Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 21 av 37 1 2 19 20 21 22 23 36 37

Klimahysteri, enig?

Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550627 29/04/2019 11:40
K
Klinkekule Offline
Entusiast
Entusiast
K
Problemet med kvindmøllene og kvotene er visstnok at det vert bygd masse vindmøller slik at stramprisen vert så låg at folk ikkje invisterer i anna kraft eller energisparing.

Redigert av Klinkekule; 29/04/2019 11:40.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550652 29/04/2019 12:24
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Norge er jo sjølberga på strøm så langt, stort sett vannkraft og vind, men vi hadde nok tjent litt penger på å sette opp et kjernekraftverk eller fem, hvis det lar seg nedbetale. Det koster jo endel milliarder å bygge og så etter hvert demontere og sikre restene.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550685 29/04/2019 14:17
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous13
Sitat: RoyK
Norge er jo sjølberga på strøm så langt, stort sett vannkraft og vind, men vi hadde nok tjent litt penger på å sette opp et kjernekraftverk eller fem, hvis det lar seg nedbetale. Det koster jo endel milliarder å bygge og så etter hvert demontere og sikre restene.

Jojo, men nå har og får flere av overføringskabler, så da synes jeg jammen Norge bør kunne være pioner på atomkraft og ikke bare feige ut som Tyskland og dumpe sine energiproblemer på kloden.

Joda, men da bør du nok gå inn i politikken. De to reaktorene vi hadde, er jo nedlagt, og det er null vilje til å bygge noe nytt, uansett om det kan funke greit.

PS: Jeg er ikke en ihuga tilhenger av kjernekraft, men jeg ser jo at det kan løse problemer med utslipp, samt kanskje funke som inntektskilde når olja tar slutt.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: RoyK] #2550800 30/04/2019 06:35
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
...har studert LITT meteorologi....jobbet med klimaforskere 6 -7 år

Så "Royk" tar mål av seg til å ha fasitsvaret på den komplekse klimaproblematikken etter å ha studert "litt" meteorologi?
Og har "jobbet 6 , 7 år med klimaforskere"...
La oss gå litt mer inn på temaet.
terrengsykkel.no er et stort forum, sjansen for at noen her inne har studert mer enn "litt meteorologi" (geofysikk) er nok til stede....

I min tid i NVE, med glasiologiske og hydrologiske oppgaver, hadde jeg med meg det som kalles "sommer-felt-assistenter". Dette var gjerne studenter et stykke opp i studiet. Feltassistenter var med i 1 til 2 år, sjelden lengere. Hvis "Royk" har vært med "klimaforskere i 6 - 7 år", kan det bety at "Royk" har brukt noe lengere tid på studiet enn normert tid?

Hva mener "Royk" med å ha studert "litt meteorologi"? Universitetet i Oslo tilbyr et introduksjonskurs i geofysikk (meteorologi sorterer under geofysikk), kurset er noen få vekttall, og er delt i 4 deler: hydrologi, oseanografi, meteorologi, og glasiologi, samt litt om den faste jords fysikk. Er det dette intro-kurset "Royk" har deltatt i, for så å utbasunere dette, for å påberope seg "troverdighet" og/eller autoritet? Det blir i så fall litt patetisk.

Kan jeg få spørre "Royk" hvilke "klimaforskere" hen har jobbet med i 6 - 7 år? Er det Haagensen, Mamen, Østrem, Edvardsen, Olsen, eller kanskje Liss Andreassen? Eller andre?

Redigert av Anomyn; 30/04/2019 06:44.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550807 30/04/2019 06:45
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Anomyn

Så "Royk" tar mål av seg til å ha fasitsvaret på den komplekse klimaproblematikken etter å ha studert "litt" meteorologi?

Nei, som de fleste andre som har deltatt i denne diskusjonen mener han, så vidt jeg kan se, at i den grad det finnes en fasitt i en så kompleks problemstilling så ligger den hos den delen av fagmiljøet som har gjeldende vitenskapelige konsensus å støtte seg på.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Torshov-Simen] #2550813 30/04/2019 06:53
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Torshov-Simen

Nei, som de fleste andre som har deltatt i denne diskusjonen mener han, så

I en annen tråd, den om "Rema-bæreposer", oppgir "hen" å være 158 cm høy på strømpelesten.
Basere seg på "vitenskapelig konsensus", et moteord det også, høres feiende flott ut, i likhet med landsmoderens "bærekraftig", "ta høyde for" etc.
Er ikke overbevist om at "Simen fra Torshau" har den fulle forståelse av "konsensus". Eller hva vitenskap er.

