Dette var en morsom tråd.
Det jeg reagerer litt på er enkelte som alltid MÅ kritisere rullerittene, mens dem samtidig skryter av egne prestasjoner i Master eller Pulje 1 (og kanskje pulje 2 i turritt). For mange som stiller i fellesstarter, så er det om å gjøre å IKKE bidra i det hele tatt i front, mens da samtidig være én av 8-10 ryttere som absolutt skal vinne en spurt Så kan man slå seg på brystet med en 4 plass i pulja og motta masse kudos på Strava, mens man muligens forårsaket en velt (eller iallefall nesten) ved å spurte som en idiot. Ser jo senest på innsputen av årets Nordmarka Rundt hvor det spurtes over en lav sko innover i pulje 3 og 4? Helt merkelig, da har jo allerede 100-150 ryttere kommet i mål før deg.
Personlig har jeg syklet både rulleritt, master og vanlige fellesstarter, og jeg trives etterhvert bedre med rulleritt iform av fellesskapet og at man slipper disse spurtene inn mot mål som veldig ofte her på østlandet foregår på åpne veier uten sperret trafikk. (så kan man naturligvis diskutere hvorvidt det er farlig at rulla også haster innover i høy hastighet) men jeg mener bestemt at det er mindre farlig enn spurten mellom 10 voksne menn med tjukk lommebok.
Jeg syns dessuten at Landeveis dekning av østlandsritt er mer interessant enn NM, her er det ritt som jeg selv skal sykle og jeg syns det er interessant å se hvordan "oss" glade amatører lader opp til Nordmarka, Tyrifjorden og Styrkeprøven.
Men tror kanskje det vil komme endringer i regelverket, men så lenge Strava og segmentjag er både populært og kult, så vil det alltid være tøft med en bra plassering i et turritt "dessverre", selv om det gjelder pulje 3 på Nordmarka Rundt.
Redigert av sykkelslask; 23/06/2017 22:04.