|
Derfor er jeg imot el-sykler på sti.
|
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti.
[Re: erikskon]
02/05/2019 17:22
|
erikskon
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Braaaaaaaaaaap!!! 
|
|
|
[Re: larsdx]
02/05/2019 17:50
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror påvirkningen vi diskuterer på miljø i denne sammenheng uansett er relativt mikroskopisk. Men at elsykkel kan erstatte shuttling er nok uomtvistelig. Synes det var artig at såpass mange brukte El-sykler sist helg i Nesbyen, shuttling med bil for å sykle El-sykkel nedover. Ja takk begge onder.
|
|
|
02/05/2019 19:48
|
erikskon
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Nja, hybridløsninger med det verste fra to verdener er da populære i Norge, så hvorfor ikke også på sykkel?
|
|
|
[Re: Skorp]
03/05/2019 06:06
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg tror påvirkningen vi diskuterer på miljø i denne sammenheng uansett er relativt mikroskopisk. Men at elsykkel kan erstatte shuttling er nok uomtvistelig. Synes det var artig at såpass mange brukte El-sykler sist helg i Nesbyen, shuttling med bil for å sykle El-sykkel nedover. Ja takk begge onder. FOLK ER LATE!
|
|
|
[Re: baronKanon]
03/05/2019 06:54
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: baronKanon]
03/05/2019 08:34
|
Nilsern
Ringrev
|
Ringrev
Jeg tror påvirkningen vi diskuterer på miljø i denne sammenheng uansett er relativt mikroskopisk. Men at elsykkel kan erstatte shuttling er nok uomtvistelig. Synes det var artig at såpass mange brukte El-sykler sist helg i Nesbyen, shuttling med bil for å sykle El-sykkel nedover. Ja takk begge onder. FOLK ER LATE! En mer plausibel forklaring er at de har 1 stisykkel i boden. Flere som ser at de ikke kan forsvare å ha både med og uten motor, og velger da å beholde den sykkelen som brukes mest. Du får uten tvil flere runs med shuttle iløpet av en dag enn å bruke sykkelen til klatringer også. En annen ting er vel at med shuttling i Nesbyen er det stort sett ingen fordel å ha assistanse/ekstra vekt på sykkelen. Tørr påstå at de med Elsykkel som kun shutlet jobbet hardere enn om de hadde hatt sykkel uten EL.
Redigert av Nilsern; 03/05/2019 08:34.
|
|
|
03/05/2019 08:36
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Jeg tror påvirkningen vi diskuterer på miljø i denne sammenheng uansett er relativt mikroskopisk. Men at elsykkel kan erstatte shuttling er nok uomtvistelig. Synes det var artig at såpass mange brukte El-sykler sist helg i Nesbyen, shuttling med bil for å sykle El-sykkel nedover. Ja takk begge onder. Også observert i Finale Ligure nå i påsken. :-) Shit. Nå har jeg postet i denne tråden...
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Nilsern]
03/05/2019 10:50
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror påvirkningen vi diskuterer på miljø i denne sammenheng uansett er relativt mikroskopisk. Men at elsykkel kan erstatte shuttling er nok uomtvistelig. Synes det var artig at såpass mange brukte El-sykler sist helg i Nesbyen, shuttling med bil for å sykle El-sykkel nedover. Ja takk begge onder. FOLK ER LATE! En mer plausibel forklaring er at de har 1 stisykkel i boden. Flere som ser at de ikke kan forsvare å ha både med og uten motor, og velger da å beholde den sykkelen som brukes mest. Du får uten tvil flere runs med shuttle iløpet av en dag enn å bruke sykkelen til klatringer også. En annen ting er vel at med shuttling i Nesbyen er det stort sett ingen fordel å ha assistanse/ekstra vekt på sykkelen. Tørr påstå at de med Elsykkel som kun shutlet jobbet hardere enn om de hadde hatt sykkel uten EL. Jeg syklet uten elmotor på hardtailen. Synes jeg måtte jobbe ganske mye selv  En annen ting som var komisk var hvor mye elsyklistene beklaget seg når de lastet sykkelen på shuttle hengeren. Her måtte de jobbe hardere ja, ofte to stk som løftet droget opp 
|
|
|
03/05/2019 11:09
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg syklet uten elmotor på hardtailen. Synes jeg måtte jobbe ganske mye selv  En annen ting som var komisk var hvor mye elsyklistene beklaget seg når de lastet sykkelen på shuttle hengeren. Her måtte de jobbe hardere ja, ofte to stk som løftet droget opp Det der er så bra det! Men bare vent, etter mange år med febrilsk letting av dh/nerrover-sykler(og alle andre sykler) kommer det nok straks artikler om fordelen med den ekstra vekta som elsykkelen gir nedover.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
03/05/2019 11:19
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg syklet uten elmotor på hardtailen. Synes jeg måtte jobbe ganske mye selv  En annen ting som var komisk var hvor mye elsyklistene beklaget seg når de lastet sykkelen på shuttle hengeren. Her måtte de jobbe hardere ja, ofte to stk som løftet droget opp Det der er så bra det! Men bare vent, etter mange år med febrilsk letting av dh/nerrover-sykler(og alle andre sykler) kommer det nok straks artikler om fordelen med den ekstra vekta som elsykkelen gir nedover. Det er det jo allerede "opplest og vedtatt" at det er. Med forholdet dempet/udempet vekt, vil du få roligere chassis fra elsykkelen, med jevnere trykk ned mot bakken, slik at demperne får gjort jobben sin skikkelig. Mojo og Nicolai har jo gjort tester med bly på syklene i utfor for å få bedre funksjon på syklene. Og klokka løy ikke. Men det blir noe annet på en stisykkel og sykler som skal bæres.
|
|
|
16/01/2021 08:46
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Når markaloven ble endret slik at det generelt ble tillatt med el sykler bl.a på stier i Oslo-marka, så ble det vel samtidig bestemt at grunneiere og kommuner med områder som tilhører marka kunne ha rett til å bestemme begrensninger på elsykkelbruk innenfor sine områder. Så vidt jeg husker da.. Er det noen kommuner eller grunneiere som har brukt denne retten?
|
|
|
20/01/2021 09:24
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ingen foreløpige forbud fra grunneiere eller kommune kjent for NOTS etter hva jeg vet. Veldig interessant å få avdekket om det finnes slike forbud og bakgrunnen for at de kom. Det ville i grunn være rart om det ikke kom ett og annet forbud med så mange stier og grunneiere som finnes....
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
|
|
|