Giant propel advanced SL 1 disc er et bra alternativ. Alternativt advanced pro disc.
Begge kommer med disc, di2 og wattmåler. Standard hjulsett er ganske bra og holder for de fleste. Sistnevnte bør du kunne få for 45000. Litt ulik carbon i ramme, alu vs. carbon stem og fast setepinne på SL1 er vel de vesentlige forskjellene. Hjulsettet er likt på begge, men de har ulike dekk. Kommer standard satt opp tubeless.
Kanskje ikke verdens mest spennende, men Giant TCR advanced pro 0 disc gir veldig mye for penga i dette segmentet.
Elsket min klassiske og skinnende hvite TCR. Hadde den nye versjonen med skiver stående ny og ubrukt på soverommet en god stund før jeg returnerte den til fordel for en Roadmachine p.g.a. dekklaring og vibrasjonsdemping. For ren landeveissykling, hadde jeg beholdt TCR med glede.
Det er også artig å merke seg at de grunnleggende geometriske målene som avgjør kjøreegenskaper er like mellom TCR og Propel. Det er ingen motsetning mellom skrånende overrør og aggressiv geometri.
Re: Ny sykkel rundt 50 000 kroner, med disc og di2
[Re: MortenA]
#253414603/02/201913:26
Orbea orca aero disc fremstår ganske aktuell, spesielt knallgul utgave med sorte detaljer. Er det noen som har hatt gleden av å prøve den? Forholdvis lite info å finne på nettet.
Redigert av MortenA; 03/02/201914:33.
#253415503/02/201915:11
Kompaktkrank (50/34) er glimmers. Jeg har brukt det i 7 sesonger selv, men er svært fornøyd med å ha byttet ringer til semikompakt(52/36) for 2 sesonger siden. Semikompakt har en mer anvendelig lilleskive synes jeg, og med disse moderne bakgirene som klarer 32-kassetter er det ikke noe problem å komme opp de lange og bratte med litt kadens heller.
Estetisk fremstår 50 tenner som litt knuslete på en aerosykkel synes jeg, men om man ikke skal kjøre fort i rulle eller Norgescup+ i menn senior er 50x11 evig langt nok ja, så jeg er enig med GCNs mann. Han har forøvrig gjort riktig mange bevisste valg på oppsettet sitt.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#253420903/02/201921:00
Trilla litt side om side, samt så igjen en sensa (rød), full da-di2 og disc selvsagt , på gc forrige uke. Snasen sykkel, lit usikker på evt budsjettet (om den er innafor)
Redigert av iverta; 03/02/201921:00.
[Re: lancepants]
#253423604/02/201907:38
Står en del Orbea hos Unaas, men aldri sjekket om de har Orca Aero. Forøvrig et ekstra pluss for meg. Få høyprofil Unaas-hjul med på kjøpet. Hadde fint byttet ut mine Bullet 50 hvis jeg kunne gjort det uten noen særlig merkostnad.
Jeg hadde 50x12 på min gamle. Opplevd et par ganger at det ble slitsomt i ritt, men kostet meg aldri en posisjon. Har semi selv nå. Går nok for 12-29 neste gang jeg bytter kassett. Uansett verdt å tenke på når man kjøper ny. Noen nekter jo av prinsipp å sykle med kompakt
[Re: Havre]
#253424504/02/201908:18
Enig i at 50x12 kan bli litt kort. 52x12 også, bittert erfart mellom Col du Lautaret og Briancon. I år blir det andre boller, for nå har jeg ordnet dusinet fullt bak der, og dusinet begynner på 11.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#253426404/02/201910:15
Etter å ha tafset litt på Systemsix Hi-mod DA Di2 i helga er jeg på aero-gli...
Det er evt. mekanisk DA (ikke hi-mod) som er aktuell da. Må jo være en ganske bra pakke, bare synd den ikke kommer med Campa for jeg savner Campa-hendlene mine hver eneste gang jeg sykler på noe uten. Hadde i det lengste håpet at Canyon skulle lansere noe med Campa-disc, men det ser foreløpig dårlig ut.
#253427804/02/201911:38
Enig med Campagnolo. Og enda bedre med EPS. Ikke at jeg hadde store problemer med å nå giret med tommelen tidligere, men synes EPS-versjonen er enda et hakk bedre hvor den er litt enklere å nå - samtidig som den er like enkel å bruke ovenifra.
Men skal man ha EPS Disc blir det dyrt dyrt dyrt.
[Re: Havre]
#253427904/02/201911:49
Nei, bedre bremse"kraft" er den nye vinen. Som en bonus går man opp i vekt igjen, slik at dette kan benyttes som påskudd for fremtidige sykkelbytter over det neste tiår