Basere seg på vitenskapelig konsensus.... å innta en lettvint holdning å mene det man tror flertallet mener. Fraskriver seg bryet med å lese seg opp, og, vurdere alternative synspunkter, dvs. ikke opparbeide seg egne meninger. Bare død fisk flyter med strømmen.
I et større Nord - Vesteuropeisk land på 1930 tallet vokste det frem en sterkt bevegelse, som fikk meget høy oppslutning i befolkningen, over 90 %. Vi vet alle hvor galt det viste seg å være.

Redigert av Anomyn; 30/04/2019 06:56.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550821 30/04/2019 07:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Basere seg på vitenskapelig konsensus.... å innta en lettvint holdning å mene det man tror flertallet mener. Fraskriver seg bryet med å lese seg opp, og, vurdere alternative synspunkter, dvs. ikke opparbeide seg egne meninger. Bare død fisk flyter med strømmen.

App app. Her kommer "lese seg opp og opparbeide seg egne meninger" som legmann. Nå går du vel i Dunning Kruger-fella så det synger. Dette er vaksinemotstand-retorikk.

Hva spesifikt av alt publisert materiale har du selv brydd deg med å "lese deg opp på"? Hvilken kompetanse har du til å vurdere materialet du har lest?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550823 30/04/2019 07:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

I et større Nord - Vesteuropeisk land på 1930 tallet vokste det frem en sterkt bevegelse, som fikk meget høy oppslutning i befolkningen, over 90 %. Vi vet alle hvor galt det viste seg å være.

For å sende uttalelsene dine i retur:

Er ikke overbevist om at "Anonym" har den fulle forståelse av "konsensus". Eller hva vitenskap er.

Jeg er faktisk ganske sikker på at denne forståelsen mangler fullstendig når han gjør den absurde sammenligningen.

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550826 30/04/2019 07:23
Langbein Rise Offline
Entusiast
Entusiast

I en annen tråd, den om "Rema-bæreposer", oppgir "hen" å være 158 cm høy på strømpelesten.
Basere seg på "vitenskapelig konsensus", et moteord det også, høres feiende flott ut, i likhet med landsmoderens "bærekraftig", "ta høyde for" etc.
Er ikke overbevist om at "Simen fra Torshau" har den fulle forståelse av "konsensus". Eller hva vitenskap er.

Her viser Anonym at vedkommende ikke vet hva vitenskaplig konsensus er. Det har ingenting med rådende politiske strømninger å gjøre.

Hvis vi ikke skal kunne bygge videre på vitenskaplig konsensus hadde utviklingen stoppet opp. Det er lite sannsynlig at vi hadde kommet i den teknologiske tidsalder.

Redigert av Langbein Rise; 30/04/2019 07:26. Rediger grunn: Skrivefeil

Langbein Rise
- lykken er en sykkelbar sti i sola
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550827 30/04/2019 07:26
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det er nettopp tankegangen du er representant for her som gir grobunn for populisme.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550829 30/04/2019 07:28
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Mulig det, men i diskusjoner forholder meg i hvertfall til vitenskapelig dokumentasjon og saklige argumenter fremfor å forsøke å diskreditere meningsmotstandere ved personangrep.

Redigert av Torshov-Simen; 30/04/2019 07:40.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550832 30/04/2019 07:33
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Hvilken vitenskapelig konsensus er det du mener lå til grunn for den utviklingen?

Re: Klimahysteri, enig? [Re: GeirK] #2550835 30/04/2019 07:43
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: GeirK
Hvilken kompetanse har du til å vurdere materialet du har lest?

Kjent "GeirK" modum operandi dette, i tusenvis av intetsigende innlegg: Etterspør dokumentasjon og info fra mot-debattanter uten å bidra med noe selv.
Så, kjære "GeirK", hva slags kompetanse har du for å vurdere det materialet du eventuelt har lest?
Ingen?
Følger bare det du tror andre mener? Nærmest en kognitiv bevisstløshet av deg der?

Har du publisert noe som helst? Deltatt i litt dialog med kommunale virksomheter i Trondheim mange år tilbake, men klarer ikke å finne stort mer enn det..
Ser ut til at du (GeirK) har din virksomhet innen serveringsbransjen. Ikke noe galt med det, men det gjør deg vel ikke til den tunge vitenskapsprofil du ser ut til å ville fremstå som?

Redigert av Anomyn; 30/04/2019 07:50.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550840 30/04/2019 08:06
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Så, kjære "GeirK", hva slags kompetanse har du for å vurdere det materialet du eventuelt har lest?

Det er DU som påstår at man skal lese og vurdere material og så gjøre seg opp sin egen mening. Da er det DU som må redegjøre for hvordan du har skaffet deg kompetanse til å gjøre dette.

Og nei - når man ikke klarer å redegjøre for sine egne uttalelser, hjelper det ikke å grave i bunnen av bøtta og hente frem personkarakteristikker.

Hva konkluderte du med da du leste disse artiklene for å "gjøre deg opp din egen mening"?

Higher CO2 concentrations increase extreme event risk in a 1.5 °C world
Interhemispheric asymmetry in climate response to a gradual increase of atmospheric CO2
Effect of changes in interannual climati...n model studies
Quantitative Analysis of Feedbacks in Climate Model Simulations of CO2-Induced Warming
Global sea-air CO2 flux is based climato...logical effects

Redigert av GeirK; 30/04/2019 08:07.
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550845 30/04/2019 08:23
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Hvilken vitenskapelig konsensus er det du mener lå til grunn for den utviklingen?

Jeg ville tro det var de siste krampetrekningen til det tidligere anerkjente faget eugenikk.

Antagelig siktes det i den retningen ja, men da går man glipp av det faktum at det har vært en radikal endring over de siste 100 årene med hensyn til hvilke krav det stilles til dokumentasjon før noe kan kalles vitenskapelig konsensus.
I tillegg kommer det at eugenikken neppe hadde fått den utbredelsen den fikk om den ikke hadde blitt så innsauset i sosialpolitisk tankegods som den ble ettersom dette var en vitenskap som passet veldig godt inn i det samfunnet man ønsket å skape.

Redigert av Torshov-Simen; 30/04/2019 08:24.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550859 30/04/2019 08:52
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Å tenke at vi nå er i nærjheten av et absolutt maksimum i håndtering av vitenskapsinformasjon, virker litt historieløst . Den vanlige vitenskaplige metode er ikke spesielt egnet for å undersøke systemer preget av kaoseffekter og/eller kompliserte interaksjoner. Eller hvor det er vanskelig å sette opp representative forsøk.

Jeg tenker da på vitenskaper som f.eks endokrinologi, klima, økonomi, samfunnsfag osv. Fag hvor man vet mye om byggeklossene og enkeltsystemene, men har store utfordringer i å klare predikere utfall.

Men hvilke bedre metoder har vi?

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550865 30/04/2019 09:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Men hvilke bedre metoder har vi?

Mangel på bedre metoder trenger ikke bety at den man bruker er hensiktsmessig. Ref årelating eller søkepinner.

Nå er vel verken søkevinkler eller årelating et produkt av vitenskap. Men det er irrelevant. Hvilken annen metode er mer hensiktsmessig enn den vi bruker?

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: GeirK] #2550871 30/04/2019 09:41
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A

Det er DU som påstår at man skal lese og vurdere material og så gjøre seg opp sin egen mening. Da er det DU som må redegjøre for hvordan du har skaffet deg kompetanse til å gjøre dette.

GeirK, du har postet tusenvis av innlegg, uten å vise at du har kompetanse på noe som om klima. (Serveringsbransjen din kjenner jeg lite til...)

Morsomt at du ramser opp linker til arbeider andre har gjort, men som du ikke har bidratt i.
Men, igjen, typisk modus operandi av GeirK: Kreve av andre, ikke bidra selv.

Gjentar nok en gang til GeirK: Kan du klargjøre at du har kompetanse på noe som helst om klima, eller noen kompetanse til å vurdere artikler om klima?
Regner ikke med at du svarer på det, velger å tro at det betyr at du ikke besitter nødvendig kompetanse.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550873 30/04/2019 09:45
RoyK Offline
Besatt
Besatt

Og har "jobbet 6 , 7 år med klimaforskere"...
La oss gå litt mer inn på temaet.
terrengsykkel.no er et stort forum, sjansen for at noen her inne har studert mer enn "litt meteorologi" (geofysikk) er nok til stede....

I min tid i NVE, med glasiologiske og hydrologiske oppgaver, hadde jeg med meg det som kalles "sommer-felt-assistenter". Dette var gjerne studenter et stykke opp i studiet. Feltassistenter var med i 1 til 2 år, sjelden lengere. Hvis "Royk" har vært med "klimaforskere i 6 - 7 år", kan det bety at "Royk" har brukt noe lengere tid på studiet enn normert tid?

Hva mener "Royk" med å ha studert "litt meteorologi"? Universitetet i Oslo tilbyr et introduksjonskurs i geofysikk (meteorologi sorterer under geofysikk), kurset er noen få vekttall, og er delt i 4 deler: hydrologi, oseanografi, meteorologi, og glasiologi, samt litt om den faste jords fysikk. Er det dette intro-kurset "Royk" har deltatt i, for så å utbasunere dette, for å påberope seg "troverdighet" og/eller autoritet? Det blir i så fall litt patetisk.

Kan jeg få spørre "Royk" hvilke "klimaforskere" hen har jobbet med i 6 - 7 år? Er det Haagensen, Mamen, Østrem, Edvardsen, Olsen, eller kanskje Liss Andreassen? Eller andre?

Det er nesten litt søtt når du velger å se bort fra alt jeg har kommet med faktisk informasjon om dette og heller går til personangrep.

Jeg har jobba for NILU, og lærte mye der fra kolleger. Jeg prøver alltid å søke til informasjon fra offisielle kilder når jeg skal sette meg inn i ting jeg ikke veit noe om, noe jeg måtte da jeg jobba der for å forstå hvordan jeg på best mulig måte kunne bistå forskerkollegene (jeg er IT-mann, ikke meteorolog eller klimatolog). Men jeg er omninerd, så jeg leser meg opp på ting for å forstå.

Så vær så snill, ikke la dette ta helt av som et kommentarfelt på resett-dot-no. Det er bedre om vi holder oss til saken enn å begynne å slenge dritt til folk.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: Anomyn] #2550880 30/04/2019 09:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har underbygget alle påstander jeg har kommet med i denne tråden. Det har ikke du. Når kan jeg forvente at du gjør det samme?

PS. Det gjelder fremdeles at du bør opprette egne tråder for å diskutere folks person i stedet for å søle til denne.

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550886 30/04/2019 10:02
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Antagelig siktes det i den retningen ja, men da går man glipp av det faktum at det har vært en radikal endring over de siste 100 årene med hensyn til hvilke krav det stilles til dokumentasjon før noe kan kalles vitenskapelig konsensus.

I tillegg kommer det at eugenikken neppe hadde fått den utbredelsen den fikk om den ikke hadde blitt så innsauset i sosialpolitisk tankegods som den ble ettersom dette var en vitenskap som passet veldig godt inn i det samfunnet man ønsket å skape.

Der er jo liksom ikke helt lett å avgjøre da, når mye av tankegodset i eugenikken kom fra selveste Darwin. Hvem kan si i mot han lissom?

"Har du publisert verdenskjente skrifter og revolusjonert et fag lissom? Nei? Da tenker jeg vi fortsetter å tenke at krøplinger, åndsvake og fattige er høyst skadelige for menneskerasen og at menn er bedre enn kvinner til tenking og å lage ting med hendene. Det sier Darwin og de fleste av hans fagfeller"

Å tenke at vi nå er i nærjheten av et absolutt maksimum i håndtering av vitenskapsinformasjon, virker litt historieløst . Den vanlige vitenskaplige metode er ikke spesielt egnet for å undersøke systemer preget av kaoseffekter og/eller kompliserte interaksjoner. Eller hvor det er vanskelig å sette opp representative forsøk.

Jeg tenker da på vitenskaper som f.eks endokrinologi, klima, økonomi, samfunnsfag osv. Fag hvor man vet mye om byggeklossene og enkeltsystemene, men har store utfordringer i å klare predikere utfall.

Jeg tror heller ikke at vi har peaket med hensyn rasjonalitet og forutsigbarhet i forklaringsmodeller med dagens vitenskapsforståelse, men det er nå engang det beste vi har per nå og å erstatte det med noe mindre underbygget og dokumentert gir ikke mening for meg. Da starter vi jo en reversering av utviklingen og går tilbake mot tidligere tiders guru-vitenskap (hvor noe ble sant fordi et anerkjent navn hadde sagt det).

Redigert av Torshov-Simen; 30/04/2019 21:56.

Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550898 30/04/2019 10:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ser du noen problemer med bruk av den vitenskaplige metode eller anvendelsesområder hvor den ikke er spesielt effektiv?

Dette med "problemer og spesielt effektiv" er relative begreper må jo da sammenlignes med antallet problemer og effektiviteten forbundet med alternative metoder.

Jeg ser ingen anvendelsesområder hvor andre metoder er mer effektive. Så da er det greit for meg at vi bruker det som er minst uhensiktsmessig. Alternativet er å gjøre ingen ting.

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550900 30/04/2019 10:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det het vitenskap da og var cutting edge.

Nei. Årelating og søkevinkler er ting folk har funnet på fordi de IKKE anvendte den vitenskaplige metode.

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550918 30/04/2019 11:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Nei. Årelating og søkevinkler er ting folk har funnet på fordi de IKKE anvendte den vitenskaplige metode.

Ja, men de brukte det beste de hadde.

Og dette er du HELT sikker på? Kan du linke tll kilder for den påstanden?

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550919 30/04/2019 11:38
Langbein Rise Offline
Entusiast
Entusiast

At menneskeheten gjør uvitenskaplige ting er da ikke noe nytt, men utrolig nok kan vitenskapen ta lærdom av det også-

Langbein Rise
- lykken er en sykkelbar sti i sola
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550921 30/04/2019 11:43
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

For meg blir det for stor aggregert usikkerhet og feilmargin til at det er rasjonelt å bruke til å ta samfunnsnedbrytende avgjørelse på (f.eks kutte oljeproduksjon i Norge, konkurransehemme europeiske næringer osv.)

Det ser ut som du mener at usikkerheten i metodene gjør at det kun er en oppside her - at menneskelig påvirkning har mindre konsekvenser enn modellene viser. Tar du høyde for at usikkerheten også kan gjøre at det blir VERRE enn modellene viser?

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550931 30/04/2019 11:58
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Og dette er du HELT sikker på? Kan du linke tll kilder for den påstanden?

Jeg får referere wikipedia:

" It is claimed to have been the most common medical practice performed by surgeons from antiquity until the late 19th century,"

Så der har du konsensus. [/quote]

Men ikke vitenskapelig konsensus etter moderne standard

Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550937 30/04/2019 12:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

" It is claimed to have been the most common medical practice performed by surgeons from antiquity until the late 19th century,"

Så der har du konsensus.

Ikke i det hele tatt. Anomyn forstår ikke forskjellen mellom "majoritet" og "vitenskaplig konsensus", men det antar jeg at du gjør.

Det er jo ikke vitenskap som gjør at de fleste mennesker på jorden ber til en gud.

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550949 30/04/2019 12:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Selvfølgelig. Tar du hensyn til at vi er uendelig mye bedre rustet til å takle klima nå enn for 100 år siden a?

Med 5-6 ganger så stor befolkning, mye kystnært og stor avhengighet av fossilt brennstoff og sårbare økonomiske systemer, nei.

Forklar gjerne hvordan du konkluderer med "uendelig bedre rustet".

...så skal det godt gjøre så si at klimautfordringen er det største problemet vi har vært utsatt for. Den lista der sier at det var værre før, og at vi bør fokusere på å bli kvitt sykdommer, kommunisme og krig.

Det er da ikke slik at det ene eksluderer det ene. Dessuten vil kollaps i klimaet lett føre til både sykdommer og krig.

https://unfccc.int/news/climate-change-is-biggest-threat-to-global-economy
https://www.who.int/globalchange/global-campaign/cop21/en/

Hvordan ser analysen din ut som konkluderer med at klimautfordringene ikke er vår største utfordring?

- Robert Green Ingersoll
Re: Klimahysteri, enig? [Re: ] #2550950 30/04/2019 12:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er helt riktig. Men etter datiden standard, som de sikkert synes var like fortreffelig som vi synes nåtidens standard er fortreffelig.

Argumentet ditt er ikke gyldig. Bare legg det bort

Jeg er ikke verdens beste til å få fram poeng, men dette er da altså i gata: Vitenskaplig metode slik vi bruker den i dag, er ikke like lett å anvende på kaossystemer og systemer med kompliserte interaksjoner. Det er ikke mulig å få ut bevis på samme måte som man er vant til fra enklere systemer.

Dette har vi registrert at du mener. Når kan vi forvente at du foreslår en alternativ fremgangsmåte?

- Robert Green Ingersoll
Side 21 av 37 1 2 19 20 21 22 23 36 37

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå