Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Turritt og spurt fra felt

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: Flamini] #2416914 23/06/2017 13:47
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Flamini
Skjønner ikke helt hvorfor jeg setter noen i fare hvis jeg stikker fra min pulje/gruppe når det er en kilometer igjen av rittet.
Er ikke på noen måte der at jeg er villig til å tryne for å unngå nest siste plass ICON_SMILE Mener du virkelig at alle middelhavsfarere kun skal sitte i toget og ta rittet som en tur ?

#throwback

Ta det som en tur? Neinei, du bør være med å bidra i rullen om du har krefter! Om du ikke har krefter til å bidra i rullen men er helt pumpet bak, har du heller ikke krefter til å stikke fra fronten, så bør ikke være et dilemma.

Noe av det verste jeg vet er når jeg har sittet i rullen og jobbet for en gruppe i 6 mil, og så kommer det en haug med idioter fram siste 500m og man er 8 i bredden og bruker begge felt. For å spurte om en 20.plass og ikke 32. plass.

Om du derimot sitter kjempelett foran i rullen og får lyst til å stikke, er det jo helt fritt å gjøre dette, men da gjør du det før spurten (og melder deg kanskje på i en raskere pulje neste gang)!

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: anonym] #2416917 23/06/2017 13:49
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anonymous
Når vi først er inne på DSSP, hva ville et profflag på 20 stykker brukt av tid med følgebil og langing fra bilen? 42, 43, 44, 45 km/t eller høyere snitt?

Vi hadde for et par år siden en greie hvor et storlag med relativt habile ryttere (Team Sepura) utfordret de aktive klubbene og snakket om "Norgesrekord" på 50km lagtempo. De endte opp med lavere snittfart enn det Edvald hadde da han tok NM-gull i Sandnes (som da var fortere enn Hushovds Norske rekord på 50km tempo), og ble gruset av tre unggutter fra Lillehammer SK

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: yolo] #2416925 23/06/2017 14:02
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: yolo
Sitat: Flamini
Skjønner ikke helt hvorfor jeg setter noen i fare hvis jeg stikker fra min pulje/gruppe når det er en kilometer igjen av rittet.
Er ikke på noen måte der at jeg er villig til å tryne for å unngå nest siste plass ICON_SMILE Mener du virkelig at alle middelhavsfarere kun skal sitte i toget og ta rittet som en tur ?

#throwback

Ta det som en tur? Neinei, du bør være med å bidra i rullen om du har krefter! Om du ikke har krefter til å bidra i rullen men er helt pumpet bak, har du heller ikke krefter til å stikke fra fronten, så bør ikke være et dilemma.

Noe av det verste jeg vet er når jeg har sittet i rullen og jobbet for en gruppe i 6 mil, og så kommer det en haug med idioter fram siste 500m og man er 8 i bredden og bruker begge felt. For å spurte om en 20.plass og ikke 32. plass.

Om du derimot sitter kjempelett foran i rullen og får lyst til å stikke, er det jo helt fritt å gjøre dette, men da gjør du det før spurten (og melder deg kanskje på i en raskere pulje neste gang)!

Er ikke alltid så enkelt. Har blitt nektet deltagelse i rullen flere ganger på bergen-voss fordi ett klubblag eller bedriftslag hadde styrte hele gruppen. Fikk ikke veldig dårlig samvittighet for å stikke i skjervet da.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416946 23/06/2017 17:09
2
2Will Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
2
Kan legge til at hvis noen lurer på hvorfor gutta sitter i hoodsa i stedet for bukken er grunnen at det går ikke fortere enn 32-33km/t på bildet hvor Øystein, han med de gule skoa, er tatt.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2416981 23/06/2017 22:03
S
sykkelslask Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Dette var en morsom tråd.

Det jeg reagerer litt på er enkelte som alltid MÅ kritisere rullerittene, mens dem samtidig skryter av egne prestasjoner i Master eller Pulje 1 (og kanskje pulje 2 i turritt). For mange som stiller i fellesstarter, så er det om å gjøre å IKKE bidra i det hele tatt i front, mens da samtidig være én av 8-10 ryttere som absolutt skal vinne en spurt Så kan man slå seg på brystet med en 4 plass i pulja og motta masse kudos på Strava, mens man muligens forårsaket en velt (eller iallefall nesten) ved å spurte som en idiot. Ser jo senest på innsputen av årets Nordmarka Rundt hvor det spurtes over en lav sko innover i pulje 3 og 4? Helt merkelig, da har jo allerede 100-150 ryttere kommet i mål før deg.

Personlig har jeg syklet både rulleritt, master og vanlige fellesstarter, og jeg trives etterhvert bedre med rulleritt iform av fellesskapet og at man slipper disse spurtene inn mot mål som veldig ofte her på østlandet foregår på åpne veier uten sperret trafikk. (så kan man naturligvis diskutere hvorvidt det er farlig at rulla også haster innover i høy hastighet) men jeg mener bestemt at det er mindre farlig enn spurten mellom 10 voksne menn med tjukk lommebok.

Jeg syns dessuten at Landeveis dekning av østlandsritt er mer interessant enn NM, her er det ritt som jeg selv skal sykle og jeg syns det er interessant å se hvordan "oss" glade amatører lader opp til Nordmarka, Tyrifjorden og Styrkeprøven.

Men tror kanskje det vil komme endringer i regelverket, men så lenge Strava og segmentjag er både populært og kult, så vil det alltid være tøft med en bra plassering i et turritt "dessverre", selv om det gjelder pulje 3 på Nordmarka Rundt.

Redigert av sykkelslask; 23/06/2017 22:04.
Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2420030 08/07/2017 18:37
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Kudos til Jotunheimen Rundt for konsekvent gi samme tid og plassering til de som kom "likt" i mål.

Re: Turritt og spurt fra felt [Re: HeavyDude] #2423561 28/07/2017 10:32
A
Anders- Offline
Medlem
Medlem
A
Synd at rittrankingen har tatt sommerferie!

2017 KTM Revelator Prestige Di2
2017 Scott Spark RC 900 WC
2017 Scott Spark 720 Plus
2018 Scott Genius 700 Tuned
Side 8 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support, Valentino