Dette er min erfaring:
1. Krankavdrageren fungerer ikke til ISIS- og Octalink-kranker, bare til firkant.
2. Kjedekutteren er ubrukelig.
3. Konusnøklene er for brede for Shimanos XT-baknav.
4. Skiftenøkkelen er skranglete.
Det andre verktøyet er greit, hvis du har brukt for det. Hvis du ikke har sykler med gjenget styrelager eller justerbare kranklagre, så er det flere av verktøyene du ikke har brukt for.
Jeg har kjøpt settet selv, og gått i denne fellen. Umbracosettet er bra, det samme er verktøyet til kassett- og kranklager. Dette får du imidlertid kjøpt løst på Biltema til en rimeligere penge.
I stedet for dette settet, hadde jeg kjøpt en verktøykasse, et sett med umbraco- og torx-nøkler, et sett med skrutrekkere (rette og stjerne) og noen fastnøkler som du trenger på sykkelen (8, 10 og 13 mm). I tillegg en wirekutter. Alt dette hadde jeg kjøpt fra Biltema fordi det er bra nok, og billig.
I tillegg hadde jeg spandert en skikkelig kjedekutter (for eksempel Shimano eller den største fra Parktool), Parktools konusnøkler (hvis du har Shimano-nav) og Parktools krankavdrager som passer for alle typer kranklager av innvending type. Hvis du har krank med utenpåliggende lager (nyere XTR, XT eller LX for eksempel) må du ha verktøy for dette. Alt dette får du kjøpt (rimeligst) på
Cyclecomponents.