Zwift
|
Re: Zwift
[Re: Hoaas]
21/12/2017 18:11
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Hva krever ZADA og hvordan gjør man det? Bånn gass ute med wattmåler i 5, 20, 60 min, så håpe man ikke møter biler, fotgjengere, -15 grader eller is? Ser ut som du må dokumentere en prestasjon i den virkelige verden som matcher Zwiftnivået. Et ritt med wattmåler eller evt. noen plasseringer hvor du matcher utøvere med lignende watt-tall. For å si det på en annen måte, tråkker du 400+ watt på en flat tempo med nogenlunde ok sittestilling, så ville du nok vært i området rundt 50km/t i snitt Det å sammenligne en som bruker temposykkel og tempoutstyr med en landeveissyklist, er vel ikke helt rettferdig.. Har syklet Blikkvegen Tempo Challenge på en dårlig dag da pulsen ikke ville opp. Denne er med vending og de fleste har kjørt med wattmåler. De beste tempogutta med rundt 400 watt har rett over 47 km/t i snitt, jeg hadde 41,7 km/t i snitt. Blikkvegen Tempo Challenge En god dag med mye oppoverbakker 43,9 km/t i snitt. Sørumsand - Haga Opp det kjente segmentet Gjelleråsen med stor og tung sekk, ikke all out og 27,9 km/t i snitt. Her er det mange som har kjørt med wattmåler. Gjelleråsen Et Vo2max drag på en god dag med 57 km/t i snitt, her kjøres det ritt. Fjuktempo Noe av dette som kan funke til CADA?
Redigert av John_Harald; 21/12/2017 19:22.
|
|
|
[Re: Robertl]
21/12/2017 18:33
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
John_Harald, sjekk om du har siste versjon av firmware på rulla og gjør nødvendige kalibreringer/spindown. ZwiftPower og racing communitien på zwift har økt fokus på å ta juksere. Kjipt å bli utestengt fordi du har feil kalibrert rulle. Vil understreke at jeg ikke har noe ønske om å jukse! Holdt på å kjøpe en Stages 172.5 Rival GXP, men tapte budrunden ca kl 5 i natt på eBay mens jeg sov. I tillegg til å sjekke nøyaktigheten til Kickr, er det bra å bruke watt til trening ute også. Siste firmware har vært på plass og rulla er kalibrert jevnlig. Ser ingen forskjell på bremseeffekten om jeg kalibrerer etter 10 min eller 90 minutter.
|
|
|
[Re: John_Harald]
21/12/2017 19:35
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva krever ZADA og hvordan gjør man det? Bånn gass ute med wattmåler i 5, 20, 60 min, så håpe man ikke møter biler, fotgjengere, -15 grader eller is? Ser ut som du må dokumentere en prestasjon i den virkelige verden som matcher Zwiftnivået. Et ritt med wattmåler eller evt. noen plasseringer hvor du matcher utøvere med lignende watt-tall. For å si det på en annen måte, tråkker du 400+ watt på en flat tempo med nogenlunde ok sittestilling, så ville du nok vært i området rundt 50km/t i snitt Det å sammenligne en som bruker temposykkel og tempoutstyr med en landeveissyklist, er vel ikke helt rettferdig.. Har syklet Blikkvegen Tempo Challenge på en dårlig dag da pulsen ikke ville opp. Denne er med vending og de fleste har kjørt med wattmåler. De beste tempogutta med rundt 400 watt har rett over 47 km/t i snitt, jeg hadde 41,7 km/t i snitt. Blikkvegen Tempo Challenge En god dag med mye oppoverbakker 43,9 km/t i snitt. Sørumsand - Haga Opp det kjente segmentet Gjelleråsen med stor og tung sekk, ikke all out og 27,9 km/t i snitt. Her er det mange som har kjørt med wattmåler. Gjelleråsen Et Vo2max drag på en god dag med 57 km/t i snitt, her kjøres det ritt. Fjuktempo Noe av dette som kan funke til CADA? Angående temposykling, så har jeg 39,5 i snitt med 300w på vår tempo med vending, med landeveissykkel. I sånne hastigheter har aerodynamikken utrolig mye å si, altså hvordan du sitter o.l. Så at du har 41.7 i snitt sier egentlig fryktelig lite om watten din. En kjenning av meg har 41 i snitt med 296w, da med full temporigg. Det eneste som kunne vært brukt av sånne segmenter, er de du har sykla alene, og gjerne en bratt bakke med +7% (helst 10%) snittstigning så vind o.l. ikke har så mye å si. Selv i min testbakke med 7% snittstigning kan vindretninga skille et helt minutt på 2.6km. Et o2-drag i slak nedoverbakke med 57 i snitt, og hvordan var vinden? Du ser kanskje at det blir litt håpløst?
