Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Flamini] #2466715 22/02/2018 10:16
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Herremannen det snakkes om var vel strengt tatt ikke tysker, han var i hvert fall ikke født tysker.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Hoaas] #2466735 22/02/2018 13:18
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas
Vi er 4 søsken, og til fotballtrening, skitrening o.l. som var innafor 5km måtte vi komme oss til selv. Gå, sykle, bruke skia etc. Det var kun når treninga skulle foregå på andre siden av byen at vi ble kjørt. Det er selvsagt foreldrene som legger opp til at barna skal fraktes overalt hvor de skal, men jeg kommer til å prøve så godt jeg kan å få ungene til å komme seg til og fra for egen maskin. Jeg er selvsagt ikke tung å be om de ønsker selskap på sykkel/skituren ICON_WINK Egen trim, og pluss av margen fra kona for at man stiller opp for barna, hehe!

Bor nær en barneskole i relativt snille trafikkale omgivelser og hvor de aller fleste har kort vei (snakker om <<2km), og kan underskrive på det.
Ikke rart mange småbarnsforeldre skremmer livskiten av de single med alt snakket om "tidsklemma"...

Redigert av Oystein L; 22/02/2018 13:23.
Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Flamini] #2466743 22/02/2018 14:02
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Nå er ikke barna mine så store men jeg synes det er stor stas å bli med de på trening. Det å se hvordan de utvikler seg samt gleden de har av å få utfolde seg gir meg noe.

Tenker at så lenge de vil ha meg der så stiller jeg opp.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Syklist1] #2466770 22/02/2018 17:29
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Syklist1
Nå er ikke barna mine så store men jeg synes det er stor stas å bli med de på trening. Det å se hvordan de utvikler seg samt gleden de har av å få utfolde seg gir meg noe.

Tenker at så lenge de vil ha meg der så stiller jeg opp.

At de kommer seg dit for egen maskin er ikke ensbetydende med at du ikke kan være der..

You are what you eat...mmm nuts
Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Sepeda] #2466780 22/02/2018 18:23
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: Sepeda
Sitat: anonymous22
Den tyske herremannen sa noe helt annet.

If an online discussion (regardless of topic or scope) goes on long enough, sooner or later someone will compare someone or something to Adolf Hitler or his deeds.
Godwin's Law

Her på forumet gjelder det heldigvis kun pølsevev-seksjonen ICON_SMILE

Den lille tyskeren man snakker om her, er Heinrich Himmler som var arkitekten bak Lebensborn.

Så det er altså ikke snakk om den lille østeriske maleren.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: DesmoSkier] #2466781 22/02/2018 18:30
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: DesmoSkier
Sitat: Dexter

Kjenner flere menn uten barn, men ingen som har tatt et standpunkt på dette. Enten så sliter de med å få barn eller så er de single. Tror de færreste fruktbare par velger vekk barn.
Tja, jeg kjenner opptil flere par som ikke vil ha barn. Mulig jeg har litt spesiell omgangskrets...
Hvis alle disse parene er ca. 40 år gamle og aktivt unngår å få barn, så er det jo litt spesielt.
Ikke for det, hvis jeg kunne hatt samme kona og alle de samme venneparene (på begge sider) hvor alle var reelt frivillig barnefrie, så kunne nok det vært ganske kult det. (Totalt urealistisk riktignok.) Legg til genialt god økonomi med to gode inntekter, ingen barn som sugde sin andel og heller ikke behov for særskilt stor bolig. Gull.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: anonym] #2466782 22/02/2018 18:31
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: anonymous
Den lille tyskeren man snakker om her, er Heinrich Himmler som var arkitekten bak Lebensborn. Så det er altså ikke snakk om den lille østeriske maleren.

Ops, da var det altså jeg selv som bekreftet Godwin's Law ICON_LAUGH

Beklager.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Sepeda] #2466802 22/02/2018 20:36
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: Sepeda
Sitat: anonymous
Den lille tyskeren man snakker om her, er Heinrich Himmler som var arkitekten bak Lebensborn. Så det er altså ikke snakk om den lille østeriske maleren.

Ops, da var det altså jeg selv som bekreftet Godwin's Law ICON_LAUGH

Beklager.

Sier ikke den loven også at den første som nevner den loven i en diskusjon, gjør det fordi han er tom for argumenter?

Ser nå at det er litt omvendt.
Quote:
Selv om loven ikke nevner det så er det en tradisjon i mange nyhetsgrupper på Usenet at med en gang en slik sammenligning blir gjort så er diskusjonstråden ferdig, og den som nevnte nazistene har automatisk tapt den gjeldende diskusjonen

Quote:
Det blir sett på som dårlig skikk av brukergruppen på Usenet å lage en slik sammenligning bevisst; for å avslutte en diskusjon. Det er et anerkjent tillegg, Quirks unntak, som sier at enhver bevisst påkalling av Godwins lov vil være mislykket.

Man kan nok si at Himmler også kommer inn under Nazime...

Redigert av anonym; 22/02/2018 20:42.
Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Flamini] #2466805 22/02/2018 20:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Med fare for å spore av diskusjonen, må jeg bare si at jeg kom over Godwin's Law i omtale av Microsofts fantastiske kunstige Twitter-intelligens "Tay", som i løpet av 24 timer utviklet seg til å bli noe av et... troll:

Here Are the Microsoft Twitter Bot’s Craziest Racist Rants

Avsporing slutt.

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: anonym22] #2466811 22/02/2018 21:47
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Kjenner flere menn uten barn, men ingen som har tatt et standpunkt på dette. Enten så sliter de med å få barn eller så er de single. Tror de færreste fruktbare par velger vekk barn.
Tja, jeg kjenner opptil flere par som ikke vil ha barn. Mulig jeg har litt spesiell omgangskrets...
Hvis alle disse parene er ca. 40 år gamle og aktivt unngår å få barn, så er det jo litt spesielt.
Ikke for det, hvis jeg kunne hatt samme kona og alle de samme venneparene (på begge sider) hvor alle var reelt frivillig barnefrie, så kunne nok det vært ganske kult det. (Totalt urealistisk riktignok.) Legg til genialt god økonomi med to gode inntekter, ingen barn som sugde sin andel og heller ikke behov for særskilt stor bolig. Gull.

Her er vi jo alle ulike.
Jeg er et hakk eldre og har voksne barn, men ingen barnebarn. jeg tenker ikke over det siste, fokuserer på vårt liv, fyller hverdagen med aktiviteter, og har intet savn. Fruen derimot - Hun har et sterkt ønske/savn, og er oppriktig bekymret....

Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Oystein L] #2466831 23/02/2018 07:24
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Sitat: Oystein L

Her er vi jo alle ulike.
Jeg er et hakk eldre og har voksne barn, men ingen barnebarn. jeg tenker ikke over det siste, fokuserer på vårt liv, fyller hverdagen med aktiviteter, og har intet savn. Fruen derimot - Hun har et sterkt ønske/savn, og er oppriktig bekymret....

jeg ser helt klart frem til å få en skokk med viltre barnebarn som skal bli med en gammel gubbe på skitur/sykkeltur/badetur/løpetur/sprenge postkasser. foreløbig ser jeg langt etter potensielle svigerdøtre frown

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hvorfor : Én av fire menn får ikke barn [Re: Flamini] #2466849 23/02/2018 08:41
sveinaa Offline
More than words
More than words
Men for en så stor gruppe som 1/4 kan det ikke like gjerne være sånn at de savner et stabilt parforhold som igjen er forutsetningen for å stifte en familie? Det er jo på en måte 2 sider av samme sak.

Legger man i tillegg og til grunn at mange kanskje også har en del forhold gjennom livet som ikke nødvendigvis er ment for å "vare" så utrolig lenge så kan jo det kanskje forklare mye? Mange har nok vært i forhold der barn har vært ganske uaktuelt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support