Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lakkskade på ramme - hva er vanlig?

Lakkskade på ramme - hva er vanlig? #2550503 29/04/2019 07:53
E
ermo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hei, jeg kjøpte ny sykkel til datter på sportsbutikk. Da jeg skulle hente den ut, oppdaget vi at det var en stygg og skjemmende skrape på oversiden av rammen mellom styret og setet. Dette syntes ganske godt. Hadde fin dialog med butikken og fikk valget mellom å få en ny sykkel (men mange, mange ukers ventetid) eller 1.000 kroner i avslag (sykkel kostet 6.000 kr). Så fikk vi låne den skadede sykkelen frem til ny sykkel kommer (og ny sykkel koster 500 mer, dette dekker butikken).

God dialog med butikken, men jeg lurer på: Bør jeg kunne kreve noe mer i kompenasjon hvis jeg velger å beholde sykkelen? Tenker på at butikken taper mer enn det på å gi meg ny sykkel, så sånn sett vinn-vinn for begge. Hva tenker dere? Bør jeg takke ja til tusenlappen og løpe, eller kreve noe mer?

Re: Lakkskade på ramme - hva er vanlig? [Re: ermo] #2550506 29/04/2019 08:06
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: ermo
Hei, jeg kjøpte ny sykkel til datter på sportsbutikk. Da jeg skulle hente den ut, oppdaget vi at det var en stygg og skjemmende skrape på oversiden av rammen mellom styret og setet. Dette syntes ganske godt. Hadde fin dialog med butikken og fikk valget mellom å få en ny sykkel (men mange, mange ukers ventetid) eller 1.000 kroner i avslag (sykkel kostet 6.000 kr). Så fikk vi låne den skadede sykkelen frem til ny sykkel kommer (og ny sykkel koster 500 mer, dette dekker butikken).

God dialog med butikken, men jeg lurer på: Bør jeg kunne kreve noe mer i kompenasjon hvis jeg velger å beholde sykkelen? Tenker på at butikken taper mer enn det på å gi meg ny sykkel, så sånn sett vinn-vinn for begge. Hva tenker dere? Bør jeg takke ja til tusenlappen og løpe, eller kreve noe mer?

Her synes jeg butikken presenterer gode løsninger for deg. Hva du velger er opp til deg og dine preferanser.

Jeg ville takket ja til tusenlappen og løpt.

Ut på tur!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå