Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Har sykkelbutikker det for godt?

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432342 24/08/2017 09:17
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
S
Skjelven Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Komplett blir jo i en egen klasse når det kommer til butikkdrift. De har vel heller ikke noen fysisk butikk og "alt" skjer pr mail eller chat.

Har ikke mailet eller snakket med flyt sti, men følger de på Facebook. Virker som de leverer ut mye sykler for tiden, så vil tror de er inne på noe. Noen som har testet de?

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432355 24/08/2017 09:51
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,294
E
eOpseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
E
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,294
Jeg for min del ønsker absolutt å være realistisk også, og svar på minuttet fra små nettbutikker er ikke noe jeg forventer, og det er langt fra hva som avgjør hvor jeg handler. Mange av de små "delebutikkene" er nevnt her, og jeg samstemmer i at de fleste her absolutt er innafor med å svare samme dag eller senest dagen etterpå. Det holder for meg.

Men for en stor butikk, og en sykkel som er i lanseringsmodus, så bør et minimum være de samme kravene - altså i hvert fall svar dagen derpå. Stillhet er jo totalt meningsløst, samme er å lese mail en gang i uka som det virker som er normen til enkelte.

Kunder er aldri en byrde.


It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: runeFK] #2432468 24/08/2017 13:53
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: runeFK
Når vi er inne på tema. Hvor mye er rimelig å få på forhåndsbestilling? Jeg tror jeg kan få 20 prosent isj, syns det kanskje er litt lite. Merke er specialized.


Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold. Da vil jo noen en eller annen gang bare bruke tilbudet som brekkstang et annet sted (og man har ødelagt for noen andre.). Tipper og importør er mindre glad om en butikk ødelegger markedet for andre som kanskje har andre kalkyler...


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432489 24/08/2017 15:30
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: sveinaa
Sitat: runeFK
Når vi er inne på tema. Hvor mye er rimelig å få på forhåndsbestilling? Jeg tror jeg kan få 20 prosent isj, syns det kanskje er litt lite. Merke er specialized.


Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold. Da vil jo noen en eller annen gang bare bruke tilbudet som brekkstang et annet sted (og man har ødelagt for noen andre.). Tipper og importør er mindre glad om en butikk ødelegger markedet for andre som kanskje har andre kalkyler...







Løsningen på det er jo å satse større og gjøre som alle aktører som tjener godt med penger i alle bransjer: gi samme tilbud til alle. (Med noen unntak, det er det jo alltid.)
F.eks. Milslukern begynte i fjor å legge forhåndsbestillingsprisene på nett.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432509 24/08/2017 17:20
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: anonymous22
Sitat: sveinaa
Sitat: runeFK
Når vi er inne på tema. Hvor mye er rimelig å få på forhåndsbestilling? Jeg tror jeg kan få 20 prosent isj, syns det kanskje er litt lite. Merke er specialized.


Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold. Da vil jo noen en eller annen gang bare bruke tilbudet som brekkstang et annet sted (og man har ødelagt for noen andre.). Tipper og importør er mindre glad om en butikk ødelegger markedet for andre som kanskje har andre kalkyler...







Løsningen på det er jo å satse større og gjøre som alle aktører som tjener godt med penger i alle bransjer: gi samme tilbud til alle. (Med noen unntak, det er det jo alltid.)
F.eks. Milslukern begynte i fjor å legge forhåndsbestillingsprisene på nett.

Sånn er nok ikke verden. Noen vil alltid få bedre betingelser enn andre. Jeg synes feks det er helt greit at sykkelklubber får bedre avtaler enn andre.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432511 24/08/2017 17:24
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Jo akkurat sånn er verden faktisk. Det er den veien det har godt med sportsbutikkene generelt. Og el- og hvitevarebutikkene. Og møbelbutikkene.

Som jeg skrev er det alltid noen unntak. Sykkelklubb vil kunne være et sånt unntak.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432516 24/08/2017 17:32
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: sveinaa
Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold.

Du snakker mye om kundeforhold. Det er greit å få i en mindre by eller om man bor samme plass lenge, eller om man har plenty av tid til å henge i butikker selv når man ikke skal ha noe. Om man på Milslukern f.eks. kjøper én sykkel årlig til kr 50 000 eller mer og stikker innom noen ganger nå og da og kjøper litt stasj, så får man jo ikkenoe kundeforhold av den grunn.
Du høres ut som typen med kundeforhold som betaler enda mindre enn andre og da bidrar vel ikke det akkurat ekstra i kassa? ICON_WINK
Jeg bare trekker kortet jeg, skravler ikke. Den beste kunden m.a.o.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432517 24/08/2017 17:38
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: anonymous22
Jo akkurat sånn er verden faktisk. Det er den veien det har godt med sportsbutikkene generelt. Og el- og hvitevarebutikkene. Og møbelbutikkene.

Som jeg skrev er det alltid noen unntak. Sykkelklubb vil kunne være et sånt unntak.


Nei. Om verden var sånn du hevder den er ville man ikke hatt fagforeninger som gir medlemmene sine mulighet for ekstremt gode betingelser for det ene og det andre.

Redigert av sveinaa; 24/08/2017 17:38.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432519 24/08/2017 17:43
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: anonymous22
Sitat: sveinaa
Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold.

Du snakker mye om kundeforhold. Det er greit å få i en mindre by eller om man bor samme plass lenge, eller om man har plenty av tid til å henge i butikker selv når man ikke skal ha noe. Om man på Milslukern f.eks. kjøper én sykkel årlig til kr 50 000 eller mer og stikker innom noen ganger nå og da og kjøper litt stasj, så får man jo ikkenoe kundeforhold av den grunn.
Du høres ut som typen med kundeforhold som betaler enda mindre enn andre og da bidrar vel ikke det akkurat ekstra i kassa? ICON_WINK
Jeg bare trekker kortet jeg, skravler ikke. Den beste kunden m.a.o.

Om både jeg og selger er fornøyde så er jeg happy. Rent generelt og prinsipielt er jeg heller ikke så veldig opptatt av at alle skal få like betingelser som meg heller.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432529 24/08/2017 18:13
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
R
runeFK Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
Sitat: sveinaa
Sitat: runeFK
Når vi er inne på tema. Hvor mye er rimelig å få på forhåndsbestilling? Jeg tror jeg kan få 20 prosent isj, syns det kanskje er litt lite. Merke er specialized.


Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold. Da vil jo noen en eller annen gang bare bruke tilbudet som brekkstang et annet sted (og man har ødelagt for noen andre.). Tipper og importør er mindre glad om en butikk ødelegger markedet for andre som kanskje har andre kalkyler...







Galt sv meg å spørre? Kødder du? 5- 10 prose t på en sykkel til over 60 tusen er penger for meg.

Jeg hadde et kundeforhold over mange år, men de gikk konk dessverre .


Jeg heier på NOTS, gjør du?
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432532 24/08/2017 18:25
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Igjen snakker du om unntak.

Den beste kunden er den som legger igjen mest penger.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432535 24/08/2017 18:43
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,294
E
eOpseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
E
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,294
Sitat: anonymous22


Den beste kunden er den som legger igjen mest penger.



Nettopp, og den verste er den som går et annet sted.

Kundeforhold kan være så enkelt som å få kunden til å komme tilbake, ikke at man kan navnet på halve ungeflokken din.


It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432539 24/08/2017 18:46
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
R
runeFK Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
Sitat: anonymous22
Igjen snakker du om unntak.

Den beste kunden er den som legger igjen mest penger.



Mener du meg? Jeg skjønner ikke helt. Unntak?


Jeg heier på NOTS, gjør du?
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: runeFK] #2432552 24/08/2017 19:21
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Nei, svaret var til sveinaa. Du må merke deg Re: og ev. trykke på Re:, slik at du ser hvilket innlegg som besvares.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: runeFK] #2432558 24/08/2017 19:33
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,512
B
bjerkseth Offline
Besatt
Offline
Besatt
B
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,512
Sitat: runeFK


Galt sv meg å spørre? Kødder du? 5- 10 prose t på en sykkel til over 60 tusen er penger for meg.

Jeg hadde et kundeforhold over mange år, men de gikk konk dessverre .


Og hva forteller det deg? Jo, sykkelbutikkene har mye dårligere margin enn hva de aller fleste i denne tråden her tror. Når folk er misfornøyd med 20 % i forhåndsrabatt på Specialized da har man virkelig ikke peiling på hva butikkene faktisk betaler for sykler.


Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: runeFK] #2432562 24/08/2017 19:41
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: runeFK
Sitat: sveinaa
Sitat: runeFK
Når vi er inne på tema. Hvor mye er rimelig å få på forhåndsbestilling? Jeg tror jeg kan få 20 prosent isj, syns det kanskje er litt lite. Merke er specialized.


Dette her er et godt eksempel på hvorfor det kan være dumt å sende ut gode tilbud ukritisk om man ikke har et kundeforhold. Da vil jo noen en eller annen gang bare bruke tilbudet som brekkstang et annet sted (og man har ødelagt for noen andre.). Tipper og importør er mindre glad om en butikk ødelegger markedet for andre som kanskje har andre kalkyler...







Galt sv meg å spørre? Kødder du? 5- 10 prose t på en sykkel til over 60 tusen er penger for meg.

Jeg hadde et kundeforhold over mange år, men de gikk konk dessverre .

Er ikke galt å spørre. Jeg drodler bare litt rundt hvordan det funker. fjor hadde jeg feks mulighet for å kjøpe sykkel på forhåndssalg med 5% mer rabatt (til 30% rabatt) enn det som ble postet som best for det merket her. Den muligheten fikk jeg pga. klubbavtale. Litt usikker på hva det blir i år gjennom klubb. Har sjekket ett merke og kan få 25% på det i år. Tipper egentlig det er mulig å få 25% på flere merker om man bruker litt tid. Har aldri sjekket så mye rundt det merket du vil ha da jeg aldri har vurdert det på forhåndssalg (har dog mulighet for 15% rabatt på merket året rundt gjennom klubb.).

Generelt oppfatter jeg at de fleste rabatter/gode tilbud på dyre ting gis personlig. Tror egentlig aldri det vil endre seg så lenge man har en menneskelig faktor.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: bjerkseth] #2432564 24/08/2017 19:42
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
20 % på Specialized er spesielt bra, vil jeg si. Kjøp to sykler.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432569 24/08/2017 19:54
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Kan jo nevne at NOTS har en del rabattavtaler ICON_WINK


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432574 24/08/2017 19:58
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Jeg er NOTS-medlem og de rabattene jeg kjenner til der gir ikke mer forhåndsbestillingsrabatt.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432603 24/08/2017 20:51
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
R
runeFK Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 591
Jeg er nots-medlem og
Håper det kommer :-)


Jeg heier på NOTS, gjør du?
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432620 24/08/2017 22:08
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Eksempelet med NOTS var ikke ang forhåndsbestilling, men mer for å vise at det er lett tilgjengelige rabatter å få. Tipper det er mange klubbber som også har gode klubbavtaler.

Uansett så får det være opp til hver enkelt hva man gidder. Om tiltakslysta stopper ved å sende e-post så er det greit for meg. Orker man litt mer så tror i alle fall jeg sjansen større for å få best deal.

