Med den vekta og sannsynlig ganske så ubalansert vil jeg tro el sykler er fullstendig ubrukelig til stisykling, kanskje om en har ultra kraftig motor og endeløs vandring. Om det skulle være brukelig el sykler der ute antar jeg videre at el-syklister ikke vet hvor stiene er
Re: Har du møtt noen elsykler på stien?
[Re: simenf]
#240470209/05/201712:28
Elsykkel på sti?!?!? UHØRT! Sykler fort, harver opp jorda og ødelegger stiene våre. Nei, dette skulle aldri vært tillatt. Det verste synes jeg er at dette åpenbart har gått forumet hus forbi. Hvilken guffe som er hot skal vi diskutere ja, men slike viktige ting seiler sin egen sjø.
Redigert av Øyvind V; 09/05/201712:29.
#240470609/05/201712:33
Elsykkel på sti?!?!? UHØRT! Sykler fort, harver opp jorda og ødelegger stiene våre. Nei, dette skulle aldri vært tillatt. Det verste synes jeg er at dette åpenbart har gått forumet hus forbi. Hvilken guffe som er hot skal vi diskutere ja, men slike viktige ting seiler sin egen sjø.
Som en vanlig stisykkel under en rask rytter altså? ;-)
Big wheels keep on turning
#240497310/05/201708:49
Møter ganske ofte el-sykler på stiene og grusveiene rundt Barcelona i hvert fall. Godt voksne menn på elektriske stisykler og halvdempere er daglig forekomst i terrenget her.
Som en vanlig stisykkel under en rask rytter altså? ;-)
Det jeg opplever sliter mest på stiene, er hester på vått føre.
Tror du bommer stygt. Det store blir når du endelig kan kjøre din gyro-stabiliserte segway-modifiserte elsykkel med iPhone-app fra sofaen hjemme, og live-feed fra styremontert GoPro. #remoteshredding
#240532411/05/201708:35
Tror du bommer stygt. Det store blir når du endelig kan kjøre din gyro-stabiliserte segway-modifiserte elsykkel med iPhone-app fra sofaen hjemme, og live-feed fra styremontert GoPro. #remoteshredding
Næh!
Det neste blir elektriske freeride-trillebårer:
Per B.
#240554311/05/201717:21
Jeg har ikke sett en eneste siden dette ble lov i april 2017, derfor spør jeg...
Har ikke sett flere enn det jeg så før, forventet vel heller ikke at det skulle bli et stort omfang av dem så raskt etter at loven er endret - med dagens sykler og priser. Jeg er jo en av dem som ikke ønsker elsykler velkommen på sti, men da med grunnlag i hvordan det kan blir med elsykler som er lettere, sterkere, billigere og som har bedre kapasitet enn i dag. Og når kommersielle krefter har hatt tid til å innrette seg mot det universelt tilgjengelige friluftslivet. Lovendringen er jo noe vi tar med oss inn i fremtiden og der er jeg fortsatt redd for elsykkel er blitt normen.
#241485615/06/201706:25
Vi har anskaffet oss en elsykkel i heimen nå. JEg har prøvd den på en "sti" (lokal 30 meter oppoversti til røykehaugen bak barneskolen).
Konklusjon: Det er dritskummelt med elmotor på sti. For syklisten. Var klin umulig å dosere power over røtter, glatte partier og slikt. Ikke var den spesielt morsom nedover eller.
Så jeg holder meg til vanlig sykkel :-)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
#241490915/06/201709:47
Har sett et par stykker som bomber i området rundt Fossum med noen Spsh Stumpjumper pluss saker. men det var før frislippet. kanskje ikke så moro lenger nå som det er tillatt. Turene ble også logget på Strava under kategori "vanlig sykkel" Effektive er de nok for det ble KOM både opp og ned fra Lathus. For meg framsto disse beistene som stillegående krossmopeder med pedaler.
Var klin umulig å dosere power over røtter, glatte partier og slikt.
Du lyver. Det er i alle "elsykkel på sti diskusjoner" slått fast at mange hundre watt ekstra power IKKE fører til mer ukontrollert hjulspinn.
Min terskelwatt i fjor våres var iflg Zwift 268, hele 18 over elsyklene, og jeg sliter enda mer med ukontrollert spinning og sladding over røtter og sva!!
#241518716/06/201710:21
Vel.. -Kva skjer om du sykla oppover på ein sti på gammaldags sykkel og mister grepet? Jo, du vil spinne, men du klarer ikkje å opprettholde spinninga veldig lenge før det er stopp.
-Kva skjer om du sykla på ein sti med elsykkel og mister grepet? Vil ikkje motoren gjere at spinninga vil vedvare litt lengre før motoren kutter enn i fyrste eksempelet?