Synes det manglet en litt mer generell/løssluppen bildetråd her på forumet, så følte det var på tide å opprette en, slik at man slipper å måtte opprette en ny tråd hver gang man har byttet styretape eller spamme en mindre passende tråd med urelaterte poster.
Så, har du syklet en tur og tatt et bra bilde? Mekket på sykkelen, eller testet ut en ny komponent? Syklet en for deg ny og ukjent vei, som du gjerne vil dele?
Da er dette tråden for deg!
jeg sparker i gang tråden med en simpel dagsrapport fra min første ordentlige tur på min nye billigsykkel. En Everest ATTACK RACE (man må rope navnet) fra rundt 2005 (tror jeg), med dura ace 7800 gruppe.
kjøpte den for å bruke frem og tilbake til jobb, og litt rundt i byen, men etter å ha tatt den på en tur, så må jeg si at jeg er litt sjokkert over hvor bra den er! litt mer feedback fra veien kontra CAAD 12´en min, men det kan jo også være litt fordi jeg kjører på 25mm rubino pro kontra 28mm corsa G+.
Ellers er den tight og fin, lett til beins og svinger som en gepard på speed. verden går jaggu meg ikke like fort fremover som man skulle tro, og gamle alurammer er definitivt bedre enn sitt rykte.
kjøpte også akkurat en ISM PN3.0 sadel som også fikk jomfruturen i dag - den fungerte utmerket, og jeg vil påstå at den er enda bedre på å fordele vekten fornuftig enn Specialized Power ARC setet. lå i bukken med flat rygg sikker 85% av turen, og kjente ingen press eller ubehag, og hoften kunne roteres fremover der den burde være. bare synd at den er så tung, for ellers ville den fått 10 av 10 stjerner
svartskogbakken ble forresten rimelig slitsom med 39/25 som letteste utveksling, men på den positive siden så tvang det meg til å sette ny PR opp bakken (om du er proff, vennligst ikke mobb tiden min ) https://www.strava.com/activities/2268567470
og helt til slutt, om man er ny, og ikke vet hvordan man laster opp et bilde her på forumet, så må man altså som regel krympe det ned til passende størrelse med valgfri metode, legge det til som et vedlegg i posten og publisere innlegget. Deretter må du åpne vedlegget, kopiere bildeadressen, trykke på "rediger innlegg" og deretter poste url'en i legg til bilde funksjonen - enkelt, kjappt og intuitivt!
Ja, ikke sant - min mattsvarte CAAD ser jo dørgende kjedelig ut i forhold! Kommer nok til å legge meg litt mer i selen for å få tak i litt mer spenstig lakk på fremtidige kjøp - er jo så kjekt å kunne vokse og polere!
Jeg syklet i ettermiddag. Bare fem mil, da tiden ikke akkurat var på min side og jeg måtte ut etter høna var tilbake fra sin fjelltur, men det var fortsatt bra. Da jeg mangler hjul til den nyeste sykkelen måtte jeg ta gamlesykkelen frem, selv om den er til salgs.
Uansett, det var digg. Kort/kort i en time og førtisju.
Og flott Attack Race ! Jeg liker den faktisk best med Fulcrum og Vittoria Rubino Pro med blå sidevegger
Bidrar med et par knips fra årets første piggfrie tur i Nordmarka, d.v.s. Sørkedalen - Sandungen - Bjørnholt (møtte låst dør på den ellers så hyggelige kafeen ) - Kikut - Sørkedalen.
Har lagt ut førerapport her og bilder av drivverket her.
Så fire andre syklister, derunder et godt voksent og veldig hyggelig par fra Danmark. Syklende folk! Ikke snakk om elektrisk hjelpemotor for å ta en tur i høyden. (Ja, jeg ser på deg, René, du slipper ikke unna selv om det var en annen tråd! ).