Litt sånn på siden så spør jeg også om noe som er verdt å tenke på. Hva tror dere det koster å ha en ansatt som kan ordlegge seg å skrive såpass godt at butikken ikke går på stjernesmell i ny og ne som en vriompeis kan bruke rett mot en for et skikkelig prisavslag ICON_WINK

Redigert av sveinaa; 24/08/2017 22:09.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432628 25/08/2017 04:41
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Orker? Hvordan er det du leser?
Her er det snakk om hva LBS orker. Orker de ikke annet enn de de gjorde før i tida, så går de dukken. Det er jo ikke kundene som må endre adferd.

Også handler det om at mange oss gjerne vil ha noe skriftlig. Når man forhåndsbestiller og betaler depositum er det ganske pussig å bare få en kvittering for dep. Ikke noe avtale, ikke noe sted det står restpris, levering etc. Der ligger de vel 20-30 år etter møbelbransjen, el/hvitevarer.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432651 25/08/2017 06:37
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: anonymous22
Orker? Hvordan er det du leser?
Her er det snakk om hva LBS orker. Orker de ikke annet enn de de gjorde før i tida, så går de dukken. Det er jo ikke kundene som må endre adferd.

Også handler det om at mange oss gjerne vil ha noe skriftlig. Når man forhåndsbestiller og betaler depositum er det ganske pussig å bare få en kvittering for dep. Ikke noe avtale, ikke noe sted det står restpris, levering etc. Der ligger de vel 20-30 år etter møbelbransjen, el/hvitevarer.

Ok. Sikkert mange som kan blir bedre på rutiner. Synes man det er for dårlig trenger man ikke kjøpe noe der.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432678 25/08/2017 07:36
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: anonymous22
Her er det snakk om hva LBS orker. Orker de ikke annet enn de de gjorde før i tida, så går de dukken. Det er jo ikke kundene som må endre adferd.

Jeg tror butikkene må endre adferd (rutiner på lesing/svar på mail og meldinger på Facebook), men kundene bør kanskje også skru ned forventningene litt. Butikkene får antakelig ganske mange henvendelser med spørsmål om pris på den og den sykkelen/fjellskoa/regnjakken/skipakken osv., og det er vanskelig å svare alle godt nok så raskt som kundene ønsker. Dessuten tror jeg butikkene vet at kunder som spør om rabatt på forhåndsordre på mail, ikke er den type kunde de egentlig ønsker seg. Butikkene ønsker seg kunder som kommer innom slik at de kan drive med mersalg, og skape en god kunderelasjon. Ikke kunder som sender samme mail til 10 butikker og kjøper sykkelen der man får størst rabatt. Selger man én kjempedyr sykkel med 30 % rabatt sitter man kanskje igjen med 5-6.000,- i fortjeneste (men det å svare på mail og følge opp bestillinger har jo også en alternativkostnad). Det er penger det også, men blir veldig lite sammenlignet med fortjenesten på det å pushe volummodeller til kunder som er innom butikken.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: eOpseth] #2432702 25/08/2017 08:25
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
G
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562
"Synes man det er for dårlig trenger man ikke kjøpe noe der."

Hvis flere har den holdningen forstår man at det blir færre og færre sykkelbutikker. Service synes nesten som et ukjent begrep i Norge. I bla. Usa og tom Russland er det høyere fokus på kundeservice. Fagfolk som har yrkesstolthet, ihverfall min erfaring når det gjelder spesialforretninger.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: gutt45kg] #2432707 25/08/2017 08:34
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,311
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,311
Sitat: gutt45kg
"Synes man det er for dårlig trenger man ikke kjøpe noe der."

Hvis flere har den holdningen forstår man at det blir færre og færre sykkelbutikker. Service synes nesten som et ukjent begrep i Norge. I bla. Usa og tom Russland er det høyere fokus på kundeservice. Fagfolk som har yrkesstolthet, ihverfall min erfaring når det gjelder spesialforretninger.


Dette har jo med arbeidsmarkedet å gjøre da. Å få fagfolk til å bli i jobb som selger i sykkelbutikk i Norge er nok ikke så lett.

Men altså. Jeg har opplevd mye rart. Var innom to butikker i lett kjøpsmodus i fjor. Begge high end. I ene butikken hadde selger ikke peil på hva han solgte og ærlig om det. Forsåvidt greit, men jeg mistet interessen der og da.

Andre butikken spurte jeg hva de hadde fått inn av nye fulldempere, dette var på våren. Svaret var "litt forskjellig".

OK, jeg burde kanskje ha sagt, jeg har rundt 30.000 i budsjett, har du noe du har lyst til å vise meg og sikkert fått en annen respons. Men likevel.

XXL og de store kjedene skal hvert fall ha for at de er flinke til å selge. Du går ikke tomhendt ut av butikken om dehar det du trenger til den prisen du er villig til å betale.

Men ingen av opplevelsene gav meg kjøpslyst. Og jeg har en helt annen opplevelse med nettbutikker som Sykkelkomponenter, VPG, BCsport og nisjebutikker som Friksjon og Dogstar. Da får jeg alltid inntrykk av å snakke med folk som vet hva de driver med.

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: gutt45kg] #2432715 25/08/2017 08:54
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: gutt45kg
"Synes man det er for dårlig trenger man ikke kjøpe noe der."

Hvis flere har den holdningen forstår man at det blir færre og færre sykkelbutikker. Service synes nesten som et ukjent begrep i Norge. I bla. Usa og tom Russland er det høyere fokus på kundeservice. Fagfolk som har yrkesstolthet, ihverfall min erfaring når det gjelder spesialforretninger.


Det er nok en sammenheng, men også ganske mye mer komplisert. Jeg pleier som regel å få god service. Du kan jo ta frem kalkulatoren å regne litt på hva det koster å ha fagfolk ansatt og leke litt med hvor stor omsetning en ansatt må ha. Når utenlandske nettbutikker setter prisnivået for slitedeler og kunder er kravstore og står på sin rett (uavhengig om de har rett eller galt) så er det nok tungt å drive butikk. Man trenger ikke gjøre så mye mer enn å lese alle misfornøyd trådene her på forumet for å forstå at det er utfordrende...


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432723 25/08/2017 09:06
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Hvilken butikk er det du kan anbefale, som gir så god service? Mange anbefaler Sykkelstasjonen, for eksempel. Men kan ikke huske å ha lest at du har anbefalt noen butikk?

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: sveinaa] #2432726 25/08/2017 09:16
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,598
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,598
Sitat: sveinaa
Man trenger ikke gjøre så mye mer enn å lese alle misfornøyd trådene her på forumet for å forstå at det er utfordrende...

+ 1

Er jeg den eneste som gleder meg over stadig større utvalg, rimelige priser, gode betingelser og grundig fagkunnskap? ICON_SMILE Ikke alltid alle faktorer er tilstede hos enhver forhandler samtidig, men alt i alt opplever jeg som kunde at vi har det bedre enn noensinne.

Ja, det er åpenbart forbedringspotensiale. Men jeg sliter med å forstå hvordan det som måtte svikte preger opplevelsene i så høy grad hos mange på forumet (?). Er det virkelig så mye som er vondt og leit der vi svømmer i et hav av stadig flere lekre sykler og stadig nye og bedre komponenter i alle prisklasser?

Re: Har sykkelbutikker det for godt? [Re: anonym22] #2432730 25/08/2017 09:24
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: anonymous22
Hvilken butikk er det du kan anbefale, som gir så god service? Mange anbefaler Sykkelstasjonen, for eksempel. Men kan ikke huske å ha lest at du har anbefalt noen butikk?

Min opplevelse er at jeg får god service ofte. De gangene jeg ikke får det kan jeg sikkert laste meg selv like mye da det er en toveis greie. Kan jo hende jeg har alt for lave forventninger, men i mitt hode blir det dumt å sette større forventninger til butikkmedarbeidere enn man generelt gjør til offentlige ansatte som i mange tilfeller har en service funksjon man selv er med å finansiere over skatteseddelen...


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå