Bilist mot syklist konflikter i media.
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Henning i Re]
#2513824
02/10/2018 09:31
|
Registrert: May 2015
Innlegg: 56
kimjv
Medlem
|
Medlem
Registrert: May 2015
Innlegg: 56 |
Med tanke på hvor flittig strekningen benyttes av syklister, er det rart de ikke har klart å skille ut en dedikert sykkelvei. Dette gjelder også både i før og etter disse broene det er snakk om.
Sist jeg turde å sykle på g/s-veien der, endte jeg opp med et sammenstøt med en ungdom som hadde løpt opp skrenten på nedsiden og hoppet over rekkverket/gjerdet og havnet rett i styret mitt. Dog ikke det mest klassiske, men viser bare hvor uforutsigbart og usikkert det er å ha syklister/bilister/fotgjengere/(...) på samme vei uten skilleelementer.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513829
02/10/2018 09:51
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Den ser ju inte ut att vara tillrättalagd för sykling överhuvudtaget. Hög fart är väl 5 km/ h över den "broen"? Man kan sykle fortere enn det. Men hva er problemet med å holde 5 km/t i 5 meter?
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: kimjv]
#2513830
02/10/2018 09:53
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Sist jeg turde å sykle på g/s-veien der, endte jeg opp med et sammenstøt med en ungdom som hadde løpt opp skrenten på nedsiden og hoppet over rekkverket/gjerdet og havnet rett i styret mitt. Dog ikke det mest klassiske, men viser bare hvor uforutsigbart og usikkert det er å ha syklister/bilister/fotgjengere/(...) på samme vei uten skilleelementer. Slike situasjoner, hvor noe uventet kommer i veibanen, kan skje hvor som helst i trafikken. Man minimerer konsekvensene av slike hendelser ved å avpasse farten etter forholdene og være konsentrert og skjerpet.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Henning i Re]
#2513834
02/10/2018 09:56
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826
sun flyer
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826 |
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513836
02/10/2018 09:57
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583 |
Er usikker på hvilken strekning du har i tankene, men Mosseveien mellom Malmøya og Ulvøya (der syklisten ble anmeldt) er ikke godt tilrettelagt for pendlende syklister.
Jeg er enig i at den ikke er godt tilrettelagt for syklister som ønsker å holde høy fart. Men vi også kan ta oss selv i nakken og roe ned innimellom for å ta hensyn. Det er tross alt hensynet vi kritiserer mange billister og fotgjengere for ikke å ta. Bravo! 
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: sun flyer]
#2513838
02/10/2018 09:59
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Jeg synes faktisk den var ganske usaklig. Torvund gir inntrykk av å mene at å sykle i høy hastighet fra dør til dør er en menneskerett syklister har i det øyeblikket de setter seg på sykkelen. Og den samme retten innebærer å bruke hvilken som helst del av trafikksystemet til å holde denne høye farten. pendlersyklister også ønsker å komme fort og effektivt fram, og ikke er på søndagstur slik at noen “idylliske” omveier bare er sjarmerende. En gangvei som dette er ikke en vei for en sprek pendlersyklist Her er jeg helt uenig med ham.
Redigert av anonymous5; 02/10/2018 10:02.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Henning i Re]
#2513840
02/10/2018 10:06
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Ang. Mosseveien, så burde de jo ha et kollektivfelt og et sykkelfelt. Istedenfor et bilfelt og et kollektivfelt.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513841
02/10/2018 10:07
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Jeg synes faktisk den var ganske usaklig. Torvund gir inntrykk av å mene at å sykle i høy hastighet fra dør til dør er en menneskerett syklister har i det øyeblikket de setter seg på sykkelen. Og den samme retten innebærer å bruke hvilken som helst del av trafikksystemet til å holde denne høye farten. pendlersyklister også ønsker å komme fort og effektivt fram, og ikke er på søndagstur slik at noen “idylliske” omveier bare er sjarmerende. En gangvei som dette er ikke en vei for en sprek pendlersyklist Her er jeg helt uenig med ham. Det å kunne kjøre uforstyrret med bil er en viktigere menneskerett?
