Jeg har to stk 750ml flasker som gjerne blir tomme hvis det er varmt og turen er på 4 mil++. Kjøre stil og bli dehydrert eller droppe stilen men overleve turen? Tough choice.
Sitat: Alpers
Hvor er det egentlig du sykler, der det er verken bensinstasjoner, hager, kirkegårder, elver, bekker, caféer eller andre vannkilder?
Det tar ca 45 sek på en gjennomsnittlig kirkegård. Hvertfall her i distriktet er alltid vannkranene taktisk lagt opp ved inngangene som er lett tilgjengelig. Og som flere andre nevner, du kan nok venne deg til å drikke noe mindre
Det er tydeligvis store individuelle forskjeller på hvor mye drikke man behøver/ønsker under aktivitet. På en 5-mils tur i fint sommervær har jeg aldri med mer enn en 0,5 flaske. Og jeg drikker sjelden mer enn halvparten. Det er også stort sett blankt det som kommer ut etter turene :-)
Det er tydeligvis store individuelle forskjeller på hvor mye drikke man behøver/ønsker under aktivitet. På en 5-mils tur i fint sommervær har jeg aldri med mer enn en 0,5 flaske. Og jeg drikker sjelden mer enn halvparten. Det er også stort sett blankt det som kommer ut etter turene :-)
Jepp, og noen opplever det som uutholdelig varmt så fort gradestokken bikker 23, mens andre, meg selv inkludert trives best i temperaturer rundt 30 grader. Hvis det er skikkelig varmt, altså 30++ drikker jeg gjerne en 0,6 flaske i timen på landeveien, men mye mer enn det gjør meg bare tissatrengt og skjelven.
Folk er forskjellige. Hvis man starter dagen med grei væskebalanse trenger man vel strengt talt bare en skvett vann for å fukte strupen de første fire-fem milene.
Har man drukket f.eks. 2x75cl billig Rioja før man krøp til køys, tenker jeg at 2x75 cl vann på sykkelturen neste morgen er omtrent passelig. Stilfult er det nok likevel ikke.
0,75-flasker er topp. De fleste stilregler har praktiske årsaker, så de følges selvsagt, men det er ingen praktiske årsaker til å bruke mindre flasker om man skal sykle en lengre tur. Nei, det tar ikke lang tid å fylle flaskene, men om den halvliteren ekstra på turen gjør at man slipper å stoppe, eller ordne langer på ritt, er det verdt det litt mindre stilige utseendet. Jeg slår altså et slag for å skrote denne stilregelen (men 0,75 l er maks).
Det er jo heller ikke umulig at jeg rett og slett drikker så mye nettopp fordi jeg har har med meg så mye. Men lever etter hva man har, hehe.. To stk. 0,5 er bestilt.
Det er jo heller ikke umulig at jeg rett og slett drikker så mye nettopp fordi jeg har har med meg så mye. Men lever etter hva man har, hehe.. To stk. 0,5 er bestilt.
Haha, stilbruddet har holdt deg våken hele natten :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Hva hvis det skulle være såpass kjølig i lufta at det hadde vært fint å hatt trøye med lange armer samt bukse?
Bukse, eller, altså, approbert sykkeltøy med lange ben, er vel ok. Forutsatt at du også har lange ermer. Har du ikke lange ermer, så stopper naturlig nok buksa ett sted over knærne. Altså, ett egnet sted over knærne, ikke ett vilkårlig sted over knærne.
Du har derimot lov å ha lange ermer, uten å nødvendigvis ha langt bentøy. Men aldri motsatt vei selvsagt.
Men det er jo klart, at for å bruke lange varianter av noe som helst, så skal det være ******* så kaldt. Dette er jo ikke ett grep du gjør fordi det er "behagelig", men fordi legen mener det er nødvendig for å overleve. Sykler du med dette sør for polarsirkelen mellom mars-nov, så bør du ha legeattesten med deg i baklomma, dersom stilpolitiet stopper deg.
Men det er jo klart, at for å bruke lange varianter av noe som helst, så skal det være ******* så kaldt. Dette er jo ikke ett grep du gjør fordi det er "behagelig", men fordi legen mener det er nødvendig for å overleve. Sykler du med dette sør for polarsirkelen mellom mars-nov, så bør du ha legeattesten med deg i baklomma, dersom stilpolitiet stopper deg.
Hoho! Lite er så ustilig som folk i korte klær i mars/april. På trening sykler man naturligvis med lange ermer og beinvarmere. Ritt er selvfølgelig noe annet. Alltid kort bukse på ritt.
Fader dere kjører hardt løp her inne. Såpass hardt at jeg begynner å miste interessen for stil, haha.
Jeg tror "litt" av meninga med denne tråden er å kjøre hardt, med ett glimt i øyet! Det er ihvertfall slik jeg tolker den. Jeg bare siterer "reglene" jeg, uten at jeg nødvendigvis føler for å følge de selv, alltid Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør, osv.
Men jeg prøver å gjøre en innsats for å holde meg "innafor". Hvis jeg skulle finne meg i en situasjon hvor brillene av en eller annen grunn har havnet innenfor hjelmstroppene, så "fikser jeg det", uten at jeg egentlig vet hvorfor. Men slike ting koster det jo lite å rette opp.
Nå har jeg heller aldri brukt flasker på over 0.5l, men om jeg skulle syklet ritt, og jeg var redd for hydreringssituasjonen, så hadde jeg glatt brukt 0.75l flasker, og satt resultat/prestasjon langt høyere på prioriteringslista enn stilen. Om noen hadde følt for å bruke opp energien sin på å irritere seg over det, så hadde jeg følt en viss glede over å kunne holde meg hydrert, ha nok vann til overs til å gi han en sprut i øyet, og syklet fra han, mens han sleit med dehydrering
Synes man kan være pragmatisk av og til. Men på generell basis synes jeg det er greit å forsøke å opprettholde stil. Men med unntak av denne "glippen", så bør man jo aldri innrømme stilbrudd, ihvertfall ikke her
Tror de som sykla Enebakk Rundt i år er noe uenig med deg der
Kan bekreftes!
Sitat: EmilZipp
Sitat: pharynx
Tror de som sykla Enebakk Rundt i år er noe uenig med deg der
Urgh, ja lillebror testet ut nye hansker den dagen og da fingrene ikke virket lengre måtte han stå av Follo rulla :-)
Mine fingre slutta å virke etter omtrent 5 minutter. Kjørte inn. Hadde problemer med å gire, kjente ikke forskjellen på opp eller ned på Di2. Var mye stilbrudd den dagen, men må man så må man.