Redigert av Hoaas; 21/12/2017 19:36.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: jan erik]
21/12/2017 20:21
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Er stort sett enig i det du skriver. I et bakkedrag med med +7% bruker man litt andre muskler enn når man sitter inne på rulla. Sammenligningen blir ikke riktig. I tillegg har totalvekten på sykkel, syklist, klær og utstyr mye å si i bratte oppoverbakker.
|
|
|
21/12/2017 20:31
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja, men skal du først ha noe å kunne estimere nogenlunde ut fra, så finnes det ikke noe bedre enn bratte bakker. Om noe så skal du tråkke MER watt i bakken, enn på rulla, så jeg ser vel egentlig ikke problemet med å benytte en bakke. Strava estimerer innsatsen din basert på vekta du har lagt inn og vekt på sykkelen, så helt på bærtur blir det ikke i en bratt bakke. Kjenner du absolutt ingen som har en wattmåler av noe slag?
|
|
|
21/12/2017 20:48
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Ja, men skal du først ha noe å kunne estimere nogenlunde ut fra, så finnes det ikke noe bedre enn bratte bakker. Om noe så skal du tråkke MER watt i bakken, enn på rulla, så jeg ser vel egentlig ikke problemet med å benytte en bakke. Strava estimerer innsatsen din basert på vekta du har lagt inn og vekt på sykkelen, så helt på bærtur blir det ikke i en bratt bakke. Kjenner du absolutt ingen som har en wattmåler av noe slag? Joda, men med annen sykkel og annen sittestilling blir det ikke som på egen sykkel. Dette segmentet går på grusvei som er dekket av skog på alle kanter, det vil si at vinden ikke påvirker så mye. Han som kom på plassen bak meg i år var ca 10 kg lettere enn meg, brukte wattmåler og hadde 328 watt i snitt. Det eneste riktige er uansett å måle selv på engen sykkel! Lang lokal baakke i skogen
|
|
|
21/12/2017 21:29
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
22km/t med 3,5% prøv å legge det inn i bikecalc, med vekt på ekvipasjen osv så ser du hva som kommer ut. En kompis på rundt din vekt har over 20km/t opp en 7% bakke med 420w. Når du tråkker 411w på rulla i 40min, så burde du jo klare 450 i 10min opp en bakke. Alt dette blir jo mest spekulasjoner, mine estimater før jeg fikk wattmåler var alltid for høye i forhold til virkeligheten. Jeg tviler ikke på at du tråkker mye watt, dog er 411w på 74kg, på rulla, helt vanvittig bra. Du burde ikke hatt noe problem med å få deg et konti lag med sånne tall
|
|
|
21/12/2017 23:11
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
John_Harald, sjekk om du har siste versjon av firmware på rulla og gjør nødvendige kalibreringer/spindown. ZwiftPower og racing communitien på zwift har økt fokus på å ta juksere. Kjipt å bli utestengt fordi du har feil kalibrert rulle. Vil understreke at jeg ikke har noe ønske om å jukse! Holdt på å kjøpe en Stages 172.5 Rival GXP, men tapte budrunden ca kl 5 i natt på eBay mens jeg sov. I tillegg til å sjekke nøyaktigheten til Kickr, er det bra å bruke watt til trening ute også. Siste firmware har vært på plass og rulla er kalibrert jevnlig. Ser ingen forskjell på bremseeffekten om jeg kalibrerer etter 10 min eller 90 minutter. Har du prøvd advanced spindown som skal være litt mer nøyaktig. Har ikke den rulla selv, men om du trykker 5 ganger på spindown teksten i appŽn så dukker advanced spindown opp.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
22/12/2017 09:46
