Fox Transfer
|
Re: Fox Transfer
[Re: oyvinsr]
#2318552
22/06/2016 13:08
|
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 6,661
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 6,661 |
Ja 30.9, uten kashima, 125 drop utvendig.
#Pedalenkrs
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: RobG]
#2318559
22/06/2016 13:21
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Har du prisene uten Kashima tilgjengelig?
Per B.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: perbl]
#2318590
22/06/2016 16:05
|
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 6,661
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 6,661 |
#Pedalenkrs
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2321028
29/06/2016 18:34
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194
vehe
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194 |
Åj, Transfer var bra priset! 3.349 for kashima og 2749 uten.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2321031
29/06/2016 18:40
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Fikk prøve den litt rundt på parkeringen på Utflukt. Er hvertfall uten tvil den beste luke/åpne funksjonen. Sjukt digg at den virker på hvor mye man trykker inn bryteren.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: vehe]
#2321108
30/06/2016 06:16
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Åj, Transfer var bra priset! 3.349 for kashima og 2749 uten. + 650 i hendel. (fortsatt god pris)
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2321240
30/06/2016 12:19
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
Jeg fikk med meg en Transfer performance med utvendig føring og venstrehåndsbryter fra Utflukt. Den skal testes de kommende ukene, både på ritt- og enduro-sykkel.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2321264
30/06/2016 12:55
|
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584 |
Er det noen som vet hva slitedeler koster på Transfer og om de vil selges en og en? Spør fordi at jeg sitter og irriterer meg over at Reverb er konstruert slik at for eksempel hele end cappen må skiftes selv om det bare er en liten foring som er slitt. Og at man må kjøpe komplette sett til 500++++ kr for å få tak i tre små pinner.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2321342
30/06/2016 17:20
|
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 1,092
oyvinsr
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 1,092 |
Jeg fikk min i dag, monterte den og fikk tatt en testtur. Veldig fornøyd med måten pinnen fungerte på, og remoten var fin i bruk. Likte godt at man kan regulere farta i så stor grad, får opp pinnen kjapt når det trengs, samtidig er det ikke noe problem å kjøre den litt sakte når man bare vil finjustere høyden. Det eneste "spørsmålstegnet" jeg sitter igjen med er hvordan det er å ta service på den. Hvis det er slik at kun Cyklon kan ta service på den så bør den være ekstremt pålitelig, slik at man kan ta service på vinteren og være sikker på at den varer hele sesongen. Det er helt uaktuelt å måtte vente 2-3 uker på at setepinnen er på service midt i sesongen ved havari. Der har Reverb en stor fordel, enda. [redigert: Hvis det var uklart hva jeg mente, så mente jeg at reverb kan fikses på en kveld på egenhånd, mente ikke at den er spesielt pålitelig.]
Redigert av oyvinsr; 30/06/2016 17:37.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: oyvinsr]
#2321411
30/06/2016 21:09
|
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225 |
Det eneste "spørsmålstegnet" jeg sitter igjen med er hvordan det er å ta service på den. Hvis det er slik at kun Cyklon kan ta service på den så bør den være ekstremt pålitelig, slik at man kan ta service på vinteren og være sikker på at den varer hele sesongen. Det er helt uaktuelt å måtte vente 2-3 uker på at setepinnen er på service midt i sesongen ved havari. Der har Reverb en stor fordel, enda.
[redigert: Hvis det var uklart hva jeg mente, så mente jeg at reverb kan fikses på en kveld på egenhånd, mente ikke at den er spesielt pålitelig.]
hehe godt du presiserte der, for Reverb er den MINST pålitelig sykkelkomponenten jeg noengang har opplevd! Hvis Transfer er like pålitelig som DOSS så trenger du ikke tenke på service. Den bare funker. Som en setepinne skal gjøre 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2339621
30/08/2016 05:54
|
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348 |
Nokon som har sett 150mm versjonen på lager nokon plass?
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2339625
30/08/2016 06:01
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872 |
Bestilte Transfer Intern/150mm/Evolution i juni, men partiet der en av de skulle til meg, måtte returneres pga produksjonsfeil, opplyste pusheren min.
Så da ryker Transfer, for min del. Har nå fire Reverb-pinner, og fiksing av problemer (som sikkert dukker opp) er framdeles lett som en plett. For min del er det neppe dritlett å gyve løs på en Transfer som fjusker, på kort sikt.
Så det ble Reverb 2017 170mm på meg. Hentet i går.
Redigert av ØysteinS; 30/08/2016 06:02.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2410472
30/05/2017 08:40
|
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389 |
Fikk første tur på en Transfer Performance (ekstern wire) med Wolftooth ReMote i går. Veldig positiv opplevelse generelt, fungerer veldig likt Reverb i følelse (noe som er positivt i min bok). Remoten er nær perfekt, pinnen fungerer godt. Wire er ikke like smooth som hydraulisk remote, men veldig bra.
Har følelsen av at det er litt vanskeligere å få den dytta helt i bunnen enn med Reverb. Ellers funka den bare, noe jeg har savnet med Reverb.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2410516
30/05/2017 10:39
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,498
neistein
Veteran
|
Veteran
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,498 |
Jeg har montert Fox Transfer Performance på en av mine sykler og førsteinntrykket mitt var meget godt. Remoten syntes jeg er mye smoothere og lettere å trykke inn en Reverben sin og pinnen er 100% fast i øvre stilling. Ikke den 1-2 mm med sag som er så godt som umulig og få bort på Reverb. Nå etter 50-60 mil funker pinnen like godt. Ikke antydning til sag og pinnen smeller raskt opp og er lett og dosere via remoten hvis det er ønskelig.
Når det er sagt har min siste Reverb b spek med ny innmat fungert godt i et års tid nå. Kun hatt en lufting i vinter pga treg retur men de 1-3 mm med sag er der. Det jeg merker mest forskjell på er betjeningen av remoten hvor Reverben trenger mye mer kraft fra tommelen og at Fox en virker mye mer tight.
Syntes Fox en totaltsett gir et bedre inntrykk og hvis holdbarheten er god vil jeg gå over til denne på alle mine sykler framover.
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2411561
02/06/2017 12:46
|
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389 |
Jo, en ting til!
ReMote på Transfer føles mer av/på enn den mer progressive hydrauliske remoten på Reverb. Dette er kun følelsen på remoten, og ikke et problem i praksis for å justere eller få setet til å stoppe i riktig posisjon.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503510
19/08/2018 20:22
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Utløserhjulet på ekstern Transfer har fått smake gjørme og har blitt treg. Noen tips, både for å fikse, samt preventivt?
- Stefan
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503515
19/08/2018 20:56
|
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 459
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 459 |
Hekt av wire, løsne skruen, av med hjulet, tørk bort det som er kommet i mellom, en dasj fett, og så skru sammen igjen. Min gikk tregt etter gjørmetur og det tok vel 3 min å fikse. Er selvfølgelig mulig at du ikke har samme problem på din 
------------------------------- NOTS
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: Lunix]
#2503519
19/08/2018 21:52
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Egentlig det jeg har gjort, men fortsatt litt treg i returen. Vaier går fritt så det er ikke den. Vurderer å spraye inn noe 556 for å få full funk til ub, for så å skru mere fra hverandre etterpå.
- Stefan
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503560
20/08/2018 07:18
|
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348 |
Vil anbefale å forsøke ny vaier og strømpe uansett. Opplevde det same som du, og at vaieren gikk fritt. Men det hjalp uansett å skifte vaier/strømpe (for min del Jagwire 1,1mm kjøpt på XXL)
Redigert av TrondAM; 20/08/2018 07:27.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503562
20/08/2018 07:21
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Skal sette på ny vaier og strømpe. Sykla markathrilleren med ekstra ikke funksjonell hev-senkepinne, men det er jo flyt-trase i forhold til UB til helga. Noen som har noen gode tips for å macgyvre et deksel? Tenker kansje å prøve å få tak i en crankboot og tilpasse
- Stefan
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503635
20/08/2018 10:33
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 3,812
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 3,812 |
Jeg hadde samme problem med ekstern Transfer på en tur. Tok det jeg hadde i sekken, som var Rock'n Roll Gold, og dynket det lille hjulet. Trodde det bare skulle være en quickfix, men har hatt lite problemer etterpå 
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2503649
20/08/2018 11:25
|
Registrert: Mar 2016
Innlegg: 45
OlaGB
Fersking
|
Fersking
Registrert: Mar 2016
Innlegg: 45 |
Har kjøpt sykkel med Transfer nå, og etter en setejustering så gikk setepinnen ikke helt opp av seg selv. Måtte dra e siste 5cm imens jeg holdte inn knappen.
Fant ut at klampen til setepinnen må tiltrekkes med forsiktighet... Står 6nm på sykkelen (Rocky mountain, karbon), men det var alt for mye for transfer.. Mere 3nm tenker jeg, før det ble sticky.
Men den fungerer veldig godt etter jeg justerte klampetrykket!
19' Merida Eone-sixty 900E
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: Stefan77]
#2516141
15/10/2018 09:36
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 447
jos
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 447 |
Nå er det kanskje ikke så relvant å svare @Stefan77 (da ny-riggen hans har intern føring), men kanskje andre fortsatt er i nød der ute...eller har tips.
Jeg har hatt og har fortsatt stadig tilbakevendende problemer med drit i det eksterne aktiveringshjulet på transfer-pinna. Skrur opp og renser regelmessig, men det løser bare problemet midlertidig. Jeg har ikke enda pelt av C-clip'n, men kun løsnet umbrakoen og renset selve plasthjulet som wire hektes til.
Igår begynte jeg å tukle med noe mer preventivt iform av et deksel. Prøvde meg på ymse plast greier, men det ble ikke bra. Så jeg fant frem en RaceFace crank boot som jeg hadde liggende og det virker lovende faktisk. Det store hullet i boot'n, det som ved normalbruk vender mot pedalen passer over aktiveringshjulet og kan presses inn på innsiden av mekanismen, slik at den står fast over mekanismen uten å være borti den roterende delen. Men man må løsne umbrakoen og tre wire gjennom boot'n og skru på plass hjulet igjen før man presser over boot'n.
Skal følge opp med info (og bilder) hvis dette funker. Jeg må tette åpningene på en måte som antageligvis blir gjort med elekriker tape. To be coninued...
Hvis andre har en ferdig løsning på deksel tar jeg gjerne imot tips om det...
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: OlaGB]
#2516160
15/10/2018 10:35
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682 |
Har kjøpt sykkel med Transfer nå, og etter en setejustering så gikk setepinnen ikke helt opp av seg selv. Måtte dra e siste 5cm imens jeg holdte inn knappen.
Fant ut at klampen til setepinnen må tiltrekkes med forsiktighet... Står 6nm på sykkelen (Rocky mountain, karbon), men det var alt for mye for transfer.. Mere 3nm tenker jeg, før det ble sticky.
Men den fungerer veldig godt etter jeg justerte klampetrykket! Husk at det er begrensa med "wire" inni ramma, så om du må justere høyde på pinnen kan det hende du må trekke ut litt strømpe fra ramma, eller dytte etter litt, slik at det ikke blir strekk eller krøll inni ramma.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: jos]
#2516502
16/10/2018 22:08
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 447
jos
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 447 |
Da har jeg gjort et forsøk på å snekre et deksel til Fox Transfer med Race Face crank boot (størrelse: medium/next sl), 2stk strips og elektriker tape. Det ser ikke særlig elegant ut ut på bildene, så sarte sjeler får ta noe beroligende før dere leser videre. For vakkert er det jo ikke... Men funksjonen virker svært lovende da dekselet sitter godt fast uten å være borti aktiveringsmeksnismen. Nå ser det ut til at Race Face sine crank boots kommer i flere (og mindre) størrelser og mulig andre merker har enda mindre varianter. Det er spesielt dybden som er unødvendig raus. Fremgangsmåten var ganske enkel: 1) Skjære bort litt av øvre kant av boot'n som ligger inn mot pinna så den ligger bedre an mot øvre leppe på setepinna. Vet ikke om dette er nødvendig, og man må passe på så man har gods igjen så man får feste til strips. 2) Løsne og ta av aktiveringsmekasnismen på pinna (umbrako skruen). Tre wire inn gjennom krankarmåpning og ut pedalåpning på boot'n. Nå henger boot'n rundt wire/strømpe. 3) Feste aktiveringsmekanismen og deretter lirke boot'n på plass slik at padalåpningen sitter på plass rundt og innenfor aktiveringsmekanismen. Da er egentlig det meste gjort, den sitter ganske godt fast allerede og det ser slik ut:  Estetisk gikk det nedover herfra, men det klarer sikkert andre mer tolmodige sjeler bedre enn meg. 4) Jeg boret deretter forsiktig to små hull til strips i øvre del av boot'n. Det er det eneste jeg har festa boot'n til pinna med, men den sitter godt fast takket være tight fit over og på innsiden av aktiveringsmekanismen. Pass på å bruke små tynne strips (jeg måtte skjøte 2 stk) og borr hulla så høyt du klarer for å rute stripsen over og unna aktiveringsmekanismen. Stripsen kan ses på disse to bildene:   Deretter skar jeg til og brettet inn kanten på undersiden og forsøkte å tette åpningene med elektriker tape på en minst mulig sjenerende manér. Her har jeg litt å gå på...  Ferdig ferdig...
Redigert av jos; 16/10/2018 22:09.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2521670
12/11/2018 07:35
|
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389 |
Takk, jos! Denne virker mye bedre enn mine jallaforsøk.
Er det noen som har tatt service på transfer enda? Hvor lang tid i bruk før den trengte service? Pris? Hvor lang tid tok servicen? Regner med at Cyklon tok jobben?
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: H.Iversen]
#2522902
20/11/2018 09:21
|
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 126
Mortinho
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 126 |
Min Enve-pinne har blitt slarkete i leddet som holder setet på plass, så tenkte å bytte over til en fox transfer - min første dropper noensinne. Hvordan velger jeg vandring? Er det noe jeg må måle meg frem til? Har en Cannondale Scalpel med opplegg for intern wire.
Redigert av Mortinho; 20/11/2018 09:21.
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: Mortinho]
#2522903
20/11/2018 09:30
|
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316 |
Det er dine egne ønsker/behov for vandring som bestemmer, ikke sykkelen. Det kommer litt an på bruksområdene: For mange er det sånn at XC-sykler (à la Scalpel) gjerne har kortere vandring enn f.eks. endurosykler, henholdsvis mindre enn 100 mm og opp til 125 på førstnevnte kategori og minst 150 på sistnevnte.
Hvis man først skal ha en senkepinne, er det i mitt hode meningsløst å ha mindre enn 125, selv på en Scalpel. Det selges nok desidert flest med 150 mm.
Gaute
|
|
|
Re: Fox Transfer
[Re: gauter]
#2522904
20/11/2018 09:34
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
Det er dine egne ønsker/behov for vandring som bestemmer, ikke sykkelen. Det kommer litt an på bruksområdene: For mange er det sånn at XC-sykler (à la Scalpel) gjerne har kortere vandring enn f.eks. endurosykler, henholdsvis mindre enn 100 mm og opp til 125 på førstnevnte kategori og minst 150 på sistnevnte.
Hvis man først skal ha en senkepinne, er det i mitt hode meningsløst å ha mindre enn 125, selv på en Scalpel. Det selges nok desidert flest med 150 mm. Med det sagt så må du passe på at setepinnen får strekke seg helt ut i det som for deg vil være øverste høyde. Mål setehøyden din fra krankaksling til setetopp, og så mengden utstikk på setepinnen. Ønsker du å bruke en senkepinne med 150mm vandring bør du ha minst 180 mm setepinne mellom ramme og setefestet. En del sykler har høye seterør og en del syklister har lite seteutstikk - kombinasjonen begrenser selvfølgelig mengden vandring på senkepinnen.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
|
|