Jeg håper som sagt at du finner deg til rette på sykkelen og det er absolutt verdt å prøve justeringene som foreslås!
Øvelser for å styrke kjernemuskulatur og øke fleksibiliteten kan også hjelpe.
Legg gjerne ut et bilde av sykkelen slik at vi kan se oppsettet ditt nå.
Men jeg syntes det var noe kjent

og jeg ser nå at rammesettet geometrisk er det samme som Ridley X-Fire, som er kjent som en
ganske så rå kross-sykkel. White omtaler faktisk selv ramme og gaffel som X-Fire og de ser ut til å være helt likt utformet, selv om egenskapene i materialet kan være forskjellig.
Målene for Ridley X-Fire finnes bl.a.
her.
Det opereres med størrelsesbetegnelser etter forskjellige målemetoder av seterøret slik at White i størrelse 54 tilsvarer Ridley som oppgitt av Wiggle i 50.
White oppgir feilaktig
stand over height som
stack (rammehøyde). Ridley oppgir korrekte mål og vi ser da at f.eks. i de nevnte størrelsene er forholdstallet mellom rammehøyde (stack) og rammelengde (reach) under 1,4, som er meget aggressivt. Mer aggressivt enn de aller fleste rittsykler, også nevnte CAAD. En eventyr/komfortmodell vil gjerne ha over 1,5.
Som krossykkel er dette rå saker, men til din bruk, preferanser og slik du oppgir kroppsmål og smidighet, frykter jeg dessverre at du vil slite. Du kan trolig redusere lengde på styrefremspring/stem kun til et visst nivå før sykkelen blir nervøs. Den er allerede en lettstyrt rittsykkel.
Det er en flott sykkel, men jeg synes fortsatt at det ikke henger helt på greip at XXL solgte denne modellen som en sykkel for daglig bruk så sent som i 2017, samtidig som de riktig nok opplyste at dette var "den råeste krossykkelen fra White noensinne"