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Ja, men skal du først ha noe å kunne estimere nogenlunde ut fra, så finnes det ikke noe bedre enn bratte bakker. Om noe så skal du tråkke MER watt i bakken, enn på rulla, så jeg ser vel egentlig ikke problemet med å benytte en bakke. Strava estimerer innsatsen din basert på vekta du har lagt inn og vekt på sykkelen, så helt på bærtur blir det ikke i en bratt bakke. Kjenner du absolutt ingen som har en wattmåler av noe slag? Joda, men med annen sykkel og annen sittestilling blir det ikke som på egen sykkel. Dette segmentet går på grusvei som er dekket av skog på alle kanter, det vil si at vinden ikke påvirker så mye. Han som kom på plassen bak meg i år var ca 10 kg lettere enn meg, brukte wattmåler og hadde 328 watt i snitt. Det eneste riktige er uansett å måle selv på engen sykkel! Lang lokal baakke i skogen Ikke for å være noen festbrems, men basert på navnene øverst på lista så skulle en terskelwatt på rundt 5 w/kg tilsvare at du kjører det segmentet godt ned mot 8 min.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
22/12/2017 10:08
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg tror en del ikke helt skjønner hvor mye terskel på + 400 watt er. De som gidder kan søke og leke litt i Strava. Se feks. på NM tempoer og hva kontinental gutta tråkker. Og like viktig det er faktisk ikke så mange konkurranser i Norge w/kg betyr mer en rene watt...
Medlem i NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
22/12/2017 11:02
|
Shellpropell
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror en del ikke helt skjønner hvor mye terskel på + 400 watt er. De som gidder kan søke og leke litt i Strava. Se feks. på NM tempoer og hva kontinental gutta tråkker. Og like viktig det er faktisk ikke så mange konkurranser i Norge w/kg betyr mer en rene watt... Tester dette noen ganger på rulla med temposykkelen. Første tanken som slår meg utenom rask syrefølelse i beina, hvordan er dette mulig i 1 time. Når en i tillegg vet at de beste internationalt vel klarer over 450W, får man litt respekt på hva disse driver med, selv om mange kanskje har jukset seg til disse tallene. Men det er ikke mange nordmenn som klarer + 400 på en tempo, Kristoff er vel i grenseland.
Redigert av Shellpropell; 22/12/2017 11:05.
|
|
|
[Re: bjerkseth]
22/12/2017 11:05
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Ja, men skal du først ha noe å kunne estimere nogenlunde ut fra, så finnes det ikke noe bedre enn bratte bakker. Om noe så skal du tråkke MER watt i bakken, enn på rulla, så jeg ser vel egentlig ikke problemet med å benytte en bakke. Strava estimerer innsatsen din basert på vekta du har lagt inn og vekt på sykkelen, så helt på bærtur blir det ikke i en bratt bakke. Kjenner du absolutt ingen som har en wattmåler av noe slag? Joda, men med annen sykkel og annen sittestilling blir det ikke som på egen sykkel. Dette segmentet går på grusvei som er dekket av skog på alle kanter, det vil si at vinden ikke påvirker så mye. Han som kom på plassen bak meg i år var ca 10 kg lettere enn meg, brukte wattmåler og hadde 328 watt i snitt. Det eneste riktige er uansett å måle selv på engen sykkel! Lang lokal baakke i skogen Ikke for å være noen festbrems, men basert på navnene øverst på lista så skulle en terskelwatt på rundt 5 w/kg tilsvare at du kjører det segmentet godt ned mot 8 min. Brems i vei  Denne ble kjørt i mai, da lå jeg rundt 4,0 w/kg. 83 kg og 335 i FTP på Kickr. Ved å fjerne 9 kg vekt og øke FTP med +60 watt bør det da gå litt raskere opp den bakken. Gleder meg til våren. Noen som har noen tips på hvordan vinne sluttspurten på Zwift? Selv med fantasirulla min, blir jeg alltid knust!
|
|
|
22/12/2017 11:57
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Ikke for å være noen festbrems, men basert på navnene øverst på lista så skulle en terskelwatt på rundt 5 w/kg tilsvare at du kjører det segmentet godt ned mot 8 min.
