Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 27 1 2 5 6 7 8 9 26 27

NCF konkurs?

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441679 29/09/2017 08:43
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Neida, det har sikkert kommet et eller annet innspill vi kan ta med når vi får dette inn på riktig spor igjen.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441683 29/09/2017 08:53
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Må bare beklage til alle at jeg har latt meg rive med og bidratt til å gjøre tråden til enda en uendelig pratetråd.

Håper i hvert fall et par ekstra bidrag har tikket inn.

Vender tilbake til mitt opprinnelige forsett om å skrive kun om helt konkrete og håndfaste sykkelspørsmål, som utveksling, felgbredde og feste for bremsekalipere ICON_SMILE

Re: NCF konkurs? [Re: Sepeda] #2441686 29/09/2017 09:01
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Sepeda
Må bare beklage til alle at jeg har latt meg rive med og bidratt til å gjøre tråden til enda en uendelig pratetråd.

Håper i hvert fall et par ekstra bidrag har tikket inn.

Vender tilbake til mitt opprinnelige forsett om å skrive kun om helt konkrete og håndfaste sykkelspørsmål, som utveksling, felgbredde og feste for bremsekalipere ICON_SMILE

I min bok har du gjort deg fortjent til "litt" utenomsnakk. Takk for supre bidrag, nerding og at du tar deg tid.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: NCF konkurs? [Re: EmilZipp] #2441689 29/09/2017 09:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Takk - og det samme til deg!

Re: NCF konkurs? [Re: Sepeda] #2441695 29/09/2017 09:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Sitat: sveinaa
NCF har selv valgt å putte pengen i Bergen 2017 ved å opprette VIPPS konto der (Ikke giverne)

Om man vil bidra direkte til NCF, er det enkelt å finne både Vipps-nummer og kontonummer til NCF. Ole Christian har lagt det ut i tråden.

Men du har helt rett i at NCF støtter aksjonen og mener den er nyttig, slik jeg også har linket til.

Akkurat i dag er det ikke mye tillit. Så før tilliten er reetabler så har ikke jeg tenkt å gjøre så mye.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: NCF konkurs? [Re: fredriks] #2441698 29/09/2017 09:56
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
Sitat: NjuK
Er ikke overasket over at dette ikke gikk. Det som blir spennende er å se hva som skjer med lisens og ritt fremover. Får vi plutsselig en økning i lisens, og en sånn rar rittavgift lik den som skiforbundet eller friidrettsforbundet fikk for ett par år tilbake.

Jag tvivlar på att NCF sina medlemmar kommer gå med på en ökning av lisens och rittavgifter om NCF kommer i en dårlig ekonomisk situation på grund av VM.

Lisenser har redan betalat för ett VM och det var alldeles för många som var skeptiska till ett VM i Norge om det inte var säkert att det gick ihop ekonomiskt.

Det blir jo dette som blir vanskelig i fremtiden. Inntektene må jo komme fra et sted. Lisensinntektene går vel allerede ned så noe må man jo finne på. En løsning er jo at det kan bli dyrere for de som ikke er medlem av NCF å kjøre ritt.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441702 29/09/2017 10:12
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
En løsning er jo at det kan bli dyrere for de som ikke er medlem av NCF å kjøre ritt.

Nu är det väl den gruppen som har betalat mycket av förra vm fiaskot och fört in mange pengar till klubbarna.

Det är ju inte säkert att klubbarna går med på att NCF ska få ännu mer av pengarna som folk utanför NCF betalar för att cykla ritt.

Jag tror att öka engangslisensen som redan är hög för att betala för ett VM skulle slå tillbaka på NCF och klubbarna.

Re: NCF konkurs? [Re: fredriks] #2441707 29/09/2017 10:20
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
En løsning er jo at det kan bli dyrere for de som ikke er medlem av NCF å kjøre ritt.

Nu är det väl den gruppen som har betalat mycket av förra vm fiaskot och fört in mange pengar till klubbarna.

Det är ju inte säkert att klubbarna går med på att NCF ska få ännu mer av pengarna som folk utanför NCF betalar för att cykla ritt.

Jag tror att öka engangslisensen som redan är hög för att betala för ett VM skulle slå tillbaka på NCF och klubbarna.

Klubbene finner nok ut av dette. På et tidspunkt bør vel klubbene/NCF også bestemme seg for om det er medlemmene eller de klubbløse man tilrettelegger for. Rittarrangørene burde i alle fall forsøke å finne ut hva som gir mest forutsigbare deltager tall.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441712 29/09/2017 10:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det där har vi diskuterat flera gånger och vi kommer aldrig bli eniga.

Jag tror att for eksempel birken har varit rätt nöjda med sina deltager tall och pengarna de har fått in. NCF gillar nog också miljonerna de fått in fra birken.

Det blir ju inte heller väldigt mycket pengar om lösningen är att skatta utövare utanför NCF hårt och de välger andra arrangemang eller att gå in i NCF via någon billig klubb.

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441732 29/09/2017 11:01
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous13

Det tror jeg de skal være veldig forsiktige med. Det er ikke mye mer ulempe man skal pålegge ryttere og arrangører før de finner det helt greit å stå utenfor NCF.

Så lenge man ikke trenger elite/masterryttere i deltakerlista si, står NCF rimelig maktesløse overfor arrangører som ønsker å arrangere utenfor deres kontro/regi. Forsikringer kan fint kjøpes til en billig penge, og når det kommer til sikkerhet, skal det ikke mye til å overgå det store flertall av NCF sanksjonerte ritt.

Jeg venter bare på at noen skal gutse på arrangere et slikt ritt (har hverken tid, entusiasme eller kompetanse selv). Da skal jeg være den første til å melde meg på og den første til å kjøre sak mot NCF om de nekter meg å stille på NCF-sanksjonerte ritt (noe de har mulighet til iht regelementet). Så får vi se hvor mye negativ publisitet forbundet orker :-D

Jeg tror du bare tuller. Om du virkelig mener alvor med det du sier så er all infrastruktur på plass allerede i dag i bedriftsidretten. Da slipper du til å med å ta en krangel med NCF.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441735 29/09/2017 11:16
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Syns Cipollini show race hadde en vinkling jeg kan kjenne meg igjen i på sin facebook-side( Cipollini show race ) :

Quote:
Kjære Harald TH! Takk for en fantastisk fest vi lagde i Bergen. Synd at du snart får noen kreditorer på døra...Akkurat nå skal du få litt sympati av meg... Jeg vet hvor lett det er å lage sykkelritt med helikopter, VIP telt, pressefotografer og enorme lagbusser. Jeg vet at det letteste i verden er å få folk til å kose seg med sykkelritt i gode venners lag. Sympatien min får du fordi du må kjempe en jævelsk kamp mot UCI om lisenser, eurokurser og skyhøye politiregninger. Det har jeg også prøvd, dem heter NCF, og dem har snart tatt livet av ethvert lite sykkelritt i Norge... Men vi gråter ikke vi, for vi har ikke en eneste kreditor på vei ned i kneskåla og til neste år BLIR det fest!

Personlig ville jeg nok også nevnt veivesen og politi, men de har tross alt ikke som sitt hovedformål å legge til rette for sykkelritt..

Redigert av Lars V; 29/09/2017 11:17.
Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441742 29/09/2017 11:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441746 29/09/2017 11:50
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Greit - vi tar regningen. Selger Trude Drevland til Oslo. Det burde dekke mesteparten.

Re: NCF konkurs? [Re: fuzzy] #2441748 29/09/2017 11:57
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fuzzy
Greit - vi tar regningen. Selger Trude Drevland til Oslo. Det burde dekke mesteparten.

Kan ikke selge henne til både TV2 og Oslo?

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441761 29/09/2017 12:57
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det jeg ønsker meg er et opplegg hvor mosjonister kan få drive sine aktiviteter på sine premisser og ikke bli utsatt for alt pisset fra forbundet (tvangsinnmelding i klubb, ræva forsikring, tette regler om drikkeflasker, hjulstørrelser, kompresjonsstrømper, premiering) og egentlig bare bli allikvel bli avspist med cowboyarrangementer med elendig sikkerhet og dyre løsninger.

Jeg er veldig enig med deg i mye her. Den store forskjellen er vel bare at jeg tror det er mulig å gjøre det via NCF. Om kostnadsnivået ikke er for høyt, konkurransetilbudet er bra og det er noe for ung og gammel så har man kommet lang. Har man i tillegg et opplegg for landslagene så er man der.
Utfordringen er bare at man må få frem en løsning som gjør det attraktiv å være med i klubb.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441762 29/09/2017 12:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
http://www.bedriftsidretten.no/

Jeg har hatt med familien på ritt i regi av bedriftsidretten i år... Så at det er et reelt alternativ er jeg helt sikker på.

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441765 29/09/2017 13:20
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
bare bli allikvel bli avspist med cowboyarrangementer med elendig sikkerhet og dyre løsninger.
Syklet ritt i regi av OIL noen gang?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441775 29/09/2017 14:10
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Valentino
Syklet ritt i regi av OIL noen gang?

Aner ikke. Det er ikke de som arrangerer Bukkerittet eller?
I såfall er ikke det en kandidat for å bli kalt cowboyarrangement.
Det er Brumunddal SK som arrangerer Bukkerittet. OIL arrangerer ikke terrengritt for tiden. Konseptet vi har hatt (grus pluss sti) har ikke truffet, og vi er usikre på om det er marked for et skikkelig terrengsykkelritt til i innlandet (i tillegg til Bukkerittet, Helgøyatråkket og Ultrabirken).

Men jeg fikk deg nå til å skrive at ikke alt du får for pengene dine er "cowboyarrangementer". Mission accomplished, og da tar jeg også dine andre skriverier i tråden med en klype salt.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441780 29/09/2017 15:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Utfordringen er bare at man må få frem en løsning som gjør det attraktiv å være med i klubb.

Hvorfor må det være attraktivt å være med i en klubb? Jeg liker å sykle og ta en tur med kompis i ny og ne. Og så betaler jeg dyre startavgifter når jeg skal sykle ritt.

Det er jo masse negativt med å være med i en klubb:
1. Legitimering av NCF og NIF gode representanter for mosjonister.
2. Klubbdrakter som ikke matcher fargen på sykkelen man har kjøpt seg.
3. Klubbdrakter av ymse kvalitet og med ymse egenskaper.
4. Fellesturer med litt vel mye hensynstagen til de (meg) som blir slitne og holder igjen farta.
5. Lisensen du får har så dårlig forsikring at du uansett må ha en ekstra en hvis du er av den skvetne typen.

Jeg er mest opptatt av at det blir best mulig forutsetninger for sykling, og da tror jeg det er best om man utvikler tilbudet gjennom NCF og betinger medlemsskap. Jeg er ikke så opptatt av de som sykler utenfor "systemet".

Om sykling blir mindre populært så detter vel de løse fuglene fra først (klubbløse syklister) så da kan det hende man får igjen for å utvikle noe for oss som faktisk sykler sånn ca 1,5 ritt i mnd. i snitt i sesongen.

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441781 29/09/2017 15:59
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig

Hvorfor må det være attraktivt å være med i en klubb?

Fordi det forhåpentlig da drypper noen kroner på satsing på barn og unge. Evt, får du selv støtte til f.eks aktive ritt.

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441801 29/09/2017 18:05
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441804 29/09/2017 18:26
stosu Offline
Besatt
Besatt

Hvorfor må det være attraktivt å være med i en klubb? Jeg liker å sykle og ta en tur med kompis i ny og ne. Og så betaler jeg dyre startavgifter når jeg skal sykle ritt.

Det er jo masse negativt med å være med i en klubb:
1. Legitimering av NCF og NIF gode representanter for mosjonister.
2. Klubbdrakter som ikke matcher fargen på sykkelen man har kjøpt seg.
3. Klubbdrakter av ymse kvalitet og med ymse egenskaper.
4. Fellesturer med litt vel mye hensynstagen til de (meg) som blir slitne og holder igjen farta.
5. Lisensen du får har så dårlig forsikring at du uansett må ha en ekstra en hvis du er av den skvetne typen.

1. Få særforbund har sitt hovedvirke rundt 30-40-50-åringer som skal realisere seg selv. Det pleier å være de unge og de gode som er greia.
2. Du har kjøpt feil farge på sykkelen.
3. Bytt klubb
4. Tren mer
5. Har aldri lest vilkårene så nøye, men de jeg vet om som har benyttet seg av lisensen har vært fornøyd

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: NCF konkurs? [Re: stosu] #2441839 29/09/2017 22:08
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: stosu

1. Få særforbund har sitt hovedvirke rundt 30-40-50-åringer som skal realisere seg selv. Det pleier å være de unge og de gode som er greia.
2. Du har kjøpt feil farge på sykkelen.
3. Bytt klubb
4. Tren mer
5. Har aldri lest vilkårene så nøye, men de jeg vet om som har benyttet seg av lisensen har vært fornøyd

1. Ja, og i alle fall ikke hovedvirke rundt de som ikke er medlem (eller ønsker å være det)
2. Vi har da flere sykler?
3. Har gjort (og sykler mye inkognito i nøytralt)
4. Prøver (igjen)
5. Jeg er en av de, har akkumulert "gått i pluss" etter drøyt 20 år.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441868 30/09/2017 09:52
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Om sykling blir mindre populært så detter vel de løse fuglene fra først (klubbløse syklister) så da kan det hende man får igjen for å utvikle noe for oss som faktisk sykler sånn ca 1,5 ritt i mnd. i snitt i sesongen.

Trur folk velger stortsett den letteste veien. Det er mer 'komplisert' å være med i klubb enn ikke være med i klubb når man bare skal sykle. Trur det er større fare for at disse løse fugler rekruteres i klubbmedlemmenes rekker.

Re: NCF konkurs? [Re: Tange] #2441872 30/09/2017 10:44
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange

Trur folk velger stortsett den letteste veien. Det er mer 'komplisert' å være med i klubb enn ikke være med i klubb når man bare skal sykle. Trur det er større fare for at disse løse fugler rekruteres i klubbmedlemmenes rekker.

Kanskje. Ser man litt bak fasaden er utfordringen å lage noe som gir en stabil deltagermasse. For arrangørene er det viktigere å vite at man får 2-300 enn at man håper på 1000 og må avlyse tett opp mot event når det ikke går. Faktum er og at man kan ikke lage rittkonseptet tuftet på Birken og GR når de rittene er unntakene og ikke gjennomsnitsrittene. Det kan og hende at ritt ikke er økonomisk forsvarlig og da må arrangørene tenke annerledes. Flere vil sannsynligvis arrangere fordi de er opptatt av et sportslig tilbud uten å tape og ikke overskudd.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441876 30/09/2017 11:20
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Kan hende, men hoved poenget mitt er at man ikke trenger å tenke ritt for å få folk på sykkelen og at den utviklingen som man ser i utlandet nok også kommer til Norge (eller har; ref. Trysil, Canvas Hotel, mm). Og den er ikke klubborientert. Ved siden av........

Om statuttene til NCF sier noe annet så trur jeg det til syvende og sist handler om å få noen få til å levere topprestasjoner. Dette i motsetning til å få de mange til å glede seg over en sykkeltur, om den er i byen eller i marka er det samme. Og de mange trenger ingen klubb til det.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441919 30/09/2017 19:09
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
VM-sjef Stormoen delte denne på Facebook (privat).

Er det en artikkel å skryte av da?

Quote:
We still do not have the final figures for the hospitality sales and costs, for things like the sound systems, police, everything – the list is long.

Hvordan er det mulig å ikke vite hva et lydsystem koster å leie? Får du vite det etter du har brukt det?

Politiets regning er høy men så vidt jeg kan se har de vært klar på tallene de har kommet med i media. Overtid er inkludert, siden de har brukt muligheten til å tvinge det gjennom.

Hvordan kan du ikke vite hvor mye du har solgt? Både når det gjelder VIP-telt og VM-produkter. I vanlig handel sjekker man kassen etter endt dag, og vet hva man har omsatt for. VIP-teltene ble booket, og man må jo da ganske enkelt kunne finne ut hva man har omsatt for.

Jeg er ingen økonom og har lite peiling på organisering av verdensmesterskap, men dette kan umulig være normal framgangsmåte.

Re: NCF konkurs? [Re: fuzzy] #2441927 30/09/2017 20:18
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Der blir det antyda at det kosta 220 mill..
Må si jeg lurer på hvordan dette ender, frykter det ikke blir pent.

Re: NCF konkurs? [Re: fuzzy] #2441929 30/09/2017 20:40
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvordan kan du ikke vite hvor mye du har solgt? Både når det gjelder VIP-telt og VM-produkter. I vanlig handel sjekker man kassen etter endt dag, og vet hva man har omsatt for. VIP-teltene ble booket, og man må jo da ganske enkelt kunne finne ut hva man har omsatt for.

Jeg er ingen økonom og har lite peiling på organisering av verdensmesterskap, men dette kan umulig være normal framgangsmåte.

Dette er helt normale partneravtaler hvor rittarrangøren får en andel, partnere (f. eks hospitality) må gjøre ferdig sine regnskaper før andelen til rittarrangøren er kjent og kan bokføres

Re: NCF konkurs? [Re: Oystein L] #2441943 30/09/2017 23:22
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Sitat: Oystein L

Dette er helt normale partneravtaler hvor rittarrangøren får en andel, partnere (f. eks hospitality) må gjøre ferdig sine regnskaper før andelen til rittarrangøren er kjent og kan bokføres

Dette høres ut som svært enkel prosentregning som må være basert på avtaler inngått i forkant.

Side 7 av 27 1 2 5 6 7 8 9 26 27

Moderator  support, Valentino