Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Hvorfor ble klimatråden stengt a?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2556784 28/05/2019 04:03
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Det positive med at det blir stadig dyrere å få barn er at mange velger bort barn og vi desimerer egen befolkning. Det er veldig bra. Stå på politikere!

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2556979 28/05/2019 16:09
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Så klart. Er jo mange nok barn som man kan hente fra utlandet. Som det meste annet vi liker å hente fra utlandet. Fra mat til klær til elektro osv.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: gutt45kg] #2556988 28/05/2019 17:26
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gutt45kg
Det positive med at det blir stadig dyrere å få barn er at mange velger bort barn og vi desimerer egen befolkning. Det er veldig bra. Stå på politikere!

Har det blitt dyrere å få barn?
Forklar gjerne...

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2557748 01/06/2019 14:41
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Torshov-Simen
Sitat: anonymous13

Som sagt. Det er heeeelt vanlig med forumregler med adskillig høyere objektivitets og detaljgrad.

Da burde det være en smal sak å lenke til ett av disse så man kan få gjort seg opp en mening om hvordan de fungerer med hensyn til fritt flytende diskusjoner blant deltagere med divergerende meninger uten aktiv moderering.

Det er jo ingen som betviler at forumregler kan bli mer objektive enn de terrengsykkel.no har, spørsmålet er jo om man kan få i pose og sekk når man samtidig ønsker lite innblanding i diskusjonene fra moderatorer og stor takhøyde for ulike meninger.

Venter fortsatt på svar på denne

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2557861 02/06/2019 13:01
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig

Som sagt. Det er heeeelt vanlig med forumregler med adskillig høyere objektivitets og detaljgrad.

Da burde det være en smal sak å lenke til ett av disse så man kan få gjort seg opp en mening om hvordan de fungerer med hensyn til fritt flytende diskusjoner blant deltagere med divergerende meninger uten aktiv moderering.

Det er jo ingen som betviler at forumregler kan bli mer objektive enn de terrengsykkel.no har, spørsmålet er jo om man kan få i pose og sekk når man samtidig ønsker lite innblanding i diskusjonene fra moderatorer og stor takhøyde for ulike meninger.

Oi. Håper du i alle fall har fått gjort noe småtterier mens du ventet i 10 dager...

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EHAa] #2557875 02/06/2019 15:27
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: EHAa

Oi. Håper du i alle fall har fått gjort noe småtterier mens du ventet i 10 dager...

Niks, har tatt ut to ferieuker og sittet standby ICON_WINK

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558042 03/06/2019 11:17
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Problemet er jo ikke mengden innblanding eller takhøyden generelt sett. Det i første omgang etterretteligheten samt knefall for rapporteringsmengde og moralisering fremfor faktisk innhold.

Kan virke som problemet består i at du oppfatter alle som argumenterer mot meningene dine som moralister.
Da er det vel på tide at du viser til et av de forumene som har fått til en kombinasjon av fritt flytende diskusjoner uten aktiv moderering og objektive forumregler slik du hevder er mulig.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2558074 03/06/2019 13:19
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Kan årsaken være at den ene "leiren" i diskusjonen var nær ved å bli stilt til veggs, på et vis sjakk-matt?
Og at moderatorene anså at de måtte hjelpe den (sin?) tapende part ved å stenge av hele diskusjonen?

Redigert av Anomyn; 03/06/2019 13:19.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Anomyn] #2558083 03/06/2019 14:12
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Anomyn
Kan årsaken være at den ene "leiren" i diskusjonen var nær ved å bli stilt til veggs, på et vis sjakk-matt?
Og at moderatorene anså at de måtte hjelpe den (sin?) tapende part ved å stenge av hele diskusjonen?

Var det et svar til meg?
I så fall må jeg gjøre oppmerksom på at spørsmålet du svarer på er stilt av anonymous13 og ikke av meg.

Og om teorien din skulle holdt stikk så er det jo rart at denne hansken ble liggende

Sitat: GeirK

anonymous13. Du står etter hva jeg forstår fritt til å starte en ny tråd. Jeg er med!

Kan det være en ide å lese gjennom trådene før man poster kanskje?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2558104 03/06/2019 15:44
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A

Var det et svar til meg?

Nei. Det var svar på trådens tittel. Ikke alt her dreier seg om deg, eller tror du det?

I så fall må jeg gjøre oppmerksom på at spørsmålet du svarer på er stilt av anonymous13 og ikke av meg.

Selvfølgelig helt klar over det. Derfor svarte jeg på trådens første postering. Hva skulle det ellers være?

Sender den der tilbake til deg, og oppfordrer deg til å tenke deg litt om, slik at du slipper å rote deg inn i misforståelser, og deretter angstbiteri.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Anomyn] #2558106 03/06/2019 15:47
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Var det et svar til meg?

Nei. Det var svar på trådens tittel. Ikke alt her dreier seg om deg, eller tror du det?

Selvfølgelig helt klar over det. Derfor svarte jeg på trådens første postering. Hva skulle det ellers være?

Sender den der tilbake til deg, og oppfordrer deg til å tenke deg litt om, slik at du slipper å rote deg inn i misforståelser, og deretter angstbiteri.

Du får se hva som står øverst på posten din da, så ser du hvem som er skyld i eventuelle misforståelser.

Ja, og så glemte du denne

Og om teorien din skulle holdt stikk så er det jo rart at denne hansken ble liggende

anonymous13. Du står etter hva jeg forstår fritt til å starte en ny tråd. Jeg er med!

Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 15:52.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558182 04/06/2019 03:19
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sikkert fint med buss i Oslo, problemet er det det er ca. 30 stopp fra feks oslo syd til furuset. Hvem orker 30 stopp hver vei?

Det beste er å ha jobben i nærheten av bolig men det er vanskelig å få en varig løsning på. Nå har jeg ca 40 km t/r sykkeltur og jeg orker ihvertfall ikke sykle mer enn 3 ganger i uken om sommeren. 70% kjører bil hos oss, noen FÅ sykler, resten er bussreiser.

Bompengene bidrar godt til butikkdøden, ikke noe mer.

Redigert av gutt45kg; 04/06/2019 03:19.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Anomyn] #2558249 04/06/2019 10:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Ahh - en konspirasjonsteori. Fiffig!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558250 04/06/2019 10:18
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Hva er rart med det? Hva er vitsen med å starte en tråd med samme emne som moderator stengte?

Jeg er i hvert fall ikke lysten på å bruke tid på skriving, lesing, artikkellesing og referansesjekk når den forrige tråden ble stengt midt i en diskusjon.

Sett i lys av Anomyns teori om at det kun var nødestøtet som manglet da redaksjonen grep inn og reddet dem med vitenskapelig tilnærming til klimadebatten og dette satt opp mot debattantenes adferd på forumet forøvrig så er det merkelig.
Men du er kanskje uenig i Anomyns analyse?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558493 05/06/2019 10:50
Langbein Rise Offline
Entusiast
Entusiast
Klimaet vinner uansett, -det trenger ikke oss mennesker ICON_WINK

Langbein Rise
- lykken er en sykkelbar sti i sola
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558548 05/06/2019 14:04
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A

Sett i lys av Anomyns teori om at det kun var nødestøtet som manglet da redaksjonen grep inn og reddet dem med vitenskapelig tilnærming til klimadebatten ...

Jeg så det ikke som en analyse, men som en teori. Jeg husker/sitter på for lite informasjon til å si noe om den.

Næh, analyse blir litt anstrengt høytidelig,- det var nok mer en luftig idé eller strøtanke.
Eller var hensikten å lempe innpå en liten brannfakkel, for å restarte diskusjonen igjen?
(Husker ikke..)

Redigert av Anomyn; 05/06/2019 14:05.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2558550 05/06/2019 14:12
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Jeg så det ikke som en analyse, men som en teori. Jeg husker/sitter på for lite informasjon til å si noe om den.

Fair nok, skal man dømme etter Anomyns siste innlegg så var det jo bare BS uansett.

Det vanlige er jo at man har analysert noe før man kommer med en teori, ellers blir det bare subjektivt babbel ut av det, men det meste tyder på at Anomyn også er liberalist, og da stiller det seg jo litt annerledes.

Redigert av Torshov-Simen; 05/06/2019 14:31.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Anomyn] #2558551 05/06/2019 14:14
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Sett i lys av Anomyns teori om at det kun var nødestøtet som manglet da redaksjonen grep inn og reddet dem med vitenskapelig tilnærming til klimadebatten ...

Næh, analyse blir litt anstrengt høytidelig,- det var nok mer en luftig idé eller strøtanke.
Eller var hensikten å lempe innpå en liten brannfakkel, for å restarte diskusjonen igjen?
(Husker ikke..)

Min feil, jeg glemte et øyeblikk hvem jeg snakket med og trodde du hadde noe konkret og konstruktivt å bidra med.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Anomyn] #2558887 06/06/2019 21:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Det at denne tråden er flyttet hit er jo et klart bevis på at din konspirasjonsteori ikke holder vann. Og resultatet av det har vært godt synlig på østlandet idag. Det bøtta ned og vi var nære på kjempestorofsen.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2559703 11/06/2019 13:28
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva prøver du å illustrere her? At du er dum som en stein, at det er forskjell på vær og klima, at vær selger aviser eller noe annet?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2559705 11/06/2019 13:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2559712 11/06/2019 14:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2560963 18/06/2019 10:11
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Side 5 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå