Det var en meget flott sykkel! Prøvde å finne noe pirk, men det var jo ikke stort å finne, utover at logoene på dekket kunne vært matchet opp med ventilene, samt sørget for at ventilene sto helt rett på klokken 06 når bildet ble tatt.
EDIT: *kremt* og kjedet opp på storeskiva da. Men blei så blendet av sykkelen, at jeg det la jeg ikke merke til før andre gangen jeg kikket på den
Ellers er vel SR og Bora Ultra HELE ARMEN. Hva slags pinne skal på? (Selv er jeg ikke glad i FSA K-Force. Klammeret på en slik knakk for meg på vei ned sydsiden av Col de la Bonette for noen år siden. Man blir sliten av å stå og sykle utfor, skal jeg si dere.)
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Hva slags styretape? Minner litt om den jeg selv bruker (Deda Elementi). Men siden sekundærfargen også er synlig langs kanten, mistenker jeg annen merke/modell?
Legger merke til at Celeste-fargen langs kanten kun er synlig i droppen på venstre side, men på toppen på høyre side. Toppen på venstre side er ikke synlig, men jeg mistenker at tapen har vært startet i "feil ende" på ene siden av styret, slik at dette har blitt motsatt på venstre/høyre?
Legger ellers merke til at tapen er wrappet "innover" i droppen, og ser også ut til å være wrappet "fremover" langs toppen?
Ellers er vel SR og Bora Ultra HELE ARMEN. Hva slags pinne skal på? (Selv er jeg ikke glad i FSA K-Force. Klammeret på en slik knakk for meg på vei ned sydsiden av Col de la Bonette for noen år siden. Man blir sliten av å stå og sykle utfor, skal jeg si dere.)
Nedtonet ja, Valgte grafitt grå for å duse det ned siden jeg synes årets ble for prangende. En Darimo som skal erstatte Kforcen men den må forsterkes litt siden jeg bommet på lengden(aka klemmefeste nivået) Er ikke så begeistret for K force styret heller. Er litt for tynnt og tungt. Fint om du har forslag til styre! Og stem også! Håper å komme under 6 kg
ta av 190 g ?, du kan fjerne litt vekt med mindre kassett, lettere styretape, mindre dekk. Er du villig til å koste på mer, bytt styre og pinne til 3T ltd, speedplay titan pedaler
Står vel en 11-29 på? Mindre og lettere blir det ikke. Framspring og styre må du ikke spørre meg om. Jeg bruker Syntace F109 og et tungt og stivt FSA med dobbel tape, hehe.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Her er min Cannondale Supersix Hi-mod. Orginalt med ultegra, men nå med Sram red etap. DT Swiss 21 Dicut tubeless hjulsett og de best matchende flaskene jeg har klart å finne til denne fargen. Sykkelen er fotografert forran fossen i Skjervet, sistebakken i Bergen-Voss, som burde være kjent for mange.
Re: Vis oss din 2019 racer
[Re: ket]
#255427114/05/201909:54
ta av 190 g ?, du kan fjerne litt vekt med mindre kassett, lettere styretape, mindre dekk. Er du villig til å koste på mer, bytt styre og pinne til 3T ltd, speedplay titan pedaler
Kjører du på med Speedplay Zero Ti, eller Speedplay Nanogram pedaler, og kan kombinere de med V.2 Nanogram 4-hole cleats, så blir pedal/cleat-pakka meget lett.
Og om det er vekt på sykkelen som er viktigst, for vekta sin del, mens de "funksjonelle vekta" ikke er like viktig (pedaler + cleats), så er vel fortsatt Speedplay veien å gå, siden deres konsept blir litt som å montere en cleat på sykkelen og en pedal under skoen
Men om man er ute etter totalvekt på cleat/pedaler, så er ikke forskjellen mellom Look/Keo og Speedplay så stor. Jeg gjorde tilsvarende vurdering for en tid tilbake, og gjorde litt utregninger for ulike pedaler/cleats. Valgte til slutt Keo selv, da det var ett system jeg var kjent med. Speedplay så attraktivt ut på ulike måter, men da jeg ikke har erfaring med det fra før, så valgte jeg det vekk i denne omgang. Skal jeg først forsøke ett nytt konsept, så skal jeg forsøke en langt billigere versjon enn disse Nanogram-pedalene som første test
Legger ved ett screenshot som viser vekt for en del populære pedaler og cleats, for de som måtte ha interesse. Merk at vektene er oppgitt "per" pedal og "per" cleat, ikke som par.
Hvilket bildelagringssoftware bruker dere andre som link?
PS: klistermerke på hjula blir etter hvert byttet til black in black.og så tror jeg jeg må fjerne tårnet på stem'en, men avventer bike fit. Lette flaskestativer er på vei i posten. Endte opp med et Bontrager xxx stativ i sort uten logo.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc Di2 Samme som i fjor, men nye hjul og byttet til integrert styre/stem. Blir første tur med nye hjul til jobben i morgen. Bare rullet noen meter i gata, men det virker lovende. Ser at bildet har litt underlig perspektiv, beklager det... Lars
Lekker. Du burde kjøpe den junctionbox som kan gjemmes i styret da får du ryddig cockpit.
Takk for det, Panda. Usikker på om H31 cockpiten har hull for kabler, men jeg skal sjekke neste gang jeg bytter styretape. Ellers kan jeg si at hjula satt opp slangeløst med 28mm GP5000 var en nytelse.