Brems i vei  Denne ble kjørt i mai, da lå jeg rundt 4,0 w/kg. 83 kg og 335 i FTP på Kickr. Ved å fjerne 9 kg vekt og øke FTP med +60 watt bør det da gå litt raskere opp den bakken. Gleder meg til våren. Noen som har noen tips på hvordan vinne sluttspurten på Zwift? Selv med fantasirulla min, blir jeg alltid knust! Ser du syklet den korte versjonen av Kongerittet i august. I det rittet er det en bakke mot slutten hvor du kan sammenligne tiden din mot de som syklet den lange versjonen av rittet. På bakken/segmentet er du ganske langt bak syklister som ikke er i nærheten av watten som din Kicker sier du har: https://www.strava.com/segments/4215401?filter=overallØke FTP med 60 watt og samtidig gå ned 9kg i vekt på så kort tid tror jeg ikke er veldig lett. Da tror jeg utgangspunktet må være at man er veldig overvektig eller har veldig lav ftp fra før.
|
|
|
22/12/2017 13:51
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I den bakken har svigerbrodern sykla, han ligger vel på mellom 400 og 420w FTP på omkring 80kg. Han har sykla den på 9.47, temposyklist som selv påstår han er elendig i bakker  Så vet du det..
Redigert av Hoaas; 22/12/2017 13:53.
|
|
|
22/12/2017 15:10
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
I den bakken har svigerbrodern sykla, han ligger vel på mellom 400 og 420w FTP på omkring 80kg. Han har sykla den på 9.47, temposyklist som selv påstår han er elendig i bakker  Så vet du det.. Vant Kongerittettet ja, dro fra hovedfeltet i starten og syklet solo til mål! Selv om jeg fikk et gavekort på kr 500, er det det kjedeligste rittet jeg har vært med på. Det ble en halvhard søndagstur, absolutt null motivasjon til å dra på. Hadde kun 58 sekunder i i4 under hele rittet.. Snittpulsen var totalt i høy sone 2. Hadde jeg dratt på hadde det blitt mye tid i sone 4. Det blir helt feil å bruke tiden min opp Kongebakken til noe som helst uten å se på den lave snittpulsen. Hadde jeg dratt på ville pulsen ligget i høy sone 4, ikke lav sone 3.
|
|
|
[Re: magnusc]
22/12/2017 17:04
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Øke FTP med 60 watt og samtidig gå ned 9kg i vekt på så kort tid tror jeg ikke er veldig lett. Da tror jeg utgangspunktet må være at man er veldig overvektig eller har veldig lav ftp fra før.
Er det urealistisk å øke FTP med 60 watt på 8 måneder (fra starten av April)? ved: - Øke treningsmengdene til +10 timer sykling pr uke i tillegg til daglig pendling. - Strukturert trening. - Mye Sweet Spot. - 3 til 5 hardøkter pr uke. - Stort sett 1 - 2 økter hver dag. - Fokus på god restitusjon. Er det urealistisk å gå ned 9 kg på 4 måneder? ved: - Stram diett. - Havregryn og tunfisk 3 - 5 ganger om dagen. - Ikke godteri. - Lage stort sett all mat fra bunn av. Ser følgende muligheter: Rulla viser ca riktig økning fra April til i nå. Rulla viser feil økning. Vekten min og andre jeg har brukt viser feil økning. Vekten min og andre jeg har brukt viser riktig økning. Snakker sant. Jeg juger så det renner av meg.
