Santa Cruz Hightower vs Fuel EX vs Stumpjumper
|
Santa Cruz Hightower vs Fuel EX vs Stumpjumper
13/08/2017 07:23
|
bjrgu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Skal kjøpe ny stisykkel for kjøring på stier i Østfold og har i dag en Scalpel Si. Den fungerer veldig bra og er leken og lett i skogen, men med mye røtter og stein og en tur på fjellet i ny og ne ønsker jeg meg noe som er litt grovere. Må ikke bli for dorsk å sykle på og ha 29" hjul.
Har nå falt ned på Hightower, Fuel EX og Stumpjumper.
Noen som har erfaring med noen av disse og hva tror dere om en av disse til bruken og som allround sykkel?
Rune G
|
|
|
Re: Santa Cruz Hightower vs Fuel EX vs Stumpjumper
[Re: bjrgu]
13/08/2017 07:46
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har en stumpjumper 29 alu og den er flott på sti, men ingen allround-sykkel. Jeg teller på knappene for å bytte til en litt kvikkere 120 mm sykkel.
Jeg heier på NOTS, gjør du?
|
|
|
13/08/2017 08:14
|
erlingba
.
|
.
Hvor høy er du? Stumpjumper er ganske kort, så xl tilsvarer omtrent large i de to andre.
Fuel EX har fått mye skryt. Den er litt mer allsidig enn tidligere utgaver, men skal ha beholdt kvikkheten.
Hightower er en allsidig stisykkel, men kanskje hakket grovere enn Fuel EX.
Velos i Rakkestad har begge, så kanskje det er mulig å få testet dem der.
|
|
|
13/08/2017 08:40
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Jeg har en Hightower 29" og en Remedy 9.8 29" (fra 2015). Fuel har i praksis erstattet Remedy i 29", men har litt mindre vandring så om de ikke er like så ligner de i det minste. Har også tidligere erfaring fra Stumpy.
Tror vel alle de tre syklene trådstarer nevner er egnet til formålet, personlig heller jeg mot Hightower. Totalpakka der fungerer best for meg, og jeg synes opphenget bak er det beste av de tre. Nytt for 2018 er også at de har kommet med XXL. Det er også den sykkelen som jeg er raskest med, i den grad det spiller noen rolle. På andre plass, men ikke langt bak setter jeg Remedy. Det er en super sykkel det også, og i og med at Fuel i praksis har erstattet denne antar jeg den er omtrent like kapabel, selv om den er litt mindre grov.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Ugla]
13/08/2017 09:29
|
bjrgu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg har en Hightower 29" og en Remedy 9.8 29" (fra 2015). Fuel har i praksis erstattet Remedy i 29", men har litt mindre vandring så om de ikke er like så ligner de i det minste. Har også tidligere erfaring fra Stumpy.
Tror vel alle de tre syklene trådstarer nevner er egnet til formålet, personlig heller jeg mot Hightower. Totalpakka der fungerer best for meg, og jeg synes opphenget bak er det beste av de tre. Nytt for 2018 er også at de har kommet med XXL. Det er også den sykkelen som jeg er raskest med, i den grad det spiller noen rolle. På andre plass, men ikke langt bak setter jeg Remedy. Det er en super sykkel det også, og i og med at Fuel i praksis har erstattet denne antar jeg den er omtrent like kapabel, selv om den er litt mindre grov.
Nye Fuel EX skal jo være litt kvikkere en gamle Remdy så er vel antageligvis denne og Hightower om trent like kvikke sånn generelt sett, men med to ulike oppheng.
Rune G
|
|
|
13/08/2017 16:31
|
pme
Medlem
|
Medlem
Jeg har hatt en Stumpjumper 6 Fattie Expert Carbon tidligere, har gått til en Hightower 27+ nå, de er jo helt like vandringsmessig men synes Hightoweren føles mye mer responsiv og klatrer bedre enn Stumpyen, noe som jeg regner med er opphengte som styrer.Jeg er i hvertfall ikke i tvil om hvem jeg liker best. Det er helt klart Santa Cruz, når forhandleren i tillegg har super service er ikke valget så veldig vanskelig:)
|
|
|
13/08/2017 18:21
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Hvilken forhandler er det?
|
|
|
14/08/2017 06:52
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
Av disse tre anbefaler jeg Hightower. Du kan også vurdere en Tallboy som har mindre vandring. Disse Santa Cruz syklene er helt råe!
-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner. -Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler. http://sykkelsor.no
|
|
|
14/08/2017 07:10
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Skal kjøpe ny stisykkel for kjøring på stier i Østfold og har i dag en Scalpel Si. Den fungerer veldig bra og er leken og lett i skogen, men med mye røtter og stein og en tur på fjellet i ny og ne ønsker jeg meg noe som er litt grovere. Må ikke bli for dorsk å sykle på og ha 29" hjul.
Har nå falt ned på Hightower, Fuel EX og Stumpjumper.
Noen som har erfaring med noen av disse og hva tror dere om en av disse til bruken og som allround sykkel? Har kjørt Stumpjumper Comp Carbon i 1.5 år nå. Bygget om til 1x11 (GX), og med en 150mm Yari-gaffel pga nedoverstier på hytta, og fordi jeg syntes Revelation i 140 ikke er gøy. 780 styre. Har også et lettere hjulsett, og kjører semi-grove dekk (Ground Control gripton bak, purgatory gripton foran, begge GRID) Er 190cm, og kjører L. med 60mm stem. Kunne fint ha kjørt XL, men da ville jeg max kunne hatt 130mm jukkepinne. Ramma kunne gjerne ha vært litt lenger, men da begynner vi å snakke veldig fysisk svær sykkel. Det er ikke noen rittfulldemper, men ei heller et godstog. Den er relativt kvikk, og helt fin på transportetapper, og bøs nedover. Bortoverstier slukes effektivt, og den skifter retning kjapt. Personlig syntes jeg FSR funker fint, bortsett fra når det går veldig langsomt i stukete terreng. Da jekker den seg litt ned og blir seig. Jeg har også en Camber i XL, som har samme front-triangel. Til hjemmesyklinga (østfold) er den egentlig nok, spesielt om det sykles "trening", men må innrømme at jeg tør og får til mer med Stumpy'en. Den er mer leken, slakkere, og Camberen er mye mer XC til tross for at de egentlig er ganske like. Kjørte TSR to runder i fjor med Stumpy'en, og det var helt kanonmoro. Av det lille jeg har prøvd Fuel og SC, så er alt sammen sykler i toppklasse. Jeg kjører Spesh 95% fordi min lokale butikk er suveren på det meste, og de er S-forhandler.
|
|
|
14/08/2017 09:19
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Alle disse tre treffer dønn der du er, alle er gode. Hvilken pris du får og hvilket utstyr avgjør, kanskje.
Spec er korte i reach-målet, Trek er ganske så lange, mens Hightower er midt mellom.
Sånn sett er str viktigere enn noe annet, da alle tre vil funker knall.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: runeFK]
14/08/2017 09:21
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg har en stumpjumper 29 alu og den er flott på sti, men ingen allround-sykkel. Jeg teller på knappene for å bytte til en litt kvikkere 120 mm sykkel. Joda, Stumpy er veldig alsidig. Alt kommer an på hva du mener med alsidig. Han skal ha en alsidig stisykkel, for å sykle sti... i min bok treffer Stumpy dønn. Hvis du mener alsidig skal funke på grus og asfalt, da er Camber bedre... Men så kan vi jo sikkert diskutere hva som er sti også. I min bok til min type sti er Camber pinglete og Stumpy midt i blinken.
|
|
|
[Re: RazeFaze]
14/08/2017 09:51
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Joda, Stumpy er veldig alsidig. Alt kommer an på hva du mener med alsidig. Han skal ha en alsidig stisykkel, for å sykle sti... i min bok treffer Stumpy dønn. Hvis du mener alsidig skal funke på grus og asfalt, da er Camber bedre...
Men så kan vi jo sikkert diskutere hva som er sti også.
I min bok til min type sti er Camber pinglete og Stumpy midt i blinken.
Tja  På mine to er det egentlig veldig liten forskjell (16 Stumpy og 17 Camber). I utgangspunktet er det setestag, yoke og bakdemper + 20mm mer vandring foran, og et par grader styrevinkel. Stumpy med 140 Revelation skurret for meg, så etter et år byttet jeg til Yari 150mm, og fikk en usannsynlig mye mer kompetent stisykkel. Slik den burde ha vært i utgangspunktet. Samtidig er den allikevel ikke mange hår tregere enn Camberen. Jeg tror Spesh kommer til å lage en ny Camber basert på nye Epic. Slik det er nå, er de alt for nær hverandre i bruksområde.
|
|
|
14/08/2017 10:43
|
bjrgu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Hadde Camber i 2016 og synes den var ok, men gaffelen var ræva (Revalation) og litt for mye Epic preg som knutspeed nevner. Synes Scalpel faktisk er bedre på sti enn Camber. Mere leken og lettere å få med seg opp og over rundt og ned  Hadde føre Camber forrige utgave av Stumpjumper FSR og den var mere sti vennlig samtidig som den var tråkkeeffektiv. Leser tester osv her så øyet blir sårt og har nok ønske om den nye trenden med kortere kjedestag, lengre reach osv. Problemet med mye av testene som ligger ute er utført i USA hvor mye dreier seg om å sykle opp og fort ned igjen og det sier lite om bruken i kupert sti terreng i Norge. Derfor er all info fra dette eminemte forumet helt suverent 
Rune G
|
|
|
14/08/2017 16:22
|
pme
Medlem
|
Medlem
Forhandler er Star Motor.
|
|
|
[Re: pme]
14/08/2017 19:04
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Forhandler er Star Motor. Danke!
|
|
|
14/08/2017 19:17
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Jeg personlig syns stumpjumper blir lit dvask. Kanskje det er jeg som er dvask;-)
Uansett skulle jeg ønske meg at den var litt mer med i kjappe retningsendriger og ja, på let sti/ grus. Kunne ikke falt meg inn å bruke den til jobb feks, 2 mil hvorav 1 på sti og 1 på vei isj.
Der sykler jeg per nå fuse.
|
|
|
[Re: runeFK]
15/08/2017 07:41
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg personlig syns stumpjumper blir lit dvask. Kanskje det er jeg som er dvask;-)
Uansett skulle jeg ønske meg at den var litt mer med i kjappe retningsendriger og ja, på let sti/ grus. Kunne ikke falt meg inn å bruke den til jobb feks, 2 mil hvorav 1 på sti og 1 på vei isj.
Der sykler jeg per nå fuse. Hvis du sykler 1/3 på STI er jeg enig. Det kjøres jo Stumpjumper i EWS liksom... så alsidig er den :-)
|
|
|
[Re: knutspeed]
15/08/2017 07:42
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Tja  På mine to er det egentlig veldig liten forskjell (16 Stumpy og 17 Camber). I utgangspunktet er det setestag, yoke og bakdemper + 20mm mer vandring foran, og et par grader styrevinkel. Dette er jo enorm forskjell i sykkelverden.
|
|
|
15/08/2017 08:54
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Der sykler jeg per nå fuse. Hvis du sykler 1/3 på STI er jeg enig. Det kjøres jo Stumpjumper i EWS liksom... så alsidig er den :-) Før ville jeg ikke ha vurdert å ta XC-turer med litt sti på 150mm sykkel. Nå er det helt ok. Eksempelvis på klubbtrening i går. 3 stinisser som møtte opp, pluss en kar som stiller i eliteklassene på mange ritt. Han skulle debutere på UB, og ville ha sti. Vi var ikke vanskelige å be.. Så da var det ca 8km asfalt-transport med snitt tett oppunder 30. Deretter 1.5 mil fete stier, både flyt, teknisk, blåsti, røtter, dropp og crux, som gikk på rett under KOM-tider. Grus og asfalt tilbake, full fart. Baggyshorts. 0.9kg Grid-dekk foran og bak. Gaffel på 2kg, 30t klinge, kort stem, osv. I sommer var vi i Kongsberg, og kona jobbet med formen til Grenserittet. Annenhver dag i 3 uker kjørte vi fra Funkelia og opp forbi Korset, 6.5km grus og 350ish høydemeter, noen og tjue minutter. Hun kjørte på sin rittfulldemper, og ble stadig raskere. Siste morgenen lånte hun Stumpy'en (som pr def er for stor..), og perset med 2 minutter. Samtidig er jeg ingen sinke på de morsomme nedoverstiene derfra med samme sykkel... Hadde sikkert hatt samme opplevelse med en Hightower, Genius e.l om den var tilpaset skrotten min. Samtidig var opplevelsen en helt annen på Spesh Enduro'en jeg hadde, da var alt annet enn nedover noe som frembrakte mørke tanker.
|
|
|
15/08/2017 10:44
|
neistein
Veteran
|
Veteran
Jeg har gått opp tilsvarende løype og endte på Hightower. Stumpjumperen falt rask ut da jeg syntes de har for mange proprietære løsninger samt at sykkelen kan virke noe underdimensjonert i forhold til bruken. Så langt jeg har sett leveres en del stumpjumpere med 32 mm gaffel og veldig kort bakdemper, 24 eker i hjulene osv. I tilegg liker jeg ikke hanskeromløsning på nederrøret da flere løse/bevegelige deler gir større rom for feilkilder. 4 bar linker med leddede kjedestag gir vesentlig mer fleks i bakramme etter min erfaring.
Trekken framstår som en meget interesant sykkel. Tråkkeffektiv og lett. Det som trekker litt ned er pressfitt kranklager, proprietær bakdemper, samt at spekken på modellene ikke faller helt i smak. Har hatt en garantisak på en EX ramme og den ble raskt erstattet av forhandler, noe som er veldig bra. Dog har de vel kun 5 års rammegaranti.
Higtower valgte jeg pga gjenget krankhus, fettnippel på nedre VPP link, livstidsgaranti på ramme og lagre i rammen. SC sykkelen har faktisk blitt litt tyngre og framstår som veldig robuste og stive. Etter min erfaring gir VPP linken minimalt med bob og ved å konsentrere svingpunktene/lageroppheng i den korte linken gir det en stivhet i bakramma de andre ikke kan tilby.
Når det gjelder størrelser må man se stack og reach i sammenheng. trekken har ca en cm lenger reach en Hightoweren, men hightoweren har til gjengjeld 1 cm høyere stack. med 67 graders gaffelvinkel vil dette tilnærmet gå opp i opp. jeg har str. XL men nå leveres også hightoweren i XXL og den er vesentlig større en Fuel i 21,5
Hightower er nok en del grovere og slækkere sykkel en Fuel EX en noe også vekten tilsier. hvor holdbart tyning av vekt er på sikt er dog noe å tenke på. Jeg har nå hatt 280 mil på min hightower i all slags vær i oslomarka og lagrene i bakramma er like smuthe og fine. Alt annet har har også funger perfekt og jeg ser meg ikke tilbake.
Redigert av neistein; 15/08/2017 10:55.
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
[Re: knutspeed]
15/08/2017 12:10
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Før ville jeg ikke ha vurdert å ta XC-turer med litt sti på 150mm sykkel. Nå er det helt ok. Eksempelvis på klubbtrening i går. 3 stinisser som møtte opp, pluss en kar som stiller i eliteklassene på mange ritt. Han skulle debutere på UB, og ville ha sti. Vi var ikke vanskelige å be.. Så da var det ca 8km asfalt-transport med snitt tett oppunder 30. Deretter 1.5 mil fete stier, både flyt, teknisk, blåsti, røtter, dropp og crux, som gikk på rett under KOM-tider. Grus og asfalt tilbake, full fart. Baggyshorts. 0.9kg Grid-dekk foran og bak. Gaffel på 2kg, 30t klinge, kort stem, osv.
I sommer var vi i Kongsberg, og kona jobbet med formen til Grenserittet. Annenhver dag i 3 uker kjørte vi fra Funkelia og opp forbi Korset, 6.5km grus og 350ish høydemeter, noen og tjue minutter. Hun kjørte på sin rittfulldemper, og ble stadig raskere. Siste morgenen lånte hun Stumpy'en (som pr def er for stor..), og perset med 2 minutter. Samtidig er jeg ingen sinke på de morsomme nedoverstiene derfra med samme sykkel...
Hadde sikkert hatt samme opplevelse med en Hightower, Genius e.l om den var tilpaset skrotten min. Samtidig var opplevelsen en helt annen på Spesh Enduro'en jeg hadde, da var alt annet enn nedover noe som frembrakte mørke tanker.
Høres rimelig likt ut som måten jeg bruker Stumpy :-) 130 bak og 140 Pike foran. Kjører også med 1090g 2.5 dekk fram og 950g 2.3 dekk bak. "Stiturer"... noe som innebærer alt fra asfalt transport noen km, delvis grusklatringer, teknisk grov sti opp og bort og ned, lav teknisk fart, høy fart... dropp, alt i mellom. Tilsvarende bruk vil Hightower som jeg har testa, Fuel Ex som jeg har hørt fra kredible folk funker til dette, og nyere Stumpy, fungere til. Nå sitter jeg å funderer på 2018 Rocky Moutain Instinct... samme bruksområde den også. Camber er ikke aktuell for dette bruket.
|
|
|
[Re: neistein]
15/08/2017 12:13
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg har gått opp tilsvarende løype og endte på Hightower. Stumpjumperen falt rask ut da jeg syntes de har for mange proprietære løsninger samt at sykkelen kan virke noe underdimensjonert i forhold til bruken. Så langt jeg har sett leveres en del stumpjumpere med 32 mm gaffel og veldig kort bakdemper, 24 eker i hjulene osv. I tilegg liker jeg ikke hanskeromløsning på nederrøret da flere løse/bevegelige deler gir større rom for feilkilder. 4 bar linker med leddede kjedestag gir vesentlig mer fleks i bakramme etter min erfaring.
Trekken framstår som en meget interesant sykkel. Tråkkeffektiv og lett. Det som trekker litt ned er pressfitt kranklager, proprietær bakdemper, samt at spekken på modellene ikke faller helt i smak. Har hatt en garantisak på en EX ramme og den ble raskt erstattet av forhandler, noe som er veldig bra. Dog har de vel kun 5 års rammegaranti.
Higtower valgte jeg pga gjenget krankhus, fettnippel på nedre VPP link, livstidsgaranti på ramme og lagre i rammen. SC sykkelen har faktisk blitt litt tyngre og framstår som veldig robuste og stive. Etter min erfaring gir VPP linken minimalt med bob og ved å konsentrere svingpunktene/lageroppheng i den korte linken gir det en stivhet i bakramma de andre ikke kan tilby.
Når det gjelder størrelser må man se stack og reach i sammenheng. trekken har ca en cm lenger reach en Hightoweren, men hightoweren har til gjengjeld 1 cm høyere stack. med 67 graders gaffelvinkel vil dette tilnærmet gå opp i opp. jeg har str. XL men nå leveres også hightoweren i XXL og den er vesentlig større en Fuel i 21,5
Hightower er nok en del grovere og slækkere sykkel en Fuel EX en noe også vekten tilsier. hvor holdbart tyning av vekt er på sikt er dog noe å tenke på. Jeg har nå hatt 280 mil på min hightower i all slags vær i oslomarka og lagrene i bakramma er like smuthe og fine. Alt annet har har også funger perfekt og jeg ser meg ikke tilbake. Oppsett og spec til en gitt pris definerer fort hvor hardt en sykkel kan kjøres. Generelt synes jeg Stumpy nå gir mindre for pengene enn i hvertfall Trek Fuel Ex gjør. Hightower har jeg ikke sett på. Men Hightower har vel to andreplasser i hjemlig Endurocup nå? Sier litt om hva kort vandring kan brukes til, da kjøres den med DVO bakdemper og gaffel, Enve-hjul... Kjører du Stumpy med tilsvarende demperoppsett står de ikke noe igjen for Hightower... Jeg synes dog størrelsene til Spec er kort, etter dagens mål, på Stumpy. Enduro er der den skal være, men på Stumpy må jeg som er 180cm se på XL for å få samme reach som Hightower... ergo blir Stumpy 2017/2018 uaktuell :-(
|
|
|
15/08/2017 12:28
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg kjøpte i år (eller rettere: forhåndsbestilte i fjor høst) 2017 Trek Fuel Ex 9.9 (130/130) som allroundsykkel til bruk da særlig i Nordmarka. Utenom transport til/fra skogen og mellom/inn til stiene lengre inn osv., bruker jeg den bare på sti. Siden det er Nordmarka, vil det si en god del røtter og stein og opp og ned.
Scalpel Si var av andre sykler jeg vurderte, men valgte å prioritere stiegenskapene og kjøpe en litt grovere sykkel. Skal du beholde Scalpel Si-en eller skal ny sykkel erstatte denne?
Jeg synes Fuel Exen har levert veldig bra som "kompromissykkel" til både lett terreng, klatring, kupert, teknisk og brattere/grovere nedover.
Jeg valgte den mye pga. moderne geometri, på en sykkel som ikke ville bli altfor treig på grus. Opphenget er ikke like bra og avansert til klatring som VPP og DW-link, som jeg ønsket meg, men Trek sin Re:aktiv-demperteknologi løser vel egentlig dette. Jeg har demperen i midtstilling/Trail 90 % av tiden, da klatrer den supert uten å legge seg langt bakpå, den gynger ikke, og den åpner seg når det går røft nedover. Jeg har ikke sett noen forskjell i hvor mye vandring som blir brukt når jeg har sammenliknet åpen med midtstilling. Men med demperen i åpen er det klar forskjell ved roligere sykling.
|
|
|
15/08/2017 13:09
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Jeg synes dog størrelsene til Spec er kort, etter dagens mål, på Stumpy. Enduro er der den skal være, men på Stumpy må jeg som er 180cm se på XL for å få samme reach som Hightower... ergo blir Stumpy 2017/2018 uaktuell :-(
Mild avsporing på opprinnelig tråd, men jeg syntes dette med reach vs ETT er interessant - men slik jeg tolker det er det vel ikke slik at laaang reach alltid er riktig? Nettopp dette som er grunnen til at jeg har en XL og en L. Er 190 med litt lang overkropp, og skulle jo da foretrekke XL. Den eneste fordelen jeg opplever mellom de to (XL har 4cm mer reach, pluss 1cm lengre stem), er at XL er litt mer stabil når det går styggfort nedover. På den typen sti jeg kjører mest er ikke farta spesielt høy, ligger nok mye mellom 10-25 km/t. Opplever også at den med kortest reach gjør det lettere å få fronten opp og rundt hindringer, opp og ned crux etc. Hadde jeg kjørt primært nedoversti hadde jeg naturligvis gått for både mer reach og mer vandring.
|
|
|
[Re: anonym22]
15/08/2017 14:40
|
bjrgu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg skal selge Scalpel'en og bare ha en sykkel tenkte jeg. Blir mest sti kjøring og en og annen rolig lengre grustur bare for å bygge litt utholdenhet.
Står nok mellom Trek og Santa Cruz også har Pivot Switchblade også dukka opp og har fått ett godt tilbud på en slik. Har prøvetråkka den litt og den tråkka godt og var bunnsolid. Mulig den blir litt grov.
Redigert av bjrgu; 15/08/2017 14:42.
Rune G
|
|
|
16/08/2017 12:06
|
bjrgu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Da falt valget på en Trek Fuel EX 9.8 29" så ett par dager's ventetid så er den vel i hus 
Redigert av bjrgu; 16/08/2017 12:07.
Rune G
|
|
|
16/08/2017 12:09
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Gratulerer. Du tør leve med todelt XT, når 2018 kommer med Eagle 
|
|
|
[Re: anonym22]
16/08/2017 12:17
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Gratulerer. Du tør leve med todelt XT, når 2018 kommer med Eagle 2018 har allerede blitt levert i andre land, kanskje her også??
|
|
|
16/08/2017 12:25
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Alt er mulig, det er jo alltid noen modeller (f.eks. demo). Men 2017-modellene kom også i andre land på denne tiden i fjor, men først til Norge mars/april (og nesten mai for min del).
|
|
|
16/08/2017 12:39
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
Opp! Får ikke nok av temaet om dagen.
Hva med å ta med Kona Process 111, Transition Smuggler og Evil The Following i loopen? Dette er, sammen med de fleste nevnt (- stumpy), syklene jeg sikler på og som jeg vil slå til på når en bra deal kommer min vei. Noen som har testet disse? Following blir vel lettest og mest eksotisk, og derfor dyrest. Den sies å være et dyr nedover også, men holdbarhet og garanti er usikkerhetsmomenter. Process 111 er jo veldig riktig på geo og jeg synes den ser rå ut på alle måter...nesten litt digg at den er alu også, litt workingclass;) Lurer på hvem som klatrer best av disse? Nedover tror jeg alle i denne tråden er ok pluss.
En annen ting...ca hvor mye koster en grei utstyrsguppe til å sette på en ramme kjøpt løst? Eks slx gruppe, ok hjul og en pike. Kjøpte komplett xt-gruppe for ca 5000 fra Tyskland for noen år siden, men prisene er nok høyere i dag.
Redigert av o-five; 16/08/2017 12:41.
Surfin' the turf
|
|
|
|
|