Må si at jeg er blitt veldig glad i den knallgule Tripster'n. Har fått meg trygt gjennom vinteren og nå på våren er den villig og livlig, selv om den er svært så lang og slakk. En rimelig krapp seterørsvinkel og greit drop mellom sete og styre hjelper meg i frasparket. Bunnsolide Unaas-hjul på 1500 gram hjelper også.
Schwalbe G-One Speed på 40 mm er alt jeg håpet de skulle være - absolutt ingen rullemotstand på landevei og grus (helt vitenskapelig og blindtest og ikke i lomma på industrien) og med den særegne fremdriften som brede, slicke dekk skaper. Luftputer over alle ujevnheter.
Det blir forresten galt å kalle dagens rute for grussykling. Underlaget er stort sett helt jevnt, om enn med noen små hull her og der. Veldig artig før det fylles på med grus igjen.
ja, håper flere tar mot til seg og begynner å bruke tråden etterhvert - alle liker da bilder?
Og du kan ta det med ro sepeda, de blå rubino pro'ene er selvfølgelig blitt med videre på de nye felgene. måtte bare ta med dekkene som fulgte med på en tur for å sjekke om de var noe å samle på.
Men aksiumene kommer nok ikke på igjen med det første - fikk meg en fin 3 timers tur i dag, og det er få ting som slår følelsen av å gå rett fra grunne til dype felger på samme sykkel - det er som å kaste fra seg bermudashortsen og bade naken - man glir så lett gjennom vannet!
man merker dog tydelig forskjell på disse alufelgene med carbondeksel i forhold til unaas felgene som er i fullkarbon. de føles ikke fult så stive og aggressive når man akselererer, men på den positive siden så stopper de jo dagen lang uten å klage, og demper slag fra en del ujevnheter i veibanen - fin svosjelyd lager de også.
Hadde en deilig tur på torsdag med ordentlig vårvær. Kunne kjørt kort/kort. Blir alltid glad når jeg kommer inn på Tomterveien fra Løkenveien og må alltid knipse et bilde av propellflyplassen. Stod ingen fly der da, dessverre
Prøvde meg på en sykkeltur tidlig lørdag morgen, men måtte snu etter en liten mil. Det var så mye tåke at jeg anså det som uforsvarlig. Jeg tror ikke jeg hadde mer enn et par par og tjue meters sikt på det verste. I og seg selv, ikke et problem. Men smale landeveier og utålmodige bilister er ikke en god kombinasjon i tåka, og det fristet derfor mer og snu. Lyspunktet var at jeg da fikk meg meg starten av Flandern Rundt
Da har du ikke syklet i riktig tåke, har prøvd å sykle i fjell der sikten stopper etter den 3 gule stripe. Altså mindre enn 5 meter. Det er skummelt i utforkjøringer (og ofte kaldt). Blir som å sykle nedover med lukkete øyne og frosne fingre. Helt jævlig!
Det avhenger selvsagt helt av rute og egne ambisjoner, som for alle turer. Jeg sykler uten Strava og wattmåler og kun for opplevelsens skyld. Med pauser og god mat. For min del er det en fin dagsetappe i hver retning fra Oslo til Larvik-området og siden et par dager med mange turmuligheter, f.eks. løkken Larvik-Kvelde-Skien-Porsgrunn-Larvik på småveier, tur til kysten f.eks. Nevlunghavn og Stavern eller videre vestover til Kragerø, Risør, Arendal osv. Hvorfor til Larvik? Fordi en kompis av meg har hytte ved Farrisvannet...
Håper flere deler stemningsbilder og turtips!
NB: Du behøver ikke sitere hele innlegget med bilder og det hele Om du bruker "svar" eller kun siterer litt tekst ser vi hvem du spør.
Etter en ukes sykdom orket jeg rett og slett ikke å sitte å se på finværet på andre siden av vinduet lenger, og jeg kastet meg på den 90talls-utstyrte Daccordien for å teste de nye pariserdekkene jeg nylig gikk til innkjøp av. (corsa g+ 25mm)
Hostet og harket meg fremover, men solen skinte, vinden blåste og sykkelen føltes bra, så det var definitivt verdt det etter en uke full av knuste sykkeldrømmer. Forhåpentligvis slipper jeg fra anstrengelsen uten forverret helsemessig tilstand...
Første tur for året med min utmerkede Storck. Turen gikk Bø-Seljord-Kviteseid-Lunde-Bø, ca 120 km i aldeles nydelig vær. Her ved Flåvann i Telemark. Runden kan anbefales.
En herlig 6-timers tur i kort-kort fra Oslo, nedover i Østfold, mot svenskegrensa, opp igjen til Mysen, og toget hjem. Nå skal jeg si noe jeg aldri trodde jeg skulle si, men Østfold kan faktisk være noe mer enn ett sted man passerer gjennom på vei til Sverige. Tror jeg må utforske området nærmere i løpet av sommeren.
Det var en del motvind.
Når det ikke var motvind var det stort sett sidevind.
Vindmøllene på Svensk side(?) av grensa sto rett i mot, og det er psykologisk enda kjipere enn å se ett lite flagg midt i mot syntes jeg
Men hva gjør egentlig det, når mye av terrenget ser slik ut
Det eneste som virkelig klarte å skuffe på denne turen var NSB Wy. Tenk å nekte en syklist som har vært ute i over seks timer en ****** kaffekopp når de endelig setter seg ned. Uhørt! Når "brusskapet" i tillegg kun inneholder sukkerfrie Cola-varianter ble togturen hjem ett lite antiklimaks.
ah, første skikkelige tur på evigheter, og ikke en gang en standhaftig hoste kunne sette en demper på stemningen når våren springer frem og beina føles friske å fine.
c24 felgene føltes veldig bra - lekne og lette, og akkurat passe myke til å ikke gnage på bremseklossene når man står og trår. tror nesten de skal få lov til å forbli montert en stund til.
har også senket styret noen hakk ned i litt mer seriøs stilling i løpet av vinterens rulletrening, og synes det fungerer aldeles utmerket kontra høyere styre. ikke antydning til vond korsrygg eller stive skuldre etter to og en halv time.
siden sist har sykkelen fått ny tape - hvit fizik glossy, som så langt virker veldig lett å holde hvit. nye flaskeholdere fra supacaz som i motsetning til de gamle aluholderene holder flaskene med et jenrgrep. lette og billige var de også - målt til 19g med skruer, og kostet 190kr stykket.
og sist men ikke minst - et deilig -17 graders stem fra syntace. heller -17 og et par ekstra spacere enn -6 og slammed spør du meg!
sykkelen er forresten svart anodisert aluminium, og ikke lakkert, noe som gjør den veldig matt og fin, men også ufattelig vanskelig å holde ren. faktisk så vanskelig at jeg i dag gikk til det drastiske grepet med å vokse hele driten, til tross for at internett mente at det ville matche finishen dårlig. selvfølgelig tok internett feil og sykkelen forble matt og fin, men med akk så deilige møkk-avvisende egenskaper.
så om du har er en av de mange med matt svart sykkel -. ikke vær redd for å vokse den (og felgene)
(valentino får bare ignorere at den for tiden er tilbake på dype hjul)
jeg anbefaler ingen å gli i rundkjøringer, selv om det kan virke fristende. RIP - en splitter nye Hunt bakfelg.
kjørte ganske sakte, så ble heldigvis ikke store skader på sykkelen ellers. de ekstra dype cat eye bar-end pluggene gjorde en god jobb med å beskytte styretapen, og resten av skadene var en oppskrapt DA pedal, en oppskrapt QR, noen skraper på hendelen, et stykk hullete sko-overtrekk, og et gigantisk blåmerke på skinken.
urelatert til krasjen, så gav også assos tiburo-hanskene mine opp tilværelsen denne helgen, etter litt over et halvt års bruk. noen som har noen andre høst/vår-hansker å anbefale, gjerne med litt bedre holdbarhet?