|
|
|
22/12/2017 17:22
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Ingen av disse tingene er umulig, gitt de grepene du nevner her. Likevel er +400 watt i 40 minutter veldig høyt. Og når man kobler det med et par ting som tilsier at watten kanskje er noe lavere, så er det kanskje sånn uten at det burde spille så stor rolle. Jeg mener, 350w FTP på 74 kg er også bra, men det er ikke protour-nivå liksom. Helt uten av noen sier at du jukser eller bevisst gjør noe med watten. Men det får hverken vi eller du klarhet i før du får kjørt noen drag med en "ekte" effektmåler på sykkelen.
Hilsen en med 240w FTP ;-(
Redigert av knuthaug; 22/12/2017 17:24.
|
|
|
22/12/2017 17:26
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Enig i at +400 watt i 40 minutter, virker for godt til å være sant!
|
|
|
22/12/2017 19:33
|
perbaa
Avhengig
|
Avhengig
Er det en mulighet at rulla di ikke er konstant? Altså viste nogenlunde riktig tidligere, men dratt på bærtur nå. Det var det første jeg tenkte når jeg så watten/forbedringa.
Forsåvidt er ikke 60w på 8 måneder umulig, si du hadde gått fra 240w til 300w. Det går derimot mer mot umulig når du går fra 340w-400w.
|
|
|
22/12/2017 21:51
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
10-12 timer i uka er heller ikke all verden når vi snakker om sånne verdier. Av de jeg kjenner som er på 350w+ med 70-80kg å drasse på trener fort 800 timer eller mer i året og/eller bor på mallorca på vinteren, og har gjort det i mange år. Selv de er et stykke unna 411w på rulla i 40min Jo høyere man kommer på "wattstigen", jo tyngre er det å klatre.
|
|
|
22/12/2017 22:00
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Om jeg øker terskelwatten med 10 neste år så vil jeg være kjempefornøyd. Øker den med 60 så regner jeg med at AntiDoping Norge tropper opp både på jobben for å se hva de serverer i kantina og kommer på overraskelsesbesøk hjemme. Som det allerede er nevnt så er 240 til 300 absolutt innafor, mens 340 til 400 er så hinsides all fornuft at det ikke kan være riktig.
Rikets tilstand er +/- 375. På Zwift/rulla derimot sliter jeg med å bikke 330. Så jeg blir jo grisebanka på ritt av folk jeg kan bruke som rundingsbøye ute. Men god trening er det å jage bakhjul i wattsoner jeg ikke har tilgang til ved å se i veggen.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
23/12/2017 08:57
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Øke FTP med 60 watt og samtidig gå ned 9kg i vekt på så kort tid tror jeg ikke er veldig lett. Da tror jeg utgangspunktet må være at man er veldig overvektig eller har veldig lav ftp fra før.
Er det urealistisk å øke FTP med 60 watt på 8 måneder (fra starten av April)? ved: - Øke treningsmengdene til +10 timer sykling pr uke i tillegg til daglig pendling. - Strukturert trening. - Mye Sweet Spot. - 3 til 5 hardøkter pr uke. - Stort sett 1 - 2 økter hver dag. - Fokus på god restitusjon. Er det urealistisk å gå ned 9 kg på 4 måneder? ved: - Stram diett. - Havregryn og tunfisk 3 - 5 ganger om dagen. - Ikke godteri. - Lage stort sett all mat fra bunn av. Ser følgende muligheter: Rulla viser ca riktig økning fra April til i nå. Rulla viser feil økning. Vekten min og andre jeg har brukt viser feil økning. Vekten min og andre jeg har brukt viser riktig økning. Snakker sant. Jeg juger så det renner av meg. Jeg vil støtte deg å si at det er mulig iom at du har såpass lav ftp fra før. Men du må selvfølgelig stå på fremover 
|
|
|
23/12/2017 10:02
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
En halv kg pr uke i vektnedgang er ikke noe å reagere med mistenksomhet. Joda, det krever selvdisiplin å holde nedgang så lenge, og det er viktig å spise sunt for å kunne trene fullt samtidig uten å gå på en smell, men det er godt innafor.
Forbedring med overgang fra ustrukturert til strukturert trening er å forvente.
Derimot det hoppet opp til >400 FTP, det er noe rart. For ikke å si umulig. Jeg har aldri fått noe inntrykk av at du vil jukse, men den rulla er noget suspekt. Nærmer seg jo World Tour-nivå i tabellen til Andy Coggan.
Se ikke bort fra at rulla bør en tur til reparatøren.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
25/12/2017 10:21
|
jan erik
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Og så litt Zwift. Jeg bruker en kickr med MTB sykkel og kassett. Har problemer med at jeg spinner ut selv på tyngste Ved en spurt i flat terreng. Altså skulle hatt tyngre gir. Er det noe sted jeg kan justere på dette?
|
|
|
25/12/2017 13:44
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du skal kunne justere "baseline resistance" i zwift mobile link appen, eller + og - på tastaturet. Men det vil vel kun gjelde når rulla er i "free" mode, altså progressiv motstand. I SIM-mode vil neppe det fungere. Sånn sett er det jo ikke så unaturlig at du spinner ut på flatene med en terrengsykkel, om det er 1x du kjører, det gjør man jo ute også..
Dog finner du flere topics om dette på zwift forumet, der folk opplever akkurat det samme med både 2x kompaktkrank og standard.
Redigert av Hoaas; 25/12/2017 13:46.
|
|
|
25/12/2017 16:28
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Bruk Zwift i ERG-mode. Holdt inne tasten FN og trykk på "pil opp" 10 ganger.
|
|
|
30/12/2017 22:01
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Vil bare si at jeg har kjøpt en brukt Wahoo Kickr, og har faktisk fått greiene til å snakke med Zwift på iPaden. Temmelig utlada etterpå, men også ganske fornøyd etter at det gikk litt trått forrige gang. Det har tatt meg seks år å hente meg inn, men nå er jeg nullstilt. Jeg merker at jeg vil bruke iPaden noen ganger før jeg prøver å få faenskapet til å funke med PCen også. På tide med friske nyttårsforsetter. Jeg satser på ny pers, altså over ti timer på rulla i løpet av neste år. Regner med det er mulig å få solgt dette faenskapet her også dersom selvmordstankene kommer snikende etter kun få minutter denne gangen også. sv
|
|
|
[Re: svegar]
31/12/2017 06:44
|
LEGary
Fersking
|
Fersking
Hadde før eg kjøpte meg en Neo smart trainer i Nov15 et anstrengt forhold til rulle trening. Med smart trainer og Zwift sitt inntog så har det derimot endret seg totalt, nå er det utrolig kjekt å logge på og ta en intervalløkt, fellesøkt eller sykle ett ritt. Har siden eg fikk Neo i hus logget ca 12000km:-)
Leif Erik NOTS216
|
|
|
[Re: LEGary]
31/12/2017 10:26
|
Mortens
Ivrig
|
Ivrig
Hadde før eg kjøpte meg en Neo smart trainer i Nov15 et anstrengt forhold til rulle trening. Med smart trainer og Zwift sitt inntog så har det derimot endret seg totalt, nå er det utrolig kjekt å logge på og ta en intervalløkt, fellesøkt eller sykle ett ritt. Har siden eg fikk Neo i hus logget ca 12000km:-) Støtter denne fullt ut, en stabil rulle uten kalibrering, rulledekk med treningsprogram i zwift/trainerroad og ERG gjør det veldig lett å kjøre likt på rulla som man ville gjort ute.
StravaCervélo R5 Red 2011 Cervélo S3 Ult Di2 2017 Canyon Speedmax CF 105 2018 Tacx NEO - Powertap - Vector 2
|
|
|
31/12/2017 11:10
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er mye lettere å kjøre kontrollerte drag på rulla, dog er det mye mer givende for meg å sykle ute. Fatbike 
|
|
|
|
|