpt dette?

Re: Dekkønsker [Re: joje] #2590034 04/02/2020 08:07
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Road.cc
Wet weather did require me to drop the pressures. I found the rear wheel was quick to step out in wet corners and slipped on steeper climbs at my regular pressures of 70-80psi. Dropping to 55psi did the trick, but you'll need to be careful with your pressures.

Ser ikke ut som det beste dekket for våte forhold. Ikke noe jeg hadde kjøpt iaf.
Rart at en britisk nettside (selv road.cc) gir 9/10 til et dekk som er dårlig i vått vær.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2590042 04/02/2020 09:16
M
mpe Offline
Avhengig
Avhengig
M
Når blir sykkelsjappene fylt opp med nye dekk?

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2592649 24/02/2020 19:50
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Mitt eneste ønske for 2020 var at favorittprodusenten min skulle oppdatere favorittdekkene mine til ny farge. Ikke noe voldsomme greier, bare at de kunne lagt til én liten detalj som matchet detaljene på ramma mi. Når jeg endelig har fått de i hus og sett resultatet blir jeg nesten religiøs. Takk Schwalbe <3

EDIT: At dekkene sikkert også har blitt bedre er jo vel og bra, med selvsagt helt sekundært ICON_SMILE

[Linket bilde]

Redigert av vviz; 24/02/2020 19:52.

Re: Dekkønsker [Re: Scottlized] #2592664 24/02/2020 21:30
B
BZE Offline
Entusiast
Entusiast
B
Håhå

Hører gjerne rapport om montering og faktisk bredde.

Re: Dekkønsker [Re: vviz] #2592666 24/02/2020 21:35
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg likte best at flaska i vinduskarmen også er fargekoordinert. (Rocknroll??)

Re: Dekkønsker [Re: BZE] #2592669 24/02/2020 21:56
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: BZE
Håhå

Hører gjerne rapport om montering og faktisk bredde.

Nå har jeg kjørt forrige versjon av disse på samme felger de skal kjøres på i år (19mm og 20mm innvendig bredde). Husker ikke eksakt hva de gamle målte, men det var vel ikke så altfor langt over de oppgitte 25mm om jeg husker rett (har GP5000 montert på felgene akkurat nå, så får ikke sjekket).

Hva gjelder montering, antar jeg mye det samme som de gamle, og de har jeg hatt veldig grei erfaring med å montere både på disse felgene (og på andre felger). Tenkte jeg skulle slite ut GP5000-dekkene som står på nå, så disse nye Schwalbe-dekkene kommer nok ikke på før nærmere Juni er jeg redd.

Jeg likte best at flaska i vinduskarmen også er fargekoordinert. (Rocknroll??)

Hehe. Jepp rød Rock'n roll. Synet/kameraet bedrar nok litt, for den flaska er nok mer rød enn oransje.

Side 7 av 16 1 2 5 6 7 8 9 15 16

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå