Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

XXL! Vær oppmerksom!

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: anonym22] #2430924 20/08/2017 17:31
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anonymous22
Sitat: Sepeda
Sitat: -Bjørn-
De har jo også en egen gimmick med å skru opp prisene før vennefest og DnB MasterCard kampanje.

Akkurat det er diskutert mange ganger på forumet ICON_SMILE Alt jeg har sett tyder på at XXL ikke "skrur opp prisene" generelt, men ikke nødvendigvis viderefører tidligere salgs/kampanjepriser på enkeltprodukter under vennefest og DnB/Mastercard. Synes ikke man kan kritisere XXL for ikke å gi kampanjeavslag på toppen av andre kampanje/tilbudspriser.

Enig. Det er nesten absurd å tro at det skal være 25 % på deres laveste pris gjennom sesongen. Men, på en del produkter er det det, eksempler jeg kommer på fra tidligere er Xt-pedaler til ca 400, spd cleats til 75, gir- og bremsewire til 14, castelli tempesta regnjakke til 1400.

At XXL har prisgaranti er ikke mitt problem, det er deres strategi. Når de går hardt ut og lover laveste pris, bryr jeg meg overhodet ikke om de må selge varen med tap når de har 25% med DNB MasterCard*.
Hvis jeg som kunde ikke hadde hatt MasterCard som i en gitt periode gav meg 25% bonus, ville jeg blitt rimelig overrasket om "alle" priser ble skrudd opp over natta, for så å bli redusert etter tre dager. Da risikerer de i teorien at alle som handler i perioden kampanjen pågår og ikke bruker MasterCard fra DNB kommer tilbake etter kampanjen og benytter seg av prisgarantien.
Har selv overhørt samtaler ansatte imellom hvor de klager over all jobben med å endre pris i forbindelse med slike kampanjer.
Kort oppsummert er de ofte billige på endel ting til å være fysisk butikk.
*Vet ikke om det er XXL eller DNB som betaler ut bonusen.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: -Bjørn-] #2430926 20/08/2017 18:00
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Takk,da har jeg fått bekreftet min mistanke . Er også møkk lei at XXL ikke har riktig pris. Blir flau når jeg står i kassa. Møkk lei når de ikke har den billige hjelmen for 3. Mandag på rad.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2430929 20/08/2017 18:12
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det er selvsagt uakseptabelt at man blir belastet en annen og høyere sum i kassen enn hyllepris, som er utgangspunktet for tråden. Helt enig at det bør påklages.

Men for øvrig er jeg stadig forbauset over hvor rasende misfornøyd vi syklister er med det meste, f.eks.
- at XXL og andre kjeder tilbyr nesten utrolig gode betingelser kombinert med til dels latterlig lave priser;
- at sykkelprodusentene tilbyr teknologi som gjør det tryggere og mer givende å sykle, som skivebremser på landeveissykler;
- at ikke enhver sykkel eller komponent i enhver norsk butikker til enhver tid er like billig eller billigere enn det tidsbegrensede spesialtilbudet man så i en tysk nettbutikk forrige uke ICON_SMILE

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2430946 20/08/2017 19:09
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Takk for tips, skal jammen følge bedre med!

Sjekker dog bikeshop priser på sykkelrelaterte ting hver så og si hver gang, så da er jeg ikke så aller værst dekket ICON_SMILE

Redigert av hbakken; 20/08/2017 19:09.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2430957 20/08/2017 19:44
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Jeg har selv opplevd dette noen ganger. Men må si meg fornøyd med både service og prisen hos XXL. Har selv jobbet med priser og skifting av lapper og vet hvor mye det krever å holde dette vedlike. Er derfor overrasket over at de ikke gjør som dagligvarebutikker og har elektroniske labler.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: erik e] #2430959 20/08/2017 19:46
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som ansatt i XXL har jeg lyst til å kommentere noen av påstandene og innspillene i tråden.

Først: at prisene ikke stemmer på hylla og i kassa er et gjentagende problem, spesielt på lørdager, fordi prisene svinger fra uke til uke, noen ganger flere ganger i løpet av uka, og kassesystemet vårt blir ikke oppdatert samtidig som prisdatabasen. Dette er noe vi jobber hardt med å rette opp i hver eneste helg, men likevel er det en rekke priser som ikke stemmer når folk kommer til kassa.
Dette skyldes altså ikke et ønske vi har om å svindle kundene våre, men at systemene ikke blir oppdatert samtidig.

De samme problemene oppstår når det gjelder salgsvarer, som @alfaist påpeker.

Sitat: RoyE
ikke én eneste gang har summen i kassen stemt overens med nettprisene

Det er riktig at prisen på nett og i butikk ikke alltid stemmer. Butikkene og nettbutikken har forskjellige priser på mye, og som oftest dreier det seg om nedsatte priser på varer nettbutikken skal bli kvitt. XXL har imidlertid prisløfte opp mot egen nettbutikk, og den som følger med på nettprisene kan derfor kreve samme pris i butikk.

Sitat: Gråstein
tror at det hos Xxl stort sett dreier seg om dårlige rutiner. Butikker med papirlapper som viser pris må jo ha et helvete med å holde lapper og kasse synkronisert.

Begge deler stemmer nok. Rutinene på de forskjellige varehusene er ikke alltid gode nok, ansatte er ikke nøye nok eller prisene er rett og slett ikke oppdatert i forbindelse med salg og kampanjer. At det er et helvete for de som jobber i butikkene å holde alt oppdatert er en underdrivelse.

Quote:
Det værste jeg har lest i tråden her er Flamini som rett ut skryter av å svindle butikken.

Takk for at du skrev det, så slapp jeg.

Sitat: -Bjørn
De har jo også en egen gimmick med å skru opp prisene før vennefest og DnB MasterCard kampanje.

Dette kan jeg på generelt grunnlag avfeie som tullprat.
Prisene på alle varene i butikken svinger opp og ned gjennom sesongen, og det er naturlig at noen går opp før slike kampanjer, akkurat som de kan gjøre når som helst ellers i året.

Sitat: vortex surfer
om en bare drar kortet så betaler en garantert for høy pris. […] det er også noen ekspeditører som bare tar ditt ord for laveste pris […] en får jo følelsen av at her kunne en dradd litt ekstra på

Jeg er uenig i at man garantert betaler for høy pris hvis man ikke sjekker prisen. Jeg antar at du også setter det på spissen og ikke mener det bokstavelig.
Når vi retter opp priser er vi noen ganger nødt til å stole på kundene våre fordi det rett og slett tar for lang tid å få tak i folk i riktig avdeling for å sjekke prisen. At noen benytter seg av dette til å kunne spare noen kroner, er nesten ikke til å komme unna, men foreløpig i tråden er det bare Flamini som ser ut til å synke så dypt her inne.

Sitat: Øyvind V
det er som du sier litt for ofte at slikt skjer og det er lett å mistenke XXL for bevisst juks med lave priser på "småvarer"

Gel-pakkene du snakker om er akkurat slikt som jeg nevner i begynnelsen, nemlig spesialtilbud som er annonsert, men ikke oppdatert i kassasystemet. Jeg kan love at vi som jobber i XXL ikke har som mål å jukse oss til ekstra kroner ved å feilprise varene.

Sitat: erikskon
Nå skal jeg også passe på bedre at jeg kontrollerer hylleprisen. Tror vel ikke XXL gjør det med overlegg

Jeg kan bare oppfordre til å gjøre akkurat som Erik foreslår her, og følge med på prisene og si fra når dere oppdager feil. Husk imidlertid at det hjelper lite å klage til de ansatte som står i kassa. Send heller en e-post til kundeservice og si fra til dem, slik at alt går videre til de som er ansvarlig for oppdateringene.
Det er forresten fint at ikke alle går ut fra at XXL konspirerer mot sine egne kunder. ;-)

Sitat: erik e
Møkk lei når de ikke har den billige hjelmen for 3. Mandag på rad.

Hvis det er en vare som ser ut til å være populær og som du har blitt lovt kommer tilbake på lager, vil jeg anbefale at du heller tar en tur på lørdag enn på mandag. Eventuelt kan du bestille hjelmen på nettbutikken og få den levert i lokal butikk for 29 kroner ekstra. Da slipper du å dra til varehuset tre mandager på rad.

Sitat: Lid
Jeg har selv opplevd dette noen ganger. Men må si meg fornøyd med både service og prisen hos XXL. Har selv jobbet med priser og skifting av lapper og vet hvor mye det krever å holde dette vedlike. Er derfor overrasket over at de ikke gjør som dagligvarebutikker og har elektroniske labler

Takk for både skryt og forståelse. Man må nesten ha jobbet med dette for å skjønne hvor mye jobb det er.
Elektroniske prislapper ville hjulpet veldig, ja.

For å oppsummere:
- Ja, det er for mange feil, noe vi som jobber der er enige i.
- Nei, vi prøver ikke å lure dere ved bevisst å feilprogrammere kassa.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2430997 20/08/2017 21:08
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Er uansett litt påfallende at det alltid er priset i kundens disfavør når man kommer til kassen...

Er det slik at priser svinger opp og ned - og årsaken er at butikkene eller kassesystemet "henger litt etter" - burde det være tilnærmet like vanlig at varene går inn til lavere pris i kassen, som høyere...
...men det har jeg fortsatt til gode å oppleve.

Jeg pleier nesten alltid å ta bilde av det som står på "hyllekanten", når jeg plukker med meg varen(e).
Jeg slipper da en lang diskusjon med de i kassa.
Går varen inn til feil pris, hvilket skjer fra tid til annen, drar jeg frem mobilene og viser fram bildet.
Da pleier det å ordne seg rimelig greit...
...men som nevt av flere over...
Man må sjekke kassalappen hver gang man handler på XXL.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2430999 20/08/2017 21:17
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
En del av de som skriver her må virkelig elske XXL for å gidde alt bryet (bilder av alle hyllepriser?) for å handle der ICON_LAUGH

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431000 20/08/2017 21:21
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som sagt skjer dette som oftest når det kommer oppdateringer i forbindelse med helg, og da er det ofte snakk om varer som er annonsert i tilbudsavisa. Dermed er det naturlig at folk blir utsatt for feilprising i sin disfavør, siden de ofte er innom for å plukke med seg tilbud de har lest om eller funnet på nettsida.

Det skal selvfølgelig ikke være slik at man må "bevise" hva som står på prislappen, og jeg kan bare gjenta anbefalingen om å si fra til kundeservice slik at meldingene kan gå rett til de som er ansvarlig for å oppdatere riktige priser.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: towi] #2431001 20/08/2017 21:22
E
Easyrider2017 Offline
Fersking
Fersking
E
Jeg kjøpte faktisk 2 flaskeholdere i forrige uke på XXL som var priset til rundt 150-160 pr stk i hyllen. Til min store overraskelse betalte jeg bare 100 pr stk i kassen så da går det begge veier basert på min erfaring.

Redigert av Easyrider2017; 20/08/2017 21:24.
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Sepeda] #2431022 21/08/2017 05:25
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig

Men for øvrig er jeg stadig forbauset over hvor rasende misfornøyd vi syklister er med det meste, f.eks.
- at XXL og andre kjeder tilbyr nesten utrolig gode betingelser kombinert med til dels latterlig lave priser;
- at sykkelprodusentene tilbyr teknologi som gjør det tryggere og mer givende å sykle, som skivebremser på landeveissykler;
- at ikke enhver sykkel eller komponent i enhver norsk butikker til enhver tid er like billig eller billigere enn det tidsbegrensede spesialtilbudet man så i en tysk nettbutikk forrige uke ICON_SMILE

Er det "fake news" du prøver å skape?

1. Tror ingen er misfornøyd med at XXL tilbyr lave priser. Men at du ikke får de prisene, når du du kommer til kassa. Mao det av avviket mellom averterte priser, og det du blir belastet i kassa som er problemet.
2. Skivebremser? Usikker på hvordan det blir mer givende å sykle, men kan være enig i at det kan bremse bedre.
3. Er vel ingen som påstår det.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Dexter] #2431029 21/08/2017 06:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det var ikke så alvorlig ment, mer en kommentar til den generelle mengden mishagsytringer fra oss syklister her og andre steder i diverse anledninger ICON_SMILE

Men jeg må jo ta anklagen om "fake news" på alvor ICON_LAUGHhere goes:

Sitat: Dexter
1. Tror ingen er misfornøyd med at XXL tilbyr lave priser. Men at du ikke får de prisene, når du du kommer til kassa. Mao det av avviket mellom averterte priser, og det du blir belastet i kassa som er problemet.

Enig ang. priser i kassa, som jeg skrev. Men om du er hyppig på forumet, vil du ikke å ha unngått å legge merke til at mange kampanjer på f.eks. XXL - spesielt vennetilbud/kredittkortrabatt - der man får ekstremt gode priser til veldig gode betingelser - er fulgt av anklager om prisjuks, og klassikeren - at alle priser settes opp! Også den buksa som har vært på 40% avslag de siste tre ukene og som jeg ikke helt fikk bestemt meg for å kjøpe, men som jeg hadde litt lyst på. Det er helt uakseptabelt. Kort sagt: VI BLIR LURT!!! ICON_SMILE

2. Skivebremser? Usikker på hvordan det blir mer givende å sykle, men kan være enig i at det kan bremse bedre.

Ja, du har sikkert fått med deg at det er en smule motvilje mot skivebremser på landeveissykler ICON_SMILE Mer givende? Stikkord: Regn og snø. Gjelder ikke bare skivebremser - generelt er vi konservative og stritter mot forandringer inntil vi snur og bare ha det ICON_SMILE

3. Er vel ingen som påstår det.

Det var ikke ment bokstavelig. Men, jo - det mangler noen ganger en viss forståelse for at den vesle sykkelsjappa ikke kan overleve med samme priser som Bike24 eller at ikke alle forhandlere/produsenter kan holde Canyons prisnivå dersom de ønsker å gi kundene et minimum av personlig service og tilpasning ved sykkelkjøp ICON_SMILE

For øvrig: Kudos til Vanilla for gode svar! Hans holdning bekrefter det grunnleggende gode inntrykket jeg har av XXL, til tross for utfordringene han selv peker på.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431037 21/08/2017 06:31
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Jeg ble selv oppmerksom på dette for ett par uker siden.

Sovepose annonsert til 1990,- både på nettet og på hylla.

Slått inn i kasse til 3290,-

Dette var en såpass forskjell at jeg fikk det med meg, men lure på hvor mange andre ting jeg har kjøpt (småpell) uten å tenke over det.

#Pedalenkrs
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431040 21/08/2017 06:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Samme opplevelse med 2-3 kjøp på Gmax, primært der det er billigere i en annonse eller på nett, men kassen/hylla ikke stemmer.

Unnskyldninga er at prisene endres så raskt på nett at de ikke rekker endre på hylla.

Om butikkene spekulerer i dette kan man bare spekulere i.

Når en skibrille står som 199 på nett og 399 i hylla... da ringer bjella mi hvertfall.
Men man skal være våken, enkelt å greit.

I slike tilfeller har Power vært positive med sine digitale prislapper som oppdateres automatisk. De ser i hvertfall ut til å fungere de gangene jeg har vært der.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Gråstein] #2431044 21/08/2017 06:51
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
En del av de som skriver her må virkelig elske XXL for å gidde alt bryet (bilder av alle hyllepriser?) for å handle der ICON_LAUGH

Er det å måtte betale 3-400 kroner mindre, bare man tar et bilde, så fryktelig ille? Hvem elsker ikke 3-400 kroner?

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: RazeFaze] #2431049 21/08/2017 06:55
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: RazeFaze

I slike tilfeller har Power vært positive med sine digitale prislapper som oppdateres automatisk. De ser i hvertfall ut til å fungere de gangene jeg har vært der.

Kjøpte kaffemsakin på Expert, stusset litt over prisen som jeg hadde sjekket på forhånd.
Dobbeltsjekket når jeg kom hjem og joda, jeg hadde betalt alt for mye. Tok en utskrift, og returnerte til butikken på mandag, dette var en lørdag. I mellomtiden hadde prisen økt på nett til det jeg betalte, men fikk tilbake mellomlegget med utskrift som dokumentasjon.

"Feilprisingen" er nok ikke forsøk på å lure kunden, men ett resultat av stadige opp og nedjusteringer av prisene. Tjenester som prisjakt.no og prisguide.no er fine til å orientere seg med, i hvertfall mtp innkjøp av dyrere varer. Du kan få tatt ut grafer over prishistorikk.

Vi lever i et veldig beskyttet og regulert (i-)land, og forventer alt skal fungere presist hele tiden. Men det kan være greit å følge litt med og sjekke selv også, ikke bare på XXL men i andre butikker.

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431068 21/08/2017 07:30
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Altså, hvor vanskelig kan det være å ha et system som oppdaterer prisene til kassesystemet regelmessig? Dette er automatikk, ikke en manuell overføring. Når man er X dager inn i en ny uke så burde man forvente at prisene i kassen matcher det som står i nyhetsbrevet.

Prisene i butikk bør være like prisene på nett. Det er bare tullete og forvirrende å skulle presentere nettbutikken som noe eget og annet enn en fysisk butikk så lenge navnet og grafisk profil er 100% lik.

Burde være en smal sak å ha orden på i 2017.

Når det er sagt er jeg ellers gjennomgående fornøyd med XXL.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431093 21/08/2017 08:44
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Har flere ganger opplevd at dyre varer henger på "feil" plass ift pris. Dvs at de henger der den billigste varianten er priset. Trodde jeg hadde kjøpt en billig gtx-jakke helt til jeg kom i kassen.

Ikke første gang jeg opplever det. Fikk jakka til tilbudspris etter litt diskusjon.

Skal ikke klage for mye heller - ellers fornyøyd med xxl. Bra sykler (bla White) til bra priser.

Redigert av gutt45kg; 21/08/2017 08:48.
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: RazeFaze] #2431100 21/08/2017 08:47
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

Men til å prate så mye om prisscanning og prisroboter etc, har jeg enda ikke funnet særlig utvalg av varer der Power matcher de nærmeste konkurrentene sine.

Har handlet kjøkkenmaskin og tilbehør for ganske mange tusen i sommer, og Power har jevnt over vært dyrere enn Elkjøp/Lefdal etc på det meste.

Per B.
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Vanilla Ninja] #2431103 21/08/2017 08:55
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Vanilla Ninja
Først: at prisene ikke stemmer på hylla og i kassa er et gjentagende problem, spesielt på lørdager, fordi prisene svinger fra uke til uke, noen ganger flere ganger i løpet av uka, og kassesystemet vårt blir ikke oppdatert samtidig som prisdatabasen.

Hvis det er et så stort problem både for butikken og for kundene, hvorfor er det ikke innført elektronisk prising? Er det diskutert?

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: towi] #2431109 21/08/2017 08:58
H
Herr Brun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Sitat: towi
Er uansett litt påfallende at det alltid er priset i kundens disfavør når man kommer til kassen...

Er det slik at priser svinger opp og ned - og årsaken er at butikkene eller kassesystemet "henger litt etter" - burde det være tilnærmet like vanlig at varene går inn til lavere pris i kassen, som høyere...

Jeg pleier nesten alltid å ta bilde av det som står på "hyllekanten", når jeg plukker med meg varen(e).
Går varen inn til feil pris, hvilket skjer fra tid til annen, drar jeg frem mobilene og viser fram bildet.

Eller så biter du deg merke i det og husker det når det går ut over deg, men ikke når du tjener på det.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Øyvind V] #2431116 21/08/2017 09:15
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Øyvind V
Sitat: Vanilla Ninja
Først: at prisene ikke stemmer på hylla og i kassa er et gjentagende problem, spesielt på lørdager, fordi prisene svinger fra uke til uke, noen ganger flere ganger i løpet av uka, og kassesystemet vårt blir ikke oppdatert samtidig som prisdatabasen.

Hvis det er et så stort problem både for butikken og for kundene, hvorfor er det ikke innført elektronisk prising? Er det diskutert?

Nytte/kost. Siden butikkene i hovedsak tjener på feilprisingen (det er oftest tull med tilbud, ikke når prisene går tilbake til normalt - kundene løper ikke ned butikkene da), så mangler incentivet.
Hadde det vært noen form for straffereaksjoner, som nevnte kunden får produktet gratis, så hadde elektronisk prising og at alle data alltid var samkjørt (synkronisert fra samme database), vært på plass asap.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431139 21/08/2017 10:04
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Hvor mange varer pleier dere egentlig å handle på XXL? Jeg står alltid å følger med når varene skannes inn, om jeg har kjøpt 4-5 varer er det jo ikke akkurat vanskelig å huske om prisene samsvarer med prisen på lappen i hylla.

Synes det tar litt av når det snakkes om straffereaksjoner mot butikken og at varer skulle vært gratis. Så lenge man får varen for den laveste prisen kan det jo umulig være et problem?

Er det det at det er flaut å korrigere på prisen? Eller føles det som et tungt og unødvendig arbeid å memorere prisene i hylla? Følere dere at noen har forsøkt å lurer dere og derfor bør straffes?

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Flo] #2431144 21/08/2017 10:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg snakker ikke spesifikt om XXL, men alle butikker. Sjekker og husker du alle prisene i kassa på matbutikken?

Det kunne fint vært lovpålagt at alle butikker/kjeder over en viss omsetning må ha digitale prislapper som er koblet til samme datasync som kassasystemet.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Flo] #2431146 21/08/2017 10:10
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Flo
Hvor mange varer pleier dere egentlig å handle på XXL? Jeg står alltid å følger med når varene skannes inn, om jeg har kjøpt 4-5 varer er det jo ikke akkurat vanskelig å huske om prisene samsvarer med prisen på lappen i hylla.

