Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skade på ramme etter sykkelservice XXL

Skade på ramme etter sykkelservice XXL #2492933 21/06/2018 16:56
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Leverte inn en racersykkel på service hos XXL på Alna. Den ble hentet i dag og syklet hjem. Hjemme oppdaget jeg en bulk overrøret. Tok umiddelbart kontakt med XXL på telefon og kjørte ned med sykkelen etter samtalen. De tok inn sykkelen igjen skulle snakke med mekanikeren som hadde gjort jobben. Han var skeptisk til at dette hadde skjedd hos oss de og kunne ikke love noe. Snakket om gratis service. Jeg sa jeg ville ha ny ramme, men det hørtes ikke ut som han var veldig positiv til det. Noen som har råd, eller vært ute for tilsvarende? Det blir jo fort ord mot ord. Utrolig kjipt.

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2492984 21/06/2018 20:29
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Hva slags ramme? Alu, karbon eller stål? Post bilder.

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493072 22/06/2018 08:33
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei, det er en White aluramme. Ikke veldig dyr sykkel, men det er min bedre halvdels første racer og hun var ikke veldig fornøyd. Jeg har levert inn sykkelen igjen, så får ikke tatt bilder nå. XXL skulle ta en vurdering, men magefølelsen min sier at de ikke vil erstatte rammen. Den kan sikkert fint brukes, men det er kjipt uansett, spesielt om man skulle vurdere å selge sykkelen.

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493100 22/06/2018 09:18
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Xxl har vel syklene stående ute i butikk før service pga plass, sikkert veltet eller noen har vært uforsiktig når de har tatt ut og inn en annen sykkel.

Hvis du er helt sikker på at dette har kommet når xxl har hatt sykkelen er det bare å holde på ditt.

Bull i alu svekker mye og er vel 'umulig' å fikse. Du må ha ny ramme,ingen avslag eller andre halvveise løsninger.

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493132 22/06/2018 10:40
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Hvis du ikke får ny ramme eller sykkel, så ta kontakt med noen høyere opp i XXL-systemet. Si at hvis dette er policyen deres må de ha svær plakat om at de ikke tar ansvar for skader påført sykkel når den er til service og at sykkel leveres inn på eget ansvar. Og få bekreftet at det er slik de vil at det skal være. Skrifltig. Og samtidig få bekrefet at dette er deres offisielle holdning, slik at den også kan deles med medier som er interessert. Kommunikasjonsdirektøren deres synes sikkert det er en veldig fornuftig policy ICON_WINK

Slik de behandler deg må de også stå for offentlig, så det kan være greit å forklare dem hva de faktisk her sier hvis de ikke tar på seg ansvaret.

Jeg tar naturlig nok utgangspunkt i at trådstarters beskrivelse av situasjonen er korrekt.

Redigert av anonym22; 22/06/2018 11:11.
Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493135 22/06/2018 10:57
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for svar så langt. Jeg avventer hva XXL sier, men tenker at jeg ikke vil gi meg på dette.

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493203 22/06/2018 15:29
Jegra Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hadde samme opplevelse i 2014 etter en gratisservice hos XXL Majorstuen. Bulk i overrøret ble oppdaget da jeg kom hjem så jeg dro tilbake igjen. Var en mtb av XXLs eget merke, White.

Endte med at han i skranken måtte ta en telefon litt høyere opp i systemet og bekrefte at det var bulk i rammen. Virket nesten som om de visste det før sykkelen ble levert ut.

Etter mange henvendelser fikk jeg etter 1.5 mnd (!!) samme type ramme, men i en nyere versjon. Fikk beholde min til de fikk rammen inn. Fikk ramme med konisk styrerør som aldri føltes riktig med styrelageret/crown racet de hadde satt på siden gaffelen var rett. Vær obs. når du henter sykkelen igjen! Har etter dette aldri hatt eller anbefalt noen å ha service hos XXL.

Link til min frustrasjonstråd

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2493263 23/06/2018 07:12
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
problemet både for verksted og kunde er at det må dokumenteres at skaden har skjedd mens sykkelen har vært på verkstedet.
Litt usikker på hvor mye arbeid verkstedene gidder å legge i disse jobbene, men det er fullt mulig å dokumentere skader på sykler som blir levert inn. Mobiltelefoner har kamera og alt arbeid blir registrert elektronisk, det er bare å ta bilder av alle sykler når de leveres inn og ut. hvis de kan luke ut en fillesak som dette i året så har de tjent mye penger og goodwill på det

en bulk i rammerøret oppstår definitivt ikke tilfeldig på ett verksted, men pga særdeles hardhendt behandling. vi snakker ikke om å miste en kartong eller skiftenøkkel på rammerøret her.
har liten tro på at en kunde som har vandret rundt i lokalet har klart å dunke bulk i rammerøret

mine erfaringer med bil- mc- og sykkelbutikker/verksteder er at kompetansen ikke alltid samsvarer med prisnivået. enkelte operer som bondefangere
jeg gjør mest mulig selv, lærer mye og har glede av jobben samtidig med at jeg sparer mye penger

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: Flamini] #2493411 24/06/2018 17:32
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: Flamini

en bulk i rammerøret oppstår definitivt ikke tilfeldig på ett verksted, men pga særdeles hardhendt behandling. vi snakker ikke om å miste en kartong eller skiftenøkkel på rammerøret her.
har liten tro på at en kunde som har vandret rundt i lokalet har klart å dunke bulk i rammerøret

Her er det en som fikk bulket rammen da en kastanje falt ned fra et tre...
https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=147445

Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: anonym22] #2494385 28/06/2018 11:07
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Tok kontakt med XXL nå. Ikke hørt ett pip siden torsdag i forrige uke. Han jeg snakket med vurderte at denne skaden ikke kunne ha skjedd hos XXL, men at det ikke var opp til han avgjøre. Saken lå hos han som var ansvarlig for verkstedet. Høres ikke veldig lovende ut.

Redigert av aambo; 28/06/2018 11:07.
Re: Skade på ramme etter sykkelservice XXL [Re: aambo] #2498623 24/07/2018 19:38
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Tok litt tid dette her, men fikk positivt utfall. Var innom XXL på Alna i går og spurte om hvordan det gikk med denne saken og fikk beskjed om at jeg skulle bli oppringt i løpet i dagen. Ble ikke oppringt, men fikk en gledelig SMS i dag. Får ny sykkel. Det er veldig bra, men det tok lang tid å få en avklaring.

Moderator  support