Ottestad (OIL sykkel er en gruppe under idrettslaget) har ikke sondert på en ti års tid, men da var det snakk om ca. 30000,- vi kunne få inn årlig. En slik sum, veid opp mot alt styret man gjerne får med at sponsorer kommer og går og gjerne skifter logo midt i avtalen, gjorde at vi heller har brukt energi på å selge inn sponsing av arrangementer mot profilering på disse og på nettsidene våre.
Jobber med sponsorer i sykkelklubben, beløpet her ligger vesentlig over.
Forskjell på å være sykkelklubb og undergruppe av en idrettsklubb, tenker jeg. Flere om beinet i sistnevnte, og det er ungene som spiller lagidretter som drar flest sponsorer. MAMILene klarer seg selv. Både OIL sykkel og hovedlaget har gode sponsorinntekter, og sykkelgruppa er OILs ambulerende reklameplakater.
--
Her er idéskissen til Ottestaddrakta. Logoer, fonter og farger følger hovedlagets profilhåndbok.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
2) Flekkerøy Cycleklubb. Jeg hadde droppet de makrellene, den logoen til UCI bak klubbnavnet.
Den kunne blitt kul hvis de hadde fjernet sponsorlogoene og latt fisken vandre opp til bryststripen, kanskje?
Kan ikke forstå at dere kan ha klubbdrakter uten sponsorlogoer på. Vi er avhengige av å vise frem hvem som hjelper oss økonomisk. Logoen til klubben, med uci hjulet bak, er fin synes jeg. Når det gjelder makrellen er det fordi vi kalles for stimen, eller makrellstimen, og kommer fra ei øy. Da må jo den være med
Redigert av Valentino; 22/11/201707:53. Rediger grunn: Tok bort bildet i sitatet sor å forenkle lesbarheten i tråden.
-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner. -Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler. http://sykkelsor.no
Lillehammer fortsetter tradisjonen: Treårsavtaler med sponsorer sammenfaller tre års levetid på draktdesign. At Uno-X fremdeles er med er naturlig. Lillehammer er den ene av to klubber bak continentallaget. Bioracer inn for Kalas.
Gamledrakta. Jeg håper de beholder grønne hjelmer:
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Akkurat passe lengde på armene i min bok. Disse nymotens trøyene som stopper ved albuene er helt forferdelige. Jeg taper gladelig 5 sekunder ekstra i luftmotstand mot å kunne vise meg i offentligheten uten skille fra trøya på albuen.
Akkurat passe lengde på armene i min bok. Disse nymotens trøyene som stopper ved albuene er helt forferdelige. Jeg taper gladelig 5 sekunder ekstra i luftmotstand mot å kunne vise meg i offentligheten uten skille fra trøya på albuen.
Mener du at Kalas har litt korte ermer på trøyene sine?
Ja. De ser jo ut som Venus fra Milos venstre arm.
Kommer helt an på hvilken trøye man kjøper det. Noen liker korte, noen liker lange :-)
Jeg liker ganske lange, for da rekker de ned til armvarmerne. Sånn er det når man både har kleshengerskuldre og gorillafaktor > 1. Men sånn albulangt er ikke min greie.
+1
+2
Dette blir for dumt imo.
Og disse er jo ikke engang av de lengste variantene
Gauldal SK, her i tempovariant. Grunndesignet er som før (kudos!), med en nytolkning av det diagonale røde feltet, og de har noen nye sponsorer og ny leverandør. Jeg liker de fargeassymetriske ermene og misliker som vanlig aksentuering av raglansnitt. Gauldals klubbemblem er herlig og jeg liker at de plasserer det både her og der.