Synes det tar litt av når det snakkes om straffereaksjoner mot butikken og at varer skulle vært gratis. Så lenge man får varen for den laveste prisen kan det jo umulig være et problem?

Er det det at det er flaut å korrigere på prisen? Eller føles det som et tungt og unødvendig arbeid å memorere prisene i hylla? Følere dere at noen har forsøkt å lurer dere og derfor bør straffes?

Jeg støtter ikke straffereaksjoner, men ja: Det er mer arbeid og mas enn det jeg forventer å memorere priser og diskutere og ordne opp i kassen. Synes ikke det er det minste flaut, men når jeg bare skal springe innom og raske med meg en ting, med en gæærn unge på ryggen, så synes jeg ikke det er urimelig å kunne få betale forespeilet pris for varen uten en lengre prosess og uten å måtte være på hugget hele tiden. Det er rett og slett ikke særlig hyggelig.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431217 21/08/2017 12:14
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
XXL har hatt en rimelig agressiv strategi for å komme seg inne i markedet og tok nok noen sidrompa konkurrenter på senga. En viktig faktor i strategien har vært prissetting av varer. Husker jeg riktig så tok vel XXL en konkurrent til retten da de kom med sin versjon av 'prisløfte'.
Hvis det viser seg at XXL har dårlige rutiner eller ikke klarer å henge med med sin egen strategi og har tatt seg for mye vann over hodet og dermed møter seg selv i døra fordi de endrer prisene såpass ofte at personalet sliter å henge med får de ta dette på sin egen kappe. Som en del andre storkjeder kjører man minimalt med bemanning som viktig faktor for å holde prisene nede.

Bransjen sliter litt og det ser ut til at XXL og så blir dratt med et stykke i dragsuget.

Som andre påpeker blir det dårlig å begrunne prisforskjeller med at nettbutikken skal kvitte seg med varene (sine). XXL benytter seg akkurat som Komplett.no av Autostore og jeg tviler sterkt på at de har differensert lagerføring av varer for nettbutikken.

Generelt vil jeg anbefale folk som ikke er litt opp i systemet å heller melde en slik tråd til medieansvarlig i firmaet enn å prøve forsvare situasjonen selv med mindre man selv har ansvar for det 'betente' området. Som f.eks. EspenW som svarte på sykkelrelaterte spørsmål.
Medieansvarlig får betalt for å blir stilt opp mot veggen, noe som folk på gulvet som regel ikke får.

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Tange] #2431269 21/08/2017 15:16
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tange
Medieansvarlig får betalt for å bli stilt opp mot veggen, noe som folk på gulvet som regel ikke får.

Det har du helt rett i, men siden vi har noen år sammen på forumet, regner jeg med du har oppfattet at jeg ikke nødvendigvis trekker meg fra en diskusjon selv om jeg ikke får betalt. ;-)

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431287 21/08/2017 16:18
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og det er nettopp derfor, du er forummedlem med lang fartstid som mange setter stor pris på.
Men det er fort gjort å si for mye eller bli oppfattet feil og de fleste store bedrifter ønsker nok heller ikke at ansatte uttaler seg i mediene (her ligger TS-forum kanskje i grenselandet men det er åpent å lese her for alle).

Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Raskall] #2431459 22/08/2017 07:11
EiW Offline
Ringrev
Ringrev
Min forrige erfaring var skokjøp på XXL. Greit, det var nettpris kontra hyllepris, men liknende erfaringer har gjort at jeg mobiliserer alle skepsis-filtre når jeg handler der.

Oh yes!

Redigert av EiW; 22/08/2017 07:15.
Re: XXL! Vær oppmerksom! [Re: Herr Brun] #2431512 22/08/2017 08:36
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: Herr Brun
Sitat: towi

Eller så biter du deg merke i det og husker det når det går ut over deg, men ikke når du tjener på det.

Å jo da...
Er det noe jeg virkelig husker, så er det de få gangene jeg får noe billigere enn forventet.
Dette er jo toppen av lykke :-)
Og skulle jeg glemme det, så kan du være helt sikker på at min samboer minner meg på det.
Jeg blir vist et veldig mye hyggeligere å ha i hus, etter slike episoder ;-)

Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå