Synes løypa var helt konge! Fantastiske stier og noen litt mindre fantastiske stier med litt knot, men synes det er fint at det er litt knot også så det ikke bare blir rittfulldemper-ritt for O2-eliten.

Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor vi skal singletrack køsykle ned utforløypa helt i starten, og så måtte nærmest gå oppover på singletrack rett etterpå pga køen. Må da være mulig å spre feltet i en oppoverbakke istedenfor? (Pulje1)

Merkingen var mangelfull gjennom hele løypa. Er det ikke vanlig å merke kryss, for så å ha merkebånd etter krysset som bekrefter at man er på rett vei? Var flere ganger jeg lurte på om jeg hadde syklet feil, og til slutt ble det feil. Var høyresvingen på nedsiden av Sjøseterveien hvor jeg fortsatte rett frem/venstre. Ved neste kryss etter gjørmehav og myr skjønte jeg at det var feil ettersom det ikke var noe skilt, og snudde. I alle andre ritt ville jeg skjønt at det var feil mye tidligere ettersom man vanligvis har merkebånd underveis, ikke kun skilt i stikryssene. Mistet omlag 17 minutter og plukket vel opp ca. 7 andre ryttere på veien tilbake. Og ser nå at vinner av dameklassen også har syklet feil der, men valgte å sykle videre istedenfor å snu, og droppet da XC-løypa. I teorien skal man vel ikke kunne vinne når man kutter såpass av løypa, men synes nesten Birken får skylde seg selv.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!