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513842
02/10/2018 10:07
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Tror aldrig jag har sett en så dårlig g/s vei...
Nettavisens artikel är ju så missvissande att det borde kunna anses som rent ljug och förtal av syklisten.
Nu tvivlar jag på att jag skulle syklat på mosseveien i det här fallet men jag skulle normalt sett försöka hålla mig långt borta från att sykla på en sådan där sti (om nu någon vågar gå där). Det er to veldig korte netting-bruer. De er trange og skumle. Men jeg har aldri hatt noen møteproblemer på dem. Det betyr jo ikke at det er problemfritt, men om man bruker de to hendlene man har på høyre og venstre side av sykkelstyret sammen med den geleklumpen man har på toppen av kroppen så går det fint å komme seg over bruene selv om man ikke er alene på dem. Og at noen gidder å ta de bruene i høy hastighet forstår jeg ikke. De har buet seg så mye at man nesten trenger fulldemper for å ta dem i høy hastighet uten å riste i stykker.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513844
02/10/2018 10:09
|
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 90
erikt
Medlem
|
Medlem
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 90 |
Jeg er enig i at den ikke er godt tilrettelagt for syklister som ønsker å holde høy fart. Men vi også kan ta oss selv i nakken og roe ned innimellom for å ta hensyn.
Det er tross alt hensynet vi kritiserer mange billister og fotgjengere for ikke å ta.
Hensyn bør vi alle ta. Om du mener at det innebærer å alltid sykle på g/s vei der det er tilgjengelig, så er vi uenige. Selv velger jeg stort sett g/s vei gjennom Bekkelaget i sørgående retning, men har stor forståelse for at andre velger bilveien fra Bekkelaget til Ulvøya. Sykler jeg det samme strekket i nordgående retning velger jeg som regel bilveien (har ikke erfaring med morgenrushet der) for å slippe møtekommende syklister langs g/s.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: aug11x]
#2513846
02/10/2018 10:09
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Det å kunne kjøre uforstyrret med bil er en viktigere menneskerett? Overhodet ikke. Hvorfor tror du det?
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: erikt]
#2513848
02/10/2018 10:13
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Hensyn bør vi alle ta. Om du mener at det innebærer å alltid sykle på g/s vei der det er tilgjengelig, så er vi uenige. Nei, det mener jeg ikke. Men denne saken virker mer som en syklist som skal stå på prinsippene, istedenfor å velge en løsning som både kan være lettere hvis man utfører den riktig, samtidig som den ville ha skapt mindre støy. Selv velger jeg stort sett g/s vei gjennom Bekkelaget i sørgående retning, men har stor forståelse for at andre velger bilveien fra Bekkelaget til Ulvøya. Sykler jeg det samme strekket i nordgående retning velger jeg som regel bilveien (har ikke erfaring med morgenrushet der) for å slippe møtekommende syklister langs g/s. Jeg gjør akkurat det samme. Jeg har syklet nordover i kollekivfeltet i rushen, og det går greit, men jeg synes ikke det var lettere enn å sykle g/s-en. Jeg kan også finne på å velge kollektivfeltet på den nevnte strekningen, men aldri i rushen.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513849
02/10/2018 10:15
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Det å kunne kjøre uforstyrret med bil er en viktigere menneskerett? Overhodet ikke. Hvorfor tror du det? Forsto det bare slik at du mente at syklisten burde bruke lenger tid (ved å benytte dårlig g/s-vei) istedenfor at bilisten bruker lengre tid ved å bli "hindret" av syklister.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: aug11x]
#2513861
02/10/2018 10:22
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Forsto det bare slik at du mente at syklisten burde bruke lenger tid (ved å benytte dårlig g/s-vei) istedenfor at bilisten bruker lengre tid ved å bli "hindret" av syklister. Torvund argumenterer godt for at billisten i hovedsak ikke blir hindret av syklisten, men av andre billister. Det jeg mener, hvis det var uklart, er at g/s-veien langs Gamle mossevei ikke er ubrukelig så lenge man ikke skal holde høy fart hele tiden, men klarer å ta hensyn. Det er nemlig ikke en rett man har å sykle fort hele tiden, akkurat som det ikke er en rett man har å kjøre fort hele tiden. At noen velger å være prinsippfast for stå for deres sak. Jeg er uenig i boten, men også i syklistens valg.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513864
02/10/2018 10:25
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Skjønner ;-) Jeg er uenig i boten, men også i syklistens valg. Enig
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513865
02/10/2018 10:27
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Jeg er uenig i boten, men også i syklistens valg. Enig. Men jeg synes det er et større problem at politiet misbruker/feilbruker makta si enn at en enkelt syklist gjør et litt dumt/sta valg. Og det største problemet er jo selvsagt elendig tilrettelegging for sykkel. Som et enkeltsted klarer ikke jeg heller se det som et stort problem å måtte sykle 5 km/t eller gå av sykkelen, men vi vet jo at det ikke akkurat er unikt med slike trafikkløsninger.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513868
02/10/2018 10:29
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Den ser ju inte ut att vara tillrättalagd för sykling överhuvudtaget. Hög fart är väl 5 km/ h över den "broen"? Man kan sykle fortere enn det. Men hva er problemet med å holde 5 km/t i 5 meter? Som sagt har jag aldrig varit där. Tycker det ser längre ut än 5 m. Vilken hastighet man kan sykle i beror väl på vad man möter. Det ser ju trångt ut på bilderna. Det är väl egentligen inga problem att holde 5 km/h ett tag men någon vidare tillrättaläggning för sykling är det ju inte och jag förstår inte ens hur man kan skilta något sånt där som g/s vei. Jag vet som sagt inte tillräkligt mycket om området men har endrat åsikt rätt mycket i syklistens favor ifrån att jag har läst den felaktiga versionen i nettavisen till att jag har skönt att delar av "g/s veien" knappt medför att man kan mötas. Det verkar ju inte heller att de som bor där gillar "sykkelveien" och att skylla allt det på dårliga syklister tycker jag inte att man ska göra.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: aug11x]
#2513871
02/10/2018 10:33
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583 |
Jeg synes faktisk den var ganske usaklig. Torvund gir inntrykk av å mene at å sykle i høy hastighet fra dør til dør er en menneskerett syklister har i det øyeblikket de setter seg på sykkelen. Og den samme retten innebærer å bruke hvilken som helst del av trafikksystemet til å holde denne høye farten. pendlersyklister også ønsker å komme fort og effektivt fram, og ikke er på søndagstur slik at noen “idylliske” omveier bare er sjarmerende. En gangvei som dette er ikke en vei for en sprek pendlersyklist Her er jeg helt uenig med ham. Det å kunne kjøre uforstyrret med bil er en viktigere menneskerett? Nei, like lite som å kunne gå eller sykle uforstyrret. Og det er utopisk å tro at noen skal kunne bevege seg fritt og uhindret i trafikken i storbyer med mange hundre tusen innbyggere som skal forflytte seg. Hvorfor har vi denne oppfattelsen av at syklister er den eneste trafikkantgruppen som skal være fritatt for trafikale hindringer?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Torshov-Simen]
#2513875
02/10/2018 10:37
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Hvorfor har vi denne oppfattelsen av at syklister er den eneste trafikkantgruppen som skal være fritatt for trafikale hindringer?
Mulig mange har den oppfattelsen, men jeg tror også mange syklister mener at bilen får for mye forrang. Noe som er helt merkelig iom. at en sykkel nesten ikke forurenser, tar mye mindre plass og bidrar til bedre folkehelse.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Henning i Re]
#2513877
02/10/2018 10:38
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Og i stedenfor skyhøye bomtakster, så burde jo byrådet i Oslo bare fjernet plenty med p-plasser (for bil), så hadde nok de fleste droppet å kjøre. Egentlig ganske sykt hvor mye av byarealet som går bort i parkeringsplasser.
Nå ble jeg litt revet med her, men var en tur på vei gjennom Oslo forrige uke, og det er jo helt sykt med kø. Både på tog og på motorveien. Jeg har også bodd i Oslo tidligere, og sykkel og bane/trikk er jo det opplagte transportvalget. Man skal tross alt ikke flytte vaskemaskin/piano hver dag.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Torshov-Simen]
#2513878
02/10/2018 10:39
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Hvorfor har vi denne oppfattelsen av at syklister er den eneste trafikkantgruppen som skal være fritatt for trafikale hindringer? För att det idag är den gruppen som har flest trafikale hindringer?
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513882
02/10/2018 10:45
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Det verkar ju inte heller att de som bor där gillar "sykkelveien" och att skylla allt det på dårliga syklister tycker jag inte att man ska göra. Jo, det kan de. At noen velger å råkjøre der og så klage på dårlig tilrettelegging er bare tull.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513890
02/10/2018 11:03
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,583 |
Hvorfor har vi denne oppfattelsen av at syklister er den eneste trafikkantgruppen som skal være fritatt for trafikale hindringer? För att det idag är den gruppen som har flest trafikale hindringer? Forutsatt at vi har samme oppfattelse av hva som utgjør trafikale hindringer så er svaret; Overhodet ikke. Kø er for eksempel en trafikal hindring, gater som er underdimensjonert for dagens kjøretøystørrelser er en trafikal hindring, og det rammer biler i langt større grad enn syklister.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513892
02/10/2018 11:09
|
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829 |
Det verkar ju inte heller att de som bor där gillar "sykkelveien" och att skylla allt det på dårliga syklister tycker jag inte att man ska göra. Jo, det kan de. At noen velger å råkjøre der og så klage på dårlig tilrettelegging er bare tull. Om sykkel skal være et reelt alternativ kan ikke sykkeltraseene være lagd for sykling i gangfart hvor du må hele tiden være på tå hev for å overleve, eller ikke sykle på noen. Sykkel og gange burde ha den beste og korteste traseen om vi skal få folk til å bruke de, men i Norge/Oslo er det som regel motsatt. Bilismen får motorvei og lokalvei, og så må syklistene og de gående dele på det lille som er igjen. Gang- og sykkelveien langs Mosseveien funker sikkert fint for de som bare skal 500 meter til og fra bussen, men å sykle Oslo-Hvervenbukta hver dag kan umulig være særlig behagelig på noen som helst måte. Ekstremt med støv og eksos, mange utkjørsler fra boliger hvor man risikerer å havne under lastebiler om man må ut i veibanen, systemskifte hver gang en lokalvei krysser ++ Mange Oslosyklister som sykler landevei velger jo å kjøre bil til Hvervenbukta og starte syklingen derfra.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513893
02/10/2018 11:14
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Det verkar ju inte heller att de som bor där gillar "sykkelveien" och att skylla allt det på dårliga syklister tycker jag inte att man ska göra. Jo, det kan de. At noen velger å råkjøre der og så klage på dårlig tilrettelegging er bare tull. Nu är vi faktiskt människor och jag tror att vi på alla områden ser att tillrättalägning/utformning är det som fungerar och att "om alla bara sköter sig" oftast fungerar rätt dårligt. Nu tänkte jag på att det tydligen är ett problem för de som bor i området och och jag tvivlar stark att det problemet kommer försvinna utan att något ändras i infrastrukturen. De kan skylle så mycket de vill på dårliga syklister men huvudproblemet är att det är väldigt smalt och når folk går och syklar där det är smallt så kommer folks uppfattning av vad som är bra uppförsel vara så förskjelig att det kommer bli problem. Olika trafikkant grupper som beveger sig i olika hastigheter passar faktiskt inte så bra samman.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: Torshov-Simen]
#2513895
02/10/2018 11:20
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Hvorfor har vi denne oppfattelsen av at syklister er den eneste trafikkantgruppen som skal være fritatt for trafikale hindringer? För att det idag är den gruppen som har flest trafikale hindringer? Forutsatt at vi har samme oppfattelse av hva som utgjør trafikale hindringer så er svaret; Overhodet ikke. Kø er for eksempel en trafikal hindring, gater som er underdimensjonert for dagens kjøretøystørrelser er en trafikal hindring, og det rammer biler i langt større grad enn syklister. Jag tänkte i första hand på infrastruktur och regler. Syklister har för exempel vikeplikt nestan alltid och måste gå av sykkeln för att få några rättigheter när sykkelveien passerar en vei, det finns inga lysen för syklister så när sykkelveien passerar ett lyskryss så ska man också gå av. När det inte ens finns ett regelverk som gör att man kan sitta på sykkeln hela tiden så anser jag att det finns många trafikkalla hindringar för syklister. Infrastrukten (som blir bättre) är fremdeles konstig på många ställen, sykkelveien bara försvinner etc. Ja, med det är mindre köer det har du rätt i men om man inte kör i rushen så blir man inte väldigt hindrad när man kör bil heller.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: magnusc]
#2513925
02/10/2018 12:13
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Om sykkel skal være et reelt alternativ kan ikke sykkeltraseene være lagd for sykling i gangfart hvor du må hele tiden være på tå hev for å overleve, eller ikke sykle på noen. Sykkel og gange burde ha den beste og korteste traseen om vi skal få folk til å bruke de, men i Norge/Oslo er det som regel motsatt. Bilismen får motorvei og lokalvei, og så må syklistene og de gående dele på det lille som er igjen. Jeg er ikke uenig i dette. Det er et enormt etterslep på gode sykkelveier for dem som vil pendle i ekspressfart, og det blir ofte ikke planlagt for det når gater utformes. Men det er ingen grunn til å sykle fort der hvor det ikke er lagt tilrette for å sykle fort.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513928
02/10/2018 12:16
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
[De kan skylle så mycket de vill på dårliga syklister men huvudproblemet är att det är väldigt smalt och når folk går och syklar där det är smallt så kommer folks uppfattning av vad som är bra uppförsel vara så förskjelig att det kommer bli problem. Da er vi i så fall uenige i hva som er problemet. Jeg mener problemet er at folk sykler fort på steder hvor dette skaper problemer. Litt som at problemet at gravide ikke får sitteplass på bussen eller toget ikke nødvendigvis er Ruter sin feil, men heller dårlig folkeskikk. Jeg synesgenerelt det er dumt å skyve problemene over på andre, istedenfor å ta ansvar for egne handlinger.
Anonym5
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: anonym5]
#2513932
02/10/2018 12:28
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Jag har iallafall aldrig syklat för fort på den aktuella platsen...
Vi är nog eniga om vad som är problemet men inte om hur det löses.
Jag tror att rätt mycket i trafikken har blivit bättre genom bättre och säkrare vägar och tillrättalagning och inte genom att folk har blivit bättre på att köra och har bättre folkeskick. Jag tror det samma gäller för sykkelinfrastruktur.
Jag tror for exempel aldrig att folk kommer bli så flinka och ha så bra folkeskick att en g/s vei kommer fungerar i närheten av så bra som en sykkelvei med fortau där det är många gående och syklister.
|
|
|
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: fredriks]
#2513935
02/10/2018 12:32
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727 |
Jag tror for exempel aldrig att folk kommer bli så flinka och ha så bra folkeskick att en g/s vei kommer fungerar i närheten av så bra som en sykkelvei med fortau där det är många gående och syklister. Det er jeg helt enig i. Men fram til vi får disse løsningene som vi mener vil fungere best, er vi nødt til å gjøre det beste ut av situasjonen slik den er i dag.
Anonym5
|
|
|
|
|