#rasisit
|
#rasisit
14/03/2019 23:09
|
skubisan
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
#jegsierikkemer #rasisit #pkaf #politiskkorrekt #assfuck
|
|
|
Re: #rasisit
[Re: skubisan]
14/03/2019 23:13
|
AfLatTire
Entusiast
|
Entusiast
Oi, dette er da ikke politisk korrekt vel?
Skål!
|
|
|
15/03/2019 06:00
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Det er jo bare å tenne på bilen sin, så får man sympati fra alle politiske retninger 
|
|
|
15/03/2019 06:44
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
det er lov å tenke litt føre man slenger med leppa;
Laila Bertheussen er ikke dømt for noe som helst. dersom hun faktisk har fabrikert "terrorangrepene" vil jeg tro hun faller innunder psykiatrisk behandling ganske snart. saken vil uansett være en personlig, politisk og yrkesmessig katastrofe for Tor Mikkel Wara, hvilket han ikke på noen måte har fortjent. for meg fremstår han som en ryddig kar i rollen som justisminister, så får man heller mene hva man vil om FrP
dersom det viser seg at PST tar feil og man hanker inn noen fra venstresiden, så spørs det om de mest flåsete blandt oss er i stand til å beklage det som er sagt og gjort
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
[Re: Flamini]
15/03/2019 06:49
|
gare
More than words
|
More than words
Denne saken ender jo nå med krise uansett hvordan det går, tar PST feil er det jo helt krise for dem, og jeg kan nesten ikke tro annet enn at de må være temmelig sikre i sin sak nettopp på grunn av de åpenbare politiske aspektene i saken. Uansett er jo dette trist for Wara, som(i tilfelle politiet har rett)vil ha store vansker med å komme tilbake som justisminister.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
15/03/2019 07:17
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
dersom det viser seg at PST tar feil og man hanker inn noen fra venstresiden, så spørs det om de mest flåsete blandt oss er i stand til å beklage det som er sagt og gjort
Jeg vil tro at PST ikke bare er tilnærmet sikre i saken, men når de går på justisministerens samboer/kone med påstander de gjør så bør de ikke ha én løs tråd. Tragisk er det uansett, det er det liten tvil om. Og uskyldig til det motsatte er bevist er man alltid. Men vi snakker om en siktelse, ikke en mistanke og det er en ikke uvesentlig forskjell.
Redigert av eOpseth; 15/03/2019 07:18. Rediger grunn: trykkleif
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
15/03/2019 07:40
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Jeg vil anta at mange som nå sier "vi må vente, hun er ikke dømt", er de samme som generelt mener at mange personer bør interneres for sikkerhets skyld for det andre med samme opprinnelse har gjort..
(Generell betraktning, med fullstendig forbehold om at det ikke gjelder alle som nå sier det, inkludert tidligere innlegg i denne tråden)
|
|
|
[Re: Gråstein]
15/03/2019 07:44
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Det som overrasker meg, er at folk virker så overrasket over at det kan se ut til at det hele er iscenesatt. Lå ikke det i lufta hele tiden (i hvert fall den siste tiden)? Jeg vil anta at mange som nå sier "vi må vente, hun er ikke dømt", er de samme som generelt mener at mange personer bør interneres for sikkerhets skyld for det andre med samme opprinnelse har gjort.. Det tror jeg nok du har rett i.
Redigert av Flex; 15/03/2019 07:44.
|
|
|
[Re: Gråstein]
15/03/2019 07:58
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Jeg vil anta at mange som nå sier "vi må vente, hun er ikke dømt", er de samme som generelt mener at mange personer bør interneres for sikkerhets skyld for det andre med samme opprinnelse har gjort..
(Generell betraktning, med fullstendig forbehold om at det ikke gjelder alle som nå sier det, inkludert tidligere innlegg i denne tråden) generell betraktning; når en ser på venstre sidens blodige historikk; Pol Pot, Stalin og andre unevnelige - så bør alle kommunister settes i fengsel uten lov og dom Går man litt lenger tilbake i tid og ser på korstogene og de kristnes herjinger, så bør alle kristne steines Ser man på nåtidens råskap i midtøsten så må alle muslimer settes i bur og til slutt er bare hedninger og senterpartifolk som kan gå fritt
|
|
|
15/03/2019 08:29
|
vetleg
Avhengig
|
Avhengig
Det er hvertfall ikke mangel på underholdning i dette underforumet så lenge Flamini er aktiv 
|
|
|
[Re: vetleg]
15/03/2019 08:44
|
Anomyn
Ringrev
|
Ringrev
Det er hvertfall ikke mangel på underholdning i dette underforumet så lenge Flamini er aktiv Ja, "Flamini" er velformulert, kunnskapsrik, humoristisk, uredd, og engasjerende. Humrer godt over hvor elegant "Flamini" ofte målbinder og setter på plass brukere som Tange/Garpen, Gråstein, og et par andre.
|
|
|
15/03/2019 08:50
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
(Generell betraktning, med fullstendig forbehold om at det ikke gjelder alle som nå sier det, inkludert tidligere innlegg i denne tråden) generell betraktning; når en ser på venstre sidens blodige historikk; Pol Pot, Stalin og andre unevnelige - så bør alle kommunister settes i fengsel uten lov og dom Går man litt lenger tilbake i tid og ser på korstogene og de kristnes herjinger, så bør alle kristne steines Ser man på nåtidens råskap i midtøsten så må alle muslimer settes i bur og til slutt er bare hedninger og senterpartifolk som kan gå fritt Det ironiske er jo at det samfunnet du tilsynelatende ønsker deg bare har eksistert under despoter som nettopp Stalin, Pot, Amin etc. Å straffeforfølge enkeltindivider utelukkende på bakgrunn av deres gruppetilhørighet basert på hva andre enkeltindivider fra den gruppen har gjort for titalls og hundretalls av år siden bryter med så sentrale prinsipper og lover i en moderne vestlig rettsstat at du ikke kan ha noe håp om at det innføres i vår levetid.
Redigert av Torshov-Simen; 15/03/2019 08:52.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
15/03/2019 08:51
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
og til slutt er bare hedninger og senterpartifolk som kan gå fritt Vel, Bondepartiregjeringen på 30-tallet hadde Vidkun Quisling som forsvarsminister (selv om han ikke var medlem).
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
[Re: Anomyn]
15/03/2019 08:55
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Humrer godt over hvor elegant "Flamini" ofte målbinder og setter på plass brukere som Tange/Garpen, Gråstein, og et par andre.
Har du hørt ordtaket "Den klokeste gir seg"?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
15/03/2019 09:01
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Jeg antar det vil være en noe trykket stemning rundt middagsbordet hos familien Wara i dag.
|
|
|
15/03/2019 09:06
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
Det er jo ikke sånn at om det viser seg å være "en fra venstresiden" likevel så er det automatisk et veloverveid, kaldt og planlagt terrorangrep, og ikke noen med behov for psykiatrisk behandling.
For øvrig syns jeg Wara virker som en ryddig kar, og jeg har ikke behov for å mene noe som helst om psykiatri, motiver og overlegg før saken er etterforsket ferdig av de som veit hva de holder på med.
|
|
|
15/03/2019 09:28
|
Raoul Duke
Avhengig
|
Avhengig
Dette er jo en tragisk sak, men jeg er sikker på at vi en dag vil kunne se tilbake på det og le.
Ikke nødvendigvis i dag, mulig jeg greier å holde meg til i morgen.
