Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvilken trampoline? (hage, barn)

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407698 19/05/2017 11:12
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Vi hadde bestemt oss for en JumpKing, da vi uventet overtok en brukt Outra fra Toysrus.

Foreløpig erfaring er at denne blir bedømt av ungene i nabolaget til å ha bedre sprett enn de andre.

Siden dette var en brukt variant av en som ikke er blant de dyreste er vi forberedt på at vi om noen år kanskje må kjøpe ny.
Men jeg har i hvert fall ikke noe problem med å anbefale Outra-trampolinene fra Toysrus.

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407704 19/05/2017 11:22
Moddi Offline
Fersking
Fersking
EXIT JumpArena Round fra Choppi.no anbefales.
Vi har 4,27m/14ft.
Tas ned hver vinter.
Relativt dyr, men vel verdt pengene - kommer til å vare lenge.
God sprett og sikkerheten er ivaretatt.

Var uheldig og knakk en plastdetalj (min feil-ikke dårlig kvalitet).
Var åpen om dette og fikk vederlagsfritt tilsendt ny del fra Choppi.

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407775 19/05/2017 15:19
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Vi kjøpte Norh fra hoppeeksperten nettopp. Den virket som det beste valget med tanke på sikkerhet, og sprett for voksne også.
Kjempemorro for både meg og sønnen vår.

Duken ligger over fjærene så nesten umulig å klemme seg. Den kom med forlenger til fjærene for å gjøre spretten mykere for mindre barn.

Always looking for the next trail.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407811 19/05/2017 18:43
L
laurids Offline
Entusiast
Entusiast
L
Har JumpKing, og ungene er fornøyde. Flere år gammel (fulgte med huset da vi flyttet inn) Ramma står ute hele året og holder seg veldig bra. Nettet ser litt slitent ut. De skumgummipolstringene på ramma er morknet og faller av. Tror spretten er like god, men ryggen tillater ikke hopping, så jeg er ikke 100% sikker.

Min svigerfar har en JumpKing stående i hagen (har atpåklatt som ikke er så gammel), og nettet hadde revnet.. En dag han stod i hagen kom det to karer i en varebil kjørende forbi med JumpKing-logo på siden. Jeg er ikke heelt sikker på hvor nøyaktig det faktiske hendelsesforløpet er gjengitt til meg, men de tilbød ham nytt sikkerhetsnett, og skiftet det atpåtil.. GRATIS! (og de stoppet på eget initiativ) Jeg skjønner jo at dette er over gjennomsnittlig service, men synes allikevel at det er verdt å gi de kred for i en trampolinetråd..

I won't drink and dial anymore.
Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407836 19/05/2017 20:58
laowai Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har en Berg Champion her, og er godt fornøyd med den. Bedre sprett og holdbarhet på beskyttelsesnett og kantbeskyttelse sammenliknet med billigtrampolinen vi hadde før. Er inne på femte sesongen og den er så god som ny.

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407842 19/05/2017 21:40
N
nordfonn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Takk for mange gode råd. Ligger vel an til at vi styrer unna de billigste ja.

Lurer spesielt på en ting, ser at sikkerhetsnettet på noen er på utsiden av fjær-beskyttelsen, mens på noen er den innenfor. Dette er uavhengig av kvalitet/pris ser det ut til. Noen som har sterke meninger om fordeler/bakdeler med den ene kontra den andre løsningen?

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2407855 19/05/2017 23:36
Lucifer- Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis det er flere på trampolinen, kan man stå innenfor sikkerhetsnettet og vente på tur hvis det går på utsiden. Samtidig forhindrer man klemming og at man faller mellom fjærene hvis den er på innsiden. Snakk og behag, tror jeg.

Re: Hvilken trampoline? (hage, barn) [Re: nordfonn] #2408195 21/05/2017 17:50
N
nordfonn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Ser at de flottere merkene har løsninger for ikke å falle mellom fjørene på de med nett på utsiden.. synes vel de ser kjekkest ut for smårollinger med nett på utsiden da de da kan sitte på den og vente som du nevner.

Har vel endt opp med at vi ser etter en trampoline med diameter 3-3,5m, skrudd ramme, glidelåsfri inngang og med nett på utsiden. Hvis noen vet om en slik til under 4000 så hadde det vært interresant.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support