Siste sporet på CD2 er nok favoritten, som linken over starter rett inn i. Ganske lang intro og langt spor. Desverre litt flatt lydbilde i disse youtube videoene, så det kan trygt anbefales å høre det fra noe med litt bedre kvalitet.
Så kan en jo aldri glemme Cassius 1999. Husker ingen andre jeg kjente ønsket å høre på denne skiva da den kom ut. For meg var det en seier fordi den er fortsatt knallbra:
Fantasia British Anthems 2000 - det var høydepunktet for House for meg. Husker med glede hvordan det var å lete igjennom spesialimporthylla til Platekompaniet på jakt etter det nyeste og feteste.
Her var det mye oldschool, ass. Hachinoko-en din stod lista som techno på Beatport, magic ;-) Jeg fikk litt deep house-feeling av den jeg da, men hva vet jeg. Står på repeat anyway.
Hochinko låta er strengt tatt tech-house men det er også minimal og micro-house elementer. Men sjanger er ikke så interessant, jeg vil jo kalle mye av det du poster for bil-house men det er vel ikke riktig det heller. Det som er interessant er at det tydeligvis finnes mye elektronisk musikk som aldri spilles på klubb og heller ikke på mainstream radio men allikevel har et stort publikum.