"Everybody has a plan until they get punched in the face"
- Mike Tyson
|
|
|
15/03/2019 11:35
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For ordens skyld: jeg har verken sagt eller gjort noe som helst. Er heller ikke bundet, men noen har visst målt meg.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: RoyK]
15/03/2019 20:38
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Det er jo bare å tenne på bilen sin, så får man sympati fra alle politiske retninger tja, etter at Elden sa dette "Jeg må forholde meg til de oppdaterte saksdokumentene som er mottatt for en time siden, og da er mistanken mot henne klart svekket. Det er intet som involverer henne bortsett fra fraværet av bevis for andre gjerningsmenn" så kan man jo lure på hvem det er som har avlagt uønsket besøk se her for mer innfo
|
|
|
16/03/2019 14:15
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
det er lov å tenke litt føre man slenger med leppa;
Laila Bertheussen er ikke dømt for noe som helst.
Det er det faktisk ingen i denne saken. dersom hun faktisk har fabrikert "terrorangrepene" vil jeg tro hun faller innunder psykiatrisk behandling ganske snart. saken vil uansett være en personlig, politisk og yrkesmessig katastrofe for Tor Mikkel Wara, hvilket han ikke på noen måte har fortjent. for meg fremstår han som en ryddig kar i rollen som justisminister, så får man heller mene hva man vil om FrP Og det er interessant å se hvordan hun de siste dagene har blit individualisert og hvordan det forsøkes å rive henne løs fra en selvpåstått (?, har ikke følgt saken 100%) gruppetilhørighet. dersom det viser seg at PST tar feil og man hanker inn noen fra venstresiden, så spørs det om de mest flåsete blandt oss er i stand til å beklage det som er sagt og gjort
You didn't drew firstblood, men dette setter spørsmålstegn ved hvorvidt du egentlig mener individualiseringen din selv. Det vil forøvrig ikke være nødvendig for venstre siden (who ever that may be) å beklage, for gjerningspersonene vil sikkert [i]falle innunder psykiatrisk behandling ganske snart[(i]. Jeg har ikke følgt Wara særlig etter han ble 'borte fra FRP' på 90-tallet, men likte ham som motvekt innenfor FRP hvor han 'forsvant i dragsuget'.
|
|
|
16/03/2019 16:50
|
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg synes det er lagt for lite vekt på at Solberg har anklaga et teater for å drive uønska aktivitet.
En norsk statsminister skal holde seg for god til å kritisere kunstnere som lager regjeringskritisk kunst, og det burde Solberg vite.
Vil hun følge det toget der utfor stupet?
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
16/03/2019 22:19
|
magio
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Alle burde jo skjønne at det å filme en politikers bopel og familie må være off-limits her i Norge.
De kan kritisere så mye de vil, men hold familie og bopel langt utenfor.
Erna Solberg: "Men det er ikke det som har vært min kritikk, kritikken min er at de har filmet huset og gått inn på det jeg vil kalle integritetssfæren til politikerfamilier, der det er familier som bor som ikke har noe med det å gjøre."
Redigert av magio; 16/03/2019 22:22.
|
|
|
[Re: magio]
17/03/2019 14:01
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Alle burde jo skjønne at det å filme en politikers bopel og familie må være off-limits her i Norge.
Erna Solberg: "Men det er ikke det som har vært min kritikk, kritikken min er at de har filmet huset og gått inn på det jeg vil kalle integritetssfæren til politikerfamilier, der det er familier som bor som ikke har noe med det å gjøre." Ja, må nok saksøke google streetmaps også…
|
|
|
[Re: RoyK]
17/03/2019 14:18
|
magio
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Erna Solberg: "Men det er ikke det som har vært min kritikk, kritikken min er at de har filmet huset og gått inn på det jeg vil kalle integritetssfæren til politikerfamilier, der det er familier som bor som ikke har noe med det å gjøre." Ja, må nok saksøke google streetmaps også… Ja, for de viser jo hvem som bor der? Det er også noe som heter "intensjon".
|
|
|
17/03/2019 14:27
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
det (google streetmaps) er ganske forskjellig fra å koble bildene fra hjemmet deres sammen med budskapet "disse er rasister".
samboeren er også noe sårbar og kunne blitt tatt mer hensyn til.
|
|
|
[Re: magio]
17/03/2019 14:29
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Erna Solberg: "Men det er ikke det som har vært min kritikk, kritikken min er at de har filmet huset og gått inn på det jeg vil kalle integritetssfæren til politikerfamilier, der det er familier som bor som ikke har noe med det å gjøre." Ja, må nok saksøke google streetmaps også… Ja, for de viser jo hvem som bor der? Det er også noe som heter "intensjon". …og uttrykksfrihet og kunsterisk frihet og frihet til å harsellere over diverse politikere og… Dét at kunstnerne nå er sikta, etter at saka først ble henlagt, er åpenbart politisk motivert. I teaterstykket ble ikke engang Wara framstilt som en rasist. Det ble derimot Listhaug, av gode grunner. Og Erna Solberg snakker om "vanntette skott" mellom regjering og politi…
|
|
|
17/03/2019 14:37
|
magio
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg bryr meg jo ikke om hvorvidt de harselerer med politikere, det kan de gjøre til de blir grønn for min del. Hvem vil derimot jobbe med politikk (uansett parti) om det ligger noen "kunstnere" å lurer i buskene til hjemmet deres? Hvem ønsker vi som politikere i dette landet?
Jeg ser ingenting som er "åpenbart politisk motivert" i denne saken, det faller på sin egen urimelighet. Om det derimot skulle finnes i denne saken, så bør det etterforskes og med rette kritiseres. Men det finnes ikke noe bevis på dette som jeg har sett, bare egne overbevisninger.
Redigert av magio; 17/03/2019 14:38.
|
|
|
17/03/2019 15:02
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Rollnes og Vanebo kommenterer dette fint:
"Meget interessant tankeeksperiment fra Ove A. Vanebo:
Hva om en høyrepopulistisk teatergruppe hadde "kartlagt nettverkene som har interesse av å gjøre Norge til et mer multikulturalistisk samfunn", og vist bilder av boligene til Audun Lysbakken og Hadia Tajik?
Eller: Hva om høyreradikale skribenter og kommentatorer gikk sammen om å skrive en kronikk mot det multikulturelle samfunnet der de mante til opprør mot "regjeringen og de medansvarlige og handlingslammede institusjonene som truer vår felles kulturelle fremtid», framholdt at borgerne har rett til «å forsøke å gjenopprette et ansvarlig folkestyre og fremskynde de løsningene som er nødvendige for å avverge katastrofen» og erklærte "samfunnspakten for å være brutt"?
Ville medier og kulturpersonligheter på sentrum-venstresiden vært like opptatt av å forsvare teatergruppen og kronikkforfatterne i dette tilfelle? Nei, fordi de holder seg med en dobbel standard for politisk retorikk og metoder, og ikke evner - eller ønsker - å tenke prinsipielt og konsekvent.
Og som Vanebo påpeker, står det ikke bedre til på den andre siden: "For eksempel er mange innvandringskritikere tydelige på venstrepolitikeres unnfallenhet overfor ukultur fra muslimer, men er ikke like konsekvente når mørkemennene er kristne."
Noen hver av oss burde derfor tenke igjennom vårt reaksjonsmønster i den løpende politiske debatten, og spørre om den tåler å testes mot prinsipper:
"Jeg tror vi må bli flinkere til å tenke mer prinsipielt rundt disse spørsmålene, også dersom noen vi har sympati eller antipatier overfor blir rammet. Det er blitt for enkelt å støtte eller erklære avsky, avhengig av hvem som står for handlinger og ytringer.
Med større polarisering og heiagjenger i sosiale medier, er det desto viktigere at vi stiller oss spørsmålet: Ville det som gjøres, bli akseptert dersom noen jeg selv liker hadde vært aktøren her? Hvis svaret er nei, er det grunn til å trå varsomt med støtten."
|
|
|
17/03/2019 16:49
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Ja, Rollnes kommenterte VG artikkelen på sin fb side!
|
|
|
|
|